Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[B12/N13] Bzpieczna prędkość dla silnika na trasie


Gość tanx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem posiadaczem sunnego 1.7d z przebiegiem tylko 140tys km. Niedlugo wybieram sie nim na peirwsza w zyciu dluga wyprawe, chcialem zapytac, jaka na trasie jest dla niego bezpieczna predkosc zeby go nie przeciazac. Do tej jak wskakiwalem na tarse to tylko na ok 5km i wtedy to praktycznei on stop 150-160 nawet w 3 os :D:D , ale domyślam się, że na dłuższą metę to będzie za duzo. Jaka jest odpowiednia predkosc dla tego silniak w 2-3os z ew bagazem, zeby nie posypal sie? Jak widze innych posiadaczy takich sprzetow to oni jada 90-100 :P Ale mysle ze chyba mozna nim bez uszczerbku dla jego zdrowia leciec ze 140? :>

Btw silnik jezdzi na oleju półsyntetycznym i nie bierze ani grama.

pozdrawiam

tanx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę 140? W moim kombi osiągnąłem w ramach testów 150 km/h i dalej w krótkim czasie już nie szło i pewnie było juz na czerwonym polu. Albo takim kombi znacznie trudniej jest rozpędzic się albo mam cos nie tak z silnikiem, skoro Wy bez problemów jezdzicie takimi prędkościami i to 1.7D! a ja mam 2.0D. Nie chciałbym tak jezdzic i zarzynac silnika, tym bardziej nie mam obrotomierza i nie wiem jakie są zakresy obrotów przy okreslonych prędkościach i biegach. Myślę, że optymalna stała prędkość to do 130 km/h i sporadycznie do 140 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sunny leciał 170 i bynajmniej nie rozpędzał się lata i to było w 2os:), a słyszałem, że co nie jeden i do 180 dobił 1.7d;p

A co do czerwonego pola to myślę, że przesadzasz, gdyż prędkośc max która podaje producent jest na pewno osiągana poniżej czerwonych obr, a jesli dla 1.7 jest 150 to w 2.0 na pewno wiecej, wiec przy 150-160 nie ma mowy w Twoim przypadku o czerwonym polu:)

 

PS. też ubolewam nad brakiem obrotoka, zwłaszcza, że on osiąga moc maxymalna przy 4,7tys obr, a bez obrotka cięzko wyczuć ten moment, żeby nie wejść na czerwone:/ a zegary nawte mam ale okazało się że inne wtyczki są do nich i poza tym potzreby ejst czujnik impulsów do pompy wtryskowej, którego teraz to nigdzie nie idzie dostać:(

 

PS.2 wiecie, że o ile czerwone pole zaczyna się od 5 tys ale jest to pole kreskowane dopiero, a calkowicie czerwone zaczyna sie od 5,4tys :one: , a u ojca w pasacie w tdi jest do 4,5 i przy 4,6 odcina doplyw paliwa:(, a nie wiecie czy w nissanie ejst jakies odciecie, tzn blokada, żeby nie przekroczyć jakiś obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariuszp1979

Mam Y10 2.0 D z 1994. Po krajowej 17 latam (jak nie ślizgo i mokro) 130 - 140 km/h przez 10 do 15 km. Obroty na 3800 - 4000. Odgłos pracy silnika jest porażający, ale można rozmawiać bez krzyku. Tylko wtedy temperatury trochę łapie. W książce piszą że max to 155 km/h i 4800 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sunny leciał 170 i bynajmniej nie rozpędzał się lata i to było w 2os:), a słyszałem, że co nie jeden i do 180 dobił 1.7d

Zatem masz niezbity dowód, że albo Twój licznik baardzo grubo przekłamuje, albo było bardzo "z góry i z wiatrem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sunny leciał 170 i bynajmniej nie rozpędzał się lata i to było w 2os:), a słyszałem, że co nie jeden i do 180 dobił 1.7d

Zatem masz niezbity dowód, że albo Twój licznik baardzo grubo przekłamuje, albo było bardzo "z góry i z wiatrem"

 

Licznik idzie identycznie jak w 1,5 rocznym passacie mojego ojca wiec raczej jest ok,

a droga była prosta - most Grota w Wawie:)

Ale od 160 to juz bardzo powoli szedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik idzie identycznie jak w 1,5 rocznym passacie mojego ojca wiec raczej jest ok,

Czyli, jak w większości aut, zawyża jakieś 10 - 12 %. Polecam sprawdzenie rzeczywistej prędkości przy pomocy gps-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej 8-9%:):)

poza tym chyba mówimy o osiągach licznikowych, jak mówimy o prędkości na trasie to też chyba licznikowej a nie z GPS-u? :D:D

 

Chyba że wszyscy poprzedni panowie mówili o prędkościach zczytywanych z nawigacji to w tym momencie przepraszam :P :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Y10 2.0 D z 1994. Po krajowej 17 latam (jak nie ślizgo i mokro) 130 - 140 km/h przez 10 do 15 km. Obroty na 3800 - 4000. Odgłos pracy silnika jest porażający, ale można rozmawiać bez krzyku. Tylko wtedy temperatury trochę łapie. W książce piszą że max to 155 km/h i 4800 obr/min.

 

Widzę, że masz jeden z rzadkich sunny z wyposażeniem slx, czyli z obrotomierzem ;)

Skorzystam z okazji i poproszę Cię, jeśli można o podanie obrotów przy:

IV bieg - 70 - 80 - 90 - 100 - 110 -120 km/h

V bieg - 80 - 90 - 100 - 110 -120 - 130 - 140 - 150 km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariuszp1979

Na V biegu:

70 km/h = 1600 obr/min

80 km/h = 1900

90 km/h = 2100

100 km/h = 2400

 

Co do nawigacji: na zegarze mam około 108, a GPS pokazuje 100. I jest to prędkość rzeczywista - wystarczy że poruszasz się po prostej, a prędkość jest liczona jako zmiana położenie w czasie. Krótko: jedź przez 500m z prędkością 100 km/h na zegarze,a zobaczysz na GPS ile cię okłamuje samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...