Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Nissan Primera P11 2.0 TD brak mocy


Gość kenion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Samochod nie ma wlaściwego przyspieszenia. Silnik nie dymi, nie kopci, zapala ok i pracuje równomiernie. Problem pojawia się przy jeździe na 4, 5 biegu przy wduszeniu gazu do końca auto opornie przyspiesza. Wiem że Primera z tym silnikiem do demonów prędkości nie należy ale wydaje mi się że coś jest nie tak. Auto stało jakiś czas (2miesiące) nieużytkowane. Co może być przyczyną? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Słychać" to żadna metoda sprawdzająca. Przy turbinie masz wyjscie (zaślepioną rureczkę) na manometr. Podpinasz go tam, podciągasz do kabiny i jedziesz. Pełne ciśnienie doładowania turbina daje dopiero pod obciążeniem. Musisz mieć 1-1,1bar.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek710309
Słychać" to żadna metoda sprawdzająca. Przy turbinie masz wyjscie (zaślepioną rureczkę) na manometr. Podpinasz go tam, podciągasz do kabiny i jedziesz. Pełne ciśnienie doładowania turbina daje dopiero pod obciążeniem. Musisz mieć 1-1,1bar.

No nie jest to 100% metoda ale nie każdy posiada w domu manometr i kompa do diagnostyki silnika. A może po prostu trzymają hamulce, stał dwa miechy może linka od ręcznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak sobie pomyślałem o hamulcach :)

Także odwieczna odpowiedż jak; filtry paliwa i powietrza i przepływka do sprawdzenia. autodiagnostyka i dalej ciśnienie turbiny i ciśnienie sprężania w cylindrach ( zakład usługowy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce są ok, nie trzymają. Filtr powietrza wiem jak sprawdzić, nie wiem natomiast jak z filtrem paliwa - gdzie jest i jak sprawdzić. Nie wiem też jak sprawdzić czy przepływomierz sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysS105

filtr paliwa przymocowany jest obok pompy hamulcowej pod metalową osłona ale najpierw odkrec plastikowy zawor znajdujący sie pod filtrem i zobacz czy laci jakis syf czy czyste paliwo a co do przepływki to wpisz na forum w opcji szukaj przepływomierz i znajdziesz wszystko nawet jak sprawdzic samemu i jak zmierzyc prady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej nakrętki spod spodu filtra paliwa nie wykręcaj tylko poluzuj Spuść syf, zakręć i potem podpompuj pompką ( w celu odpowietrzenia układu) aż zrobi się twarda.

Pod wężyk podstaw jakieś naczynie i uważaj na gumy osłonowe od przegubów abyś nie pozalewał ich paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z moją Primerą 2.0TD 99r. Wytępuje spodek mocy przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, gdy mu przycisnę powyżej 60 km/h do 80 km/h nagle spada moc samochód przechodzi w tryb awaryjny. Muszę go zgasić i zapalić i wtedy jedzie ale tylko spokojna jazda do 40km/h na trójce i 70km/h na czwórce. Po wizycie u mechanika wyskakuje błąd turobo ciśnienie ale bez żadnego kodu, mechanik mówi że pierwszyraz widzi coś takiego. Czy ktoś tu może pomóc w tej sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soro to turbo ciśnienie to najprawdopodobniej masz zrąbaną turbinę. Przy trybie awaryjnym włącza się check engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób diagnostykę spinaczem( jeśli masz po lifcie) http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49973 i odczytaj błędy http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=18527

Może być problem z pompą paliwa.

Tą turbinę to najlepioej sprawdzić manometrem

Jakim programem to diagnozował. Nie wszystkie nadają się do Nissanów. Mi już kiedyś chcieli wymieniać gniazdo diagnostyczne jak gościu przyszedł z czytnikiem od VW i miał brak komunikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam po lifcie, sprawdzę jutro jakim programem to robił i dam znać. dzięki za sugestie, odezwę się, pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto 24 Lut, 2009 22:10 ]

byłem w punkcie regeneracji turbin, okazało się że wszystko jest w porządku z turbiną. Powiedzieli że elektrozawór sterujący zaworem egr nie ma napięcia nie daje podciśnienia do Egr. Zastanawiam się czy może to być przyczyną braku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przeczyściłem filtr paliwa i po długim czasie wkońcu sprawdziłem przepływomierz powietrza. Przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym napięcie na zacisku 5 i GND wynosi 1,6V co wskazuje na uszkodzony przepływomierz. Dodatkowo zauważyłem że przestała świszczeć turbina przy obrotach wyższych niż 2500. Będę musiał sprawdzić ją manometrem no chyba że jest jeszcze inny sposób na sprawdzenie działania turbosprężarki. Jesli macie jakieć uwagu lub propozycję to proszę pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem u siebie, brak mocy - zwłaszcza przy przyspieszaniu.

Po kilku miesiącach poszukiwań natrafiłem na opis pomiarów napięć na przepływomierzu - okazało się, ze to było to.

Kupiłem jakiś polski zamiennik przepływomierza, wymieniłem własnoręcznie i jak ręką odjął, samochód zaczął przyspieszać trochę lepiej niż Polonez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem jakiś polski zamiennik przepływomierza

Możesz powiedzieć coś więcej na temat tego polskiego zamiennika? gdzie go dostałeś, ile daleś, i co to za wynalazek?

 

Co do mierzenia ciśnienia manometrem, to jestem ciekaw jak to zrobić bez konieczności odwiedzania warsztatu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wyhaczyłem przepływke za 199 zł plus przesyłka - BOSH

 

od tego gościa :

 

http://www.allegro.pl/item617884522_przepl...2_0_td_2_7.html

 

aż dziw bierze, że ludzie używane wystawiają po 200 zł i więcej a jeden walnął nową przepływkę bosha za 520 zł :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o do mierzenia ciśnienia manometrem, to jestem ciekaw jak to zrobić bez konieczności odwiedzania warsztatu..

 

Jeśli masz manometr ( nawet taki od pistoletu do pompowania kół ) to podpinasz go wężykiem do turbiny (kruciec do pomiaru) i jazda

 

Co do zamiennków przepływek to nie polecam może się okazać że będzie więcej palić na takim wynalazku a nie jest on tańszy od oryginału

Temat przepływomierza jest na forum nie poruszajmy go tutaj w ostatnich postach są aktualne oferty i ceny http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29808

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panów, może trochę offtop ale czy wiecie może jakie powinno być nominalne ciśnienie doładowania w tej turbince? I jeszcze jedno jaką macie elastyczność na 5 biegu od 80-120 km/h? Ja u siebie zmierzyłem i wyszło mi ok. 15s. I ostatnie pytanie - czy ktoś z was stosował MBC? Ostatnio coś takiego nabyłem ale boję się o turbo bo mam luz na ośce i nie wiem czy wytrzyma. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kenion

Moje pytanie jest takie - czy wadliwy przepływomierz (mam 1.6 V na biegu jalowym) wpływa na moment załączenia się turbiny? Czy turbina załącza się tylko ze względu na obroty silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jest takie - czy wadliwy przepływomierz (mam 1.6 V na biegu jalowym) wpływa na moment załączenia się turbiny? Czy turbina załącza się tylko ze względu na obroty silnika?

 

 

Jeśli masz turbo diesla to przepływka do wymiany. Prawidłowa wartość waha się miedzy 2,0 - 2,2V , 1,9V można powoli odkładać po 50 zł miesięcznie na przepływomierz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...