Piotrek_S Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Panowie, Szukalem po forum i nie znalalem. Przydalby sie zbior porad dla kupujacych uzywany silnik na swap Na co patrzec, co sprawdzic, jak sprawdzic itd? Co mozna sprawdzic jak silnik jeszcze w aucie, a co mozna jak silnik juz wyjety (podejzewam ze niewiele ) ? Generalnie poszukuje jednostki z P11 GT i mam pare na oku. Chcialbym sie dowiedziec mozliwie najwiecej, zeby nie umoczyc kasy w jakis zlom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Generalnie to najlepiej jak silnik jest w aucie zamontowany, lub silnik z osprzętem. Tak najłatwiej sprawdzić czy silnik ma kompresje (prawidłową), bo inaczej będzie ciężko. Jak silnik ma osprzęt, to wykręcasz świece, montujesz miernik ciśnienia i z akumulatora na krótko możesz zakręcić silnikiem sprawdzając po kolei cylindry - aczkolwiek trzeba mocno trzymać silnik ;D Na pewno nie kupiłbym silnika wypucowanego pod sprzedaż. Jak już to normalny silnik z demontarzu, nie umyty - możesz elegancko sprawdzić, czy nie ma wycieków, w jakim jest stanie wizualnym. Zobacz jak wygląda miska olejowa, czy się nie poci. Fajnie jakby miał historię serwisową, ale to też łatwo w PL podrobić. To tyle pomysłów z mojej strony - choć mogę się mylić ;P Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Generalnie to najlepiej jak silnik jest w aucie zamontowany, lub silnik z osprzętem.Tak najłatwiej sprawdzić czy silnik ma kompresje (prawidłową), bo inaczej będzie ciężko. Jak silnik ma osprzęt, to wykręcasz świece, montujesz miernik ciśnienia i z akumulatora na krótko możesz zakręcić silnikiem sprawdzając po kolei cylindry - aczkolwiek trzeba mocno trzymać silnik ;D Na pewno nie kupiłbym silnika wypucowanego pod sprzedaż. Jak już to normalny silnik z demontarzu, nie umyty - możesz elegancko sprawdzić, czy nie ma wycieków, w jakim jest stanie wizualnym. Zobacz jak wygląda miska olejowa, czy się nie poci. Fajnie jakby miał historię serwisową, ale to też łatwo w PL podrobić. To tyle pomysłów z mojej strony - choć mogę się mylić ;P Pozdrawiam No dzieki kolego Z ta kompresja to faktycznie niby mozna sprawdzic - ale kompresje powinno sie mierzyc na rozgrzanym silniku, bo ponoc jak zimny to przeklamania sa niezle. Wiec chyba to mierzenie mozemy zaliczyc do sprawdzania jak silnik jeszcze w aucie. No chyba, ze przeklaman nie ma ? jak to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Przekłamania mogą być.. Z tego co pamiętam to jeszcze przepustnica podczas mierzenia ciśnienia musi być otwarta na maksa W sumie to możesz brać każdy silnik, na który da Ci sprzedawca pisemną gwarancję - chociażby rozruchową, np. ze jeśli silnik nie odpali albo będzie coś z nim nie tak, to masz do miesiąca czasu czas na zwrot. Wiadomo, będziesz w plecy na wymianie silnika i przekładaniu 100 pierdół jeśli trafisz na złom, ale z taką gwarancją też większe prawdopodobieństwo, że sprzedawca wie co sprzedaje i g. nie będzie wciskać Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Z ta kompresja to faktycznie niby mozna sprawdzic - ale kompresje powinno sie mierzyc na rozgrzanym silniku, bo ponoc jak zimny to przeklamania sa niezle. Wiec chyba to mierzenie mozemy zaliczyc do sprawdzania jak silnik jeszcze w aucie. No chyba, ze przeklaman nie ma ? jak to jest? Witam. Na zimnym silniku będzie większa kompresja, ale sprawdzić nie zaszkodzi porównasz