Gość kenion Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Witam. Samochod nie ma wlaściwego przyspieszenia. Silnik nie dymi, nie kopci, zapala ok i pracuje równomiernie. Problem pojawia się przy jeździe na 4, 5 biegu przy wduszeniu gazu do końca auto opornie przyspiesza. Wiem że Primera z tym silnikiem do demonów prędkości nie należy ale wydaje mi się że coś jest nie tak. Auto stało jakiś czas (2miesiące) nieużytkowane. Co może być przyczyną? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 A słychać turbinę????? (Świst przy przegazowaniu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenion Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Tak na luzie jak przegazuje się to słychać turbinkę - załącza się koło 2500obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 "Słychać" to żadna metoda sprawdzająca. Przy turbinie masz wyjscie (zaślepioną rureczkę) na manometr. Podpinasz go tam, podciągasz do kabiny i jedziesz. Pełne ciśnienie doładowania turbina daje dopiero pod obciążeniem. Musisz mieć 1-1,1bar. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Auto stało jakiś czas (2miesiące) nieużytkowane. filtry i dobre paliwo dopiero diagnozuj dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Słychać" to żadna metoda sprawdzająca. Przy turbinie masz wyjscie (zaślepioną rureczkę) na manometr. Podpinasz go tam, podciągasz do kabiny i jedziesz. Pełne ciśnienie doładowania turbina daje dopiero pod obciążeniem. Musisz mieć 1-1,1bar. No nie jest to 100% metoda ale nie każdy posiada w domu manometr i kompa do diagnostyki silnika. A może po prostu trzymają hamulce, stał dwa miechy może linka od ręcznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Też tak sobie pomyślałem o hamulcach Także odwieczna odpowiedż jak; filtry paliwa i powietrza i przepływka do sprawdzenia. autodiagnostyka i dalej ciśnienie turbiny i ciśnienie sprężania w cylindrach ( zakład usługowy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenion Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Hamulce są ok, nie trzymają. Filtr powietrza wiem jak sprawdzić, nie wiem natomiast jak z filtrem paliwa - gdzie jest i jak sprawdzić. Nie wiem też jak sprawdzić czy przepływomierz sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysS105 Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 filtr paliwa przymocowany jest obok pompy hamulcowej pod metalową osłona ale najpierw odkrec plastikowy zawor znajdujący sie pod filtrem i zobacz czy laci jakis syf czy czyste paliwo a co do przepływki to wpisz na forum w opcji szukaj przepływomierz i znajdziesz wszystko nawet jak sprawdzic samemu i jak zmierzyc prady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klonek Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 kenion, Nie wiem też jak sprawdzić czy przepływomierz sprawny. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0 pierwsza strona drugi wpis tam jest podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Tej nakrętki spod spodu filtra paliwa nie wykręcaj tylko poluzuj Spuść syf, zakręć i potem podpompuj pompką ( w celu odpowietrzenia układu) aż zrobi się twarda. Pod wężyk podstaw jakieś naczynie i uważaj na gumy osłonowe od przegubów abyś nie pozalewał ich paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dkotus Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Witam, Mam problem z moją Primerą 2.0TD 99r. Wytępuje spodek mocy przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, gdy mu przycisnę powyżej 60 km/h do 80 km/h nagle spada moc samochód przechodzi w tryb awaryjny. Muszę go zgasić i zapalić i wtedy jedzie ale tylko spokojna jazda do 40km/h na trójce i 70km/h na czwórce. Po wizycie u mechanika wyskakuje błąd turobo ciśnienie ale bez żadnego kodu, mechanik mówi że pierwszyraz widzi coś takiego. Czy ktoś tu może pomóc w tej sprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Soro to turbo ciśnienie to najprawdopodobniej masz zrąbaną turbinę. Przy trybie awaryjnym włącza się check engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dkotus Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Sęk w tym że rozkręcił turbinę i nic nie znalazł w porządku. Check engine wyskakiwał i mi gasł ale po wymianie czujnika wału korbowego już nie ma tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Zrób diagnostykę spinaczem( jeśli masz po lifcie) http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49973 i odczytaj błędy