Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

MURANO-USTERKI


Gość BESEL_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tam z tego co wiem jest rozrząd na łańcuchu więc wymienia się go wtedy kiedy go słychać ale najpierw warto sprawdzić napinacze bo tylko one mogły puścić a łańcuch jest dobry. Problemem może być też jakieś łożysko w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Akademius

Witam i przedstawiam się jako już 6 letni użytkownik zakochany w Murano. Najpierw model z 2005 roku SL z USA, a obecnie model 2009 S, AWD też sprowadzony z USA tylko już z salonu. Obecnie 36 000 mil na liczniku.

Może komuś pomogę - udało mi się zlikwidować delikatne piszczenie przednich drzwi w czasie jazdy po nieruwnościach. Guma uszczelek drzwi tarła o lakier więc na karoserii we wnęce drzwiowej nakleiłem zwykłą cienką uszczelkę samoprzylepną do okien. Teraz po zamknięciu drzwi oryginalna uszczelka drzwi styka się z tą naklejoną przeze mnie i nic nie piszczy.

 

Ale

1. Czy ktoś wie co to może być: - gdy skręcam (szczególnie w lewo) to na zimnym silniku słyszę rzędzenie, gdzieś w układzie kierowniczym, które po rozgrzaniu auta powoli przechodzi. Latem problem mniejszy zimą większy. Ma to od nowości. Poprzedni model 2005 też tak miał. Ktoś mi doradził, że olej w przekładni kierownicy jest zbyt gęsty i robi pęcherzyki powietrza. Może ktoś już się z tym męczył?

 

2. Pojawiły się delikatne stuki w przednim zawieszeniu. Mechanik wymienia mi jakieś gumki stabilizatora i na kilka miesięcy spokój, ale potem znów wróciło. Czy daliście sobie z tym radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość marek 9631

Do silnika CASTROL syntetyczny 10W60 zgodnie z instrukcją Nissan, natomiast w skrzyni i reduktorze uzupełniali mi w warsztacie, który robi AUDI, PORSCHE, BMW, LEXUS, JAGUAR, VOLVO -prowadzi ten serwis były rajdowiec smile.gif Jak pamiętasz moje doświadczenia z ASO nie były najlepsze. :/

Olej polecany to 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

WITAM MURANOWICZOW

Czy ktos z Was wymienial świece w swym cacku? smile.gif

tak wymieniałem przebieg 90 000 troszke roboty jest z tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam mam pytanie jak można naprawić świecącą kontrolkę pomarańczową ciśnienia w opnach , i jeszcze jedno jak mogę zozebrać obudowę kierownicy tak by wpasować w otwór gniazdo stacyjki bo plastikowa obudowa troszkę nachodzi , pozdrawiam 


Witam mam pytanko czy wasze autka po kilkugodzinnym postoju zostawiają plamę jakiegoś płynu trzoszkę śliskiego plama po 12h jest wielkości kartki pocztowej niby nic ale coś cieknie zaraz za przednimi kołami ma ktoś jakiś pomysł czy muszę jechać do doktora pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam pytanie jak można naprawić świecącą kontrolkę pomarańczową ciśnienia w opnach , i jeszcze jedno jak mogę zozebrać obudowę kierownicy tak by wpasować w otwór gniazdo stacyjki bo plastikowa obudowa troszkę nachodzi , pozdrawiam 

Witam mam pytanko czy wasze autka po kilkugodzinnym postoju zostawiają plamę jakiegoś płynu trzoszkę śliskiego plama po 12h jest wielkości kartki pocztowej niby nic ale coś cieknie zaraz za przednimi kołami ma ktoś jakiś pomysł czy muszę jechać do doktora pozdrawiam.

Kontrolka będzie świecić w dwóch przypadkach, jeśli ciśnienie w oponach jest niewłaściwe, lub jeśli któryś z czujników jest uszkodzony. Często podczas zmiany opon nieogarnięty wulkanizator potrafi uszkodzić czujnik. Nowy kosztuje coś ponad 200zł + programowanie.

Na drugą część pytania odpowiedź znajdziesz zapewne na forum, na bank chodzi o przewód wspomagania, albo padnięty reduktor lub jego uszczelnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bylem u doktora z autkiem i stwierdził że jest to uszczelniacz wału (mam wersje tylko z napendem na przod ) pytanie czy stosował ktos moze zamiennik tej czesci 40pln czy koniecznoscia jest zakup oryginału?????

