Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Czy to koniec sprzęgła czy coś innego?


Gość SantaClaus21

Rekomendowane odpowiedzi

Gość SantaClaus21

Nie zauważyłem żeby sprzęgło ślizgało, natomiast przy próbie jazdy pod górkę (nawet niewielką) na wstecznym, w zależności od zadanych obrotów, słyszę czasami okropne tarcie (coś jak gdy puszcza ręczny i są bębny) takie tarcie.. I oczywiście niemiły swądek do tego.

 

Zdaję sobie sprawę, że jest to sprzęgło. Tylko dlaczego, na pozostałych biegach nie widać problemu tylko na samym wstecznym? Ponoć wsteczny jest najsilniejszy, a tu d.. blada. Nie pod górkę jeżdżę już tylko do przodu. Problem miałem u znajomego mechanika gdzie jest podjazd stromy i ciężko się czasami zawrócić.

 

Czy ten "zgrzyt" to ślizganie? czy może sprzęgło za słabo dociska?

 

Przebieg autka 166kkm:) Mam od niedawna. Pod górę zero przyspieszenia, ale to chyba tylko wina tego modelu? Troszkę jestem rozczarowany mocą autka a raczej jej brakiem. Wcześniej miałem Nexię 1.5 8V na gazie i była napewno silniejsza od Almery. Może to też wina sprzęgła?

 

Auto jeździ. Najlepiej na 5 jak zauważyłem, powyżej 80km/h czuć, jakieś przyspieszenie. Generalnie okropny muł.

 

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21
Co do tarcia to bardziej mi wyglada na cos ze skrzynia. Sprawdz czy mozesz ruszyc bez problemu z 3 i 4 biegu

 

Jest wtedy smród jak ze sprzęgła. tarcie - szarpie / puszcza coś jakby sprzęgło czasem "puszczało". Odgłosy pochodzą gdzieś z przodu auta. Jeśli się postaram i umiejętnie ruszę pod górkę na wstecznym, można jechać. Wczoraj takie teściki robiłem, ale czuje, że sprzęgło po d*pie dostaje więc wstecznego nie będę używał na razie pod górę.

 

Tarcie / szarpanie - tak jak opisałem odgłos w stylu jak puszczającego ręcznego (słabego) gdy szczęki trą o bęben. Z tym, że to tarcie na 99% to tarcza sprzęgła.

 

Mam ruszać na 4 ??? :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

Ten model rusza na 3 bez problemu na 4 nie sprawdzałem :D

 

Dziwi mnie tez troche że u Ciebie czuć przyśpieszenie na 5 biegu. Ja powyżej 80 wyprzedzam na 4 bo na 5 nie jedzie w ogole. Najlepiej jedzie na 1 i 2 co jest oczywiste. Na ciepłym silniku jak dobrze się wystartuje to nie problem byc pierwszym spod swiateł - bo krutkie sa biegi - potem to już kaplica :P

Dadam jeszcze że najlepiej przyśpiesza w granicach 1500-2500 RPM i wtedy tez jazda jest najoszczędniejsza (najlepsza sprawność silnika).

 

A co do Twojego problemu to wstępnie postawił bym na skrzynie (wsteczny w tym aucie bywa zagadkowy - u mnie na przykład płynnie wchodzi tylko na połsprzęgle, normalnie trzeba się napocic :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21

Wszystko dobrze, tylko jeśli skrzynia, to dlaczego czuć sprzęgło?

 

Co do przyśpieszania, niestety, strasznie mam zmulony silnik, przyspiesza dopiero powyżej 2500. Biegi też zmieniam dopiero po przekroczeniu 2k. Kilka lat temu jechałem takim (uboższym) autkiem z UK do PL i wydawało mi się chyba mocniejsze. Może mi sie wydawało.

 

Może być jakiś powód dla którego bardzo słabo przyspiesza i jest okropnie słaby na niskich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21

Powietrza wymieniłem 2 tyg temu, do filtra paliwa właśnie sie przymierzam, wczoraj mieli sprowadzić mi do sklepu.

 

[ Dodano: Czw 12 Lut, 2009 17:47 ]

Już sam nie wiem o co chodzi z tym ruszaniem na 3, ale moja się dusi jak próbuję ruszyć.

 

Właśnie odebrałem autko po wymianie przegubu. Choć jeden problem z głowy. Dalej martwi mnie śmierdzące sprzęgło przy ruszaniu na wstecznym pod górę. Jak już załapie i ruszy to jedzie. Samo ruszanie jest najgorsze.

 

Nie rozumiem sugestii związanych ze skrzynią? Tam nic się nie dzieje, dzieje się coś (śmierdzi) ze sprzęgłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam benzynowy silnik ale uważam że mogła skończyc się tarcza i nity tnie po docisku i kole zamachowym. Miałem podobnie u siebie. Przy próbie ruszenia bez gazu strasznie szarpało, nawet potrafił silnik się zagasic. Może to byś również wina siłownika od hydraulicznego sprzęgła, może się przycina i przypala sprzęgło. Lecz mogę się mylic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja almera dobrze się zbiera na 3. W trasie gdzie ograniczenie jest do 90, a ktoś jedzie 50 to żeby go wyprzedzić zawsze wbijam na 3 pedał do podłogi i nawet szybko załatwiam manewr wyprzedzania. Tak naprawdę to ten samochód zbiera się b.dobrze przy 2,5 - 3,5 tys obrotów ( na wyższe nie wchodzę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21

Nie ruszę na 3 biegu. Silnik się dusi. Podobnie jak ktoś sugerował z ręcznym. Wrzucam ręczny, 3 bieg, powolutku puszczam sprzęgło - na samej przy prawie całkiem odpuszczonym sprzęgle silnik się dusi i gaśnie.

 

Więc jak z tym sprzęgłem? Koniec tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21

Nie rozumiem 2 rzeczy. Czemu jedna osoba twierdzi, że ma gasnąć na 3 i to wina sprzęgła, a inna, że ma pojechać na 3.

 

Dziś ponowiłem test wolniej puszczając sprzęgło. Auto troszkę się przydławia ale rusza.

 

Podobnie jest jak próbuję ruszać bez dodania gazu, obroty spadają do 500 i auto rusza, ale ślamazarnie. Dodając gaz, jeśli dodam go za mało jest szarpnięcie, jak dodam więcej to jest ok.

Jeśli sprzęgło się ślizga (ruszanie na 3) to czemu nie śmierdzi? Tylko przy wstecznym je czuć.

 

Auto generalnie jest słabe i to chyba nie jest wina tego modelu, miałem 75konne autko i było mocniejsze mimo LPG. Czy to wszystko wina sprzęgła?

 

Proszę o jakieś wskazówki.

 

P.S. Co warte jest sprzęgło NIPPARTS? (http://www.allegro.pl/item543401611_sprzeglo_primera_almera_sunny_2_0_diesel_okazja.html)

 

[ Dodano: Czw 19 Lut, 2009 18:12 ]

Haloooooo wypowie się ktoś na temat tego sprzęgła?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...