Gość andhur Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Mam pewien problem z zegarami. Mianowicie w pewnym momencie licznik prędkościomierza spadł mi do zera a zegary (temperatura na zewnątrz, zegar, kilometry bieżące i kilometry ogółem) zatrzymały się na pewnych wskazaniach - nie zmieniały wartości. Wszystko stało się w trasie. Próbowałem wypiąć akumulator, ale to niewiele pomogło - wręcz pogorszyło sprawę. Teraz na wyświetlaczy (temp, zegar etc.) pali się wszystko co tylko może (tzn. mam przejechane 888888km, jest -88degC etc.). Wskazania te zostają nawet przy wyłączonym silniku... dodam ze normalnie przy wyłączonym silniku wyświetlacz pokazywał tylko godzinę. Po pewnym czasie przestał działać też wskaźnik paliwa, ale połowicznie. Pokazuje się kontrolka jak jadę już na rezerwie, ale sam wskaźnik jest cały czas w tej samej pozycji - niezależnie od tego czy samochód chodzi czy jest wyłączony. Również wskaźnik obrotów silnika wariuje. Zaraz po zapaleniu silnika nic nie wskazuje. Dopiero jak podjadę kilka razy z obrotami w górę na luzie i odpuszczę to zaczyna wskazywać. Jedynie temperatura silnika jak na razie wskazuje prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 pierwsza pomoc,sprawdz mase na zestawie,lub daj dodatkowa mase isprawdz wskazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andhur Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Niestety niewiele pomogło. Dziś rozebrałem całą deskę rozdzielczą i sprawdziłem połączenia... wszystko jest ok. Do samych zegarów dochodzą dwie wiązki kabli (dwie kostki podłączeniowe). Z tego co zauważyłem na jednej jest zasilanie, a na drugiej biegną wskazania. Już w momencie podpięcia samego zasilania cały wyświetlacz (temp. godzina, km etc.) się świeci. Mogą to być po prostu zepsute zegary? Jeżeli tak to jak mogę to sprawdzić... wolałbym nie kupować nowych zegarów, po czym stwierdzić ze moje są sprawne, a problem leży gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Sprawdź na płytce w miejscu kostek zwarcia. Tylko nastaw odpowiednio miernik, żebyś odróżnił połaczenie z żaróweczką albo z jakimś innym elementem od zwarcia. Proponuje też przejrzeć luty na tej płytce przy kostkach. Stawiam na to, że żaróweczki był wymieniane i ktoś odpinał już ten licznik kilka razy i luty na płytce popuszczały. Niedawno wkleiliśmy opis dotyczący wskaźnika paliwa z błędnymi wskazaniami, które były spowodowane właśnie popękanymi lutami. Jeśli to nie pomorze to już do elektronika jakiegoś albo używane zegarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Używane zegarki to tylko z angola, a potem jest problem znaleźć soft do nich. Niby ktoś tam to przerobił ale nie dał mi konkretnej odpowiedzi tak że odbieram to jako pustą gadkę. Było to tu http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=45983. U mnie przy włączonym zapłonie pomagało wyjęcie i włożenie bezpiecznika room lamp. w moim przypadku była walnięta pamięć. Po jej wymianie niby jest OK z wskazówkami, ale mam brak podtrzymania ( zegarek i licznik dzienny pracuje tylko przy włączonym zapłonie i zawsze odlicza od zera), a termometr nie działa ( czujnik OK ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 zanim coś kupisz ,weż licznik i jedz do takich panow którzy korygują przebieg( cofaja go znaczy ) na momencie powiedzą ci czy dobry czy nie moze jeszcze naprawią. kiedyś miałem przypadek ze właśnie licznik był cofniety i nieprawidłowo wgrali soft. i własnie coś takiego sie zrobiło. niektóre liczniki cofają normalnie podpinając inne trzeba wylutować jakąś kość pamieci czy coś. popytaj a znajdziesz ich napewno w swojej okolicy. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 ...ale to wszystko pisze w wątku podanym przeze mnie > Jak był kręcony przez kowala to na bank pamięć padłą. Przez OBD2 jak w grupie VAG tego nie ustawisz, Trzeba zapinać jakąś tam wtykę na kość pamięi czy coś tam i dopiero tak to kombinować. Człowiek który próbował reanimować moje zna się na rzeczy i wałów nie kręci. W moim przypadku jest pęknięta płyta i wymiana pamięci nie dała 100% skutku, ale przynajmniej zegary i licznik główny chodzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andhur Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 W ASO stwierdzili, że licznik jest zepsuty i nie mogą go naprawić - diagnostykę przeprowadzili za darmo ale wymiana licznika to już 1000zł :/ Znalazłem kilka liczników na allegro, ale nie jestem pewien czy będą pasować. W ASO powiedzieli mi, że żeby wstawić nowy licznik to muszą znać numer nadwozia i silnika żeby dobrać odpowiednią wersję licznika. Teraz moje pytanie - jeśli kupię licznik z allegro który różni się jedynie tym że zegar jest wyskalowany w milach czy na pewno będzie pasował? Z drugiej zaś strony jak to będzie ze wskazaniami przejechanych kilometrów - na starym miałem nieco ponad 180tys... nowy licznik weźmie te dane z komputera czy sam będzie liczył kilometry... a konkretnie mile, od momentu w jakim się znajdował? Rozumiem, że i tak będę musiał pokombinować z softem od niego, żeby mile nie gryzły się z kilometrami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Licznik 1,6 i 1,8 benzyna Licznik 2,0 benzyna i