Uszczelniacz wału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czesc,

 

W jednym z watkow pojawil sie temat przegubów wewnetrznych do Murańca. Musze niestety wymienic i szukałem juz chyba wszędzie. Czy posiadacie może wymiary, ilosc zębów etc (specyfikacje) takiego przegubu, aby ewentualnie dopasować coś z innego modelu (Navara, Pathfinder) lub marki (Infiniti)

 

Lub moze ktos z Was posiada na sprzedaż taki przegub

 

Autko

Murano 2006 SL wersja USA

 

PS Moj pierwszy post, witam wszystkich!

 

Pozdrawiam

 

***

Sprawa zalatwiona tj zamierzam zakupic zamiennik półosi zza wody i wymienic calosc. Dzieki Darek za wyczerpujące wyjaśnienia, jak załatwie sprawę z przewodem ciśnieniowym, odezwę się co do półosi.

Edytowane przez wampiros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...

Witajcie ! szukam pomocy . Mam problem z MURANO 3.5 gdy jest zimny wszystko jest ok ma moc przerzuca płynnie , pochodzi dosłownie 10min i jest tragedia. bardzo ciężko wprowadzić go na obroty, wręcz prawie nie możliwe . podjechać pod krawężnik nie ma mowy. mam trzy błedy  pierwszy to p0746 drógi p1778 i trzeci p0868. ma ktoś schemat tej skrzyni jak wygląda silnik krokowy CVT i pierwszy i drugi zawór ciśnieniowy. pomóżcie dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

Masz dwa czujniki położenia wałków 0340 to czujnik na banku numer 1 czyli tym tylnym. Jeżeli wymieniłeś czujnik to może zacinać sie lub padł zawór sterujacy fazami wałka ssącego rozrządu na banku 1. Dalej idąc mogą być problemy z łańcuchem rozrządu lub napinaczami, ale to daje efekty dźwiękowe po lewej stronie silnika(patrząc od przodu)-takie terkotanie.

Witam wszystkich serdecznie. jestem (nie)szczesliwym posiadaczem Murano2006 wersja europejska od kilku dni i takie wlasnie terkotanie oblewa mnie zimnym potem. na biegu jalowym jest cicho doloze troszke gazu i terkocze na wyzszych obrotach cichnie. podczas jazdy praktycznie przy rozpedzaniu caly czas jest ten dzwiek,znika przy odejmowaniu gazu. myslalem ze przy rozrzadzie bedzie to metaliczny odglos a to jest jakby przy rowerze ktos plastik do szprych przykladal. domylam sie ze nie bedzie tanio i szybko. jakas rada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam mi padla skrzynia biegow w murano wer.US jeszcze nie wiem co dokladnie ale auto poprostu nie rusza i cos rzezi w skrzyni, auto ma 58tys km , miedzy czasie wymienialem reduktor ktory sie posypal , lozysko kola , i maglownice , ogolnie zastanawiam sie nad sprzedaza auta i kupnem czegos normalnego . Nie wiem czy to ja mam pecha czy te auta juz tak maja? Dowiedzialem sie ciekawej rzeczy od kilku mechanikow , ze niby skrzynie automatyczne na rynek US sa produkowane troche inaczej niz na rynek EU tzn ze niby te z US nie sa przystosowane do wiekszych predkosci , np autostrada i but na 170km/h ze jest podobno jakies prawo w US odnosnie predkosci dopuszczalnych itp ?, niby tak jest we wszystkich autach z automatem nie tylko nissan. Moze ktos to potwierdzic? Ja swoim pociskalem po autostradach no i padla ale czy aby od tego?

Tak masz rację na USA jest całkiem inna wersja - generalnie gorsza niż na EU/Japan tak można podsumować - jeżeli po 58 tys się zepsuła skrzynia to ciekawy jestem ile autko miało naprawdę, albo ktoś poprostu nie potrafił używać tej skrzyni - mało kto wie, że NIE WOLNO dopuszczać jazdy tegoż pojazdu z przełączeniem na N, i warto poczekać na przełożenie D/R itp. przed zakupem warto sprawdzić soebie skrzynię, podłączyć i zobaczyć jakie ma ciśnienie oleju itp. potem wychodzą kwiatki. Poza tym sam byłem świadkiem auto przebieg chyba 80 tys. km,. a czas pracy zapisany w skrzyni 6000 Godzin pracy :P no to potem się ludzie dziwują, że 80 tys a już skrzynia popsuta i pewnie olej nie wymieniany od nowości. Czasem trzeba wywalić parę groszy, aby nawet zaufany samochód sprawdzić. Czasem uszkodzenie jest poprostu z podowu niewiedzy jak coś obsłużyć itp. WIELE mitów krąży na temat tej skrzyni - są lepsze skrzynie, są i gorsze.

