Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ skrzynia biegów


medyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też mam ten objaw, przejechałem już 7 tyś.

Czasami, i to raczej gdy redukuję (dojeżdżam do skrzyzowania, ...) z wyższych i chcę

wrzucić 2 bieg to mam kłopot. Ratuję się wtedy 3 biegiem.

Czekam na rozwój sytuacji.

 

jp

 

Mam silnik 1,5 i tak się zastanawiałem bo czasami mam podobny problem z ''2'' ale przejechałem zaledwie 1000km więc być może skrzynia jeszcze się nie ułożyła :whistle:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Muszę trochę odświeżyć temat, gdyż mam pewien problem: QQ 1.6, przejechane 500 km i mam problemy z wrzuceniem biegu wstecznego. Dochodzi do połowy właściwego położenia i koniec. Pomaga jedynie wrzucenie innego biegu (np. jedynki) i znów wsteczny. Czasami operację trzeba powtórzyć 2-3 razy. Problem ten zdarza się w około 30-40% przypadków.

Czy już się mam niepokoić i gonić do ASO, czy problem minie jak skrzynia się trochę wyrobi. Czy ktoś z Was zaobserwował podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Ja też mam ten objaw, przejechałem już 7 tyś.

Czasami, i to raczej gdy redukuję (dojeżdżam do skrzyzowania, ...) z wyższych i chcę

wrzucić 2 bieg to mam kłopot. Ratuję się wtedy 3 biegiem.

Czekam na rozwój sytuacji.

 

jp

 

Rozwój sytuacji jest taki, że mam 27 000 km, i objaw pozostał.

Przy przeglądzie rocznym serwis stwierdził, że wszystko jest ok

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim QQ są problemy z 6-tka. Trzeba nieco więcej siły aby zmienić z 5-ki na 6-tkę.

U mnie bylo to samo...po przejechaniu 18k (problem ustapil duzo wczesniej) problemu z 6tka nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość maciej_pk

Witam!

Chciałbym odświeżyć temat pracy skrzyni biegów. Jeżdżę QQ 1.6 (po gwarancji) z przebiegiem prawie 70 tys. km. Od jakiegoś czasu zauważyłem głośniejszą pracę skrzyni biegów. Przy wolnych obrotach słychać stukot (charczenie) ze skrzyni biegów. Przykładałem stetoskop do obudowy, więc jestem pewien prawie na 100%, że odgłosy pochodzą stamtąd. Gdy wcisnę sprzęgło praca skrzyni cichnie. Podobne dźwięki słychać podczas jazdy zaraz po wrzuceniu wyższego biegu (charczenie) jak zaczyna się rozpędzać. Natomiast podczas przyspieszania na wyższych obrotach słychać wyraźnie świst (podobnie jak przy samochodach z turbiną). Przy prędkościach rzędu 100-110 km/h samochód jest naprawdę głośny w środku. Wcześniej tych objawów nie było. Co może być przyczyną? Łożysko na wałku czy niski poziom oleju w skrzyni. Książce doczytałem, że skrzynia jeśli chodzi o olej jest bezobsługowa, sprawdza się tylko poziom (ciekawe czy poziom był sprawdzany na przeglądach?). Zanim pojadę do serwisu może coś doradzicie, bo znając ich podejście najchętniej będą chcieli wymienić całą skrzynie.

Pozdrawiam!

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtaniej wychodzi wymiana oleju i sprawdzenie ;)

ile masz przebiegu?

 

ja w Yarisce zmieniam olej w skrzyni co 30.000 gdzieś i czuć różnicę

 