http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=18527 Może być problem z pompą paliwa. Tą turbinę to najlepioej sprawdzić manometrem Jakim programem to diagnozował. Nie wszystkie nadają się do Nissanów. Mi już kiedyś chcieli wymieniać gniazdo diagnostyczne jak gościu przyszedł z czytnikiem od VW i miał brak komunikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dkotus Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 mam po lifcie, sprawdzę jutro jakim programem to robił i dam znać. dzięki za sugestie, odezwę się, pozdrawiam [ Dodano: Wto 24 Lut, 2009 22:10 ] byłem w punkcie regeneracji turbin, okazało się że wszystko jest w porządku z turbiną. Powiedzieli że elektrozawór sterujący zaworem egr nie ma napięcia nie daje podciśnienia do Egr. Zastanawiam się czy może to być przyczyną braku mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenion Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Przeczyściłem filtr paliwa i po długim czasie wkońcu sprawdziłem przepływomierz powietrza. Przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym napięcie na zacisku 5 i GND wynosi 1,6V co wskazuje na uszkodzony przepływomierz. Dodatkowo zauważyłem że przestała świszczeć turbina przy obrotach wyższych niż 2500. Będę musiał sprawdzić ją manometrem no chyba że jest jeszcze inny sposób na sprawdzenie działania turbosprężarki. Jesli macie jakieć uwagu lub propozycję to proszę pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wrublik Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Miałem taki sam problem u siebie, brak mocy - zwłaszcza przy przyspieszaniu. Po kilku miesiącach poszukiwań natrafiłem na opis pomiarów napięć na przepływomierzu - okazało się, ze to było to. Kupiłem jakiś polski zamiennik przepływomierza, wymieniłem własnoręcznie i jak ręką odjął, samochód zaczął przyspieszać trochę lepiej niż Polonez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Kupiłem jakiś polski zamiennik przepływomierza Możesz powiedzieć coś więcej na temat tego polskiego zamiennika? gdzie go dostałeś, ile daleś, i co to za wynalazek? Co do mierzenia ciśnienia manometrem, to jestem ciekaw jak to zrobić bez konieczności odwiedzania warsztatu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Ja ostatnio wyhaczyłem przepływke za 199 zł plus przesyłka - BOSH od tego gościa : http://www.allegro.pl/item617884522_przepl...2_0_td_2_7.html aż dziw bierze, że ludzie używane wystawiają po 200 zł i więcej a jeden walnął nową przepływkę bosha za 520 zł :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 o do mierzenia ciśnienia manometrem, to jestem ciekaw jak to zrobić bez konieczności odwiedzania warsztatu.. Jeśli masz manometr ( nawet taki od pistoletu do pompowania kół ) to podpinasz go wężykiem do turbiny (kruciec do pomiaru) i jazda Co do zamiennków przepływek to nie polecam może się okazać że będzie więcej palić na takim wynalazku a nie jest on tańszy od oryginału Temat przepływomierza jest na forum nie poruszajmy go tutaj w ostatnich postach są aktualne oferty i ceny http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29808 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pila Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Witam Panów, może trochę offtop ale czy wiecie może jakie powinno być nominalne ciśnienie doładowania w tej turbince? I jeszcze jedno jaką macie elastyczność na 5 biegu od 80-120 km/h? Ja u siebie zmierzyłem i wyszło mi ok. 15s. I ostatnie pytanie - czy ktoś z was stosował MBC? Ostatnio coś takiego nabyłem ale boję się o turbo bo mam luz na ośce i nie wiem czy wytrzyma. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Pełne ciśnienie doładowania turbina daje dopiero pod obciążeniem. Musisz mieć 1-1,1bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenion Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Moje pytanie jest takie - czy wadliwy przepływomierz (mam 1.6 V na biegu jalowym) wpływa na moment załączenia się turbiny? Czy turbina załącza się tylko ze względu na obroty silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Moje pytanie jest takie - czy wadliwy przepływomierz (mam 1.6 V na biegu jalowym) wpływa na moment załączenia się turbiny? Czy turbina załącza się tylko ze względu na obroty silnika? Jeśli masz turbo diesla to przepływka do wymiany. Prawidłowa wartość waha się miedzy 2,0 - 2,2V , 1,9V można powoli odkładać po 50 zł miesięcznie na przepływomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.