Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ skrzynia biegów


medyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 - 38 tys na liczniku i taki numer. Auto mam od 3 miesiecy.

 

Obroty swoją drogą, ale 38.000 km w 3 miechy coś musiało klęknąć ........... :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty swoją drogą, ale 38.000 km w 3 miechy coś musiało klęknąć ........... :bezradny:

Od 3 miesiecy, ale może auto ma dwa lata. U niektórych dealerow jest wysyp rocznych używek np. Pulsarów z przebiegami 15tkm :o

 

Cały czas sie zastanawiam po co przy 120km/h włączać trójkę :)

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cały czas sie zastanawiam po co przy 120km/h włączać trójkę :)

 

 

By zaspokoić sportowe zacięcie właścicielki ? 

Bo już 4 bieg zapewnia przy tej prędkości maxymalną dynamikę do wyprzedzania i zamiast na siłę wbijać bieg , należy przytrzymać lewarek w pozycji "tuż przed włożeniem biegu" i gdy prędkości obrotowe wirujących części się wyrównają bieg wejdzie sam jak nóż w masło .

Takiego traktowania ta skrzynia długo nie zniesie .

Ktoś tam pisał o złej technice jazdy ....., a z drugim biegiem też jest taki problem :) 

marita , nie mamy zamiaru osmieszać Ciebie ze względu na płeć , ale 3 bieg przy 120kmh .....to troche wysokie obroty silnika czy jest naprawde potrzeba to robić , czy to tylko taki "test łosia " ?

Znam facetów którzy jeżdżą gorzej od kobiet i w moim kręgu znajomych nikt nie mówi "Jeździsz jak baba" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja bym miał na szafie 120km/h na 5 biegu i zredukował na  3 bieg to bym zbierał te moją Francuske skrzynie biegów  z ulicy  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marita,spróbuj pojechać bardziej delikatnie,niesamowite jest to ,że przy 120 redukujesz na 3ci bieg,każda skrzynia zazgrzyta,wałki nie zdążą nabrać zsynchronizowanych obrotów!

Zastosuj,taką metodę jazdy

1 -ruszanie 20-30km/h

2-30-40-50 to max

3-40-50 do 70max

4-50-90 do 100max(można też i więcej tylko po co???)

5-już od 60 przy spoko jeździe ale z 4ki można 5kę od 100km/h

6-powyżej 90kmh

Przy redukcji z 4go biegu  na 3ci przy prędkości 120km/h ,obroty na 3ce skaczą ponad tysiąc w górę!Żadna skrzynia(chyba tylko w F1) i synchronizatory tego nie wytrzymają.Zmień styl jazdy,jeżeli nie będzie zgrzytania przy niższych biegach i redukcjach to OK! Jeżeli jednak będą to wyleczy ją tylko wymiana synchronizatorów.

Pomiędzy zegarami masz podpowiadacz zmiany biegów,nie musisz go słuchać idealnie,ale bycie w pobliżu jak najbardziej zalecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prawda co napisali koledzy wyżej i nie ma to nic wspólnego z płcią. :D

Po obejrzeniu filmiku dodam, że zredukowanie z 5 do 3 biegu przy prędkości 120 km/h jest możliwe bez zgrzytnięcia. Jednak w takim wypadku należy przytrzymać dłużej dźwignię zmiany biegów przed "wbiciem" 3 biegu. W praktyce powinno to wyglądać tak, że wyłączamy z piątki na luz i powoli, z wyczuciem dopychamy dźwignię zmiany w kierunku włączenia 3 biegu (nie brutalnie i nie do oporu). W ten sposób dajemy czas dla synchronizatora i gdy prędkości kół zębatych w skrzyni biegów wyrównają się, trzeci bieg wskoczy praktycznie sam i bez zgrzytnięcia. Edek napisał dobrze - przy odrobinie wprawy wręcz czuć na dźwigni zmiany biegów pracę synchronizatora i w momencie, gdy wykona on swoją robotę (synchronizator, nie Edek :D), to bieg wejdzie jak w masełko. W moim wykonaniu dałbym dobrą sekundę na ten manewr, a na zaprezentowanym filmie marita robisz to po prostu za szybko i stąd zgrzytnięcie. Żadna wajcha nie lubi brutalnego traktowania. :D  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie właśnie ta moja super żywotna  Francuska skrzynia  nauczyła wrzucania biegu z przerwą na wyrównanie obrotów .