diesel Co do diesla i benzynuy2,0 masz inny obrotomierz( wyskalowanie ) i inną elektrykę. Stan przebiegu jest w pamięci w zegarach a nie w kompie. Były dwa rodzaje wyświetlaczy( jedno i dwurzędowe )Lampi NATS były w zegarach albo w podszybiu, dlatego chcą od ciebie numer VIN w ASO. Swoją drogą to jakieś tanie to ASO. Mi krzyknęli 2200 za zegary. Poszukaj magika który przerobi Ci z angola. Licznik można kupić za 50 zeta w Wygnanowie http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...light=lubelskie ,a przeróbka co by liczył w km i korekcja przebiegu to coś koło 150zeta( przynajmniej u mojego ). Mój magic ma już softy do benzyn, to i inni pewnie też, bo się wymieniają nimi w całej Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andhur Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Wielkie dzięki za wyczerpującą wypowiedź. W takim razie kupuje zegar i szukam magika... Swoją drogą to wcale nie tak łatwo takich magików znaleźć... bynajmniej w trójmieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 nie tak łatwo takich magików znaleźć... bynajmniej w trójmieście. jak to nie kręca u was liczników???? a czemu najpierw nie chcesz jechac do takiego magika zeby to on to oblukał??? a nie uparłeś sie na d licznik bo ci tak w serwisie powiedzieli... moze twój zaprogramuja. co tam sie ma zj***ć tylko pamięc??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Donn_primera w Vw Audi BMW to sobie sam skorygujesz przez OBD2 programem W Nismo trzeba wyjmować zegary i coś tam zapinać na tego procka. Pisałem już o tym. Dlatego właśnie jest trudno znależć kogoś do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Nismo trzeba wyjmować zegary i coś tam zapinać na tego procka. wiem wiem albo wylutować go trzeba tak mi moj doradca powiedział. tyle ze chodzi mi o to ze po co koles ma kupować 2 licznik i dopiero szukać magika który go zaprogramuje bo i tak bedzie musiał to zrobić jak moze jego jest do zrobienia???? moj wodzu mowi ze właśnie mogł ktos przebieg cofać i tak sie stało mogł sie zablokowac ale raczej spalić tam sie nic nie powinno. no niech robi jak chce ale ja bym najpierw poszukał jakiegoś tiuningowca liczników. w Vw Audi BMW to sobie sam skorygujesz przez OBD2 programem no nie do końca..... a w golfie 5 ostatnio wymiękł moj człowiek. przebieg jest w liczniku w kompie i w kluczyku. i gdzies pod niemiecką granicą na wałach tylko cofają.... ale jak tam to i do nas przyjdzie. a mowi mi ze w nismo to on wylutowywuje procka zczytuje eprom zmienia co musi i wsadza go.. i w kompie mowi ze tez jest przebieg zapisany..... kiedys to było licznik nie działal to pewnie linka a przebiegi zmnieniali na giełdzie srubokrętem a terazzz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andhur Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 No i problem (prawie) rozwiązany. Kupiłem licznik z angola i go wymieniłem. Wszystkie zegary działają bez zarzutu. Tarcze wymieniłem na km/h. Jeszcze przebieg pokazuje mi w milach, ale i to da rade załatwić. Znalazłem magika, który za 200zł przeprogramuje licznik i w całości będę miał w km. Sam wyświetlacz nieco różni się od oryginału, ale w niczym nie przeszkadza. Nie mam tego co gdzieś wyczytałem na forum, że wyświetlacz szaleje. Godzinę wprowadziłem i pamięta ją nawet jak wyłączę stacyjkę, temperaturę również pokazuje, przebieg też.... tylko, że w milach. Jak przeprogramuje licznik to jeszcze napiszę czy były z tym jakieś problemy i (jeżeli takowe będą) jak je rozwiązać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Z samymi zegarami to jest tak samo jak w wersji europejskiej. Tak jak napisałeś wymieniasz tarcze i wszystko gra. Przecież licznik z angola też masz wyskalowany w km pod spodem. Zegarek i temp zewnętrzna też. Jedyniie przebieg trzeba zamienić z mil na km i dlatego trzeba wgrać ten program z werji europejskiej. Problemy jakie mogą być to spalona pamięć ( brak podtrzymania zegarka i licznika dziennego ), oraz spalenie procka ( brak wskazań na wyświetlaczu )Jeżeli gosciu podejdzie do tego nieumiejętnie PS Sprawdzałeś plombę, czy nie było już w nim grzebane. (taka naklejka na boku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabor05 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Jest to możliwe aby licznik sam się przestawił na większą ilość kilometrów? Kupiłem primerę rok temu i miała ok. 122 000 a teraz ma 181 000. Nie możliwe abym zrobił 60 000 w rok. Jak na mnie 30-40 tyś to maximum. :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Tabor nie wiem który masz rocznik. ale jeśli to przed liftem to max 99. 122kkm jak na auto 10 letnie, a jeszcze być może sprowadzone z Niemiec to śmiesznie za mało. Ja swój ( wtedy 7-dmio letni ) jak brałem miał 170kkm i też się zastanawiałem czy nie był kręcony (pewnie tak bo plomba była zerwana) Popatrz jak chodzą liczydła, czy dzienny zlicza równo z głównym. Najlepiej wyzeruj dzienny w momencie przeskoczenia głównego na następny kilometr, żeby nie było opóźnienia we wskazaniach. Przejedź znany dystans i zobacz czy odliczył prawidłowo. To elektronika i różne rzeczy mogą się zdarzyć, a jeśli jeszcze ktoś w tym pomógł.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.