Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne objawy primery gt


jarha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość donn_primerra

ja tam sie nie bede z wami kłucił bo to tylko komputer i nie wymagajcie aby pokazywał faktycznie to co sie dzieje patrzyłem z ciekawości w omedze i jesli ustawie chwilowe spalanie to przełacza sie w l/h jesli jednak średnie ustawie i stoje to za***rdala w góre moze nie do 60 l ale prawie po starcie spada po woli ale to tylko opel wiec nie ma co wymagac aby działał poprawnie. a co do licznika to mechanior po czesci miał racjie licznik powinien startowac od razu poczekaj az ci padnie całkiem. wspomnisz moje slowa. pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lizle tutaj chodziło o to że średnie spalanie idzie w górę aż do 60paru litrów a wy tutaj czytacie miedzy wierszami czy co i u was jest to normalny objaw. Problem usunięty i po sprawie.

Jarha koledzy po prostu próbują Cię wyprowadzić z kompletnie błędnego toku rozumowania, a nie czytają między wierszami.

Zachowanie wskaźnika które opisałeś jest prawidłowe matematycznie i działa dokładnie tak w każdej sprawnej primerze p11.

Może krócej. Komp liczy spalanie tak. spalanie(l/100km)=w liczniku: ilość spalonego paliwa (od ostatniego kasowania, w litrach), a w mianowniku: ilość przejechanych setek kilometrów (od ostatniego skasowania). Jeśli teraz przejedziesz dwa kilometry i zatrzymasz się to co się dzieje ? Mianownik ułamka jest stały, a wartość w liczniku powoli rośnie bo przecież silnik na luzie zużywa paliwo, tak więc spalanie liczone na 100 km musi rosnąć i rośnie. Rośnie szybko gdy mianownik jest mały (mały dystans od skasowania), a bardzo wolno (prawie niezauważalnie) gdy mianownik duży (przejechane dużo od ostatniego skasowania) I to wszystko w tym temacie.

Każda primera w ten sposób pokazuje zużycie (co potwierdzają koledzy) a matematyka dowodzi, że zachowanie które opisałeś jest dla tego algorytmu działania prawidłowe. Jeśli Tobie działa obecnie inaczej, to znaczy że coś się zepsuło.

Mam nadzieję że teraz sprawa jest jasna.

Jeśli nadal uważasz że komp powinien zachowywać się tak jak opisujesz, to proszę napisz w takim razie wzór za pomocą komp wg Ciebie powinien liczyć spalanie. Wzór który uzasadniałby zachowanie które uważasz za prawidłowe.

 

Rozmawiamy o matematyce. Używajmy konkretów by dojść do porozumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wyżej. Raz został skasowany poprzez krotki reset konkretną pozycję na której był w kompie a Raz przypadkowo skasowane zostało wszystko bo niechcący przytrzymał dłużej reset na desce i to jest najprostrze wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra

i wierz mi kolego jarha jeśli byś faktycznie miał nie kontakt w tym przewodzi od przepływki o którym to napisałeś ze naprawiłeś to obiaw miał byś calkowicie inny nie tylko błedne (według ciebie ) wyswietlanie kompa. nikt ci tu na złość nie robi ani nie odpisuje na przekur. poprostu chcemy ci wytłumaczyc jak to dziala . ale jezeli usunołeś usterke to gratuluje i nie rzycze ci wiekszych bo nie daj boże zeby rąbneło ci coś w silniku czy zawieszeniu . az strach pomyslec co zrobisz , jezeli tak panikujesz przy takiej błachostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer wylicza zużycie paliwa całkując wydatek wtryskiwaczy podawany np w cm3/min (który jest wartością znaną i stałą przy znamionowym ciśnieniu paliwa) po łącznym czasie ich otwarcia.

W związku z tym ani przepływomierz ani sonda lambda nie mogą mieć wpływu na zafałszowanie wyników (mogą natomiast mieć wpływ na faktycznie większe zużycie paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ilość cykli w okreslonym czasie sie nie zgadza i wartosc dodatkowo w V to uznaje to jako usterke i to opisalem ze nie kontakt wystepowal na pinie 2 i to sie tyczylo sondy a nie przeplywki.

 

[ Dodano: Pią 23 Sty, 2009 00:00 ]

Żaden reset nie został przytrzymany dłużej normalne kasowanie czyli przytrzymanie ok. 2s polemika znowu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, uważam że temat można już zamknąć bo nie prowadzi to do niczego. Ty problem rozwiązałeś i jesteś zadowolony a reszta może przeczytać o tym że problemu nie ma i jak to funkcjonuje, pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede odpowiadal skoro bawimy sie w matematyczne wylicznki ktore do niczego nie prowadza naprawa samochodow nie polega na rozwiazywaniu rownan matematycznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie rozumie zasady działania jakiegoś urządzenia, trudno dyskutować o prawidłowości lubi nieprawidłowości jego działania, mówi się zatem "tak ma być bo tak". Wtedy pozostaje tylko próbę merytorycznej dyskusji zdyskredytować stwierdzeniem że to "matematyczne wyliczanki". Niestety, obliczanie zużycia paliwa przez komputerek to matematyczna wyliczanka i nic na to nie poradzimy.

30 lat temu rzeczywiście naprawa samochodów w większości sprowadzała się do machania kluczem i naparzania młotkiem, jednak czasy trochę się zmieniły... warto o tym pamiętać.

Dobra, nieważne, z mojej strony temat zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede odpowiadal skoro bawimy sie w matematyczne wylicznki ktore do niczego nie prowadza naprawa samochodow nie polega na rozwiazywaniu rownan matematycznych

 

stary, to tak jakbyś zatankował samochód do pełna, wyzerował liczniki przebiegu, spalania itd, zrobił 100km dajmy na to stałą pedkością 80km/h a następnie zostawił samochód z włączonym silnikiem aż do momentu wypalenia całej benzyny. samochód spali Ci na całą trasę jaką przejechałeś dajmy na to 7-8 litrów benzyny, ale komputer pokaże Ci średnie spalanie 50 litrów. Czy tu też jest jakaś usterka komputera czy może trzeba szukać przyczyny gdzie indziej, dziura w baku itd. przecież zrobiłeś tylko 100km a samochód teoretycznie spalił 7 litrów więc dlaczego komputer średniego spalania pokazuje 50 czy 60 litrów na 100km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra
ze nie kontakt wystepowal na pinie 2 i to sie tyczylo sondy a nie przeplywki.
sory nie dopatrzyłem tymbardziej nie miało to nic do rzeczy. skąd ty wytrzasnołes pin 62 ??? a 2 pin w kostce od sondy to raczej odpowiada za grzanie sondy a nie podawanie wartosci do ecm. popatrz sobie w schemat z czego bierze sygnał komputer pokładowy i dopiero zacznij co kolwiek pisać. wszyscy ci dobrze radzą a ty swoje wiesz to po co temat zakładasz zeby nas pouczać???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

maly447, kolego widzezekupiłeś ta p11gt z allegro to ta nakładkami na lampy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LeszekSKC

kuurde ;] co do tego sredniego spalania to jeszcze dzis to sprawdze :D a co do obrotomierza u mnie tez tak bylo jak aku mialem slabe ;/ ;| nie wiem w sumie ale naladowalem i jak narazie takiego problemu nie mam :) pozdro

 

A wiec ;] u mnie tak samo rosnie srednie spalanie wiec musi to byc normalne :P (pewnie matematyka to wyjasnia :P) w ciagu 5min podskoczylo od 8,7 do 11 ponad :) pozdrowiam ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...