Co wielu kierowców jak ze mną jedzie po paru kilometrach pyta Edziu co ty boisz się wrzucić biegi  :huh: ??

Boje boje ale tego aby skrzynka mi się nie rozpadła za wcześniejsze  :D  :o  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.

Po 1 nikt nie włacza 3 na pałę po 2 auto sprawdzone i olej wymieniony

Edytowane przez marita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marita rozumiesz że przy 120km/h nie wrzuca się 3 biegu żadna skrzynia tego nie wytrzyma a najbardziej synchronizator to jest  Horror ............

Na własnym filmie na 5 biegu rozpędzasz Auto do 120km/h zapinasz 6 bieg i z 6 biegu zapinasz 3 bieg bez 5 i 4   :|

Najlepsza wiadomość jest taka że ASO naprawi synchronizator 3 biegu , ciekawe czy za swoje w ramach gwarancji  czy za pieniądze klientki  :bezradny:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.

Po 1 nikt nie włacza 3 przy predkości 120 km/h tylko poczatkowo przy wytracaniu predkosci ze 100-120km/h w dol i kolejnej redukcji z 5 na 4 i z 4 na 3 pojawia sie zgrzyt. Przy redukcji z 4 na 3 ale tez pozniej z 3 na 4. Wiec jak rozpedzisz auto do ok 100 km/h i potem hamujesz silnikiem i tracisz predkosc nawet przy 50km/h z 4 na 3 zgrzyta.

 

Po 2 zgrzytniecie pojawia sie rowniez przy normalnej jezdzie

Po 3 nie zmieniam biegu na pale tylko z luzem i i tak zgrzyta

Po 4 w serwisie podczas jazdy tez zazgrzytalo

 

Obecnie auto w serwisie a ja jezdze zastepczym

Może to taka przypadłość Twojej skrzyni...my mawiamy wtedy ,że składał ją pakuś w poniedziałek.Być może za mało oliwy w skrzynce i dla tego jadą zęby na każdym biegu,albo sprzęgło do końca nie wysprzęgla.W każdym bądź razie sądzę,że jednak naprawa będzie gwarancyjna.Marita,daj nam znać jak się to zakończy i jakie serwis wyciągnął wnioski,ok!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza wiadomość jest taka że ASO naprawi synchronizator 3 biegu , ciekawe czy za swoje w ramach gwarancji  czy za pieniądze klientki  :bezradny:  

obstawiam opcje nr 2 : /

 

Po 1 nikt nie włacza 3 przy predkości 120 km/h tylko poczatkowo przy wytracaniu predkosci ze 100-120km/h w dol i kolejnej redukcji z 5 na 4 i z 4 na 3 pojawia sie zgrzyt.

Po 2 zgrzytniecie pojawia sie rowniez przy normalnej jezdzie

Po 3 nie zmieniam biegu na pale tylko z luzem i i tak zgrzyta

Po 4 w serwisie podczas jazdy tez zazgrzytalo

przedstawiony przez Ciebie film prezentuje cos zupelnie innego i wlasnie kilka dni jazdy w takim stylu moglo uszkodzic synchronizatory skrzyni biegow a nadaje sie na instruktaz dla poczatkujacych kierowcow 'jak nie nalezy zmieniac biegow w aucie'

(to nie jest nic osobistego lub obrazliwego, po prostu mialas pecha ze osoba ktora uczyla Cie kierowac samochodem, pewnych rzeczy Ci nie wyjasnila)

...

zmiana biegow na filmie nie jest zmiana 'z luzem' cokolwiek to znaczy

zycze w miare bezbolesnego (dla portfela) rozwiazania problemu

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo pisałem wcześniej, ale starałem się w delikatniejszy sposób. Ty jesteś brutalniejszy. :D

Morał z tej bajki taki, że z drążkiem (jaki by nie był) należy obchodzić się delikatnie. :rolleyes:

