polonus Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 OK, wymiana paska rozrządu w rocznym aucie z niskim przebiegiem to lekka ekstrawagancja, ale kto bogatemu zabroni - w przypadku marity przebieg nieznany. Używane auta, które miałem wiedziałem dokładnie w jakim stanie są i rzeczy do wymiany wynikały wyłącznie z przebiegu/normalnego zużycia. Ale niestety nie każdy ma komfort kupowania auta od rodziców Przecież tu chyba mowa o dig-t, więc wymiana łańcucha rozrzadu sprawiłaby, że przyleciałoby UFO, żeby zobaczyć co się dzieje Poza tym z tą wymianą oleju w skrzyni to może w produkcjach ja... tj. francuskich i japońskich to norma, ale większość życia jeździlem fiatami i nic nie wymienialem i skrzynie żyły jedynie w Suzuki też lepiej olej wymieniać, bo się ta ich myśl technologiczna rozsypie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Nikt nie każe wymieniać oleju w skrzyni , ale jak już robi się , szykuje auto dla siebie to co szkodzi sprawdzić chociaż poziom tego oleju ? OK, wymiana paska rozrządu w rocznym aucie z niskim przebiegiem to lekka ekstrawagancja, ale kto bogatemu zabroni - w przypadku marity przebieg nieznany. No przecież marita w pierwszym swoim poście napisała 38K km , Piszesz o rocznym aucie , a ja wyraxnie napisałem co ja robie gdy kupie auto z drugiej ręki . Na przykładzie mitsubishi napiszę , bo obecnie posiadam dwa auta na łańcuchu i jedna na pasku , to ... dla wpomnianego mitsubishi pasek conti wymiana zalecana wraz z rolkami i napinaczem co 60K km pasek sun , tu juz wyższa półka i wymiana między 80-90K km pasek firmy mitsuboshi tutaj spokojnie 90K km , pompa wody co 180K km oczywiście oryginał , można zamiennik ale tu trzeba sie liczyć z przebiegiem rzędu 120K km tid itp Nauczony doświadczeniem że zamiast zlecać mechanikowi wymianę skrzyni lub jej rozebranie , lepiej sprawdzić poziom tego oleju lub wymiane na swieży to nie kosztuje wiele , a może przynieść tylko pożytek , bo na pewno nie zaszkodzi , zresztą na przykładzie marity widać to było . Mnie skrzynia haczyła , biegi dziwnie sie wkładało , a wystarczyło zmienic oliwę w skrzyni na świeżą i BUL minął ... Więc ja pozostanę przy swoim , a Ty lub Wy .....szerokiej drogi koledzy i bezawaryjnej jazdy , najlepiej zawsze z górki i z wiatrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKa Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) Piszę o rocznym aucie, marita ma auto z 2015, więc do tego piję. Widocznie ominęła mnie podana wartość przebiegu, ie. 38k. Natomiast nadal jest gwarancja, niech się nissan buja. U mnie w 1 QQ skrzynia haczyła, poprawiali jakieś linki i problem zniknął, w 2 qq z "identyczną" skrzynią żadnych problemów nie ma. Edytowane 6 Lipca 2016 przez MKa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Mi tak dla przykładu bujania się Aso to oleju nie chcieli wymienić w skrzyni a skrzynia z przebiegiem tylko 7 00 km pracowała tragicznie. Za to powymieniali dużo innych żeczy na gwarancji bujania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Piszę o rocznym aucie, .... A ja wręcz przeciwnie , o już kilkuletnich, z paro tysięcznym nalotem , ale masz rację jeśli jest gwarancja to niech się ASO buja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 A ja wręcz przeciwnie , o już kilkuletnich, z paro tysięcznym nalotem , ale masz rację jeśli jest gwarancja to niech się ASO buja Przejechałem się dzis Suzuki Splashem i jak miałem ją za wyjące badziewie to zmiana biegów jest kilka klas wyżej niż w nowym Pulsarze. Jest jedno ale, Nyska ma 800km przebiegu a Suczka 60tkm, na początku też chodziła tragicznie. Niemniej zachęciliście mnie do wizyty w ASO, niech może coś poregulują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darasekp Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Witam Mam zamiar przesiąść się z Lagunki 2.0B do QQ również 2.0B Upatrzyłem sobie auto ze skrzynią CVT. Nigdy nie jeździłem automatem, w dodatku takim wynalazkiem. Stąd moje pytanie do Was, jaką taka skrzynia ma żywotność. Nie stać mnie na nowe auto, a to które sobie upatrzyłem ma 200kkm za sobą...zdaję sobie sprawę z kosztów błędnej decyzji. Może jakieś porady mi wskażecie, na co zwrócić uwagę przy próbnej jeździe? Będę wdzięczny za wszelkie pomocne wskazówki. Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 (edytowane) Chyba profilaktycznie przy 80000km zdecyduję się na wymianę oleju w skrzyni biegów, silnik HR16DE. Według instrukcji do skrzyni manualnej 5 biegowej wchodzi 2,3L oleju 75W80 API GL4. Który olej wybrać: Tranself NFJ 75W80 czy Tranself NFP 75W80, bo z dyskusji można wywnioskować że do tej skrzyni pasują oba, tak zresztą podaje ulotka techniczna na stronie ELF'a? http://catalog.elf.com/en/products/nq8/TRANSELF-NFP-75W-80 http://catalog.elf.com/en/products/nq7/TRANSELF-NFJ-75W-80 Jaki kod ma skrzynia biegów stosowana z HR16DE? TL4? Edytowane 27 Listopada 2016 przez monkahead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Ten lepszy trza kupić, ten lepszy ja zalałem i skrzynia pięknie pracuje oczywiście Milicjant pływa i ogranicza tarcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 A który to ten lepszy? Ma ktoś może zdjęcie gdzie znajduje się korek wlewu oleju do skrzyni? Wysłano z Lumia 930 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 http://allegro.pl/skrzynia-biegow-nissan-qashqai-1-6-b-07-12-idealna-i6612550805.html W tej aukcji na czwartym zdjęciu z boku widać plastikową śrubę wlewu oleju NISSAN QASHQAI SKRZYNIA BIEGÓW 1.6 16V JRQ S2G ST 820036 Nissan Qashqai A jeśli to są Francuzkie skrzynki to olej Tranself jest dedykowany NFJ,gdyż według specyfikacji (wujek google)olej NFJ jest do skrzyń typu J ,a olej NFP do skrzyń typu P. Oleje te różnią się między sobą prawdopodobnie jednym składnikiem,jakim? nie znalazłem Ja do Note 1.4 zalewałem Transelfa NFJ i chodziła lepiej jak na oryginalnym Nissanowskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Ja wiem wiem.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Ja już też wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Ja już też wiem QQ_NFJ.JPG I po co ja się tak męczyłem!??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Dzięki Jacko za zdjęcie skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam, Czy taki olej: https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/motylgear-75w80 będzie odpowiedni do skrzyni 5-cio biegowej silnika HR16DE? Co ile powinno się wymieniać olej w skrzyni? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Wymieniać co 60.000 km A odpowiedni to będzie Elf NFJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam, Wymieniać co 60.000 km A odpowiedni to będzie Elf NFJ Wszystko jasne. Tylko nie wiem jak rozumieć fakt, że poprzedni właściciel serwisował auto w jednym serwisie przez ponad 5 lat (do 120 kkm) i w historii serwisowej auta nie ma wzmianki ani o wymianie oleju w skrzyni, ani o wymianie świec zapłonowych. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 W serwisach ASO nie ma obyczaju wymiany oleju co 60.000km tylko są ale wymiany skrzyń A świece platynowe takie jakie posiadasz w silniku HR16DE wytrzymują 100.000km, w książce jest wpis świeca - NGK PLZKAR6A-11 wymiana co 90.000km Tak wiedź resurs wymiany świec przekroczony o 20.000km A ile teraz masz nalatane na tych swiecach ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Czytałem że olej w skrzyni manualnej wymienia się co 100 tyś km lub 8 lat ale kolega w pracy także twierdzi że lepiej po około 60 tyś. U mnie w sumie nic się nie dzieje, skrzynia pracuje bardzo dobrze, może zrobię to razem z wymianą świec, przy 90 tyś. Wysłano z Lumia 930 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 oczywiście, że co 60 tysięcy 60 tysięcy / 3 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam, A ile teraz masz nalatane na tych swiecach ???? 140 kkm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 (edytowane) No więc wymieniłem olej w skrzyni biegów, poniżej kilka porad dla innych: 1. Korek wlewowy ciężko odkręcić palcami, bardzo łatwo natomiast odkręca się go kluczem nasadowym (6-8 kątnym) 30mm, pasuje idealnie i praktycznie nie ma możliwości aby połamać korek (jest z plastiku). Zdecydowanie nie polecam odkręcać go kombinerkami ani "pobijać" z boku jakąś breszką bo pęknie 2. Korek spustowy jest na klucz 8mm kwadrat, pasuje pod niego standardowa miedziana podkładka Renault 16mm x 22mm x 2mm (pusta w środku), ta sama która idzie np. pod korek spustu oleju w silniku w Renault Megane II 1,6Pb 3. Olej można wymienić samemu wlewając go za pomocą węża oraz lejka, wąż o średnicy zew. 16mm idealnie pasuje w otwór wlewowy, ja stosowałem dodatkowo lejek z sitkiem, który spowalnia wlewanie oleju do skrzyni, stąd jeszcze łatwiej zrobić to samemu 4. Do skrzyni wchodzi dokładnie 2,3L oleju ELF TRANSELF NFJ 75W80, za butelkę 1L płaciłem 29zł >> skrzynia JR5 >> silnik: 1,6Pb 117KM 5. Czas operacji: 30 minut Tutaj jest link do kompendium wiedzy na temat skrzyni JR5, widać wszystkie korki, etc.: https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-renault-typ-jr5.html ELF TRANSELF NFJ 75W80ELF TRANSELF NFJ 75W80ELF TRANSELF NFJ 75W80 Edytowane 10 Listopada 2017 przez monkahead 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.