Gość Maxko Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Witam Zauważyłem dziwną rzecz w mojej almie 1.4. Gdy jest wrzucony bieg i jestemy w ruchu wcisniecie sprzegla powoduje spadek obrotow do ~500, pozniej rownaja do 1000, a potem stabilizuja sie na okolo 600-700. Na luzie jest podobnie, obroty potrafia spasc i stanac na ~600, po dodaniu gazu potrafią zostać na ~900 [pod samym tysiącem]. Gdy obroty są niskie bardzo ciężko ruszyć autem samym sprzęgłem. Czego to może być wina, a może ten typ tak ma? Dodam, ze dzieje sie tak na nagrzanym silniku. Poza tym takie super niskie obroty powodują telepanie się maski co mnie troche irytuje :/ halp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 zanim Cie zjadą.... (bo tematow o tym byly juz miliony :PP) 3 wyjscia: 1. Czyszczenie przepustnicy, krokowca.. 2. kup stp do czyszczenia gaznikow i psiknij troche w ten maly kanalik widoczny w przepustnicy po zdjeciu gornej obudowy filtra powietza (rozwiazanie raczej prowizoryczne na krotka mete) 3. patrzac w silnik znad prawego blotnika pod obudowa filtra za wtryskami obok silniczka krokowego zauwazysz zaworek na płaski srubokret, daj go tyle w lewo ile bedzie trzeba (regulacja obrotow biegu jalowego) a btw jakbys mial opcje pojawic sie w okolicach bronowic to chetnie pomoge osobiscie przerabialem temat spory kawalek czasu i wszystkie te motywy stosowalem juz pare razy... i musze przyznac ze ostatni jest chyba najefektywniejszy takie STP to chyba gdzies mam nawet sam by sobie chetnie u Ciebie pare rzeczy zobaczyl co by u siebie zrobic jak powinno byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 dzieki za pomoc, auto idzie niedlugo na wymiane kolektora to poprosze zeby tam przeczyscili przepustnice i krokowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Po przeczyszeniu krokowca i przepustnicy zrób jeszcze koniecznie dwie rzeczy: 1. Reset kompa - odłącz klemy na 24 godziny 2. Odpal silnik bez gazu - niech pracuje na biegu jałowym bez żadnych obciażeń typu wentylacja, światła czy inne takie aż silnik sie nie nagrzeje na maksa - wskaźnik temperatury w połowie skali. 3. Po rozgrzaniu otwórz pokrywę silnika i przy działającym silniku płaskim śruboikrętem wyreguluj obroty biegu jałowego na poziomie 650-700. po tych zaniegach powino być pięknie pozdrawiam Asahi. PS. na tym forum jest opcja szukaj staraj sie jej używać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 PS.na tym forum jest opcja szukaj to zauwazylem, nawet trafilem do podobnego tematu, ale dyskusja toczyła sie w okół jakiś cięgien [czy czegoś] od sprzęgła i sprawa nie została wyjaśniona do końca. w jakim celu resetować ten komputer? Czy nie jest to ryzykowne na mrozie jaki aktualnie nas atakuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 w jakim celu resetować ten komputer? Czy nie jest to ryzykowne na mrozie jaki aktualnie nas atakuje? a jaka widzisz w tym zaleznosc ? komp w autku jak i na biurku resetem napewno nie pogardzi odpinasz aku na 24h i ot caly reset Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Komp przez lata działania "uczy sie" kierowcy, koryguje cały czas dawkę paliwa i powietrza, koryguje zapłon itd. Jak zrobisz mu reset to powracasz do ustawień fabrycznych autka i czyścisz mu pamięć ze śmieci i innych pierdół. Nie zawsze ale jeśli Twój styl jazdy jest bardziej ekonomiczny od poprzedniego właściciela autko potrafi zmiejszyć w niewielkim stopniu spalanie - ale to nie jest zasada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Polecam ten post odnośnie regulacji obrotów: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=341197#341197 Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 dobra, jestem po dwukrotnej wizycie u mechanika 1. wyczyszczone przepustnica i krokowiec, teraz jest tak ze na zimnym silniku mam 1600 obrotow, na cieplym 900. 2. Przy dojezdzaniu na luzie schodza do 1100 po czym na 900 [ciepły silnik], czytalem ze to normalne. Jednak czasem nie schodza na 900, pomaga wtedy ruszenie autem samym sprzeglem. Czy regulacja wolnych obrotów sławetną śrubką pomoże zmniejszyc obroty [bo chyba sa za wysokie?] i zlikwiduje problem numer 2? [moglby ktos dokladnie opisac ktora to sruba, albo najlepiej DAC FOTKE?] dzieki za pomoc. EDIT: jeszcze jest taki motyw, ze turlam sie na dwójce bardzo wolno, obrotomierz wskazuje ponizej 1000, wcisne sprzeglo to rosną obroty o_o. Jakby mi ktos napisal co to moze byc to tez bede wdzieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 najp[ierw reset kompa zrób, potem kręć przy obrotach, jest możliwość i to dość duża że obroty po resecie wrócą same do normy, tzn bez żadnego obciążenia i bez sprzęgła będą oscylować w okolicach 750. Ja mam tak: 1. odpalam zimny silnik - 1500-1600 2. silnik troszkę pochodzi (2-3 minuty) - 1400 3. Silnik sie nagrzeje do 1/4 skali - 1100 - 1200 4. Silnik zagrzany - 900 - 750 (w