Swoją drogą na kursach doskonalących jazdę powinni dawać możliwość przejażdżki jakimś starym sztruclem ze skrzynią biegów bez synchronizacji, gdzie przy każdej zmianie biegów w górę trzeba było podwójnie wysprzęglać, a redukować z międzygazem. Dopiero taka przygoda dałaby niektórym pojęcie jak ciężką pracę muszą wykonać synchronizatory, które w dzisiejszych autach pozwalają nam zapomnieć o niektórych sztuczkach, które musieli stosować kierowcy całkiem niedawno, by w ogóle jechać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo pisałem wcześniej, ale starałem się w delikatniejszy sposób. Ty jesteś brutalniejszy. :D

Morał z tej bajki taki, że z drążkiem (jaki by nie był) należy obchodzić się delikatnie. :rolleyes:

... ze skrzynią biegów bez synchronizacji, gdzie przy każdej zmianie biegów w górę trzeba było podwójnie wysprzęglać, a redukować z międzygazem. Dopiero taka przygoda dałaby niektórym pojęcie jak ciężką pracę muszą wykonać synchronizator...

bo ja jestem barbarzynca ale czuly barbarzynca ; )

okreslenie 'drazek' jest dwuznaczne, zaraz nas ktos pogoni za seksizm jezykowy ; ) w tej sytuacji chyba lepiej bedzie jak uzyjemy slowa 'dzwignia' ; )

juz teraz w WORDach zdawalnosc jest na poziomie 30-40%, gdyby kursanci dostali auto ze skrzynia bez synchronizacji, nie wiem czy nie skonczyloby sie na 5% ; )

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie jaka byla opinia warsztatu: (?)

- wypracowany olej

- zly typ oleju

- zbyt malo oleju

 

mam rozumiec ze skrzynia dziala bez zastrzezen i po wymianie oleju w analogicznych sytuacjach co do ktorych mialas zastrzezenia juz jest perfekt

( z 6-tki na 3-ke, 5-tki na 3-ke, 4-ki na 3-ke nie zgrzyta)?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja skrzynka przy 7000km sztywno chodziła szurała wyła a synchro laskę robiły !!

Tylko wtedy ASO wypięło na mnie dooope i nawet oleju nie chcieli wymienić bo Panie TTTM...........

Po zlaniu badziewia i  nalaniu oleju dedykowanego Elf i 180ml Milicjanta skrzynka zaczęła pracować pięknie :)

Dziś przejechałem się i przy 120km/h  mam 3600 obrotów na 5 biegu no jak bym wrzucił  3 bieg skrzynka jak nic się rozlatuje  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może za mało oliwy w skrzynce i dla tego jadą zęby na każdym biegu,albo sprzęgło do końca nie wysprzęgla.

 

Nieodpowiednia ilość oleju. Nie zgrzyta już.

Skąd ja to wiedziałem???  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tak zupełnie bez związku z tematem , chociaż ....

Kupujemy auto jako drugi , lub kolejny właściciel , pierwsze co należałoby zrobić (ja tak robię) to wymiana wszystkich płynów ustrojowych ,

a podstawa to olej silnikowy i przekładniowy w skrzyni + świece jesli to benzyna i pasek rozrządu jesli jest ..

Niezależnie ile auto ma "nalatane" 

kolejna rzecz to klocki hamulcowe i wszelkie gumy i sworznie na wahaczach do weryfikacji wzrokowo macanej :) 

Może to moje zboczenie ale wielu takie ma .

Gdyby taka weryfikacja i wymian została przeprowadzona to tego tematu by nie było .

marita  , szczęściaro :) najtańsza w sumie opcja jaka wynikła z Twojej "awarii" , wymiana oliwy w skrzyni , życzę bezawaryjnej eksploatacji autka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, roczne auto? chyba że nakulane ponad 100k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 38.000 czy 380.000 tyś to po zakupie wymienia się wszystkie płyny i to co już trzeba z osprzętu i zawieszenia.

Ale to stara szkoła z której i ja się wywodzę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wymiana paska rozrządu w rocznym aucie z niskim przebiegiem to lekka ekstrawagancja, ale kto bogatemu zabroni ;) - w przypadku marity przebieg nieznany.

Używane auta, które miałem wiedziałem dokładnie w jakim stanie są i rzeczy do wymiany wynikały wyłącznie z przebiegu/normalnego zużycia. Ale niestety nie każdy ma komfort kupowania auta od rodziców ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...