Witajcie ! szukam pomocy . Mam problem z MURANO 3.5 gdy jest zimny wszystko jest ok ma moc przerzuca płynnie , pochodzi dosłownie 10min i jest tragedia. bardzo ciężko wprowadzić go na obroty, wręcz prawie nie możliwe . podjechać pod krawężnik nie ma mowy. mam trzy błedy  pierwszy to p0746 drógi p1778 i trzeci p0868. ma ktoś schemat tej skrzyni jak wygląda silnik krokowy CVT i pierwszy i drugi zawór ciśnieniowy. pomóżcie dziękuje.

coś się zmieniło naprawione?

Bea! I tak cię podziwiam za spokój z tymi błędami. biggrin.gif Ja gdybym któregoś dnia "doświadczył" tylu błędów jednocześnie, to zostawiłbym murana w tym miejscu gdzie to nastąpiło i poszedł dalej "z kapcia" laugh.gif A następnie myślałbym o kupnie nowego auta. wink.gif Pozdrawiam

czasem jak jest więcej błędów łatwiej znaleźć usterkę :) np jak masz 8 błędów to nie ma co się bać ponieważ jedna rzecz wpływa na inną i dzięki temu od razu wiadomo co jest uszkodzone. Wymiana jednego czujnika rozwiązuję problem wszystkich błędów :). Nie paronojujcie :P

Witajcie ! szukam pomocy . Mam problem z MURANO 3.5 gdy jest zimny wszystko jest ok ma moc przerzuca płynnie , pochodzi dosłownie 10min i jest tragedia. bardzo ciężko wprowadzić go na obroty, wręcz prawie nie możliwe . podjechać pod krawężnik nie ma mowy. mam trzy błedy  pierwszy to p0746 drógi p1778 i trzeci p0868. ma ktoś schemat tej skrzyni jak wygląda silnik krokowy CVT i pierwszy i drugi zawór ciśnieniowy. pomóżcie dzięk

hej no sprawa jest już stara i mam pytanie czy już została rozwiązana? Jaki finał warto by się było podzielić...

w ten weekend Murena na autostradzie pokazała mi przysłowiowego f*ck'a straciła moc i niestety jazda powolna do 60km/h wiecej nie chciał przyspieszyć tzn obroty silnika max 1500. Po zjechaniu na parking nierówna praca dławienie i ogólnie :P. Doturlałem się do garażu podpiąłem co trzeba - 3 błędy P0725 P0300 P0011

rozszyfrować?

no to roszyfruje...

P0725 - błędna wartość prędkości silnika

P0300 - misfire czyli wypadanie zapłonów

P0011 - INT/V CONT B1 (B1 bank1 B2 bank2)

 

okej no to cóż trzeba się zabrać do pracy

 

rozebranie paru rzeczy tak, aby dostać się do czujnika położenia wałka rozrządu

są 2 czujniki jak to w V6

jeden dostaniesz się w 5 minut drugi niestety w godzinę

ten w godzine to trzeba aż przepustnice sciągnąć - ale przy okazji sobie ją wyczyściłem (teraz jest czysta jak... nie mam pomysłu, generalnie błyszczy)

 

zamieniłem czujniki miejscami i po skasowaniu błędów pojawiły mi się takie:

P0300 i P0021 - INT/V TIM CONT B2 (czyli teraz w banku 2)

no to lecimy

 

przy rozkręcaniu przepustnicy należy pamiętać, że woda chłodząca też przepływa przez nią, dlatego należy to mieć na uwadze.