sobie kompresję między cylindrami!! Jak będziesz miał silnik w aucie to sprawdź rurę wydechową czy nie jest czarna i tłusta w środku i czy nie kopci na niebiesko (spalanie oleju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Jutro jade ogladac silniczek z GT - jest jeszcze w samochodzie wiec mozna bedzie dokladnie sprawdzic. Panowie - podrzuccie cos jeszcze, co tam mu posprawdzac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Sprawdź czy nie ma masła pod korkiem wlewu oleum hmm kiedyś kumpel miał niemiłą sytuacje z autkiem, na zimnym silniku było OK, ale był pęknięty blok, Po rozgrzaniu się silnika około 20 minut zaczął wywalać olej. Najlepiej pojedź z kumplem, jeden przegazuje, a drugi będzie patrzyć czy dymu nie ma ( nie myl z parą wodną tylko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Sprawdź czy nie ma masła pod korkiem wlewu oleum hmm kiedyś kumpel miał niemiłą sytuacje z autkiem, na zimnym silniku było OK, ale był pęknięty blok, Po rozgrzaniu się silnika około 20 minut zaczął wywalać olej. Najlepiej pojedź z kumplem, jeden przegazuje, a drugi będzie patrzyć czy dymu nie ma ( nie myl z parą wodną tylko) No jade z ojcem takze bedzie nas dwoch Cos tam zawsze sie wykabinuje. Podobno auto normalnie jezdzie wiec bedzie okazja sie przejechac i zobaczy jak chodzi w praktyce. A u mnie pod maska juz pusto sie powoli robi i miejsce na nowe serducho A to stara jednostka - obraz "nedzy i rozpaczy" W sumie w moim przypadku kazdy jeden bedzie lepszy od mojego starego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Możesz jeszcze zwrócić uwagę na ciśnienie oleju. Na rozgrzanym silniku zgaś go na kilka minut , odpal i zobacz czy kontrolka ciśnienia oleju zgaśnie od razu , czy po dłuższej chwili. Zobacz na miarce oleju czy nie jest wlany jakiś motodoktor (olej będzie gęsty) Możesz posłuchać czy nic nie stuka przy dodawaniu gazu na wyższe obroty. No i wszystkie wskazówki kolegów powyżej!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Czyli male podsumowanie: 1. Mierzymy sprezanie i proba olejowa. 2. Sprawdzamy czy nie ma gdzies wyciekow z silnika. jesli silnik umyty to odpada, bo sprzedajacy chce cos ukryc 3. Sprawdzamy czy z rury nie dymi na niebieski - czy nie bierze oleju. Czy rura wydechowa nie jest tlusta i czarna. 4. Sprawdzamy czy przy odpalaniu na zimnym lancuch rozrzadu niewydaje nieporzadanych dzwiekow. 5. Sprawdzamy czy cisnienie oleju jest ok. Przy odpalaniu niepowinna sie dlugo palic konrolka oleju. 6. Sluchamy czy w silniku nic nie stuka puka. Panewki beda stukac w momencie opadania obrotow po dodaniu gazu. ( ?? tak jest ?? ) 7. Sprawdzamy olej - jesli jest gesty to byl doktor. ( Czy doktor ma jakis specyficzny zapach? Na szczescie nigdy nie mialem z nim do czynienia a gdzies tak wlasnie czytalem. ) 8. Sprawdzamy czy nie ma masla pod korkiem oleju, czy do zbiorniczka wyrownawczego nie leca babelki. 