Lasiat Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 (edytowane) Witam. Stoję właśnie przed wymianą oleju w skrzyni biegów i powyższe porady myślę, że będą dla mnie bardzo cenne. Pytanko natomiast mam takie czy do tej skrzyni (w moim samochodzie) nie powinien być zastosowany olej ELF NFJ 75W80 GL-4? Pozdrawiam. Edytowane 11 Listopada 2017 przez Lasiat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 11 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Pytanko natomiast mam takie czy do tej skrzyni (w moim samochodzie) nie powinien być zastosowany olej ELF NFJ 75W80 GL-4? Pozdrawiam. Masz skrzynię JR5 więc stosujesz dokładnie ten olej: ELF NFJ 75W80 GL-4, to jest to samo co wlałem ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Dziękuję za odpowiedź. Będę miał chwilę to wymienię oliwkę. Witam. Jestem już po wymianie oleju. Praca skrzyni? No może jest trochę lepsza niż przed wymianą (przejechałem na razie 50 km). Korek wlewowy udało się odkręcić ręką. Skrzynka dostała nowy korek spustowy jak i podkładkę. Powyższy instruktaż był bardzo pomocny. Poniżej zamieszczam zdjęcie oleju ze skrzyni po 88500 km przebiegu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 U mnie olej wyglądał podobnie. Czy skrzynia pracuje lepiej? Nie wiem, nigdy nie pracowała źle, natomiast zauważyłem że jak było -3C to wyraźnie lżej chodziła, już na nowym oleju. Przy +6C praca skrzyni jest już inna, cięższa. Zrobiłem Fiatem 200tyś km, Audi 200tyś km (auto miało ponad 350tyś) bez wymiany oleju w skrzyni i nic się nigdy nie działo. Powiem szczerze, że w QQ wymieniłem dla "czystego sumienia", bo jak padnie teraz skrzynia (odpukać) przy 200tyś km to przynajmniej będę wiedział, że nie było to spowodowane starym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafni Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 (edytowane) W serwisach ASO nie ma obyczaju wymiany oleju co 60.000km tylko są ale wymiany skrzyń A świece platynowe takie jakie posiadasz w silniku HR16DE wytrzymują 100.000km, w książce jest wpis świeca - NGK PLZKAR6A-11 wymiana co 90.000km Tak wiedź resurs wymiany świec przekroczony o 20.000km A ile teraz masz nalatane na tych swiecach ???? Niestety doświadczyłem skutków tego podejścia... W mojej Kaszce przy przebiegu 150kkm wymieniłem olej w skrzyni bo zaczęło się odzywać delikatnie jakieś łożysko. Z początku delikatne buczenie tylko przy porannej jeździe na zimno z czasem urosło tak że zagłuszało silnik... Oczywiście wymiana tak późno nie pomogła i na 171kkm stałem się chcąc nie chcąc posiadaczem nowej skrzyni (przywieziona z FR z auta po kasacji, nalot 40kkm) Okazuje się że NISSAN Oil 75W80 to raczej prymitywna mieszanka API-GL4, wymagana bo są mosiężne synchronizatory. Olej ten był swego czasu do kupienia poza ASO za ok 10-15zł za litr.. Powinno się go zmieniać max co 80kkm (60kkm to dobry czas) lub bodajże 5 lat. Olej ten dość szybko się degraduje a jak się zniszczy to degradują sie łożyska i gładzie trybów... Skrzynie Jxx pochodzą z Renault (podobnie jak blok silnika) i pocąc się gubią olej. U mnie jak kupilem (miał 126kkm) to już brakło do FULL ok.0.5 - 1cm w poziomie oleju. To sprawia że łożyska muszą zareagować... Jestem lżejszy o 1200zł (robocizna przekładki + wymiana 1 łożyska które było lekko skorodowane leżąc na placu we FR bez oleju). Na pocieszenie powiem że skrzynie Renault serii Jxx nie uchodzą za demony trwałości (vide Problemy kolegów z Megane / Scenic III itp.) i regularna wymiana oleju może pomóc ale nie musi - tak twierdzi doświadczony (30+ lat w zawodzie) mechanik specjalizujący siew Renault który mi to robił. Wymieniajcie proszę olej, wręcz nalegam, bo nasze skrzynki są delikatne i wymagają troski aby służyły długo jak np. te Fiatowskie... (miałem kilka F i toto było prymitywne ale niezatapialne ustrojstwo - Seicento 200kkm z 1 wymianą oleju na 100kkm). UWAGA! Olej tylko dedykowany do skrzyń z synchronizatorami mosiężnymi. Nie żebym reklamował ale w ulotce ELF serii NFJ typ 75W80 API:GL-4 jest wprost czarno na białym że ten olej jest dedykowany do w.w. synchronizatorów więc też taki wlałem... Na razie błoga cisza ;-) Co do wymiany skrzyni: moja pochodziła z JUKE 1.6b 2013 i pasuje idealnie. Jest to typ JXQ. Jedyny detal który ją różni od QQ+2 (bo ja mam takiego) to przełożenie główne mechanizmu planetarnego. Różnica jest znikoma i myślę że na korzyść: wzrasta max prędkość osiągana na każdym biegu o bodaj 0.96% czyli np. Vmax wzrasta z ze 171 do 178 km/h i to tyle. Inne zmiany niezauważalne ;-) Edytowane 26 Stycznia 2018 przez rafni 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.