 

generalnie jak dobrze liczę do odkręcenia jest 10 śrub (2 filtr powietrza, 2 cybanty od przepływomierza i przepustnicy, 4 przepustnica (imbus), po 1 śrubie na każdy z czujników i pare wtyczek (przepływka, przepustnica, 2xczujnik położenia wałka rozrządu)

 

po wymianie wszytko narazie bangla

aaa i adaptacja przepustnicy bo ją czyściłem

jak ktoś nie ma konsulta to jest procedura gazem

zapłon czekamy 2-3s

naciskamy 5x pedał w odstępach co 1s (po ostatnim naciśnieciu puszczamy gaz)

czekamy 7sekund

i naciskamy pedał gazu na 10s

czekamy, aż zacznie migać kontrolka MIL (check egnine) jak zacznie migać to jest dobrze (jak nie to od początku)  czekamy aż się zapali na stałe - gdy się zapali puszczamy gaz i naciskamy hamulec (w sumie około 20s powinna ta operacja trwać)

naciskamy przycisk start trzymając pedał hamulca tak żeby auto zapaliło

TERAZ NIC NIE ROBIMY czekamy minimum 20-30 sekund (adaptacja)

i po sprawie

 

do zapalenia auta (3s+5s+7s+10+10 = 35s)

uwaga - różne czujniki są w Murenach

i teraz tak - pierwszy mi przyszedł do D...y dopeiro drugi był właściwy.

ja miałem czujnik z Renaulta Laguny 3.5 "Denso gf30+gb20" (pewnie dlatego sie zj...popsuł)

 

"Denso gf30+gb20" to jeden czujnik nie dwa gf30 i gb20 ;)

na oby dwóch wałkach są te same

pozdrawiam

Adam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich forumowiczów.

 

 

Jestem całkiem nowy przeszukałem forum ale nie znalazłem tematu dotyczącego naprawy silnika w murano. Mianowicie chciałem się zorientować która z opcji jest lepsza naprawiać czy też szukać całego używanego.  

 

Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Murano. Kupiłem sprowadzanego  2006 r. z przebiegiem 190 tyś. W ostatnią sobotę wracając z trasy zjechałem z autostrady i po kilku kilometrach rozległ się potworny pisk z okolic silnika następnie stukot mieszany z piskiem. Zatrzymałem się zgasiłem silnik. Szybkie oględziny  brak wycieków oleju nic się nie urwało nic nie wisi. Poczekałem aż lekko ostygnie i odpaliłem ku zaskoczeniu cisza. Ruszam znów ten ohydny pisk tarcia metalu o metal i po chwili stukot. Nie będę smęcił dalszą opowieścią przejdę do sedna. Diagnoza - po zdjęciu misy garść blaszek padł dół silnika. Co dziwne w misie był litr oleju który de facto zmieniałem ok 3 tyg temu i przejechałem ok 500 km więc nawet nie zaglądałem na bagnet. (tak wiem powiecie no ja to nie zaglądałeś - no nie bo nigdy nie widziałem żadnych wycieków nigdy wcześniej nie ubywało ani kropelki).  Wstępna ocena skoro garść blaszek to wał oberwał zdrowo korby pewnie też ( nie widziałem ich jeszcze) Koszty wał ok 3-3,5 tyś, panewki i korby( nie wiem ile z nich) i mam ok 6 tyś, ale skoro zjadł olej w ciągu 500 km znaczy coś klękło jeszcze i albo pierścienie albo uszczelniacze więc tak czy siak kosztów ciąg dalszy. Po przeliczeniu ok 10 tyś w części plus robota. W takich pieniądzach można poszukać silnika albo wręcz całego anglika. Stąd pytanie która z opcji lepsza zrobić i wiedzieć co się zrobiło tylko czy mechanik sobie poradzi na tyle na ile powinien. Czy kupić cały ( być może dobry)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za odpowiedz. Czy ktoś z forumowiczow może podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy kupnie używki albo polecić dobry warsztat okolice Olsztyna który podejmie się naprawy takiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupując silnik na tkz. palecie jedyne co musisz wymagać do pisemnej gwarancji, a diagnostyka praktycznie jest żadna jak to nie jest w aucie. 

 

silniki w Murano 02-06 miały problemy z konsumpcją oleju, oraz z rozrządem, więc nie jest twój problem jakiś odosobniony.

 

Zasada jest prosta trzeba regularnie zmieniać olej i nie jeździć na niskim poziomie, głównie jazda na niski poziomie oleju obarcza się problemami z pierścieniami.

 

Jedynie co mogę Ci podpowiedzieć to szukaj silnika z ostatniego roku modelowego czyli 2007 (będzie trudno), o którym jest przekonanie (nie wiem czy słuszne), że nie występują większe  problemy olejowe, ale nie możne to być znowu od modelu 2-gen ( 2008 w zwyż), bo zmian w silniku było kilka i swap nie jest taki plug and play

 

silnik Murano jest modelem FWD, więc z podobnych lat podejdą z Altima i Maxima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem z układem chłodzenia.

