Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ skrzynia biegów


medyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz Elf poleciał w butelke :D

Mam poprzednią butelke NFJ i jest wymienione do jakiej skrzyń lać- JXX ,NDX,TL4 .

A na Butelce NFP- (PXX Garboxes) .

W wydaniu nowych butelek Elfa to już NFP  lać można do każdej skrzyni dobre dobre  :D

A NFJ bez zmian -JXX,NDX,TL4 !

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre jaja... A więc dzwoniłem do aso no i do mojej skrzyni sa 2 rodzaje oleju..

75w80 oraz 75w85 ale który jest dokładnie do mojej nikt nie wie,musze przyjechac i zobacza nr na skrzyni.

Ten pierwszy to koszt 30 euro a ten drugi 75 euro na pytanie jakiej firmy odp. była oryginalny nissana,zapytałem czy to Elf? Facet nic na ten temat nie wiedział bo w kompie jest jakiś długi nr i cena.

Edytowane przez BarracuDa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam tak napisane w książce ..

5 biegowa Nissan MTF HQ Multi- 75W85

6 biegowa(Chevron Texaco ETL8997B)- 75W80

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc do skrzyni TL4 116 / 7701700558 czyli taka jaka jest u mnie właściwy olej to ten tańszy czyli 75W80.

Zamówiłem bo niestety nie ma go od już , za dwa dni zadzwonią po odbiór wtedy zrobię fotkę opakowania.


Wiele razy podważa się skuteczność Militecu więc postanowiłem zrobić test ,czy miarodajny i jak ma się on do funkcjonowania w silniku czy skrzyni odpowiedzcie sobie sami.

 

Do testu użyłem >wiertarki,wiertła, żelaznego wspornika,dodatku Militec oraz olej Castrol EP80W 

 

 


A więc do skrzyni TL4 116 / 7701700558 czyli taka jaka jest u mnie właściwy olej to ten tańszy czyli 75W80.

Zamówiłem bo niestety nie ma go od już , za dwa dni zadzwonią po odbiór wtedy zrobię fotkę opakowania.


Wiele razy podważa się skuteczność Militecu więc postanowiłem zrobić test ,czy miarodajny i jak ma się on do funkcjonowania w silniku czy skrzyni odpowiedzcie sobie sami.

 

Do testu użyłem >wiertarki,wiertła, żelaznego wspornika,dodatku Militec oraz olej Castrol EP80W 

 

 

Edit:26.06.15

 

Kupiłem ori olej MT XZ

 

Zlałem stary i zalałem nowy bez żadnych dodatków.

post-89320-0-56385900-1435080147_thumb.jpg

post-89320-0-23728400-1435080277_thumb.jpg

post-89320-0-94372600-1435080398_thumb.jpg

post-89320-0-28975500-1435080517_thumb.jpg

post-89320-0-13153200-1435080652_thumb.jpg

post-89320-0-93675200-1435081124_thumb.jpg

post-89320-0-08530500-1435081151_thumb.jpg

post-89320-0-62670900-1435344243_thumb.jpg

post-89320-0-44744500-1435344258_thumb.jpg

post-89320-0-07217500-1435344273_thumb.jpg

post-89320-0-59452100-1435344292_thumb.jpg

post-89320-0-91284900-1435344308_thumb.jpg

Edytowane przez BarracuDa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam zakupiłem Nissian Qashqai 2008rok z pięcio biegową skrzynia.Biegi od 1 do 5 wchodzą idealnie natomiast problem pojawia się przy Biegu wstecznym jakby się nie wysprzeglal i bieg czasami nie wchodzi do końca zauważyłem że pomoga dłuższe przytrzymanie pedału sprzęgła dzieje się to bardzo rzadko, ale się zdarza że ten wsteczny nie wchodzi do końca co robić?Jak wsteczny nie wejdzie do końca, ruszam to czuje taki zgrzyt i musze jeszcze raz bieg włączyć...

Edytowane przez kaarolek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam zakupiłem Nissian Qashqai 2008rok z pięcio biegową skrzynia.Biegi od 1 do 5 wchodzą idealnie natomiast problem pojawia się przy Biegu wstecznym jakby się nie wysprzeglal i bieg czasami nie wchodzi do końca zauważyłem że pomoga dłuższe przytrzymanie pedału sprzęgła dzieje się to bardzo rzadko, ale się zdarza że ten wsteczny nie wchodzi do końca co robić?Jak wsteczny nie wejdzie do końca, ruszam to czuje taki zgrzyt i musze jeszcze raz bieg włączyć...

Witam mam  to samo 1,6 benzyna 2010r ptz

przebieg 107000 i czasami to wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo było w Note.Po prostu bieg wsteczny nie jest synchronizowany.Jak nie chce wchodzić to trzymając dźwignię tak jak do wbicia wstecznego delikatnie popuścić sprzęgło.Wtedy wchodzi bez zgrzytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tylko jeździć i czekać aż skrzynia się rozpadnie, i wymienić może problem zniknie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozleci Ci się.Bardzo często u mnie haczyła i stosowałem ten trik i nie było problemu przez 7 lat.Tą samą przypadłość czasami miałem w Matizie i też dłuuuugo żył.Fakt,wymieniłem skrzynie,ale dla tego że padł synchro na 2 i 3 biegu.A koszt remontu był większy jak nowej!!! Z zapasów magazynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo było w Note.Po prostu bieg wsteczny nie jest synchronizowany.Jak nie chce wchodzić to trzymając dźwignię tak jak do wbicia wstecznego delikatnie popuścić sprzęgło.Wtedy wchodzi bez zgrzytu.

