Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Przeróbka zawieszenia gt -> standardowe


z2maciek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie różnic w zawieszeniu między p11GT a zwykłą p11.

Mam w pełni fabryczne gt i rozważam przerobienie zawieszenia na standardowe: co musiałbym wymienić ? Na pewno sprzężyny, ale czy amortyzatory także ? Czy reszta zawieszenia jest taka sama ?

No i drugie pytanie: jakiej firmy sprężyny/amortyzatory byście polecili do takiej przeróbki ? Nie chcę zrobić z auta fotela bujanego tylko sprawić by jakoś się dało nim jeździć po naszych cudownych drogach.

 

O co chodzi: zawieszenie seryjne w gt, uwardzone to masakra, na dziurach w mieście rzuca tak że już mam tego dość - dużo jeżdżę. Jak przejeżdżam przez torowisko to mam wrażenie że mi plomby z zębów powypadają Nie wspomnę nawet o progach zwalniających które sunnym pokonywałem 40 - 50 km/h a tym więcej jak 15 km/h nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą sprężyny od zwykłej P11. Ja mam na zbyciu akurat od SRi czyli zwykła p11 jeżeli chodzi o zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra

wydaje mi sie ze amortyzatory i spręzyny wiecej nic nawt niech by był grubszy drazek stabilizatora to i tak tego nie odczujesz. chodzi ci tylko o przód czy tył równierz. kiedys w mojej p10 wymieniałem amortyzatory kupiłem sobie jakies sportowe i to był bład nad błedami auto sie wytwornie prowadziło i trzymało drogi jednak dróg u nas nie ma. sama tylko wymiana amorków spowodowała ze auto stało sie sztywne. znajomy mowił ze to jeszcze nic i nie widziałem sztywnej zawiachy dla mnie to i tak masakra. nawet seryjna zawiacha jest dosyć twarda przynajmniej w p10 tak wiec jesli masz inne spręzyny niz seryjne łatwo sprawdzisz po kolorkach jakie mają to wymien sobie wszystko ale wtedy w iare konfort odczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lego, danolek Wasze wypowiedzi się wykluczają, kto ma rację?

 

Według mnie SRi była ustawiona jak GT, a nie jak seria. Ktoś to potwierdzi albo zaprzeczy?

 

 

Maciek, sprawdź jakie masz sprężyny bo mi się wydaje, że masz jakieś krótsze i przez to cała ta jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra
dajcie spokój zawiecha w gt jest twarda? z2maciek, to żart jakiś ? miękka i bujana tak to bym określił a zwykła p11 to wanna z przechyłami jak w wesołym miasteczku

jesli by tak było to chyba prosił by o rady jak utwardzić .

dla jednych twarde dla innych wanna . ja na wszystkim seryjnym i juz troche wypracowanym moge powiedziec ze jest jeszcze za sztywno.. a kiedyś w pikaczento pakowałem taką zawiache ze kolo na stacji jak byl przegląd łapał sie za głowe jak tym jezdzić jak by wszystko na sztywno było. rózne gusta rózni ludzie. rada jest jedna. luknij sobie jakiem masz nalepki czy plamki na sprezynach jakiego koloru a bedziesz wiedział czy seryjne czy jakies utwardzone. ale podstawa to amortyzator . i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie gniewajcie,się ale o twardości zawieszenia bardziej decydują sprężyny.Jeżeli ktoś chce odczuć różnicę po wymianie amorków to muszą to być amorki o krótszym skoku,przystosowane do twardej sprężyny i one mają większa siłę tłumienia( są silniejsze) A w zwykłych primach+SRi+SI sa takie same sprężyny (oprócz diesla i kombi) Gt-ka ma chyba koni a GT-sporline ma eibacha Nie wiem tylko co tam siedzi w top sport ale obstawiam,ze koni. Dla wyczynowców H&R :diabel:

i PMW nie gniewaj się,ale skończ się nabijać z seryjnych posiadaczy primer,na tor masz pewnie fajny zawias ale na trasie za Słupska do Ustki przy 210km/h byś pofrunął,a seryjne radzą sobie doskonale Szacun :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i PMW nie gniewaj się,ale skończ się nabijać z seryjnych posiadaczy primer,na tor masz pewnie fajny zawias ale na trasie za Słupska do Ustki przy 210km/h byś pofrunął,a seryjne radzą sobie doskonale Szacun :P

