Edek01 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Nie znalazłeś nalepki z kodem na swojej skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 I wszystko jasne to jest skrzynia TL4 ! Na jednych str jest napisane ,ze NFP stosuje sie do rodziny skrzyn Renault w tym podane jest TL4 http://www.google.de/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fcatalog.elf.com%2Fsites%2Felf%2Ffiles%2Fstyles%2Fproduct_full%2Fpublic%2Fproduct%2Fparticular%2Fnodenid%2FNQ8_ELF_TRANSELFNFP75W80_5L.png%253Fitok%253DzvnWEYgV&imgrefurl=http%3A%2F%2Fcatalog.elf.com%2Fautomotive%2Fcars%2Ftranself-nfp-75w-80&h=180&w=140&tbnid=KJdNlNarf5zNNM%3A&zoom=1&docid=P5ta4A1ZPDtVGM&ei=06GHVZe7NMarUazcgLgD&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=378&page=1&start=0&ndsp=18&ved=0CDUQrQMwBw A tutaj macie to jeszcze wyrazniej i po naszemu http://www.google.de/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.skleprenaultwarszawa.pl%2Fenvironment%2Fcache%2Fimages%2F300_300_productGfx_4bae56b82fc485cd2471c718b2a2390c.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.skleprenaultwarszawa.pl%2Fpl%2Fp%2FOlej-do-manualnej-skrzyni-biegow-Renault-NFP-0%2C5L%2F104&h=300&w=192&tbnid=90wr90Ts_iZncM%3A&zoom=1&docid=u0A9xLRBMPYDMM&ei=06GHVZe7NMarUazcgLgD&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=1189&page=2&start=18&ndsp=26&ved=0CHgQrQMwHA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Teraz Elf poleciał w butelke Mam poprzednią butelke NFJ i jest wymienione do jakiej skrzyń lać- JXX ,NDX,TL4 . A na Butelce NFP- (PXX Garboxes) . W wydaniu nowych butelek Elfa to już NFP lać można do każdej skrzyni dobre dobre A NFJ bez zmian -JXX,NDX,TL4 ! Edytowane 22 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Dobre jaja... A więc dzwoniłem do aso no i do mojej skrzyni sa 2 rodzaje oleju.. 75w80 oraz 75w85 ale który jest dokładnie do mojej nikt nie wie,musze przyjechac i zobacza nr na skrzyni. Ten pierwszy to koszt 30 euro a ten drugi 75 euro na pytanie jakiej firmy odp. była oryginalny nissana,zapytałem czy to Elf? Facet nic na ten temat nie wiedział bo w kompie jest jakiś długi nr i cena. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez BarracuDa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 (edytowane) A ja mam tak napisane w książce .. 5 biegowa Nissan MTF HQ Multi- 75W85 6 biegowa(Chevron Texaco ETL8997B)- 75W80 Edytowane 22 Czerwca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Skoro mas 5ke to czym sie sugerowałes wlewajac 75w80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Sugerowałem się radą mechanika Renault Bo Aso Nissan nie widziało problemu z pracą mojej skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 (edytowane) A więc do skrzyni TL4 116 / 7701700558 czyli taka jaka jest u mnie właściwy olej to ten tańszy czyli 75W80. Zamówiłem bo niestety nie ma go od już , za dwa dni zadzwonią po odbiór wtedy zrobię fotkę opakowania. Wiele razy podważa się skuteczność Militecu więc postanowiłem zrobić test ,czy miarodajny i jak ma się on do funkcjonowania w silniku czy skrzyni odpowiedzcie sobie sami. Do testu użyłem >wiertarki,wiertła, żelaznego wspornika,dodatku Militec oraz olej Castrol EP80W A więc do skrzyni TL4 116 / 7701700558 czyli taka jaka jest u mnie właściwy olej to ten tańszy czyli 75W80. Zamówiłem bo niestety nie ma go od już , za dwa dni zadzwonią po odbiór wtedy zrobię fotkę opakowania. Wiele razy podważa się skuteczność Militecu więc postanowiłem zrobić test ,czy miarodajny i jak ma się on do funkcjonowania w silniku czy skrzyni odpowiedzcie sobie sami. Do testu użyłem >wiertarki,wiertła, żelaznego wspornika,dodatku Militec oraz olej Castrol EP80W Edit:26.06.15 Kupiłem ori olej MT XZ Zlałem stary i