Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Nissan Primera P11 2.0 TD brak mocy


Gość kenion
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kenion

Ponowie pytanie - czy wadliwy przepływomierz wpływa na załączenie się turbiny? Przepływomierz mam do wymiany to wiem i wolnej chwili go zamówie. Dodatkowo nie słyszę działania turbiny więc się pytam czy przepływomierz ma jakiś wpływ na jej załączenie. Jeśli nie to do wymiany przepływki nie będę sprawdzał turbinki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowie pytanie - czy wadliwy przepływomierz wpływa na załączenie się turbiny? Przepływomierz mam do wymiany to wiem i wolnej chwili go zamówie. Dodatkowo nie słyszę działania turbiny więc się pytam czy przepływomierz ma jakiś wpływ na jej załączenie. Jeśli nie to do wymiany przepływki nie będę sprawdzał turbinki. Pozdrawiam

 

Teoretycznie nie ma wpływu. Ja na twoim miejscu nie szukałbym równolegle problemów.

Wymień przepływkę bo jest strasznie słaba, wtedy zobacz jak działa turbina. Nikt nie zajmie się turbiną za kilka tyś zł jak nie naprawisz czujnika za 200 zł i to bardzo ważnego.

 

Turbina załączy się jak będziesz miał ciąg w wydechu. Bez sprawnej przepływki to masz co najwyżej chuchnięcie. Poza tym sprawdź EGR a najlepiej zdejmij weżyk od niego, jakby ci się udało go zaślepić przy kolektorze to turbo powinno ci się załączać duże wcześniej niż normalnie ( mnie np startuje około 1600 obr/min).

 

Druga sprawa musisz mieć dobrze wyczulone ucho żeby usłyszeć turbinę albo jechać z odpowiednią prędkością pomiędzy jakimiś ekranami lub ścianami co będą odbijać dźwięk - wtedy je usłyszysz. U nas turbo nie gwiżdże tak jak w TDI.

 

Trzecia sprawa to nie będe się na siłę spierał, ale nie jestem pewien czy u nas turbo ma wytwarzać ciśnienie aż 1,1 bar. Nie wiem, ale mówie o tym tylko dlatego, żeby sprawdzić to w jakiejś książce bo gdzieś mi się obiło o oko 0,5, - 0,8 bara ale mogę się mylić.

 

Czwarta sprawa - ja dużo rzeczy znalazłem tutaj na forum.

 

Piąta sprawa - kiedyś poświęciłem troche więcej grosza i tankowałem przez kilka miesięcy v-power diesel i lałem specyfik do czyszczenia wtrysków do baku. Źle to nie wpłynęło na pracę silnika, myślę, że pomogło na przeczyszczenie układu paliwowego z syfu.

 

Szósta Sprawa - jak już wykorzystasz wszystkie powyższe to regulacja pompy wtryskowej, kąta wtrysku, sprawdzenie końcówek wtrysków, sprawdzenie stanu węży do turbo i samego turbo.

 

Siódma sprawa to zresetuj kompa (żeby nie było już zadawania pytań - zdejmij kleme na godzinę, później zimny silnik zapal po podłączeniu aumulatora i zostaw go na biegu jałowym do załączenia wentyli na chłodnicy).

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baciarek reset kompa tylko godzinę to za mało ( tak myślę ) Ja osobiście zostawiłbym na noc bez klem ( obu )

Ciśnienie turbiny ma wynosić 1,1 bara Wytyczne są w serwis manual a mierzy się manometrem podczas jazdy

Temat przepływki http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...amp;view=newest więc nie dyskutujcie tutaj o niej

Temat o EGRze http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30315

Budowa turbiny http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publi...rbospezarki.pps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina załączy się jak będziesz miał ciąg w wydechu. Bez sprawnej przepływki to masz co najwyżej chuchnięcie. Poza tym sprawdź EGR a najlepiej zdejmij weżyk od niego, jakby ci się udało go zaślepić przy kolektorze to turbo powinno ci się załączać duże wcześniej niż normalnie ( mnie np startuje około 1600 obr/min).

baciarek daj pyska za tak cenną radę :D Mnie strasznie denerwuje późne załączanie się turbiny a tu proszę: proste rozwiązanie :one: Jeśli EGR jest sprawny to samo odłączenie wężyka pomoże,prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hary7 Przeczytaj sobie temat o EGR to będziesz wiedział co i jak. Jeśli masz zachlastany olejem zawór i jest on zablokowany w pozycji otwartej to odcięcie podciśnienia (sterowania) nic Ci nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hary7 Przeczytaj sobie temat o EGR to będziesz wiedział co i jak. Jeśli masz zachlastany olejem zawór i jest on zablokowany w pozycji otwartej to odcięcie podciśnienia (sterowania) nic Ci nie da.