9. Test podczas jazdy - sprawdzamy jak sie auto zbiera, jaka ma kulture pracy itd ( co jeszcze sprawdzamy? ) 10. Na wolnych obrotach niepowinno byc wachan - wolne obroty powinny byc stale. Cos jeszcze dopiszemy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 2. Sprawdzamy czy nie ma gdzies wyciekow z silnika. jesli silnik umyty to odpada, bo sprzedajacy chce cos ukryc z tym punktem akurat się nie zgodzę ... raz do roku na wiosnę myję silnik i komorę pędzelkiem, ropką i benzyną ekstarkcyjną bo dbam o wygląd pod maską i o samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 2. Sprawdzamy czy nie ma gdzies wyciekow z silnika. jesli silnik umyty to odpada, bo sprzedajacy chce cos ukryc z tym punktem akurat się nie zgodzę ... raz do roku na wiosnę myję silnik i komorę pędzelkiem, ropką i benzyną ekstarkcyjną bo dbam o wygląd pod maską i o samochód Ty, ja i inni co dbaja o auto tak zrobia. Natomiast niesadze, zeby handlarz siedzial z pedzelkiem i myl ropa silnik No ale generalnie masz racje - czyscy silnik moze swiadczyc albo o tym ze cos nie tak, albo o tym ze super zadbany. Ale to idzie wyczuc juz przy sprzedajacym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 To nie jest nowy silnik a i przy takich zdarzają się wycieki. Jak będzie już wyjęty z auta to można by zapobiegawczo wymienić simering na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 No i bylem widzialem obejzalem Wyglada dosc fajnie, jest czysty, ale nie byl myty. Ma lekki wyciek wlasnie w okolicy kola pasowego. Sama praca silnika ladna - chodzi rowno, nic nie stuka. Sprezanie ma 12 - 12,5- 12,5 - 13. Wszystko niby ladnie pieknie, ale jak juz sie nagrzal to po jakims czasie poprostu nagle zgasl. Przy probach ponownego odpalenia niedalo sie wogole utrzymac obrotow, przerywal, szarpal - podejzewam, ze moze cos z zaplonem? Co myslicie co to moglo byc? Moze woda w paliwie? Koles nalal 2 litry bo bylo zupelnie pusto, moze to za malo? Generalnie sam silnik wydaje mi sie ok - niepokoi mnie tylko to nagle zgasniecie, ale to chyba nic z silnikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Może się zatarł Może serio za mało tego paliwa i zaczął się dusić po prostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 6. Sluchamy czy w silniku nic nie stuka puka. Panewki beda stukac w momencie opadania obrotow po dodaniu gazu. ( ?? tak jest ?? ) panwie będą najgłośniej grały przy dodawaniu gazu i pod obciążeniem ale jak juz sie nagrzal to po jakims czasie poprostu nagle zgasl Jeżeli rzeczywiście było tylko 2l benzyny w zbiorniku to ok. Skończyła się i tyle. Ale może to świadczyć o innych nie koniecznie przyjemnych sprawach. Różne pęknięcia w silniku rozszerzają się pod wpływem temperatury i bardziej dają o sobie znać po rozgrzaniu. Zrobił bym jeszcze jedna próbę z co najmniej 5-10l benzyny w baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Koles nalal najpierw 2,5 litra, a pozniej jak sie jaja zaczely to zasugerowalem ze moze sie skonczyla i dodalismy reszte czyli drugie 2,5 litra. Probowalismy zapalic no i silnik jak juz odpalil to tak jakby chodzil na 2 garach a nawet 1 Byc moze cos z zaplonem, wtryski laly bo nawet strzelilo w dolocie delikatnie po dluzszym kreceniu. Moze to tylko przewody zaplonowe. Zaraz po odpalniu tez uslyszalem taki delikatny trzask - wlasnie jakby gdzies iskra przeskoczyla, a na przewodach lezala latarka. Moze to bedzie to? Ale co - gerenalnie jakby wyszlo jakies pekniecie to by chyba stopniowo kultura pracy malala wraz z temperatura. A tu stalo sie poprostu nagle - silnik chodzil idealnie i poprostu zgasl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Skoro już teraz są problemy z tym silnikiem, to dałbym sobie po prostu spokój. Może znajdź inny... po co masz wywalić ze 2 tys. w błoto... poza tym po dolaniu paliwa silnik przy sprawnym układzie paliwowym odpala