Gość LeszekSKC Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Witam. mam Primerke p11 GT jezdze na oleju Motul 10w40 ma juz 230tys przebiegu ;/ i zaczol sie problem ;] mianowicie zaraz po odpaleniu w silniku mocno zagrzechota na zaworach ;/ po chwili ucichnie. Ale jest jeszcze jeden dziwny dzwięk wydobywajacy sie z silnika mianowicie slychac jakby lancuch rozrzadu uderzal o gorna pokrywe. Czy to mozliwe ?? Ten dzwiek nie jest rowny i w sumie raczej nie jest uzalezniony od obrotow silnika ;/ Jak silnik sie rozgrzeje (pochodzi 15 min) to przestaje to byc slychac. Zjanomy mechanik stwierdzil ze winny moze byc napinacz lancucha rozrzadu. Ze moze sie przycinac i tak powoli napinac ze dopiero jak silnik sie nagrzeje i dostanie dobre cisnienie to wtedy jest dopiero napiety Co o tym myslicie ?? jakie macie pomysly ?? czekam na pomoc pozdrawiam Jutro wstawie filmiki zebyscie mogli uslyszec ten dzwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Mam podobnie. No niestety, primki po jakimś czasie tak grzechoczą. Winne są- napinacz, popychacze chydrauliczne,V-popychacze, pompa oleju, no i łańcuch (nie koniecznie). U siebie wymieniłem rozrząd, odpowietszyłem popychacze a i tak potrafi grzechotać. Pompa oleju daje dobre ciśnienie więc obstawiam że poprostu z racji przebiegu (coś ponad 300tyś silnik ma już swoje złużycie. Ceramizatory, zagęszczacze oleju, i cudowne środki nic nie dają bo sprawdziłem Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz ile wysunięty jest napinacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Jak silnik sie rozgrzeje (pochodzi 15 min) to przestaje to byc slychac. Zjanomy mechanik stwierdzil ze winny moze byc napinacz lancucha rozrzadu. przy pierwszym odpaleniu kiedy olej spłynie po nocy łańcuch potrafi zagrzechotać... ... troszkę nawet delikatnie dzwoni.... ale tylko przez chwilkę dopóki ciśnienie oleju nie wzrośnie..... to normalne objawy jeśli dzwoni dłużej niż chwilkę napinacz jest do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeszekSKC Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 nie ;] to grzechotanie to nie lancuch. to raczej zawory jakby. lancuch dopiero potem slychac. To grzechotanie ustaje po chwili ale lancuch dopiero jak sie silnik nagrzeje ;/ Wstawiam filmik: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 ale to jest jakies rumotanie tych zaworów czy poprostu takie cykanie . moze popychacze masz juz zuzyte??? filtr oleju jakiej firmy????? mam w swoim dosyc duzy przebieg tez mi cos zaczynało dzwonic to był łańcuch . na forum wyczytytałem aby zmienić filtr na MAN-a olej mam juz mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danolek Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 To grzechotanie jest normalne. Wieksze im zimniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 guzik tam a nie normalne. sciągaj dekiel i sprawdz czy dzwigienki pod walkiem nie sa zjechane. znim poscina ci krzywki na walku. a najlepiej wyjąć wałki wtedy wyciągasz dzwigienki i widzisz jak jest zjechana powierzchnia która przylega do krzywek wałków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danolek Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 sory,mi o co innego chodzilo - moj potrafi zagrzechotac ale ok sekundy po zimnym starcie zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 sory,mi o co innego chodzilo - moj potrafi zagrzechotac ale ok sekundy po zimnym starcie zimą. to sie zgodze ze normalka łapie sobie olej ciśnienie znaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeszekSKC Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Odnawiam temat mam rozebrane silnik i cos tam wlasnie jest zjechane nie wiem jak to opisac jest to chyba prowadnica od lancucha ;/ Czy ma ktos fotke moze ze zdjetą głowicą ?? pozdrawiam [ Dodano: Sob 25 Kwi, 2009 16:17 ] Jeszcze jedno na intercarsie jest takie cus: Napinacz łańcucha rozrządu Informacje Inter Cars o towarze indeks: E71000R Cena brutto: 67,89 zł nazwa: Prowadnica łańcucha opis : PROWADNICA ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU NISSAN PRIMERA P10, P11,ALMERA TINO, SERENA 2.0I 16V moze mi ktos powiedziac jak wyglada ?? ma ktos fotke moze albo cos ;/// Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Stawiam na napinac z rozrządu, pewnie już zaczął puszczać olej, sam niedawno profilaktycznie chciałem go wymienić-mój co prawda nie hałasuje-tylko przez jakieś 2 sekundy