Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Stuki i przenoszenie drgań na kierownice.


Gość bandi_n15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bandi_n15

Witam!

Mam wymienione wahacze z przodu i po wymianie prawego słychać dalej takie stuki jak przed wymianą wahacza. Zauważyłem również, że na drobnych dziurach, przejazdach kolejowych drgania przenoszone są na kierownicę. Czy jest jakaś część odpowiadająca za to? Byłem u mechanika to powiedział, że najczęściej są tą gumy układu kierowniczego stabilizacyjnego, lecz, gdy wszedł pod auto to mówił, że w tym nissanie takiego czegoś nie ma :029:

Byłem również u znajomego na przeglądzie to również nic nie stwierdził. Tylko powiedział, że wszystko jest mocne.

Proszę o pomoc.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może być też coś takiego;

 

ja mam także stuki-drgania z okolicy kół i już się do tego przyzwyczaiłem gdyż u dwóch różnych mechaników dowiedziałem się że to jest z powodu prowadnika zacisku hamulcowego i wyjściem z tego jest wymiana całego zacisku lub przyzwyczajenie się.

 

Jeśli to będzie ten powód stuków - to przy hamowaniu - luzy wywołujące stuki zostaną skasowane i drgania-stuki zanikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Gość bandi_n15
wyważałeś koła? a może masz poprostu bułę na gumie... zmień koła np. na letnie przejedz sie kawałek i zobacz czy nadal masz to samo. Mysle ze powinno minąć.

 

dzieje się tak i na letnich i na zimowych oponach.

 

Stuki są takie same ja zużyty wahacz tylko, że tak mam z dwóch stron. Mechanik też mówił, że mam coś luźnego w prawym hamulcu, ale to nie to skoro słychac i po lewej stronie. Dziś jadę do mechanika, który się zajmuje tylko zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W almerach bywa, że lubi coś stukać. W mojej co najśmieszniejsze stukało gdy temeperatura powietrza była koło 0- plus 6. W ciepłe i całkiem mroźne dni - cisza.

Wiem, że to denerwuje..... ale zapomnij i tyle.

Choću mnie nie było drgań "kiery"

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ruszając na jedynce bez gazu - tylko na niskich obrotach tak żę autko zaczyna sie toczyć słyszysz ten stuk ale z większą częstotliwością to sprawdź drążki kierownicze i końcówki drążków.

 

Ja miałem podobną sytuację - u mnie wymiana drążka i końcówki pomogła.

 

Z tym jest tak że jeśli masz luz z jednej strony drgania przenoszone są na obie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bandi_n15

U mnie dzieje się tak w każdej temperaturze.

 

Stuki są niezależnie od prędkości, również jak małą prędkością wjeżdżam/zjeżdżam z krawężnika, na drobnych dziurach/wybojach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bandi_n15

Byłem u mechanika i muszę wymienić tak:

 

przekładnia ( razem z gałkami ) - 320 zł

demontaż i montaż - 143 zł

naprawa zaciusku hamulcowego - 70 zł

zbieżność - 70 zł

 

razem 603 zł, cena już razem z robocizną. Jak myślicie czy to normalna cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie stuki powodowała zużyta (luzy) lewa półoś napędowa. Po wymianie wszystko OK. Po 125 tys jeszcze niczego w układzie kierw nie ruszałem

 

Też poruszałem ten temat, powymieniałem wszystko co mogło wydwać te stuki i pozostał mi tylko luz na półosi w przegubie.Owszem jeszcze nie znalazłem czasu by tam zaglądnąć ale jestem pewien na 99% że to jest to, tam mam luz wzdłużny(w przegubie zewnetrzynym!!).W 126p w przegubie jest specjalna sprężynka która odpycha półoś, napisałem to jako ciekawostke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie koledzy. Kilka dni temu pojawiły się w mojej almerce takie same objawy jak u Was. Poleciałem na przegląd, zrobili testy --> amortyzatory L85% P82%. Gościu powiedział, że po obu stronach mam wszystkie tulejki wahacza do wymiany. Pojechałem do sklepu kupiłem wszystko co potrzeba a następnie na warsztat do znajomego. Po kilku godzinnej wymianie okazało się, że stuka dalej. Zaczął przeglądać wszystko po kolei...i okazało się, że z prawej strony na drążku przekładni kierowniczej jest dziurawa ta gumowa osłona , i prawdopodobnie przez tą dziurę dostał się piasek do łącznika z kolumną kierowniczą...no i się wszystko tam obluzowało, co powodowało stukanie. Po wymianie drążka całego z gumą ( osłona niedostępna w hurtowniach, a w serwisie powiedzieli , że kosztuje 170 zł i mogą ściągnąć z Holandii) wszystko ładnie ucichło...i można spokojnie dalej jeździć. Być może komuś to pomoże. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...