Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] pokrywa zaworów - wyciek...


Gość Virgo_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wymienilem olej na Valvoline 10W-40. Nie wiem co bylo wczesniej, ale w momencie gdy pierwszy raz ogladalem Almere, jeszcze przed kupnem, okazalo sie ze poziom oleju jest bardzo niski, na min. Podejrzewam ze ktos mocno zaniedbal sprawe :|

 

Wymiany olejow w ksiazce:

 

- Na samym poczatku byl 0W-30 az do 103 kkm

- Pozniej do 169171 km byl 0W-40 (Mobil1, BP V7000)

 

Z tego co sie orientuje, auto jezdzilo w gorach wiec moze stad taki olej?

Nastepna wymiana powinna byc przy 178300 km, wg ksiazki, ale tu slad sie urywa i nie wiem co sie dzialo z silnikiem do 200kkm. Ostatni wpis jest z czerwca 2006, ja ją kupilem w pazdzierniku 2008. Jak ją bralem silnik byl w miare suchy, nie byl myty.

 

Przy 200 kkm wlalem polsyntetyk Valvoline 10W-40, polecony na forum i servis Nissana. Po tym zabiegu silnik zaczal mi sie pocic, szczegolnie przy pokrywie zaworowej, ale pracuje rowno. Po przejechaniu 4 kkm nie zauwazywalem znacznego obnizenia sie poziomu oleju. Zauwazylem slady pawdopodobnie uszczelniania pokrywy zaworów silikonem, ale pewności nie mam.

 

Jezeli chodzi o dym to nie zauwazyem zeby po nagrzeniu byl niebieski, czasem jak dlugo postoi to podobno rano przy odpaleniu ma wlasnie taki odcien ale tylko przez chwile, pozniej normalnie - tak wynika z relacji swiadkow. Zapach spalin jest normalny.

 

Gdy ogladam fotki silnikow Almer sa one suchutkie, stad moj niepokoj. Co z tym zrobic? Lac mineralny, zmienic uszczelke klawiatury czy moze cos innego...

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek710309
Gdy ogladam fotki silnikow Almer sa one suchutkie, stad moj niepokoj. Co z tym zrobic? Lac mineralny, zmienic uszczelke klawiatury czy moze cos innego...

Zacznij od wymiany uszczelki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelki po pokrywą zaworów, większość autek górnozaworowych ma takie dolegliwości.

Moja rada, podjedź do ASO i kup oryginał, to nie są duże koszty a masz pewność że będzie oki.

Jeśli masz dobrego mechanika to można jeszcze pokrywę na uszczelniacz Toyoty założyć - też rewelacyjna rzecz - ja tak mam i jest suchutko ;)

 

pozdrawiam

 

Asahi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...