zalałem nowy bez żadnych dodatków. Edytowane 23 Czerwca 2015 przez BarracuDa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolek1 Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 (edytowane) Witam zakupiłem Nissian Qashqai 2008rok z pięcio biegową skrzynia.Biegi od 1 do 5 wchodzą idealnie natomiast problem pojawia się przy Biegu wstecznym jakby się nie wysprzeglal i bieg czasami nie wchodzi do końca zauważyłem że pomoga dłuższe przytrzymanie pedału sprzęgła dzieje się to bardzo rzadko, ale się zdarza że ten wsteczny nie wchodzi do końca co robić?Jak wsteczny nie wejdzie do końca, ruszam to czuje taki zgrzyt i musze jeszcze raz bieg włączyć... Edytowane 31 Lipca 2015 przez kaarolek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lis.gdansk Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Witam zakupiłem Nissian Qashqai 2008rok z pięcio biegową skrzynia.Biegi od 1 do 5 wchodzą idealnie natomiast problem pojawia się przy Biegu wstecznym jakby się nie wysprzeglal i bieg czasami nie wchodzi do końca zauważyłem że pomoga dłuższe przytrzymanie pedału sprzęgła dzieje się to bardzo rzadko, ale się zdarza że ten wsteczny nie wchodzi do końca co robić?Jak wsteczny nie wejdzie do końca, ruszam to czuje taki zgrzyt i musze jeszcze raz bieg włączyć... Witam mam to samo 1,6 benzyna 2010r ptz przebieg 107000 i czasami to wkurza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 To samo było w Note.Po prostu bieg wsteczny nie jest synchronizowany.Jak nie chce wchodzić to trzymając dźwignię tak jak do wbicia wstecznego delikatnie popuścić sprzęgło.Wtedy wchodzi bez zgrzytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolek1 Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Nic tylko jeździć i czekać aż skrzynia się rozpadnie, i wymienić może problem zniknie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Nie rozleci Ci się.Bardzo często u mnie haczyła i stosowałem ten trik i nie było problemu przez 7 lat.Tą samą przypadłość czasami miałem w Matizie i też dłuuuugo żył.Fakt,wymieniłem skrzynie,ale dla tego że padł synchro na 2 i 3 biegu.A koszt remontu był większy jak nowej!!! Z zapasów magazynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 To samo było w Note.Po prostu bieg wsteczny nie jest synchronizowany.Jak nie chce wchodzić to trzymając dźwignię tak jak do wbicia wstecznego delikatnie popuścić sprzęgło.Wtedy wchodzi bez zgrzytu. Ja zawsze jak ktoś o to pyta cytuję instrukcję obsługi z NOTE. Jak wsteczny nie chce wejść, należy ustawić lewarek na luz, puścić wciśnięte sprzęgło, wcisnąć je ponownie, zapiąć wsteczny bieg. Działa zawsze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lis.gdansk Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 U mnie jest tak że jak nie mogę łatwo za 1 razem wrzucić wstecznego to np. wbiję 5 i potem wchodzi jak w masło:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Z Milicjantem u mnie zawsze wchodzi jak. ............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marita Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Witam. Mam problem z 1.2 Przy szybkiej jezdzie ok 100-120 km/h przy redukcji z 4 na 3 pojawia się zgrzyt. Przy wolnej jezdzie tego nie ma. Inne biegu wchodzą super. Jeśli to synchronizator (a tego się boję) to jak długi może być czas naprawy? Podłamka trochę - 38 tys na liczniku i taki numer. Auto mam od 3 miesiecy. Gwarancja itp ale zastanawiam się czy nie strzeliłam sobie w kolano z zakupem. Link do zgrzytania : https://youtu.be/i4ssRjuL2UQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) To nie w tym dziale. J11(Qashqai II) jest osobno. Moderatorze do dzieła. Nie róbmy zamieszania na forum. Edytowane 27 Czerwca 2016 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marita Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Ok. Poproszę link? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Z Milicjantem u mnie zawsze wchodzi jak. ............. Kolego Edek nie przesadzaj. Nawet milicjant nie pomoże jak trafia ząb na ząb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Jak się umie wrzucać a nie pchać na pałę to ząb na ząb nie pójdzie Ale to tam gdzie lałem Milicjanta to tam skrzynie pracowały dużo lepiej i synchronizatory nie robiły łaski ! Marita za nerwowo wrzucasz biegi ! Zanim wrzucisz jakikolwiek bieg- musisz czuć jak synchronizator wpuszcza!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marita Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Nie skomentuje tego wpisu. Czy słyszysz zgrzytanie przy innym biegu? Wrzucasz takie niewybredne uwagi ze względu na fakt iż jestem kobietą i w związku z tym masz pojazd, że niby nie umiem wrzucać biegu? Masz kolego tam kilka zmian prawda? Czy słyszysz zgrzyt przy wszystkich czy tylko przy 3? I nie daje Ci to do myślenia? Lepiej wpisać coś dennego i próbować kogoś ośmieszyć? Tak się składa, że potwierdzono to w ASO. Jak się umie wrzucać a nie pchać na pałę to ząb na ząb nie pójdzie Ale to tam gdzie lałem Milicjanta to tam skrzynie pracowały dużo lepiej i synchronizatory nie robiły łaski ! Marita za nerwowo wrzucasz biegi ! Zanim wrzucisz jakikolwiek bieg- musisz czuć jak synchronizator wpuszcza!!! Edytowane 28 Czerwca 2016 przez marita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Witam. Mam problem z 1.2 Przy szybkiej jezdzie ok 100-120 km/h przy redukcji z 4 na 3 pojawia się zgrzyt. Przy wolnej jezdzie tego nie ma. mysle ze problem jest w nieodpowiedniej technice jazdy przy wolnej jezdzie synchronizatory zdarza wyrownac obroty, zmiana biegow z 6 na 3 przy predkosci 120 km/h zawsze zakonczy sie zgrzytnieciem, bieg jest zle dobrany do predkosci* jesli juz chcesz wykonac ta zmiane z 6 na 3, sprobuj wykonac redukcje w nastepujacy sposob: jazda na 6, lagodne hamowanie do ok 40 km/h i zmiana na 3, synchronizatory w skrzyni musza miec czas i odpowiednie obroty wzgledem siebie zeby zazebic sie plynnie jesli przy takiej zmianie biegow, przy odpowiednio dobranej predkosci zgrzyta - jest problem, wykonujac redukcje w sposob jak na filmie uszkodzisz skrzynie biegow BTW dziwie sie 'suflerowi' ktory byl obok Ciebie w aucie podczas tego testu, jesli to pracownik serwisu/warsztatu radze ich omijac szerokim lukiem Edek nie jest zlosliwy i nie chcial Cie osmieszyc, po prostu ma taki rubaszny ; ) styl narracji pozdrawiam * - w starych samochodach, gdzie skrzynie biegow byly pozbawione synchronizacji, robiac redukcje, nalezalo wykonac tzw. przygazowke, wlasnie po to zeby walki skrzyni biegow ktore mialy zostac polaczone, mogly wyrownac obroty wzgledem siebie i wykonac swoja prace bez haratania zebatek Edytowane 28 Czerwca 2016 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Marita ja po złości nie napisałem W dzisiejszych skrzynkach łatwo uszkodzić synchro. .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 Witam. Mam problem z 1.2 Przy szybkiej jezdzie ok 100-120 km/h przy redukcji z 4 na 3 pojawia się zgrzyt. Przy wolnej jezdzie tego nie ma. Inne biegu wchodzą super. Jeśli to synchronizator (a tego się boję) to jak długi może być czas naprawy? Podłamka trochę - 38 tys na liczniku i taki numer. Auto mam od 3 miesiecy. Gwarancja itp ale zastanawiam się czy nie strzeliłam sobie w kolano z zakupem. Link do zgrzytania : https://youtu.be/i4ssRjuL2UQ Ta skrzynia to kupa, chociaz musze przyznac, ze dajesz jej ciezki orzech do zgryzienia jaka jest predkosc obrotowa na III biegu przy 120km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.