wymień np. na Motul Gear 300, bdb olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Chciałbym odświeżyć temat pracy skrzyni biegów. Jeżdżę QQ 1.6 (po gwarancji) z przebiegiem prawie 70 tys. km. Od jakiegoś czasu zauważyłem głośniejszą pracę skrzyni biegów. Przy wolnych obrotach słychać stukot (charczenie) ze skrzyni biegów. Przykładałem stetoskop do obudowy, więc jestem pewien prawie na 100%, że odgłosy pochodzą stamtąd. Gdy wcisnę sprzęgło praca skrzyni cichnie. Podobne dźwięki słychać podczas jazdy zaraz po wrzuceniu wyższego biegu (charczenie) jak zaczyna się rozpędzać. Natomiast podczas przyspieszania na wyższych obrotach słychać wyraźnie świst (podobnie jak przy samochodach z turbiną). Przy prędkościach rzędu 100-110 km/h samochód jest naprawdę głośny w środku. Wcześniej tych objawów nie było. Co może być przyczyną? Łożysko na wałku czy niski poziom oleju w skrzyni. Książce doczytałem, że skrzynia jeśli chodzi o olej jest bezobsługowa, sprawdza się tylko poziom (ciekawe czy poziom był sprawdzany na przeglądach?). Zanim pojadę do serwisu może coś doradzicie, bo znając ich podejście najchętniej będą chcieli wymienić całą skrzynie.

Pozdrawiam!

Maciej

Stawiam na łozysko wyciskowe.Aczkolwiek świst może świadczyć też o pozostałych.(miałem tak w almerze)Wymiana oleju w skrzyni co 30kkm to bezsens(chyba że ma się za dużo kasy),jak już to co 60kkm(taka była stara szkoła nissana)Ja w almerze wymieniałem olej ,a łożyska i tak padły(po 125kkm)Ważny natomiast jest pozim oleju!!! Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy poziom oleju można sprawdzic samemu czy pozostaje serwis?

Nie wiem jak jest w QQ,ale z zasady można i to w bardzo prosty sposób.W skrzyni są najczęściej 2 korki.jeden spustowy ,drugi właśnie do sprawdzenia poziomu oleju.Stawiasz na płaskim kanale i od spodu szukasz korka z boku skrzyni,odkręcasz i po chwili powinien pokazać się olej(wtedy jest O.K.).Oto przykład korków(tylko nie odkręć tego z dołu: :devil:

olej-na-skrzyni-biegow.jpg

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciej_pk

Witam!

Dzisiaj byłem w serwisie Nissana. Przedstawiłem problem, przejechali się samochodem, sprawdzili go na warsztacie (olej w skrzyni OK). Co stwierdzili? Jeśli chodzi o głośną prace skrzyni biegów na postoju to jest to normalna sprawa. Porównywali pracę z nowymi samochodami, które były w serwisie. Ta skrzynia tak pracuje i już. Natomiast jeśli chodzi o świst czy też pisk przy przyspieszaniu to nie jest normalny objaw, ale na chwile obecną nie potrafią znaleźć przyczyny. Poradzili żeby dalej jeździć i gdy dźwięk będzie głośniejszy to dopiero wtedy przyjechać. Nie chcą mnie narażać na koszty a po rozebraniu skrzyni (około 1500 złotych) może się okazać, że "wnętrzności" są OK a problem jest w innym miejscu. To na chwilę obecną tyle. Będę obserwował problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcą mnie narażać na koszty a po rozebraniu skrzyni (około 1500 złotych) może się okazać, że "wnętrzności" są OK a problem jest w innym miejscu. To na chwilę obecną tyle. Będę obserwował problem.

 

Twój samochód nie jest już na gwarancji? jeśli jest to za co masz płacić? przecież serwis powinien zdiagnozować w ramach gwarancji usterkę, czyż nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcą mnie narażać na koszty a po rozebraniu skrzyni (około 1500 złotych) może się okazać, że "wnętrzności" są OK a problem jest w innym miejscu. To na chwilę obecną tyle. Będę obserwował problem.

Jesli jestes po gwarancji to:Za 1500 to mozesz zrobic tą skrzynię+ sprzeglo(wymiana wszystkich łożysk w solidnym AUTOSERWIS ARS)

 

rozumie w ruskich maszynach ale to przecież japoński wynalazek

Akurat Twoja skrzynia ,to...wynalazek francuski.. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, posiadam taki problem, otóż na 4 biegu i w przedziale prędkości obrotowej 1.7 - 1.9 tys/obr. min jest wycie (takie uuuuuuuu) od praktycznie zera do 1.6 tys obr cisza później wycie i od 2 tys znowu cisza aż do końca. Olej wymieniłem na Elf NFP 75W80 niby wchodzi 2.3l ale ja zalałem tylko 2l bo się wylewało (samochód stał prosto) ale niestety to nic nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomorze, bo francuskie skrzynie biegów są obliczone na przebieg 100.000km i złom!

