Gość SantaClaus21 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Tak jak w temacie. Przegrzebałem forum, a nawet książkę "sam naprawiam" i nigdzie nie znalazłem dobrego opisu wymiany tego filtra. Jeśli ktoś mógłby to zrobić - byłbym wdzięczny. - czasami ktoś pisze, że potrzebny jest klucz do filtrów / imadło ?? - jak wymontować z filtra pompę wody - jak prawidłowo należy zalać olejem filtr ? - czym najlepiej posmarować uszczelkę filtra ? - czy nie będzie mi się wylewać ropa jak odkręcę filtr? Może pytania są banalne, ale to mój pierwszy diesel i nie chcę nic zepsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Strasznie mieszasz. Co ma pompa wody do filtra??? Wymiana filtra: klucz 12mm nasadowy, śrubokręt krzyżak, kleszcze, imadło. Ściągasz rurki paliwowe, odpinasz wtyczkę, wyciągasz filtr na stół, chwytasz w imadle, odkręcasz plastikową dolną nakrętkę z pływakiem "wody" w filtrze, następnie odkręcasz filtr i w odwrotnej kolejności skręcasz. Jak masz dobry akumulator i dobrą pompkę ręczną to nie musisz wlewać paliwa do filtra (chociaż z innego powodu można), pompa sama się odpowietrza. Chyba tyle. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wik Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Tak jak w temacie. Przegrzebałem forum, a nawet książkę "sam naprawiam" i nigdzie nie znalazłem dobrego opisu wymiany tego filtra. Jeśli ktoś mógłby to zrobić - byłbym wdzięczny. - czasami ktoś pisze, że potrzebny jest klucz do filtrów / imadło ?? - jak wymontować z filtra pompę wody - jak prawidłowo należy zalać olejem filtr ? - czym najlepiej posmarować uszczelkę filtra ? - czy nie będzie mi się wylewać ropa jak odkręcę filtr? Może pytania są banalne, ale to mój pierwszy diesel i nie chcę nic zepsuć Witam. W książce "sam naprawiam N15" na 99 stronie masz całkiem fajne zdjęcia jak to jest zrobione, żadna filozofia, a tam masz wspornik filtru i ręcznej pompy paliwa, czujnik obecności wody w paliwie,a nie pompę wody. Postępuj tak jak kolega wyżej napisał,i będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Domładnie tak jak opisał kolega Serwis. Mi się samemu nie udało za mało siły miałem zeby draństwo odkręcic. Panowie w Norauto zrobili to w 15 minut i zainkasowali 60 złotych (stawka za roboczogodzine). Sfrajerowałem się tylko kupując od nich wcześniej filtr i prubując zrobic to sam bo akurat mieli promocje ze przy wymianie u nich wszelkie filtry są gratis Co do zalania filtra ropą od nowa to masz pomkę do tego (najbardziej męcząca cześć pracy ) troche trzeba się nawciskac tego cycka potem pokręcić pare razy aż w końcu silnik zarechocze. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SantaClaus21 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Panowie w Norauto zrobili to w 15 minut i zainkasowali 60 złotych (stawka za roboczogodzine)... 60 zł za wymianę filtra????? Ja dałem 70 za wymianę przegubu Wcześniej czy później ale zrobię to sam zanim dam się tak oskubać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Panowie w Norauto zrobili to w 15 minut i zainkasowali 60 złotych (stawka za roboczogodzine)... 60 zł za wymianę filtra????? Ja dałem 70 za wymianę przegubu Wcześniej czy później ale zrobię to sam zanim dam się tak oskubać. No coż u nich za wymianę przegubu tez bym dał 60zł podobnie zapaciłem za wymianę osłony przegubu. To jest ich stawka za roboczogodzinę. Jak byś nie miał innej opcji to dał byś to 60 złotych i nie narzekał - u mnie coś się zapiekło i chłopcy mocowali się we 2 zeby odkręcić stary filtr:P Poza tym 2 razy wiecej to mnie kosztuje cotygodniowy weekend baletów na mieście wiec nie uważam ze to jakieś duże pieniądze :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SantaClaus21 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 No dobra, wracam honor. Wymiana nie jest taka prosta jak myślałem ;] Nie mam imadła ani warsztatu. Odkręciłem i odpiąłem wężyki i kabelek. Nie mam klucza do filtra i nie udało mi się rozkręcić całości :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asaf Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 No dobra, wracam honor. Wymiana nie jest taka prosta jak myślałem ;] Nie mam imadła ani warsztatu. Odkręciłem i odpiąłem wężyki i kabelek. Nie mam klucza do filtra i nie udało mi się rozkręcić całości :/ Moja rada jest banalnie prosta ,zawsze ją stosuje przy wymianie filtra paliwa w dieslu...jeśli nie masz klucza do filtra to nie problem wbijasz w filtr wkrętak i odkręcasz bez problemu ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SantaClaus21 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 A jak wbijesz i nie odkręcisz? To nie jeździsz i nawet nie masz jak jechać do mechanika z tym :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asaf Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 A jak wbijesz i nie odkręcisz? To nie jeździsz i nawet nie masz jak jechać do mechanika z tym :mikolaj: Nie ma takiej opcji jak ja sobie z tą prostą czynnością nie poradze to mechanik tym bardziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.