 

nie nabijam się tylko nie piszcie że seryjny zawias w Gt jest twardy... apropos mojego zawiasu to jest beton kompletny ale nie podskakuje, cały czas koła są na drodze zależy to w głównej mierze od amortyzatora czy auto podskakuje czy nie... jeśli sprężyna jest zbyt twarda wystarczy dobrać szybszy amortyzator (twardszy) auto wtedy nie będzie podskakiwać jak piłeczka... możliwe że kolegi amortyzatory już siedzą dlatego nie ma komfortu

 

[ Dodano: Pon 16 Lut, 2009 19:03 ]

Dla wyczynowców H&R

 

 

generalizujesz... w wyczynie stosuje się zupełnie inne zawieszenia niż te ogólnie dostępne na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla wyczynowców miejskich :D i nie chce już tego kontynuować ale,leciałem swoją sport line do Ustki 200 km/h i przed wsią Bydlino prawie skończyłem jezdę przez dołek w jezdni przez który w P11 Si i SRi przelatywałem jak przez masełko. A gdyby twardość i wysokość zawiechy była dobra dla wszystkich rodzajów sportów wyczynowych( i miejskich :030: ) to WRC i na Monte Carlo i na Turcje miały by takie same ustawienia. Jeszcze raz Szacun :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Nie wiem o co chodzi , ale katalog IC podaje , że we wszystkich modelach P11 jest to samo zawieszenie.

 

Bombel , życzę powodzenia w szukaniu amortyzatorów olejowych do P11 ( z resztą do P10 też ). Nie ma takich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem w archiwum, pozwolicie, że zacytuje jednocześnie odpowiadając na wcześniej zadane przez siebie pytanie. Tekst pochodzi z oficjalnych materiałów Nissana:

 

Zawieszenie

Pierwotnym wynikiem przeprowadzonych testów była niezwykle twarda charakterystyka zawieszenia, twardsza niż w późniejszej, seryjnej wersji GT. Niedopuszczalnie niski komfort jazdy, a także wnioski w innych badań drogowych szybko skłoniły inżynierów Nissana do zmiany nastawów zawieszenia. Okazało się, że kombinacja wielowahaczowego zawieszenia przednich kół i przestrzennie prowadzonej tylnej belki skrętnej jest wystarczająca, aby dzięki zapewnieniu optymalnej geometrii kół w każdych warunkach osiągnąć wymaganą jakość prowadzenia i poziom przyczepności przy znacznie bardziej podatnym zawieszeniu, bez poświęcania tak istotnego elementu jakim jest komfort jazdy.

Co więcej, inżynierom udało się uzyskać wyżej wymienioną wartość bocznego przyspieszenia przy zachowaniu zdumiewająco wysokiego, jak na samochód tej klasy, komfortu jazdy, stosując miększe sprężyny, amortyzatory o niższej sile tłumienia i drążki stabilizatorów o mniejszym przekroju. W zasadzie oprócz nieznacznie powiększonego rozstawu przednich i tylnych kół (szerszy rozstaw o 6 mm wynika z większej szerokości 15-calowych, aluminiowych felg i opon o wymiarach 195/60 R 15V), ustawienie zawieszenia jest identyczne z ustawieniem charakterystycznym dla słabszej wersji SRi.

Konstrukcja samego zawieszenia jest wspólna dla wszystkich odmian Primery. Wyjątkowa budowa i zwarte wymiary przestrzennie prowadzonej belki skrętnej zastosowanej w zawieszeniu tylnych kół, zapewniają mniejszą ingerencję elementów podwozia do wnętrza pojazdu w porównaniu z zastosowaniem kolumn, a także wzorowe przyleganie kół do nawierzchni. Dzięki drobnym zmianom w geometrii i ograniczeniu tarcia między elementami zawieszenia uzyskano znakomitą stabilność i przyczepność oraz wysoki komfort jazdy. Pozwoliło to zastosować w przednim, wielowahaczowym zawieszeniu miększe sprężyny i amortyzatory, a jednocześnie zapewnić wysoką stabilność kierunkową i precyzyjne reakcje układu kierowniczego oraz niski poziom hałasu i drgań przekazywanych przez koła do wnętrza pojazdu.

