Gawa Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Mam takie pytanie... czy nadmierny luz na łożyskach przedniej piasty z jednej strony może powodować ściąganie auta w jedną strone po puszczeniu kierownicy??? ściąga mi auto w lewo... sprawdziłem zbieżność i była ok. ale jak sprawdziłem luz na kole to jest za duży na moje oko. łożysko do wymiany na 100 %. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 a na pewno to luz na łozysku piasty a nie czasem na zwrotnicy??? nie wyje ci z tej strony to łozysko??? oczywiscie ze moze ściągać ale sprawdz dokładnie wydaje mi sie ze szybciej niz zrobi sie luz zaczyna byc je słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RooS Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Luz na łożysku koła/piaście tak się u mnie właśnie objawiał. Lewe koło miało luz i ciągnęło w lewo. Samego huczenia nie było jako takiego, bo łożysko jest dosyć szerokie i jego zewnętrzna strona łądnie trzymała się z piastą, a wewnętrzna krawędź (ta od zwrotnicy) miała luz. Najlepiej to widać na podniesionym aucie, łapiemy koło na 12 i 6 godzinie i miąchamy do/od siebie. Jak lata to łożysko koła do wymiany Ogólnie przejechałem na takim sporym luzie łożyska (nie mogłem autka zostawić do naprawy) 400 km i rozwaliło piastę :/. Ku przestrodze orginał piasta + łożysko 1100 zł, piasta w zamienniku 350 zł. Samo łożysko optimala wciskali mi za 110 zł. P.S zabawę skończyłem na przeszczepie zwrotnicy z p10 angola (zwrotnica + piasta + łożysko + czujka abs) kompletna za 169 zł XD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Mam podobnie , hałasuje już teraz dość mocno a jeżdżę już tak 3msc , przy skręcaniu na maxa w lewo koło ociera o nadkole , jest spory luz -sprawdzałem przy przeglądzie Za parę dni wymiana - z p10 do mojej p11 ma pasować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 dziś sprawdziłem jutro już wymieniam to łożysko, pytałem się w sklepie to zestaw kosztuje jakieś 140 zeta ale na robocie zaoszczędze :one: łożysko nie wyje, kołem ruszałem na podniesionym aucie i nie może to być na zwrotnicy bo rusza się koło z tarczą hamulcową a zacisk i klocki hamulcowe się nie ruszają, jak by była zwrotnica to wszystko by się ruszało. troche kosztuje to łożysko ale rzecz jasna musi być nowe. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 dziś sprawdziłem jutro już wymieniam to łożysko, pytałem się w sklepie to zestaw kosztuje jakieś 140 zeta ale na robocie zaoszczędze łożysko nie wyje, kołem ruszałem na podniesionym aucie i nie może to być na zwrotnicy bo rusza się koło z tarczą hamulcową a zacisk i klocki hamulcowe się nie ruszają, jak by była zwrotnica to wszystko by się ruszało. spoko tak ci tylko napisałem abys sprawdził bo przewaznie zaczyna najpierw wyć a luz na łozysku najlepiej sprawdzać w połozeniu rąk 12-6 i 9-3 tak jak byś sprawdzał układ kierowniczy . czasem nie uzywaj młotka. wymontuj całości podjedz do jakiegos szpeca z prasą i niech ci wypracuje stare i wprasuje nowe. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 donn_primerra, myśle że dam sobie rade, po szkole mechanicznej a i grzebie się przy ciężarowych i sprzęcie budowlanym od kilku lat ale zawsze warto zapytać i wymienić się wiadomościami, jeszcze raz wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RooS Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 ...zestaw kosztuje jakieś 140 zeta ale na robocie zaoszczędze ... Jakiej firmy łożysko? Ogólnie to warto za jedną robotą sprawdzić łożyskowanie sworznia zwrotnicy, ja wymieniałem profilaktycznie bo z jednej strony był nieznaczny luz, a nie lubię co chwila robić tego samego... Robota praktycznie żadna, bo i tak ci pewnie mechanior wyjmie zwrotnicę, żeby wymienić łożysko koła... Gdzieś na allegro kupowałem tanio zestaw naprawczy zwrotnicy "kanaco" z oferty IC, ale równie dobrze można znając wymiary 2 łożysk i uszczelniacza skompletować taki sam zestaw w sklepie rolniczym jakimś... znalazłem jedno łożysko za 13 zł i uszczelniacz za 7 zł, pozostawało tylko znaleźć to większe łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 myśle że dam sobie rade, po szkole mechanicznej a i grzebie się przy ciężarowych i sprzęcie budowlanym od kilku lat ale zawsze warto zapytać i wymienić się wiadomościami, jeszcze raz wielkie dzięki to nie chodzi o to ze nie dasz rady tylko zeby nic nie zj***ć napierdzielając młotkiem ziomal kiedyś wymieniał a ja po nim musiałem juz całą piaste skrzywiona była po napierd... młotem jak najmniej młotka wyciagniesz stare to jak ci wylesą kulki nie wybijaj młotkiem bierzni wkręc w imadełko i spokojnie przetnij brzeszczotem samo wyleci wybijając bedzie sie skosować i porobisz zadziory chodz bys niewiem jak delikatnie wybijał to co zostanie ci na osce tez lekko nie schodzi albo skombinujesz jakiś sciągacz albo ze skosa kontuwką naciąć nowe łozysko do lodowki badz zamrazalki na jakiś czas piaste podgrzać jedno lekko wpada w drugie całosc na auto i skrecamy sróbą z przegobem jak naj mniej uzywać młotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 temat ogarnięty :one: zero roboty, zero kosztów przed rozbieraniem sprawdziłem czy dokręcona jest nakrętka na półosi, była lekko poluzowana... dokręciłem i luz skasowany :one: a co do młotka to czasami jest to narzedzię niezbędne tylko trzeba wiedzieć gdzie i jak puknąć, jak to mówią że podstawowe narzędzie to młotek i przecinak a co do fachowców w naszym kraju to wiemy jacy są i dlatego swoje autko sam naprawiam. poprzedni właściciel mojego auta oddstawiał go do mechaników i szkoda gadać pod ściane i rozstrzelać :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.