Witam kolegów mam o to taki problem ze swoim murano 2004 chodzi o to że na wolnych obrotach leci mi chłodne powietrze z nawiewów i rozłącza mi parownik od gazu, przez co nie mogę ustawić dobrze gazu.Jak go podkręca do dwóch tysięcy wszystko jest w porządku.Wymieniłem pompę wody termostat i korek od chłodnicy i dalej to samo,uszczelka pod głowicą jest raczej w porządku,bo płynu mi nie ubywa i niema żadnych objawów żeby była zepsuta.Ja już z glupiałem żaden mechanik nie może mi pomóc rozkładają ręce i niewiedzą co może być.osobiście jeszcze podejrzewam że może być zapowietrzona nagrzewnica ,bo jak dodaję gazu to słyszę jak by woda się przelewala.A mam takie pytanie czy może odpowietrza się jakoś nagrzewnice,czy może gdzieś indziej leży problem.Koledzy proszę pomóżcie,bo Ja już niewiem co mam robić.Z góry dziękuję i pozdrawiam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam,

Mam problem z murano 3,5 Z51 USA LPG , grzeje się przy większych prędkościach , coś tez na wyższych obrotach dzwieki wydaje metaliczne ( jakby katalizatory sie przepalily ) .

 

Co to może być ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dzwiekow na obrotach to moze byc to bardzo bolesna sprawa, nie straszac zbytnio a laczac to z temperatura to moze to byc pompa wody. Przegrzewanie sie auta to od wspomnianej pompy wody do termostatu, wentylatora, niewydajnosci chlodnicy a nawet blachostki ty za malo plynu. Dzwiek jest slyszalny w czasie jazdy, postoju?, sprawny mechanik jest w stanie zlokalizowac miejsce nawet na sluch. Usun przegrzewanie sie jak najszybciej, bo jesli juz nie jest za pozno to naprawa 10-12 tysi silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dzwiekow na obrotach to moze byc to bardzo bolesna sprawa, nie straszac zbytnio a laczac to z temperatura to moze to byc pompa wody. Przegrzewanie sie auta to od wspomnianej pompy wody do termostatu, wentylatora, niewydajnosci chlodnicy a nawet blachostki ty za malo plynu. Dzwiek jest slyszalny w czasie jazdy, postoju?, sprawny mechanik jest w stanie zlokalizowac miejsce nawet na sluch. Usun przegrzewanie sie jak najszybciej, bo jesli juz nie jest za pozno to naprawa 10-12 tysi silnika.

metaliczny dzwiek podaczas dodawania gazu jest z przodu ,mam wrażenie że to katalizor się rozpadł i moze on jest powodem. termostat wymienony ,płyn ok ,wentylatory nowe. podejrzewam katalizotory lub pompę wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,
Przymierzam się do kumpna Murano,
z silnikiem 3.498 cm³ benzyna/ gaz.
Moje główne pytanie jest takie ile może kosztować wymiana wtrysków gazu (ponieważ są uszkodzone). Na co zrócić uwagę przy kupnie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski gazu nie sa drogie kupisz komplet za 200 i 500zl zalezy od jakosci, modelu, firmy do tego dolicz konfiguracja, zestrojenie. Uwage zwracasz na to co zawsze transmisja , napedy transfery, silnik. Jest co sprawdzac. Jak kupisz zaniedbany model, niszczony zle dzialajacym lpg to miej 15klocki w kieszeni na naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odnośnie usterek - przy hamowaniu zauważyłem drgania kierownicy. Mechanik (Norauto) powiedział ze to tarcze i trzeba je wymienić, najdziwniejsze jest jednak to ze ok 3 tygodnie temu wymieniałem klocki z przodu i z tyłu w Nissanie i powiedzieli ze tarcze jeszcze na 2 wymiany klocków spokojnie wystarczą.

Macie pomysł co to mogłoby byc? przecież w 3 tygodnie nie mogły się tak pokrzywić.

 

 

Wiem, że to stary post ale może komuś się przyda.

 

Koleżka mi mówił, że żaden serwis sobie z tym nie umiał u niego poradzić, a okazało się, że przy dużych kołach bicie potrafi generować rdza, która nazbiera się na obrzeżach tarcz. Wystarczyło ładne oczyszczenie tarcz z rdzy i bicie zniknęło. Powtarzam za kumplem więc nie wiem czy to do końca prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...