zależności od obciążenia alternatora). Przy wciśnieciu sprzęgła i hamowaniu obroty spadają do 550 - 600 i natychmiast wchodzą na 750-900 Uzyskałem taki efekt po: 1. czyszczenie krokowego i przepustnicy 2. Reset kompa 3. Jazda spokojna tzw ekonom przez 2-3 dni po tym zabiegu nie regulowałem już niskich obrotów nie było potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 EDIT: jeszcze jest taki motyw, ze turlam sie na dwójce bardzo wolno, obrotomierz wskazuje ponizej 1000, wcisne sprzeglo to rosną obroty o_o. Jakby mi ktos napisal co to moze byc to tez bede wdzieczny. hm tu akurat nie widze nic dziwnego... jezeli toczysz sie z 1000 rpm na dwojce to strzelam w ciemno (bo nie mam obrotomierza:/) ze jest to predkosc kolo 10km/h czyli hamujesz silnikiem a wiec zwalniasz jego obroty jak wcisniesz sprzeglo to silnik nie ma zadnego obciazenia i wraca sobie do wyzsych obrotow jakies ma standardowo na jałowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Przy wciśnieciu sprzęgła i hamowaniu obroty spadają do 550 - 600 i natychmiast wchodzą na 750-900 To akurat nie wiem czy jest prawidłowe... Ja tak miałem przed regulacją obrotów. Po regulacji jak wciskam sprzęgło to obroty spadają na ok 1100, po sekundzie schodzą na ok 850-900(przy włączonych światłach, dmuchawie i radiu) moglby ktos dokladnie opisac ktora to sruba Tu masz zaznaczone gdzie szukać śruby: Patrząc z boku, z nad błotnika (w poprzek samochodu) tak to wygląda (na tym zdjęciu jest zdemontowana obudowa filtra powietrza): Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 a mam pytanko... dokad u Was zmierzaja zaznaczone przeze mnie rurki na rysunku ? bo u mnie ta wychodzaca z pokrywy zaworow jest zaslepiona (to ta po prawej) i ta druga (ta po lewej) chociaz nie wiem czy to ta o ktorej mysle.. bo mysle o tej co wychodzi z kolektora wlotowego i ona tez jest zaslepiona... odslepienie jej skutkuje po starcie wejsciem na 4-5 tys i po chwili zgasnieciem co jest w sumie normalne.. alee... jak ją podlacze w miejsce tej drugiej rurki do pokrywy zaworow to efekt tkai sam.. a ona tam powinna chyba wlasnie isc nie ? czy moze sie myle? jak to u was leci ? btw skad ta fotka pochodzi ? z ksiazki o almerze? skad mozna taka ksiazke wziasc? bo widze ze macie GA1xDE dokladniej opisane ja w ksiazce o sunnym nie mam np tej fotki ... bo tam sie glownie skupiaja na gaznikowych :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Asahi Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 To akurat nie wiem czy jest prawidłowe... Ja tak miałem przed regulacją obrotów. Po regulacji jak wciskam sprzęgło to obroty spadają na ok 1100, po sekundzie schodzą na ok 850-900(przy włączonych światłach, dmuchawie i radiu) W momencie gdy masz 2-3K obrotów, depniesz sprzęgło i hamulec, obroty nagle lecą w dół. Silnik krokowy ma za zadanie nie pozwolić na zmniejszenie obrotów poniżej 500 btw skad ta fotka pochodzi ? z ksiazki o almerze? skad mozna taka ksiazke wziasc? Poszukaj w dziale Almera moich tematów, jest post z linkami do ściągnięcia Instrukcji do N15 po polsku i książki pt Sam naprawiam Nissan Almera N15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 W momencie gdy masz 2-3K obrotów, depniesz sprzęgło i hamulec, obroty nagle lecą w dół. U mnie po regulacji niezależnie jakie mam obroty i depnę hamulec i sprzęgło, będę skręcał i miał włączoną klimę i tak obroty nie spadną niżej niż na ok 1000-1100 i po chwili niżej... btw skad ta fotka pochodzi ? z ksiazki o almerze? skad mozna taka ksiazke wziasc? Tak jak napisał Asahi fotka pochodzi z książki "Sam naprawiam..", powinna być gdzieś na forum do ściągnięcia... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 dobra chyba konczymy temat... wczoraj odpialem na 2 godizny klemy, ale potem zauwazylem ze polecacie 24h wiec je z powrotem podpialem [nie dal bym rady nie jezdzic dzis]. Dzis rano odpalam silnik, 1500 obrotow, po ogrzaniu 800, na dojazdach na luzie trzyma 1100 i spada do 900-800. Jednym slowem, samo sie ustawilo lubie to auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 a ja mam pakie pytanko czy podczas regulacji obrotow odpinacie kostke czujnika polozenia przepustnicy (bo niby tak jest napisane w ksiazce). Bo tez sie borykam z problemem obrotow na luzie mam ok 1300 i nie chca spasc a jak odlaczylem czujnik to nawet bylo 2000 obr. Czy to normalne czy cos nie tak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 moze i sie powinno ale ja z racji iz nie mam obrotka i ciezko mi na sluch okreslic 3tys rpm.. darowalem sobie cala ta procedure regulacji obrotow po prostu zgasilem silnikiem przekrecilem srubke zapalilem i sprawdzilem czy ok... i tak do skutku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 ale chcialem sie dowiedziec czy to normalne ze po odlaczeniu kostki obroty wskoczyly na 2000 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.