Gość bandi_n15 Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam! Mam taki problem, jakiś czas temu zaczęło coś stukać z tyłu, byłem u mechanika stwierdził, że to amortyzatory, wymieniłem na nowe KYB i stuki znikły. Teraz zauważyłem takie coś, gdy zjadę z wysokiego krawężnika to słychać 1 głośny stuk z lewej strony ( z tyłu ), tak samo jak przejadę szybciej przez próg zwalniający. Na normalnych drogowych dziurach nie ma stuków. Czy jest możliwe, że to już sprężynki do wymiany? Czy jest konieczność wymiany czy można tak jeździć do póki nic większego się nie dzieje. Almera z 97r. przejechane 105 tyś. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Jeżeli sprężyna nie jest pęknięta to najczęściej w takich wypadkach trzeba na nią nasunąć zwykłego gumowego węża, na 2-3 dolne zwoje i ten efekt zniknie. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 tez mam taki efekt :/ tylko ze z przodu z prawej :/ mialem tam juz z pol roku temu wymieniany sworzen i boje sie czy to aby znowu nie on :/ chociaz objawy troche inne niz kiedys jak sworzen mialem wyrabany... dokladnie to samo co u kolegi jak sie zagapie i przejade tak kolo 30km/h przez wiekszy prog to w momencie najezdzania na niego cos wali z prawej strony z przodu (tylko jeden raz)... ale nie nazwalbym tego stukiem tylko wrecz 'jebnięciem' odczuwalnym nawet troche w podlodze:/ dodam ze niedawno zmienialem amorki... tez sie zastanawialem czy to moze nie sprezyna... ktos mial moze jeszcze taki przypadek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 mam ten sam objaw, pojawil sie w sumie z nikad, ostatnio zauwazylem przejezdzajac przez prog zwalniajacy, ze dosc wyraznie cos stuknelo z prawej strony z tylu, trzeba bedzie tam zagladnac jak wyglada sprezyna...jakby co to dam znac co z nia... a jesli to ona to chyba poczytac trzeba bedzie o wymianie... czy to trudno samemu zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 no ja bym sie bardziej sklanial ku temu co napisal kolega wyzej z tymi wężykami bo jak wymieniac to juz obydwie trzeba a zeby je wymienic trzeba napewno amorki wyjac :/ pytanie tylko... po co ? i tak przez wieksze progi nie jezdzi sie nigdy szybciej jak 20 km/h (no chyba ze komus wybitnie nie szkoda Swojego sloneczka) a wtedy ten efekt nie wystepuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TeeZe Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam Wszystkich Przepraszam za offtopic ale nie chcę zakładać nowego tematu, a potrzebuję szybko fachowej porady W skrócie - jestem szczęśliwym posiadaczem Almerki N15 z 97r. Ostatnio wzięło mnie na drobne modyfikacje, między innymi chciałem nieco obniżyć auto na sprężynach. Trafiłem na Eibach Pro-Kit za 400 zł... i tu jest haczyk- sprężyny są nieużywane ale w papierach wybita data produkcji 97 rok (nie wiem gdzie przeleżały tyle czasu czy ktoś orientuje się na ile przez te lata zmienił się proces produkcyjny, czyli w prostych słowach- czy opłaca się kupić te sprężyny ? Będe bardzo wdzięczy za odpowiedź. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość filip Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 u mnie pojawia się stuknięcie i w momencie przejeżdżania przez próg (szczególnie przy stromym najeździe) a na bardzo nierównej drodze pełnej głębokich dziur i uskoków nawet wielokrotne mimo wolnej jazdy. Jeszcze jedno to to, że nasilanie się stuków następuje w momencie niskiej temp.