webqurt Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 (edytowane) Odswiezam rowniez, panowie czy dla tylnej wycieraczki jest 1 bezpiecznik 10 A???? Jest moze przekaznik???? Problem w tym ze nie mam zasilania na wtyczce silnik jest juz ok. Dzieki z gory za pomoc. Do citek 1. Instrukcji nie ma zoobrazowanej, jest latwo sie dostac. 2. Dotrzesz do silniczka bez problemu. 3. Po wyjeciu silniczka problem jest z nitami ktore trzeba rozwiercic, zeby dostac sie do wnetrza w celu posmarowania itp. Silniczek z k11 micry pasuje do n16 Edytowane 20 Marca 2013 przez webqurt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) . Edytowane 15 Kwietnia 2013 przez kabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mor0 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Rozebrać, przeczyscic wszystko i nasmatowac poki silnik nie zdechl. Ja musilem ja nawet roznitowac, ale teraz jest lepsza od nowej. Kontrukcja calkiemprosta (w przeciwienstwie do przedniej) Witam. Dla Ciebie to Historia, ale idąc śladem mojego problemu trafiłem do Ciebie. Mam problem z tylną wycieraczką Almerki. Zatrzymał się trzpień obrotowy. Siniczek nie jest w stanie go ruszyć. Nie mam pojęcia jak do tego trzpienia się zabrać. Myślałem o wybiciu go, przeczyszczeniu i usprawnieniu. Nie widzę żadnych zabezpieczeń przed wyjęciem trzpienia z tuleii w której się obraca (powinien)m pierścieni ograniczających jego wzdłużny ruch. Prośba kontakt na maila, mor0@op.pl Pozdrawiam. Romek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garownik Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Witam. Podepnę się do tematu, mam podobny problem co kolega wyżej. Wycieraczka i silnik zostały rozebrane, masa itd jest na kablach, ale w silniku już nie ma napięcia. Po dłuższej diagnostyce okazało się, że są przebicia w kondensatorze, na zdjęciu czerwony. Myślę, że jest tu kwestia wymiany kondensatora, bo nie widzi mi się wydawać stówy na nowy silniczek. Problem taki, że na kondensatorze jest tylko nazwa firmy czyli ORSAGO , a brak jakichkolwiek parametrów. Może zna ktoś parametry tego kondensatora, bo lepiej jest go wymienić niż cały silnik. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kasztannn Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Cześć mam podobny problem - tylna wycieraczka Almery [N15] przestała działać, wcześniej działała, ale słabo. Czytałem trochę o tym na forum i wymontowałem silniczek. Okazało się że jeden z przewodów ma pociemniałą wtyczkę. Zanim coś dalej będę robił, to chcę zapytać was co o tym sądzicie. Z góry dzięki za wskazówki. Link do zdjęcia silniczka: http://www.tinypic.pl/xlmzw6gdsn3m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość K0cur Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 W momencie zakupu tylna wycieraczka nie działała (wg, właściciela spalony silniczek), Procedura naprawy jaką zastosowałem. Odkręcić wycieraczkę Zdjąć plastikową osłonę, dwa plastikowe zatrzaski jedna śruba w uchwycie wewnątrz klapy. Odkręcić trzy śruby mocujące uchwyt silnika wycieraczki Odpiąć kostkę, (sprawdzić czy dochodzi napięcie, jednym, przewodem miernika dotknąć kostki, a drugim do masy), [W moim przypadku zasilanie było] Odkręcić, trzy śruby metalowego uchwytu od silniczka i przekładni. W związku z tym, że mechanizm przekładni jest zanitowany, trzeba delikatnie rozwiercić wszystkie nity. Po dostaniu się do środka należy zdjąć plastikowy pierścień, metalową blaszkę w kształcie 8, potem zdejmujemy dolną pół zębatkę, (ważne, żeby zrobić zdjęcie lub zapamiętać ustawienie zębatek, potem może być problem z ustawieniem odpowiedniego cyklu.) Teraz gdy mamy uwolnioną plastikową zębatkę, możemy sprawdzić czy silnik kręci, podpinamy do kostki i sprawdzamy, jeśli kręci oznacza to, że problemem będzie zablokowany trzpień. W moim przypadku zastosowałem imadło, kombinerki typu rak oraz duża ilość WD40, + doraźnie młotek. Po kilkunastu minutach siłowania udało mi się wyrwać trzpień. Gdy trzpień jest wolny przystępujemy do czyszczenia zgromadzonego nagaru i innych zanieczyszczeń, ja zastosowałem drobny papier ścierny. Po całym zabiegu wszystkie mechanizmy jak i sam trzpień nasmarowałem, wd40 i techniczną wazeliną w sprayu. Przed złożeniem mechanizmu należy ustawić zębatki w pierwotnej pozycji. Złożoną przekładnię, skręciłem za pomocą krótkich blachowkrętów. Na koniec pozostaje montaż, metalowego uchwytu, wkręcenie całego mechanizmu w klapę, spięcie kostki, założenie plastikowej osłony oraz przykręcenie wycieraczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.