To właśnie dzięki takiej charakterystyce zawieszenia i zwiększonej o 20% sztywności nadwozia powstał jeden z najcichszych samochodów w swojej klasie, a także jeden z najbardziej komfortowych – dotyczy to zresztą wszystkich przedstawicieli rodziny Primery, także GT.

Kolejną ważną cechą nowej Primery jest bezpieczeństwo jej prowadzenia. Znowu dzięki udanej charakterystyce zawieszenia, pozwala ona nawet mniej doświadczonym kierowcom wykorzystać większość jej dynamicznego potencjału. Chociaż granice przyczepności położone są teraz znacznie wyżej, stały się bardziej dostępne dla kierowców o ograniczonych umiejętnościach. Co więcej, samochód stał się bardziej przewidywalny w swych reakcjach, co na pewno ucieszy entuzjastów.

Primera GT jest samochodem wybaczającym błędy w prowadzeniu, charakteryzującym się bardzo bezpiecznym i spokojnym zachowaniem w czasie zmiany obciążenia na zakręcie (zdjęcie nogi z pedału gazu, gwałtowne hamowanie). Eksperci Nissana w dziedzinie zawieszeń oceniają, że kierowca o średnich umiejętnościach jest w stanie wykorzystać około 60% dynamicznych możliwości poprzedniej Primery GT, bez narażania się na niebezpieczeństwo. Obecnie, ten sam kierowca, może poruszać się bez obaw w obrębie 75% możliwości nowej Primery GT. Mimo, że poszerzono granice dynamicznych możliwości nowej Primery, stały się one bardziej dostępne, a sam samochód bardziej bezpieczny w prowadzeniu w ekstremalnych sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Bombel , to ja dziękuję za takie wynalazki. Nie zaryzykowałbym. Żadna szanująca się firma nie zrobi amorów olejowych do primery , bo fabryka nawet na takich nie wypuszczała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sri ma taki sam zawias jak gt. i jest twarda jak ja pierdziu. na droge,nie na tor. czyli polecacie wstawic sprazyny od zwyklej primery? amory tez? a pojdzie w gore? bo jak tak to nie chce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady i dyskusję. Rozglądnę się za seryjnymi sprężynami i amortyzatorami (raczej szarpnę się na nowe, nieużywane), a obecne zostawie sobie na wypadek gdyby kiedyś mi się odwidziało (albo gdy nasze drogi w końcu się poprawią :)

dajcie spokój zawiecha w gt jest twarda? z2maciek, to żart jakiś ? miękka i bujana tak to bym określił a zwykła p11 to wanna z przechyłami jak w wesołym miasteczku

Twardość czy miękkość to określenia subiektywne. Fakt jest taki że to zawieszenie, chociaż wspaniale się spisuje na równej drodze i przy dużych prędkościach (>120 km/h), generalnie nie nadaje się na nasze drogi publiczne. Dziury, muldy i progi które nissanem sunny pokonywałem jak burza, są dla primery przeszkodami na których trzeba zwalniać do 20 km/h by nie wyskoczyć w powietrze albo nie zaryć spodem. Zawsze śmiać mi się chciało z kolesi którzy śmigają po mieście utwardzonymi autami i tacy niby szybcy ale jak zaczną się jakieś większe dziurska czy hopki, muszą tak zwalniać, że łykają ich maluchy :diabel: .... śmiać mi się z takich chciało a teraz sam tak jeżdżę :zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze śmiać mi się chciało z kolesi którzy śmigają po mieście utwardzonymi autami i tacy niby szybcy ale jak zaczną się jakieś większe dziurska czy hopki,

 

ja nie zwalniam bo to niebezpieczne lepiej pełną łychą przelecieć... :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam wersje SRi i zawieche uważam za bardzo dobrą i wcale nie jest za twarda, super się spisuje a jakieś nierówności to tez nie problem. A tak na marginesie ma może ktoś z was jakiegoś linka do dokładnego opisu wersi SRi bo ja nigdzie nie moge znaleść :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...