 

 

Tak jest, jeśli po odłączeniu wężyka nic się nie zmieni a turbo będzie się włączało w okolicy 2500 obrotów to trzeba zaślepić dziure przy rurce wchodzącej do kolektora od EGR - link powyżej, od razu mówie, że trzeba pokombinować wtedy przy odkręcaniu rurki boi jest kiepski dostęp.

 

Jeśli jednak po zdjęciu wężyka zejdzie ci załączenie do okolicy 1500 obrotów to znaczy, że nie musi się nic zaślepiać. Ale ja i tak myślę o zaślepieniu mimo, że wężyk pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki,u mnie wszystko działa jak fabryka chciała :D Chciałem tylko żeby było jeszcze lepiej :) Dzięki za porady :one: baciarek to u Ciebie teraz silnik ciągnie jak TDI volkswagena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij, nigdy tak nie będzie, to całkiem inne konstrukcje, poza tym nie masz intercoolera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

wymienilem dzisiaj przeplywomierz kupilem boscha za 225 zl

 

TU

 

auto zagrzane i na nowej przeplywce napiecie 1.99V auto ozylo jakby dostalo strzal z nitro zastanawia mnie to ze prawidlowa wartosc to 1.9V-2.3V czy u mnie to 1.99V to nie przymalo jak na nowke przeplywke?? trzeba odpinac akumulator na jakis czas zeby sie komp zresetowal czy niema takiej potrzeby?? bo jedni pisza ze tak a inni ze nie dodam ze dalem troche w rure po wymianie i sie zastanawiam czy nie bedzie widzial teraz za duzych wskazan co do dawki paliwa czy cos tam jeszcze nie znam sie az tak bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klonek . Ja jak wymienilem u siebie nowy przeplywomierz to bylo ponad 2V I tez mnie to zastanawialo ze tak malo. Wydawalo mi sie ze skoro nowa to powinno byc kolo 2,3V. Tylko teraz nie wiadomo czy to jest naprawde nowa czy wklad regenerowany. Dalem za swoja 180zl Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Mam podobny problem z mocą P11 CD20T. Sprawdziłem przepływomierz: wynik na jałowym ok 2V między skrajnym lewym pinem a masą. Wymieniłem również filtr powietrza z tego tytułu że w serwisie nissana wsadzili mi rok może półtorej totalnie wypruty i połamany (zastanawiam się czy coś się nie stało przez ten filtr). W poniedziałek mam zamiar zaślepić EGR jeśli coś się zmieni napiszę.

 

Zdziwiło mnie tylko jedno: po odłączeniu przepływomierza, EGR oraz sterownika do EGR nic się nie zmieniło: silnik się nie dławił, pracował normalnie i nie wyrzucił żadnego błędu (nawet po przejechaniu ok 20km) Ma ktoś może pomysł o co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OPisz dokladnie REIN jaki to problem z moca. Czy mocy wogole brakuje, czy tylko w jakims zakresie obrotow silnika. ZAwor EGR moze tu byc przyczyna ale nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rein, po odłączeniu przepływomierza powinien sporo osłabnąć. Jeśli nie słabnie to znaczy, że nie działa. Jak miałeś wywalony filtr powietrza to pewnie zasyfiło przepływomierz. Możesz spróbować przedmuchać przepływomierz. Przepływomierz może być fizycznie zasyfiony mimo, że czujnik powietrza jest ok (a napięcie na to wskazuje) - możesz próbować myć go ekstrakcyjną lub środkiem co nie zostawia żadnych syfów, ale też nie rozpuści ci go. Ja raz myłem i pomogło na pół roku, później zapragnąłem mieć nówkę. Możesz jeszcze spróbować odpiąć wtyczkę i zalać preparatem do złącz elektrycznych, może wtyka zaśniedziała.

 

Co do EGR - możesz mieć go po prostu już ustawionego w jednej pozycji, więc może to nic nie dawać. Kwestia tylko, której pozycji, jak otwartej to powinno dymić za Tobą jak w zamkniętej to nawet lepiej ale turbo powinno wstawać koło 1600 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuppii!!! :) Dobra! po zaślepieniu egr nie ma rewelacji (nie oszukujmy się nie będzie to nigdy demon prędkości :))natomiast jest drobna różnica: ciągnie od samego dołu!!! I to już mi się podoba! Problem polegał na tym, że nic się nie działo po odłączeniu czujników... powoli mam pewną teorię na ten temat ale jeszcze będę się doktoryzował: ktoś kiedyś kombinował z pedałem gazu ponieważ auto "skakało" na obrotach. A więc: multimetr i spinacz w dłoń i do roboty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...