Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] wolne obroty na sprzęgle/luzie


Gość Maxko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zauważyłem dziwną rzecz w mojej almie 1.4. Gdy jest wrzucony bieg i jestemy w ruchu wcisniecie sprzegla powoduje spadek obrotow do ~500, pozniej rownaja do 1000, a potem stabilizuja sie na okolo 600-700.

 

Na luzie jest podobnie, obroty potrafia spasc i stanac na ~600, po dodaniu gazu potrafią zostać na ~900 [pod samym tysiącem].

 

Gdy obroty są niskie bardzo ciężko ruszyć autem samym sprzęgłem.

 

Czego to może być wina, a może ten typ tak ma? Dodam, ze dzieje sie tak na nagrzanym silniku. Poza tym takie super niskie obroty powodują telepanie się maski co mnie troche irytuje :/

 

halp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim Cie zjadą.... (bo tematow o tym byly juz miliony :PP)

 

3 wyjscia:

 

1. Czyszczenie przepustnicy, krokowca..

2. kup stp do czyszczenia gaznikow i psiknij troche w ten maly kanalik widoczny w przepustnicy po zdjeciu gornej obudowy filtra powietza (rozwiazanie raczej prowizoryczne na krotka mete)

3. patrzac w silnik znad prawego blotnika pod obudowa filtra za wtryskami obok silniczka krokowego zauwazysz zaworek na płaski srubokret, daj go tyle w lewo ile bedzie trzeba :) (regulacja obrotow biegu jalowego)

 

a btw jakbys mial opcje pojawic sie w okolicach bronowic to chetnie pomoge osobiscie :)

 

przerabialem temat spory kawalek czasu i wszystkie te motywy stosowalem juz pare razy... i musze przyznac ze ostatni jest chyba najefektywniejszy :)

 

 

takie STP to chyba gdzies mam nawet :)

 

sam by sobie chetnie u Ciebie pare rzeczy zobaczyl co by u siebie zrobic jak powinno byc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczyszeniu krokowca i przepustnicy zrób jeszcze koniecznie dwie rzeczy:

 

1. Reset kompa - odłącz klemy na 24 godziny

2. Odpal silnik bez gazu - niech pracuje na biegu jałowym bez żadnych obciażeń typu wentylacja, światła czy inne takie aż silnik sie nie nagrzeje na maksa - wskaźnik temperatury w połowie skali.

3. Po rozgrzaniu otwórz pokrywę silnika i przy działającym silniku płaskim śruboikrętem wyreguluj obroty biegu jałowego na poziomie 650-700.

 

po tych zaniegach powino być pięknie ;)

 

pozdrawiam

 

Asahi.

 

PS.

na tym forum jest opcja szukaj ;)

staraj sie jej używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.

na tym forum jest opcja szukaj ;)

 

to zauwazylem, nawet trafilem do podobnego tematu, ale dyskusja toczyła sie w okół jakiś cięgien [czy czegoś] od sprzęgła i sprawa nie została wyjaśniona do końca.

 

w jakim celu resetować ten komputer? Czy nie jest to ryzykowne na mrozie jaki aktualnie nas atakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim celu resetować ten komputer? Czy nie jest to ryzykowne na mrozie jaki aktualnie nas atakuje?

 

a jaka widzisz w tym zaleznosc ? :P

 

komp w autku jak i na biurku resetem napewno nie pogardzi ;)

 

odpinasz aku na 24h i ot caly reset :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp przez lata działania "uczy sie" kierowcy, koryguje cały czas dawkę paliwa i powietrza, koryguje zapłon itd. Jak zrobisz mu reset to powracasz do ustawień fabrycznych autka i czyścisz mu pamięć ze śmieci i innych pierdół.

Nie zawsze ale jeśli Twój styl jazdy jest bardziej ekonomiczny od poprzedniego właściciela autko potrafi zmiejszyć w niewielkim stopniu spalanie - ale to nie jest zasada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, jestem po dwukrotnej wizycie u mechanika

 

1. wyczyszczone przepustnica i krokowiec, teraz jest tak ze na zimnym silniku mam 1600 obrotow, na cieplym 900.

 

2. Przy dojezdzaniu na luzie schodza do 1100 po czym na 900 [ciepły silnik], czytalem ze to normalne. Jednak czasem nie schodza na 900, pomaga wtedy ruszenie autem samym sprzeglem.

 

Czy regulacja wolnych obrotów sławetną śrubką pomoże zmniejszyc obroty [bo chyba sa za wysokie?] i zlikwiduje problem numer 2? [moglby ktos dokladnie opisac ktora to sruba, albo najlepiej DAC FOTKE?]

 

dzieki za pomoc.

 

 

EDIT: jeszcze jest taki motyw, ze turlam sie na dwójce bardzo wolno, obrotomierz wskazuje ponizej 1000, wcisne sprzeglo to rosną obroty o_o. Jakby mi ktos napisal co to moze byc to tez bede wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najp[ierw reset kompa zrób, potem kręć przy obrotach, jest możliwość i to dość duża że obroty po resecie wrócą same do normy, tzn bez żadnego obciążenia i bez sprzęgła będą oscylować w okolicach 750.

