Gość tanx Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam, jestem młodym kierowcą i staram się od początku nauczyć prawidłowo jeździć, mój sprzęt to nissan sunny N13 1.7d z przebiegiem tylko 140tys. Zawsze praktycznie hamuje silnikiem, zawsze, slyszalem same pozytywy, mniejsze zuzycie paliwa, mniejsze zyzycie hamulcow itd. Ostatnio jednak przypadkiem wyczytalem na forum Mazdy RX8(wiem ze to zupelnie inny silnik) ze nie powinno sie hamwoac silnikiem, bo to przecieza silnik?? Jak ma sie sprawa z moim sunnym, czy rzeczywiscie jest to zwiekszone obciazenie, dodam, ze robie to w miare sprawnie, nie szarpie samochodem, olej w silniku jest regularnie wymieniany, druga kwestia jest taka, przy jakich predkosciach mozna jakie biegi wrzucac. Ja jak hamuje silnikiem to wrzucam 2 przy 50-60 i 3 przy 80-90(czyli tyle co w sumie jak go maxymalnie cisne jak jest rozgrzany) Druga sprawa tyczy się tzw toczenie na biegu i wysokeigo biegu, czy toczenie sie na biegu w tym silniku jest rownoznaczne z 0 spalaniem, czy w nim nie ma roznicy czy bieg czy sprzeglo? Z góry dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam tanx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Hamowanie silnikiem oczywiście w rozsądnych granicach nie ma nic wspólnego z obciążaniem silnika. Pomijam sytuacje gdy przy np. 90km/h wrzucisz 2-gi bieg aby hamować. Przy toczeniu samochodu tzw. bez gazu zawsze mniejsze zużycie paliwa jest wtedy niż na b.jałowym. W głowicy jest elektrozawór, który chyba odcina paliwo podczas toczenia na biegu. Ale głowy sobie uciąć nie dam czy w 1.7d również wtedy on odcinał... już nie pamiętam pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Nie wiem jak w dieselach ale w benzynach na wtrysku ECU odcina wtryski przy hamowaniu silnikiem do jakiejś tam prędkości obrotowej. Ponoć 2tys. obr to graniczna wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel18PL Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Dokładnie jest tak jak mówi Bodek a ta wartość graniczna to mi się coś kojarzy że poniżej 2tys. zaczyna działać krokowiec i to dlatego zaczyna brać paliwko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariand87 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Zgadzam się z poprzednikami i zawsze będzie różnica między biegiem a sprzęgłem ponieważ sprzęgł odcina napęd i silnik może pracować w czasie jazdy bez obciążenia. jadąc na biegu bez dodawania gazu ( ale przy pewnych prędkościach ) silnik nie potrzebuje paliwa dlatego hamowanie silnikiem jest ekologiczne, jednak nie można przesadzać i dobiera odpowiedni bieg do prędkości, a od gwałtownego hamowania służą hamulce i nie zapominaj o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość solaris Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 boże, gdzie ecu przy mechanicznie sterowanym silniku? pompa ma coś takiego jak wydatek resztkowy, jeśli hamuje się silnikiem i wartość obrotowa przekracza około 2,5k obr. to wtedy dawka wydatku resztkowego i biegu jałowego równa się 0 , a jesli obroty spadaj to wydatek resztkowy rośnie az osiągnie poziom biegu jałowego. co do przeciążenia silnika, auta ciężarowe dodatkowo mają załączony hamulec górski przy hamowaniu konwencjonalnym ta opcja jest terowana z ecu.tak ma scania, przypadek znany z autopsji i z działania kasety ecu ems, doświadczenie wyniesione w przcy w serwisie spl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tanx Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 witam dzisiaj postanowilem zrobic mały teścik. Słynne klekotanie diesli to oznaka spalania ropy czyż nie? Jak silnik jeszcze był zimny to starszliwie klekotał rozpędziłem się do 100 i na 5 puściłem gaz i nie było w ogóle klekotu aż do momentu jak już otczył się ok. 50km'h słuchać było pojedyncze klekoty, przy 40 wcisnalem sprzeglo i klekot natychmiast wrocil :one: Dobrze rozumuję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.