po 2-3 zakręceniu silnika. [hide:f0ed64cd96]Może coś tAkiego... małe przeróbki i masz GT, wałki rozrządu, kolektor i ze 130 masz 150 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7387491 [/hide:f0ed64cd96] pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Skoro już teraz są problemy z tym silnikiem, to dałbym sobie po prostu spokój.Może znajdź inny... po co masz wywalić ze 2 tys. w błoto... poza tym po dolaniu paliwa silnik przy sprawnym układzie paliwowym odpala po 2-3 zakręceniu silnika. [hide:b02debef81]Może coś tAkiego... małe przeróbki i masz GT, wałki rozrządu, kolektor i ze 130 masz 150 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7387491 [/hide:b02debef81] pozdro No i ciekawa sprawa - mailowalem z kolesiem, mowi ze pozniej jak juz pojechalem to primera odpalila bez problemu i chodzila normalnie. Napisalem mu ze moge wziasc od niego ten silnik, ale musi mi dac gwarancje na jakis miesiac - rozruchowa. No i cisza - nieodezwal sie wiec szukam dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Piotrek_S, tu masz z gwarancja i dobra cena http://moto.allegro.pl/item558467967_nissa...lnik_2l_gt.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Piotrek_S, tu masz z gwarancja i dobra cena http://moto.allegro.pl/item558467967_nissa...lnik_2l_gt.html oo dzieki ... cena faktycznie powala jak darmo. Az dziwne ze tak tanio Zorientuje sie co i jak, moze to bedzie to, ciekawe jaki tam stan tego silniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 oo dzieki ... cena faktycznie powala jak darmo. Az dziwne ze tak tanio Zorientuje sie co i jak, moze to bedzie to, ciekawe jaki tam stan tego silniczka zadzwon-zapytaj, ja jak kupowalem tez z almery dalem 1400 i9 dostalem miesiac gwarancji, prawde mowiac nawet nie wiedzialem czy odpala bo jak przyjechalem to lezal i czekal, tylko ze kupowalem w takim hhhhmmmm "salonie" hehehehe dostalem zapewnienie ze autem jezdzili i silnik jest ok, oczywiscie z anglika kupowalem :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 No zadzwonie i pogadam. Plusem mojej sytuacji ze nie musze go miec na szybko. Musze troche ogarnac rdze pod maska i przemalowac tam. Cale auto bedzie na serbrny wiec w komorze pomaluje calosc, a puki co pogoda mnie wstrzymuje. Mam jeszcze kolesia kolo Legionowa - tez handluje czesciami do primerki i ma naprade fajne ceny. Ja jak mi bok skasowali to od niego bralem czesci - za dwoje kompletnie uzbrojonych drzwi (elektryczne szyby itd) progi od GT i lotke na tylna klape dalem cos kolo 550 pln. Ale silnikow z GT narazie nie ma - gadalem z nim moze bedzie cos za tydzien dwa - wiec sie tez dowiem - zawsze to juz mam zaufanie do niego. No i licze ze w cenie silnik mi dorzuci poduchy i komputer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Znam typa, spoko jest Maniek chyba albo jakos tak, swojego czasu silniki z p11gt po 2 tysie mial, bralem od niego miske z takiego motoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Znam typa, spoko jest Maniek chyba albo jakos tak, swojego czasu silniki z p11gt po 2 tysie mial, bralem od niego miske z takiego motoru No dokladnie - Maniek. Po 2 mial, ale mowi ze po przebiegu bardzo niskim - 30 tys mil, a po 1,5 po 60 tys. Tylko ciekawe na ile sa to prawdziwe przebiegi. Taki po 30 tys to wzialbym nawet za te 2 - prawie nowy silniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.