-mrozu. Byłem u Mechanika który po oględzinach stwierdził , że zawieszenie trzyma się dobrze - amnie coraz bardziej niepokoi fakt nasilania się stuków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mpmtk Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Witam, miałem i mam podobny problem. Też gdy zjadę z wysokiego krawężnika to słychać 1 głośny stuk z tyłu i tak samo jak przejadę szybciej przez próg zwalniający. Potem zaczęło coś stukać z tyłu podczas normalnej jazdy, byłem u mechanika stwierdził, że to amortyzatory, wymieniłem na nowe KYB + wszystkie gumki i stuki na chwilkę znikły. Na tą chwilę kiedy jadę po np. nierównej kostce wali jakby zawieszenie miało odpaść. Amorki wcześniejsze były KYB , a nowe maja niecały rok. Na formu poradzili mi poszperać przy "tujejach" na "tylnej belce" - opis chyba na: zawieszenie tylne Almera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 u mnie pojawia się stuknięcie i w momencie przejeżdżania przez próg (szczególnie przy stromym najeździe) a na bardzo nierównej drodze pełnej głębokich dziur i uskoków nawet wielokrotne mimo wolnej jazdy. Jeszcze jedno to to, że nasilanie się stuków następuje w momencie niskiej temp.-mrozu. Byłem u Mechanika który po oględzinach stwierdził , że zawieszenie trzyma się dobrze - amnie coraz bardziej niepokoi fakt nasilania się stuków. Jeżeli stuki są głuche i nasilają się przy niskiej temperaturze to w 99% przypadków robią to amortyzatory. pozdr. [ Dodano: Wto 24 Lut, 2009 08:59 ] Witam, miałem i mam podobny problem. Też gdy zjadę z wysokiego krawężnika to słychać 1 głośny stuk z tyłu i tak samo jak przejadę szybciej przez próg zwalniający.Potem zaczęło coś stukać z tyłu podczas normalnej jazdy, byłem u mechanika stwierdził, że to amortyzatory, wymieniłem na nowe KYB + wszystkie gumki i stuki na chwilkę znikły. Na tą chwilę kiedy jadę po np. nierównej kostce wali jakby zawieszenie miało odpaść. Amorki wcześniejsze były KYB , a nowe maja niecały rok. Na formu poradzili mi poszperać przy "tujejach" na "tylnej belce" - opis chyba na: zawieszenie tylne Almera. Belka - niemożliwe. Przyjrzyj się b.dokładnie górnym mocowaniom amortyzatorów. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 u mnie stukniecie ustalo samo, tak jak samo nagle przyszlo, nie mialem okazji zagladac pod auto jeszcze, ale jak ustalo, to nie wiem czy jest taka potrzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kabuz Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 trochę odświeżę temat jak mogę sprawdzić czy sprężyny przednie są jeszcze dobre do użytkowania bo mam zamiar wymienić amortyzatory i nie wiem czy sprężyny też muszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 trochę odświeżę temat jak mogę sprawdzić czy sprężyny przednie są jeszcze dobre do użytkowania bo mam zamiar wymienić amortyzatory i nie wiem czy sprężyny też muszę a no wlasnie tez sie podlacze pod to pytanie... u siebie zmienilem amorki bo strasznie slabo tlumil nierownosci.. poprawilo sie ale jeszcze nie tak jak powinno byc czy to moga byc sprezyny ? one przeciez tez odpowiadaja za amortyzacje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 W mojej opini sprężyny mają tylko jedną istotna właściwość, którą mogą utracić z wiekiem: sprężystość. Kiedy stracą sprężystość, zaczną się trwale odkształcać, co chyba łatwo zaobserwować gołym okiem (auto siądzie). dev02, u mnie jest podobnie. Przyczyną są nieorginalne, twarde i niskie sprężyny zamontowane przez poprzedniego właściciela (jak ktoś chce się zamienić na zwykłe, to jestem chętny ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 dev02, u mnie jest podobnie. Przyczyną są nieorginalne, twarde i niskie sprężyny zamontowane przez poprzedniego właściciela (jak ktoś chce się zamienić