To opinia mechanika z Renault którego pytałem o swoją skrzynie 5biegową francuską .

U mnie przy przebiegu 7000km skrzynia wyła czuć było opory, za jego poradą wymieniłem olej i dolałem 180ml Militeca .

Teraz mam 12000 km i jest lepiej ale słychać czasami na luzie podczas rozgrzewania silnika,wydobywają się ze skrzyni stuki i puki jak w suzuki . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na czwartym biegu czy na innych biegach w innych przedziałach obrotów też? Jakiej prędkości u Ciebie odpowiadają opiswane obroty na czwartym biegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko i wyłącznie na 4 biegu to jest prędkość od 55km/h do około 63km/h jak puszcze nogę z gazu w tym przedziale to cisza a jak tylko ,,smyrne'' gaz to wyje, jak gaz do oporu to wycie jest takie same jak przy ,,smyrnieciu'' gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu używanego QQ. Jest do sprowadzenia 2.0 DCI z automatem, 2011 78tys.

W związku z tym, mam parę pytań:

-Jakie automaty były stosowane z 2.0 CDI , czy tylko CVT czy inne też ?

-Jak sprawują się te skrzynie ?

-Jak się z tym jeździ -nigdy nie jeździłem z automatem ?

-Jak z trwałością ?

-Jak odbywa się ręczne zmiana biegów, czy wszędzie są łopatki.

-Jak ze zużyciem i osiągami w porównaniu z manualami ?

Wszystkie uwagi mile widziane 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kolega kupil sobie QQ z 2011 2.0dci 6b - 50tys przeb i mialem okazje sam sobie nim troche pojezdzic... I teraz pytanie czy 2.0i i 2.0 dci ma az tak rozne skrzynie biegow? W dieslu skrzynia chodzi idealnie!!  tak jakbym jechal innym autem tzn biegi wchodza klik klik klik a u mnie niestety troche haczy... Mam dopiero przebieg 74tys i czy to oznacza ,ze juz powinienem rozgladac sie za warsztatem remontujacym skrzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień olej w skrzyni , może dolej coś od Edwarda lub ceramizer do przekładni , koszt niewielki a przekonasz się czy coś pomogło ? 

Ps . zmieniłem w obu autach i widzę poprawę , stały się ...hmm precyzyjniejsze .Zanim spuścisz olej ze skrzyni dolnym korkiem , odkręć wlewowy , bo gdyby coś nie hallo to stoisz i płaczesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienilem miesiac temu ;)

Po tym jak przejechalem sie kolegi QQ zwrocilem uwage ,ze moim QQ jadac z gory na biegu czasami jakby lekko szarpie ...Wrazenie jakby poduszka od silnika czy skrzyni biegow byla wyrobiona...Jade we wtorek do serwisu Nissana i zobaczymy co tam powiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odessij strzykawką 180ml oleju z skrzyni i wlej taką samą ilość Militeca1 K2 za 38zł i zobaczysz jak będzie pracowała skrzynka  :D

Moja Francuska skrzynia  przy przebiegu 7000km chciała się rozpaść ale wymieniłem olej i wlałem 180ml Militec1 i bajka :spoko:  

Jeśli uszkodzone są synchronizatory bądź tryby to nawet wlanie święconej wody nie pomoże :D   

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj w servisie i zrobilismy z majstrem ok 5km i powiedzial,ze wszystko jest tak jak byc powinno ,ze tak wlasnie powinna chodzic ta skrzynia biegow powiedzial takze ,ze 5 biegowa chodzi gorzej.

Wiec albo to tak byc musi albo specjalnie tak mowia aby sie rozsypala i kupic nowa....

Jak bede w PL to podjade do speca od skrzyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że 5 chodzi toporniej od 6 biegowej ale mi militec1 wygładził tą toporną prace skrzyni 5 biegowej  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...