Gość jedras0 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Witam wszędzie szukałem i nic na ten temat nie znalazłem a mianowicie mam problem z palącą się lampką akumulatora.Mam nowy alternator naciągnięte wszystkie paski i sprawdzałem wszystkie połączenia do alternatora (dla mnie wyglądało ok) przy włączonym silniku zrobiłem pomiar napięcia na aku. i pokazywało 14,4v przy włączonych światłach było jakieś 14,1V. Także problem polega na tym że mimo ładowania jest coś nie tak że pali się ta czerwona lampka akumulatora. Proszę pomóżcie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 14,4 masz na b. jałowym? A ile jest przy 2000obr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 jedras0, miałem dokładnie tak samo tyle , że w używanym alternatorze. Była padnięta dioda ujemna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jedras0 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 a powiesz coś dokładniej na temat tej ujemnej diody ?? A co do kolegi "serwis" to nie wiem ile jest na 2000 tys muszę to sprawdzić ale wydaje mi się że skoro daje prąd na biegu jałowym to powinno być ok. Ale czekam cały czas na jakieś wasze opinie na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 ile jest na 2000 tys muszę to sprawdzić ale wydaje mi się że skoro daje prąd na biegu jałowym to powinno być ok. Ale czekam cały czas na jakieś wasze opinie na ten temat tak....wykluczymy tym sposobem padnięty regulator napięcia między innymi...co do kontrolki ładowania to altek na stół i do przeglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jedras0 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Dodam jeszcze że samochód odpala za 1 razem nigdy nie miałem problemu ze światłami i moca samochodu.Jedynie jak daje dmuchawę na maxa (4) to silnik lekko zwalnia obroty ale podobno to jest norma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matrix.m5 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 czy pod obciążeniem np. gra radio włączone światła tez jest 14v . może być kilka opcji: 1. regulator wada fabryczna wystarczy że coś powoduje duży impuls , jakieś zakłócenie np. mieliśmy przypadek ze po włączeniu klaksonu włączała się lampka alternatora, co u ciebie może być coś z silnika np. 2. dioda ale sprawdzona tylko pod obciążeniem 3. lub uzwojenie stojana, mieliśmy taki przypadek, ale nie sprawdzisz tego za pomocą miernika zwykłego . 4. złe podłączenie alternatora lub uszkodzone przewody? sprawdź. 5.Rozumiem że alternator jest sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jedras0 Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 A więc... przy włączonych światłach radiu wycieraczka itd... jest 14V Co do podłaczenia alternatora sprawdziłem już wszystkie przewody i paski, przy kupnie samochodu miałem przepaloną lampkę od akumulatora po wymianie lampki świeci się cały czas dodam że mocna (nie mryga ani nie gaśnie !!) a alternator naprawdę wygląda jak nowy ale nie mogę powiedzieć na 100% że jest sprawny. Wydaje mi się że to faktycznie mogła pójść ta dioda tylko nie mam pojęcia jak się do tego zabrać miał by ktoś jakiś schemacik jak wyjąć lub rozebrac alternator albo czy do mojej almery pasował by alternator od micry bo mógł bym taki mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 jedras0, dioda jest wewnątrz i jest wpasowana w cały mostek diodowy , tak więc ten mostek jest do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matrix.m5 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 zależny jaki mostek są mostki z radiatorami to i są zwykłe blaszki aluminiowe w których w otworach wciśnięte są diody można ja z tego wyciągnąć ale ostrożnie żeby nie rozerwać otworu bo po włożeniu nowej diody będzie ona za luźna ale da się to zrobić, jeśli diody są na radiatorach rozwiercasz diodę i wyciągasz lub jeśli z tyłu za diodą jest mały otwór możesz ja wybić, mając specjalny przyrząd lub czymś twardym. Ale zanim to zrobisz sprawdź czy na pewno któraś z diod jest padnięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jedras0 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Witam a więc tak: Rozebrałem,zobaczyłem,wymieniłem,wsadziłem i... działa wymieniłem cały zespół diod i wszystko działa tak jak powinno. Dzięki za pomoc !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam Troszkę odgrzeję temat, bo mam podobny problem z tym, że mu mnie dioda ładowania nie świeci się cały czas a jedynie błyska. Próbowałem znaleźć regułę w jakich momentach zapala się ta kontrolka, ale nie ma zasady, czy przy dodawaniu gazu czy na jałowym, czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku. Domyślam się, że to alternator ale nie wiem czy to regulator, diody czy coś innego - pasek raczej wykluczam, bo jest nowy, świeżo naciągnięty (odpowiednio). Czy opłaca się wymienić poszczególne podzespoły czy oddać do całkowitej regeneracji? Prosiłbym także o podanie kosztów (+/-) związanych z ta usterką. N15 1.4 75KM alternator Mitsubishi A5T06891 Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam Troszkę odgrzeję temat, bo mam podobny problem z tym, że mu mnie dioda ładowania nie świeci się cały czas a jedynie błyska. takie objawy dają zwykle wytarte szczotki niestety nie mam pojęcia jaki jest do nich dostęp w tym akurat altku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 A co jeszcze mogło pójść - regulator, łożyska, pierścień ? Pytam bo chciałbym sam wymontować alternator i zabrać się za to samodzielnie. Warto te wszystkie rzeczy nawet profilaktycznie wymienić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 A co jeszcze mogło pójść - regulator, łożyska, pierścień ? Pytam bo chciałbym sam wymontować alternator i zabrać się za to samodzielnie. Warto te wszystkie rzeczy nawet profilaktycznie wymienić ? w większości altków regulator jest zintegrowany razem ze szczotkami, więc, chciał czy nie, będziesz pewnie musiał go wymienic. łożyska jak nie szumią i wirnik obraca się bez większych oporów- zostaw w spokoju. o jaki pierścień ci chodzi.. nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Tzn znalazłem na Allegro same szczotki do tego alternatora Mitsubishi. Ale widzę, że i tak warto wymienić regulator. Mam nadzieję, że to pomoże. Wymieniał ktoś samodzielnie regulator napięcia i szczotki ? Jest to skomplikowane zadanie, ? W rozruszniku wymieniałem samodzielnie - czy tutaj jest podobnie ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LarsonG Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Pierścienie wymieniałem u siebie, ale po pół roku problem wrócił więc dałem spokój i kupiłem sprawny, uzywany altek za 80 zl. Regulator napiecia kosztuje chyba okolo 60 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.