Gość michi Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 No więc i mnie sie trafiło. Primera WP11 98' 1.6 benzyna, bez gazu, silnik GA16DE Objawy: w sobotę wymieniłem olej i sie zaczęło. Maksymalne obroty na których silnik pracuje w miarę równo to 2400 na każym biegu. powyżej mocno szarpie więc nie da sie jeżdzić więcej niż 85km/h na piątce (boję się na autostradę wyjechać bo mnie tiry będą wyprzedzać). zrobiłem autodiagnostykę silnika i wyskoczył błąd 12 czyli masowy czujnik przepływu powietrza i teraz kilka pytań do tych którzy wiedza więcej niż ja: 1. czy wymiana oleju może mieć jakiś wpływ na pracę przepływki? 2. jak wyczyscić przepływkę aby jej krzywdy nie zrobić (wyczytałem że mozna ją przepłukać benzyna ekstrakcyjną i osuszyć sprężonym powietrzem) i czy to wogóle coś da? 3. czy użycie preparatu do czyszczenia przpustnic i gażników jest wskazane w tym przypadku? 4. czy w razie wymiany można założyć przepływkę z innym numerem (ja mam Hitachi AFH45M-46) np od silnika 2.0 5. Czy wymiana przepływki to bardzo skomplikowany zabieg? P.S. (do moderatorów) Wiem że już trochę jest napisane na forum o tym i po 2 dniach lektury nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, więc postanowiłem założyć nowy temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Ad.2 Delikatnie miękkim pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną Ad.3 Zamiast czyszczenia z pkt.2 można - ja tak od czasu do czasu robię i nic się złego nie dzieje Ad.4 AFAIK kształt jest całkiem inny, i od 2.0 przepływomierz siedzi w innym miejscu - na 99% nie podejdzie. Ad.5 W GA16DE demontujesz obudowe filtra powietrza i odkręcasz 3 śruby trzymające przepływomierz i tyle. Ale jeżeli po wymianie oleju wyskoczył taki błąd to ja bym szukał przyczyny w mechanicznym uszkodzeniu przewodów idących do przepływki. No chyba, ktoś zalał olejem coś w jej okolicy. A czy po wymontowaniu filtra powietrza też wyskakuje błąd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michi Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 A czy po wymontowaniu filtra powietrza też wyskakuje błąd ? musze sprawdzić choć wczoraj założyłem nowy filtr powietrza i nic się nie zmieniło. No chyba, ktoś zalał olejem coś w jej okolicy. filtr oleju jest dużo poniżej przepływki. sam wymieniałem olej więc wiem że nic się nie zalało olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 musze sprawdzić choć wczoraj założyłem nowy filtr powietrza i nic się nie zmieniło. jeżeli nowy to nie ma co sprawdzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michi Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Wczoraj wlazłem pod moja primkę i obok filrta oleju idzie jakiś przewód (lub wężyk). CZy ktoś wie co to za ustrojstwo? czy ktoś wie czy zamiast oznaczenia AFH45M-46 Hitachi można użyć przepływki AFH 70-14 od silnika 2.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dodo Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 czy ktoś wie czy zamiast oznaczenia AFH45M-46 Hitachi można użyć przepływki AFH 70-14 od silnika 2.0? jeżeli przypasuje to raczej tak, ale może wystarczy przeczyścić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michi Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 no i dziś w ostatnim akcie desperacji odkręciłem czujnik przepływki i okazało się że na jeden z drucików dostał się pruszek. przeczysciłem sprężonym powietrzem i zadziałało. obroty wróciły do normy i autodiagnostyka pokazuje kod:55 - czyli wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Witam.Mam pytanie dzis mierzylem u siebie wartosci przeplywomierza i powiedzcie czy na wolnych obrotach +/- 750 ,mam wartosc 0,95v czy to jest dobra wartosc?Prose o porade.Dodam ze mam przeplywke Hitachi 3 pinowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Witam.Mam pytanie dzis mierzylem u siebie wartosci przeplywomierza i powiedzcie czy na wolnych obrotach +/- 750 ,mam wartosc 0,95v czy to jest dobra wartosc?Prose o porade.Dodam ze mam przeplywke Hitachi 3 pinowa. no na biegu jałowym powino być 1.2-1.8 a co się dzieje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 czasami tak do 3 tys.obr.jest troszke slaby tak jakby go cos lekko trzymalo ale to tez niezawsze.Wydaje mi sie ze te 0.95v wolnych obr. to troche malo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacu_21 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 (edytowane) Witam Będę zabierał się za czyszczenie przepływomierza w p11 2.0, doczytałem żeby robić to miękkim pędzelkiem i benz ekstrakcyjną po tym zabiegu osuszyć jakoś ten przepływomierz czy po prostu poczekać aż wyschnie ? No i jak rozpoznać czy przepływomierz zakończył swój żywot? Aha i najważniejsze czy ja jako laik w dziedzinie motoryzacji poradzę sobie z tym czy lepiej poprosić kogoś kumatego o pomoc (mechanik)? Mam falujące obroty (wahają się +/-50 na ciepłym silniku) i skaczą sobie dość intensywnie na ssaniu raz 1500 po chwili 1000 pozniej znowu 1300 pozniej 900 i tak sobie latają ;| Wcześniej po odpaleniu obroty tak spadały że gasł chyba że dodałem gazu ale przeczyszczenie przepustnicy pomogło i odpala już normalnie tylko jeszcze te falowanie ;| Edytowane 30 Marca 2011 przez Jacu_21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 czasami tak do 3 tys.obr.jest troszke slaby tak jakby go cos lekko trzymalo ale to tez niezawsze.Wydaje mi sie ze te 0.95v wolnych obr. to troche malo. przepływomierz czyszczony ? jak nie to wyczyść do tak jak opisują tutaj ja czyściłem środkiem do czyszczenia przepustnic tylko psiknełem aż się zrobiły czyste preciki (białe) prepara szybko paruje szy tam wysycha nie stosowałem sprężonego powietrza. Warto by też wyczyścić przepustnice masz silnik 1.6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Jutro zabiore sie za czyszczenie przeplywki.Dzis jeszcze raz sprawdzalem napiecie i na wolnych mam 0,95V a jak przygazuje dosc mocno to skacze powyzej 4v.Czy parametry wskazuja ze jest ok???Mam przeplywke Hitachi na 3 piny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybul009 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Jutro zabiore sie za czyszczenie przeplywki.Dzis jeszcze raz sprawdzalem napiecie i na wolnych mam 0,95V a jak przygazuje dosc mocno to skacze powyzej 4v.Czy parametry wskazuja ze jest ok???Mam przeplywke Hitachi na 3 piny. Przepływomierz: Czerwony przewód z miernika do trzeciego pinu na przepływomierzu a czarny przewód z miernika do masy akumulatora. Pozycja stacyjki on- 1v na biegu jałowym - 1,2 do 1,8 jak depniej mocniej w pedał gazu ma przekraczać 3,3 wyczysc i powiedz cz pomogło mysle ze pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.