 

Ja zawsze jak ktoś o to pyta cytuję instrukcję obsługi z NOTE. Jak wsteczny nie chce wejść, należy ustawić lewarek na luz, puścić wciśnięte sprzęgło, wcisnąć je ponownie, zapiąć wsteczny bieg. Działa zawsze  :spoko:  

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak że jak nie mogę łatwo za 1 razem wrzucić wstecznego to np. wbiję 5 i potem wchodzi jak w masło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Mam problem z 1.2

Przy szybkiej jezdzie ok 100-120 km/h przy redukcji z 4 na 3 pojawia się zgrzyt. Przy wolnej jezdzie tego nie ma. Inne biegu wchodzą super. Jeśli to synchronizator (a tego się boję) to jak długi może być czas naprawy? Podłamka trochę - 38 tys na liczniku i taki numer. Auto mam od 3 miesiecy. Gwarancja itp ale zastanawiam się czy nie strzeliłam sobie w kolano z zakupem.

Link do zgrzytania : https://youtu.be/i4ssRjuL2UQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie w tym dziale. J11(Qashqai II) jest osobno. Moderatorze do dzieła. Nie róbmy zamieszania na forum.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Milicjantem u mnie zawsze wchodzi jak. ............. :P

Kolego Edek nie przesadzaj. Nawet milicjant nie pomoże jak trafia ząb na ząb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się umie wrzucać a nie pchać na pałę to ząb na ząb nie pójdzie  :)

Ale to tam gdzie lałem Milicjanta to tam skrzynie pracowały dużo lepiej i synchronizatory nie robiły łaski !

 

Marita za nerwowo wrzucasz biegi !

Zanim wrzucisz jakikolwiek bieg- musisz czuć jak synchronizator wpuszcza!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skomentuje tego wpisu. Czy słyszysz zgrzytanie przy innym biegu? Wrzucasz takie niewybredne uwagi ze względu na fakt iż jestem kobietą i w związku z tym masz pojazd, że niby nie umiem wrzucać biegu? Masz kolego tam kilka zmian prawda? Czy słyszysz zgrzyt przy wszystkich czy tylko przy 3? I nie daje Ci to do myślenia? Lepiej wpisać coś dennego i próbować kogoś ośmieszyć? Tak się składa, że potwierdzono to w ASO.

Jak się umie wrzucać a nie pchać na pałę to ząb na ząb nie pójdzie :)

Ale to tam gdzie lałem Milicjanta to tam skrzynie pracowały dużo lepiej i synchronizatory nie robiły łaski !

 

Marita za nerwowo wrzucasz biegi !

Zanim wrzucisz jakikolwiek bieg- musisz czuć jak synchronizator wpuszcza!!!

Edytowane przez marita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z 1.2

Przy szybkiej jezdzie ok 100-120 km/h przy redukcji z 4 na 3 pojawia się zgrzyt. Przy wolnej jezdzie tego nie ma.

mysle ze problem jest w nieodpowiedniej technice jazdy

przy wolnej jezdzie synchronizatory zdarza wyrownac obroty, zmiana biegow z 6 na 3 przy predkosci 120 km/h zawsze zakonczy sie zgrzytnieciem, bieg jest zle dobrany do predkosci*

jesli juz chcesz wykonac ta zmiane z 6 na 3, sprobuj wykonac redukcje w nastepujacy sposob: jazda na 6, lagodne hamowanie do ok 40 km/h i zmiana na 3, synchronizatory w skrzyni musza miec czas i odpowiednie obroty wzgledem siebie zeby zazebic sie plynnie

jesli przy takiej zmianie biegow, przy odpowiednio dobranej predkosci zgrzyta - jest problem, wykonujac redukcje w sposob jak na filmie uszkodzisz skrzynie biegow

 

BTW dziwie sie 'suflerowi' ktory byl obok Ciebie w aucie podczas tego testu, jesli to pracownik serwisu/warsztatu radze ich omijac szerokim lukiem

 

Edek nie jest zlosliwy i nie chcial Cie osmieszyc, po prostu ma taki rubaszny ; ) styl narracji

 

pozdrawiam

 

* - w starych samochodach, gdzie skrzynie biegow byly pozbawione synchronizacji, robiac redukcje, nalezalo wykonac tzw. przygazowke, wlasnie po to zeby walki skrzyni biegow ktore mialy zostac polaczone, mogly wyrownac obroty wzgledem siebie i wykonac swoja prace bez haratania zebatek

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z 1.2

Przy szybkiej jezdzie ok 100-120 km/h przy redukcji z 4 na 3 pojawia się zgrzyt. Przy wolnej jezdzie tego nie ma. Inne biegu wchodzą super. Jeśli to synchronizator (a tego się boję) to jak długi może być czas naprawy? Podłamka trochę - 38 tys na liczniku i taki numer. Auto mam od 3 miesiecy. Gwarancja itp ale zastanawiam się czy nie strzeliłam sobie w kolano z zakupem.

Link do zgrzytania : https://youtu.be/i4ssRjuL2UQ

Ta skrzynia to kupa, chociaz musze przyznac, ze dajesz jej ciezki orzech do zgryzienia ;) jaka jest predkosc obrotowa na III biegu przy 120km/h?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...