po rannym odpaleniu zanim złapie ciśnienie ale chciałem założyć nowy-bo pewnie ten stary mam od nowości-217 tys, kupiłem taki lepszy z intercarsu, ZUIKO sie nazywa-założyłem, pierwsze odpalenie grzechot jak diabli-wiadomo, był suchy i musiał napić sie oleju, po 5 sekundach cisza, jazda próbna palnik tak żeby szybko nagrzać silnik, wracam do garażu na ciepło, wychodze z auta i już słysze niepokojące chrobotanie, podnosze maskę i aż mnie zmmroziła-chrobocze jak diabli, łąńcuch uderzał o obudowe, szybko wymieniłem na stary i jeżdźę dalej, nie wiem czy mi sprzedali g..wno, uszkozone, czy to ZUIKO nie jest wcale tak dobre jak piszą, ale wymyłem w nafcie i oddałem-jako nieużywane-radzę uważać na napinacze i chyba lepiej kupić ori. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeszekSKC Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Nie napinacz jest okey. Chodzi mi o to co mam zaznaczone na czerwono na fotkach http://img4.imageshack.us/gal.php?g=dsc00906c.jpg Tutaj czegos brakuje odlamany jest kawalek ;/ i czy ktos mi moze powiedziec co to jest za element ktory z tych ktore widac na tej fotce http://yfrog.com/04rozrzadj ?? czy to jest to co mam wyzej wymienione z intercars ?? Czekam na pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 LeszekSKC, to co masz połamane to jest przednia prowadnica łańcucha rozrządu. Na zdjęciu to ten długi czarny element położony na samym dole. Jak masz rozebrany rozrząd to jeśli masz dostęp to wymień tą prowadnicę i napinacz i będzie ok. Nie kupuj napinacza zuiko , bo to gówno jest , ma za słabą sprężynę. Jak chcesz oryginalny to nasz klubowicz Brow4r ma źródło gdzie kupisz z przesyłką za 145 zł , poszukaj go na forum i pogadaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeszekSKC Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 No wlasnie chce kupic ta prowadnice tylko na intercars nie maja fotki i nie wiem czy to jest to ;/// a napinacz jest ok. Jak jest dosc oleju to lancucha nie slychac ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 LeszekSKC, to co masz połamane to jest przednia prowadnica łańcucha rozrządu. Na zdjęciu to ten długi czarny element położony na samym dole. Witam. Potwierdzam słowa Maniek-ol, sam niedawno robiłem rozrząd i między innymi też miałem połamaną tą prowadnice (rozrząd strasznie szumiał przy wyższych prędkościach obrotowych silnika). Niestety w oryginale jest ona plastikowa i widzę że lubi pęknąć, w zestawach zamiennych plastikowy ślizg jest na metalowym wsporniku czyli wydaje się być solidniejszy. Nie kupuj napinacza zuiko , bo to gówno jest , ma za słabą sprężynę. Jak chcesz oryginalny to nasz klubowicz Brow4r ma źródło gdzie kupisz z przesyłką za 145 zł , poszukaj go na forum i pogadaj. Do tego sprzedawca daje na części rok gwarancji, czyli prawie jak serwis tylko cena przystępniejsza. :> Pozdrawiam... Aha w katalogu inter cars część o którą pytasz nazywa się: Ślizg łańcucha rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Aa Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 sory,mi o co innego chodzilo - moj potrafi zagrzechotac ale ok sekundy po zimnym starcie zimą. Miałem tak zimą w Fordzie orionie -hydrauliczne regulatory zaworów. Był zaszlamiony na 15w40 oleju- przeszedłem na półsyntetyk+płukanko preparatem przed wymianą, nadeszła zima zimą- pojawił się traktora odgłos przy zapalaniu cichł jak olej się rozgrzał -poszedłem na całosc wlałem do silnika mobil 1 0w40 i cichł odrazu, nie powstały żadne wycieki oleju, przejechałem z 60 tys. Przy czym silnik pierwotnie pochodził z Escorta -przebieg tylko wróżka by poznała. Ale nie musiałem dolewać oleju nigdy nie pamietam bym do tego forda , Fiata Tempry i teraz Primerki kupował olej w litrówkach na dolewki. Teraz rok temu podkusiło mnie na dzwoniący rozrząd wlać mobila półsyntetyk-i nigdy więcej. Silnik ostatnio co zapalenie hałasował rozrzadem. Miesiac temu spowrotem wlałem 5w50 jest o wiele lepiej choć już przymierzam się do wymiany rozrządu. Prosiłbym o wszelkie rady i porady jak ktoś to przerabiał i czym uszczelniał-sam też -zrobię foto relację może komuś się przyda. Moja primerka P10 sr20Di sedam Automat 1991 ok 350 tys. Oleju nie zżera zadowala ja to co wleje przy wymianie na rok i ok 20000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yetti768 Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 LeszekSKC, to co masz połamane to jest przednia prowadnica