 

Ja mam tak:

1. odpalam zimny silnik - 1500-1600

2. silnik troszkę pochodzi (2-3 minuty) - 1400

3. Silnik sie nagrzeje do 1/4 skali - 1100 - 1200

4. Silnik zagrzany - 900 - 750 (w zależności od obciążenia alternatora).

 

Przy wciśnieciu sprzęgła i hamowaniu obroty spadają do 550 - 600 i natychmiast wchodzą na 750-900

 

Uzyskałem taki efekt po:

1. czyszczenie krokowego i przepustnicy

2. Reset kompa

3. Jazda spokojna tzw ekonom przez 2-3 dni

 

po tym zabiegu nie regulowałem już niskich obrotów nie było potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT: jeszcze jest taki motyw, ze turlam sie na dwójce bardzo wolno, obrotomierz wskazuje ponizej 1000, wcisne sprzeglo to rosną obroty o_o. Jakby mi ktos napisal co to moze byc to tez bede wdzieczny.

 

hm tu akurat nie widze nic dziwnego... jezeli toczysz sie z 1000 rpm na dwojce to strzelam w ciemno (bo nie mam obrotomierza:/) ze jest to predkosc kolo 10km/h czyli hamujesz silnikiem a wiec zwalniasz jego obroty jak wcisniesz sprzeglo to silnik nie ma zadnego obciazenia i wraca sobie do wyzsych obrotow jakies ma standardowo na jałowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wciśnieciu sprzęgła i hamowaniu obroty spadają do 550 - 600 i natychmiast wchodzą na 750-900

 

To akurat nie wiem czy jest prawidłowe... Ja tak miałem przed regulacją obrotów. Po regulacji jak wciskam sprzęgło to obroty spadają na ok 1100, po sekundzie schodzą na ok 850-900(przy włączonych światłach, dmuchawie i radiu)

 

moglby ktos dokladnie opisac ktora to sruba

 

Tu masz zaznaczone gdzie szukać śruby:

 

a88c55f32168bc5c.jpg

 

Patrząc z boku, z nad błotnika (w poprzek samochodu) tak to wygląda (na tym zdjęciu jest zdemontowana obudowa filtra powietrza):

 

a34d7a72299051d6.jpg

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanko...

 

dokad u Was zmierzaja zaznaczone przeze mnie rurki na rysunku ?

 

bo u mnie ta wychodzaca z pokrywy zaworow jest zaslepiona (to ta po prawej)

 

i ta druga (ta po lewej) chociaz nie wiem czy to ta o ktorej mysle.. bo mysle o tej co wychodzi z kolektora wlotowego i ona tez jest zaslepiona...

 

 

odslepienie jej skutkuje po starcie wejsciem na 4-5 tys i po chwili zgasnieciem co jest w sumie normalne..

 

alee... jak ją podlacze w miejsce tej drugiej rurki do pokrywy zaworow to efekt tkai sam.. a ona tam powinna chyba wlasnie isc nie ?

 

czy moze sie myle?

 

jak to u was leci ?

 

silnik.jpg

 

 

btw skad ta fotka pochodzi ? z ksiazki o almerze? skad mozna taka ksiazke wziasc?

 

bo widze ze macie GA1xDE dokladniej opisane ja w ksiazce o sunnym nie mam np tej fotki ... bo tam sie glownie skupiaja na gaznikowych :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat nie wiem czy jest prawidłowe... Ja tak miałem przed regulacją obrotów. Po regulacji jak wciskam sprzęgło to obroty spadają na ok 1100, po sekundzie schodzą na ok 850-900(przy włączonych światłach, dmuchawie i radiu)

 

W momencie gdy masz 2-3K obrotów, depniesz sprzęgło i hamulec, obroty nagle lecą w dół.

Silnik krokowy ma za zadanie nie pozwolić na zmniejszenie obrotów poniżej 500 ;)

 

btw skad ta fotka pochodzi ? z ksiazki o almerze? skad mozna taka ksiazke wziasc?

 

Poszukaj w dziale Almera moich tematów, jest post z linkami do ściągnięcia Instrukcji do N15 po polsku i książki pt Sam naprawiam Nissan Almera N15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie gdy masz 2-3K obrotów, depniesz sprzęgło i hamulec, obroty nagle lecą w dół.

 

U mnie po regulacji niezależnie jakie mam obroty i depnę hamulec i sprzęgło, będę skręcał i miał włączoną klimę i tak obroty nie spadną niżej niż na ok 1000-1100 i po chwili niżej...

 

btw skad ta fotka pochodzi ? z ksiazki o almerze? skad mozna taka ksiazke wziasc?

 

Tak jak napisał Asahi fotka pochodzi z książki "Sam naprawiam..", powinna być gdzieś na forum do ściągnięcia...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra chyba konczymy temat...

 

wczoraj odpialem na 2 godizny klemy, ale potem zauwazylem ze polecacie 24h wiec je z powrotem podpialem [nie dal bym rady nie jezdzic dzis].

 

Dzis rano odpalam silnik, 1500 obrotow, po ogrzaniu 800, na dojazdach na luzie trzyma 1100 i spada do 900-800. Jednym slowem, samo sie ustawilo :P

 

lubie to auto. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a ja mam pakie pytanko czy podczas regulacji obrotow odpinacie kostke czujnika polozenia przepustnicy (bo niby tak jest napisane w ksiazce).

 

Bo tez sie borykam z problemem obrotow na luzie mam ok 1300 i nie chca spasc a jak odlaczylem czujnik to nawet bylo 2000 obr. Czy to normalne czy cos nie tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i sie powinno ale ja z racji iz nie mam obrotka i ciezko mi na sluch okreslic 3tys rpm.. darowalem sobie cala ta procedure regulacji obrotow :P

 

po prostu zgasilem silnikiem przekrecilem srubke zapalilem i sprawdzilem czy ok... i tak do skutku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...