na zwykłe, to jestem chętny ). no u mnie nie sadze zeby tak bylo.. chyba ze ktos wsadzil twardsze ale napewno nie nizsze bo autko wcale nie siedzi nizej od serii no moze na tyle.. ale tam to norma niestety... zastanawia mnie ile by mi dala wymiana sprezyn i czy warto.. bo sztuka chodzi kolo 80 zl czyli x 4 + robota to troszke wyjdzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 wymiana amorków to ok. 80pln od koła, domyślam się żę sprężynami podobnie, czyli coś koło 700pln za cały interes. Pluję sobie w brodę, żę zmieniłęm sprężyn kiedy wymieniałem amorki w lutym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kakson Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Mam pytanie odnośnie sprężyn, nie będę zakładał nowego tematu. Zauważyłem, że raczej wszystkie almerki mają taką tendencje, że przód stoi wyżej niż tył, troche mnie to denerwuje, szczególnie w mojej. I teraz jeżeli założę sobie sprężyny obniżanjące np. -50 to zniweluje ten efekt i samochód bedzie stał równo z przodu i z tyłu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Mam pytanie odnośnie sprężyn, nie będę zakładał nowego tematu. Zauważyłem, że raczej wszystkie almerki mają taką tendencje, że przód stoi wyżej niż tył, troche mnie to denerwuje, szczególnie w mojej. I teraz jeżeli założę sobie sprężyny obniżanjące np. -50 to zniweluje ten efekt i samochód bedzie stał równo z przodu i z tyłu? Też mnie to wkurzało... Założyłem tylko na przód -30 i teraz jest ok. Chociaż niektórzy pisali że założyli -30 na przód i tył i się poprawiło... U mnie w podpisie jest link do mojego auta, możesz zobaczyć jak to wygląda na -30 tylko z przodu. A tak wogóle to raczej ciężko o sprężyny -50 do Almery. Wszędzie jest max -30, ale w dziale sprzedam części kolega Q bodajże chciał kiedyś sprzedać -60... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 wymiana amorków to ok. 80pln od koła, domyślam się żę sprężynami podobnie, czyli coś koło 700pln za cały interes. Pluję sobie w brodę, żę zmieniłęm sprężyn kiedy wymieniałem amorki w lutym . tez troche nad tym ubolewam... no nic jak wymienisz kiedys to daj znaka czy jest po poprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kakson Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Też mnie to wkurzało... Założyłem tylko na przód -30 i teraz jest ok. Chociaż niektórzy pisali że założyli -30 na przód i tył i się poprawiło... U mnie w podpisie jest link do mojego auta, możesz zobaczyć jak to wygląda na -30 tylko z przodu. A tak wogóle to raczej ciężko o sprężyny -50 do Almery. Wszędzie jest max -30, ale w dziale sprzedam części kolega Q bodajże chciał kiedyś sprzedać -60... No wygląda to lepiej, ale znowu u Ciebie teraz troche tył za wysoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Też mnie to wkurzało... Założyłem tylko na przód -30 i teraz jest ok. Chociaż niektórzy pisali że założyli -30 na przód i tył i się poprawiło... U mnie w podpisie jest link do mojego auta, możesz zobaczyć jak to wygląda na -30 tylko z przodu. A tak wogóle to raczej ciężko o sprężyny -50 do Almery. Wszędzie jest max -30, ale w dziale sprzedam części kolega Q bodajże chciał kiedyś sprzedać -60... No wygląda to lepiej, ale znowu u Ciebie teraz troche tył za wysoko No trochę za wysoko, ale boję się że jak wsadzę -30 na tył to znowu będzie niżej niż przód... Tak ogólnie to chętnie bym przód posadził jeszcze o 10mm a tył tak o 20mm. Ale takie rzeczy to tylko w Erze I wtedy to już wogóle strach jeździć, bu już teraz na dziurach mnie szlag trafia : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.