łańcucha rozrządu. Na zdjęciu to ten długi czarny element położony na samym dole. Jak masz rozebrany rozrząd to jeśli masz dostęp to wymień tą prowadnicę i napinacz i będzie ok. Nie kupuj napinacza zuiko , bo to gówno jest , ma za słabą sprężynę. Jak chcesz oryginalny to nasz klubowicz Brow4r ma źródło gdzie kupisz z przesyłką za 145 zł , poszukaj go na forum i pogadaj. Witam u mnie tez grzechotało pod maska i wymienilem napinacz na ten zuiko z inter carsu - niestety nie poprawilo sie o wiele, jest troche ciszej ale nie idealnie. Mechanik juz mnie straszy wymiana lancucha a mam dopiero 170 tys przejechane. Czy to mozliwe ze to zuico jest takie felerne?? Bo mi powiedzieli oczywiscie ze to bardzo dobre napinacze, chyba ze on to jeszcze lepsze naciągacze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Witam u mnie tez grzechotało pod maska i wymienilem napinacz na ten zuiko z inter carsu - niestety nie poprawilo sie o wiele, jest troche ciszej ale nie idealnie. Mechanik juz mnie straszy wymiana lancucha a mam dopiero 170 tys przejechane. Czy to mozliwe ze to zuico jest takie felerne?? Bo mi powiedzieli oczywiscie ze to bardzo dobre napinacze, chyba ze on to jeszcze lepsze naciągacze?? Witam kolegę. Ja ten temat już przerabiałem(poranny stukot przy odpaleniu auta)To pierwsze moje auto gdzie ten dzwięk wystepuje i nie stety dalej to jest, chyba tak musi być.Najpierw wymieniłem kompletny rozrząd,nic to niedało.Potem zmieniłem olej na Valvoline Max Life 10w40 i filtr Manna i też bez zmian nie stety.Na mechaników uważaj bo naciągają.Ja do tej pory nie wiem co to jest, dałem sobie z tym spokuj ,być może Nissan tak ma.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yetti768 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Witam kolegę. Ja ten temat już przerabiałem(poranny stukot przy odpaleniu auta)To pierwsze moje auto gdzie ten dzwięk wystepuje i nie stety dalej to jest, chyba tak musi być.Najpierw wymieniłem kompletny rozrząd,nic to niedało.Potem zmieniłem olej na Valvoline Max Life 10w40 i filtr Manna i też bez zmian nie stety.Na mechaników uważaj bo naciągają.Ja do tej pory nie wiem co to jest, dałem sobie z tym spokuj ,być może Nissan tak ma.Pozdrawiam no tak ale u mnie problem istnieje caly czas ,nie tylko jak jest zimny.odziwo brzeczenie ucichlo po wymianie napinacza tylko ze nie znikło, stad moje pytanie czy to nie wina słabej spreżyny w napinaczach zuiko?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 no tak ale u mnie problem istnieje caly czas ,nie tylko jak jest zimny.odziwo brzeczenie ucichlo po wymianie napinacza tylko ze nie znikło, stad moje pytanie czy to nie wina słabej spreżyny w napinaczach zuiko?? Witam. Prawde mówiac nie wiem dlaczego tak jest.SZfager ma opla wektre b 1,8 benzyna.Po wymianie oleju tez jest taki stukot przez cały czas nie tylko na zimnym.Mechanicy twierdza że to szklanki, ale nie robi tylko jezdzi.Dziś rano podeszłem do tax, odpalał zimną p11 1,6 benzyna i co???? i cisza aż miło a umie to jak młockarnia tak chodzi 3 sek. no nic pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3cK Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 ten grzechot łańcucha na zimnym silniku jest pewnie spowodowany tym, że po prostu olej z niego spłynął i nie ma smarowania, a po odpaleniu silnika niestety musi minąć te 2 sekundy zanim olej ładnie się po nim rozprowadził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 tz tylko tyle że łańcuch do roboty u mnie też tak było a na super nowym tego nie ma może minimalny szumik jak jest zimno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 tz tylko tyle że łańcuch do roboty u mnie też tak było a na super nowym tego nie ma może minimalny szumik jak jest zimno JAK łańcuch do roboty jak łańcuch nowy.Komplet rozrządu nówka. Na starym to samo i na nowym też to samo bez zmian tylko już nie szumi ale stukot na zimnym jest i to głosny( jak dizel)czy to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 ja mam Valvoline i filterek mana i tyle ... może olej zmień nie czytałem całego wątku ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAŁY2009 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 ja mam Valvoline i filterek mana i tyle ... może olej zmień nie czytałem całego wątku ,,, witam olej mam volvolin półsyntetyk i filterek Manna- specjalnie wymieniłem- nic nie dało. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.