Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Coś strasznie dzwoni pod maską!!!


kropek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od pewnego czasy coś dzwoni pod maską mojej NYSKI 2.0td. Przy obrotach od 1200 do około 1800, później około 2000 obr. ustaje. Jest to takie jakby obcieranie z metalicznym dzwonieniem. Najgłośniej słychać na 2 biegu przy 1700-1800 obr. Nie słychać nic na wyższych biegach tz. 4i5. Wyeliminowałem wszystkie elementy, które mogły by dzwonić, jedne naprawiłem, inne które uznałem za niepotrzebne wywaliłem i dalej dzwoni .

Jeśli ktoś wcześniej miał taki przypadek i uporał się z nim, lub ma jakiś pomysł proszę poradę. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest na zimnym silniku ( ranne palenie), to taki objaw już jest. Po około 30 sek powinien ustąpić. Olej jest gęsty i ścieka do miski, dodatkowo niska temperatura robi swoje. Zanim olej dotrze we wszystkie kanały to jest ten metaliczny dźwięk. Można temu zapobiec poprzez montaż filtra olejowego z zaworem zwrotnym

Druga sprawa to turbina, musi się rozgrzać aby pracować wydajnie . Jak będziesz piłował na zimnym silniku to ją szlak trafi w krótkim czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Chodzi oto, że to dzwoni cały czas, słychać to od strony prawej siedząc w samochodzie. Nie słychać wcale dodając gazu na biegu jałowym tylko podczas jazdy , przy obciążeniu. Jeśli chodzi o turbinę w mojej nysce to jest traktowana ze szczególną delikatnością :)

W kwestii filtra z zaworem zwrotnym to jaki polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z prawej strony jeśli dobrze pamiętam to może to być od sprężarki z klimy.

Co do filtra ja ma KNECHTa. Forum i ja poleca MANNa, także Boscha. Ponoć właśnie Filtron jest zły, a na pewno wszelkie JC i inne wynalazki nie wchodzą w grę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm skoro dzwoni pod obciązeniem to znaczyło by że coś panewki fiksują sprawdź to w taki sposób ze pod duża górke wrzuć najwyzszy bieg przy nieduzej predkości i jak usłuszysz to dzwonienie to panewki bo to własnie na nich odkłada sie wtedy najwieksza siła. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fragles13

Ja bym nie stawiał na suchy silnik. Kropek pisze, że występuje to w pewnym zakresie obrotów, a nie bezpośrednio po starcie silnika.

kropek, a jesteś pewien, że z komory silnika pochodzi ten dźwięk? Przy obrotach 1200-1800 wibracja jest największa i wydaje mi się że to ona jest przyczyną.. Trzeba tylko ustalić co tak wibruje :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragles wróć do pierwszego postu. Kropek pisze że wyeliminował już parę punktów pod maską.

Z prawej strony jest cały osprzęt silnika, oraz pasek napędu pompy paliwa. Może kurka masz założone źle koło na wałku rozrządu od strony pompy (kołnierzem do silnika ) i pasek dzwoni o obudowę, albo są wyrobione popychacze zaworów. Przy walniętych panewkach brało by olej. Z drugiej strony kropek pisze że to występuje tylko na niskich biegach, czyli przy największym obciążeniu co wskazywało by na panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "and_pec" przy walniętych panewkach nie zawsze bierze olej :) to tak dla Twojej i innych uzytkowników wiadomości też myślałem ze musi olej łyknąć ale 3 tygodnie temu obróciła mnie sie panewka w SR20Di na pierwszym garze i o dziwo olej był cisnienie trzymał i wszystko było cacy mechanik sam zgłupial ale rozebrałem i panewka obrócona no to bach nowy silnik 6 dni w garazu i teraz SR20DEH pod macha :) razdze sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach a moze poprostu któryś popychacz już niedomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra
przy walniętych panewkach nie zawsze bierze olej

tak dla twojej i innych wiadomości . przy walniętych panewkach nigdy nie bierze oleju nigdy bo i co by go miało brać. w pierwszej kolenosci sciągnoł bym wszyskie paski wieloklinowe napędzające całą tam maszynerie i garną sie kawałek zbadać czy to czasem nie jakiś altek klima czy wspoma. kółka oblukał wsie czy luzu nie mają. a jakas osłona na wydechu nie dzwoni czasem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nie spodziewałem się takiego zainteresowania. Dodam, że oleju nie bierze, natomiast jeżeli chodzi o paski to były ściągane po kolei i nasłuchiwałem. Dzwoniło aż miło! :D

Otwierałem też pokrywę rozrządu, tam po ściągnięciu łapy silnika jest takie żelastwo do której jest ona przykręcona dalej pod nią jest blaszka osłaniająca rolkę prowadzącą która przed wymianą rozrządu obcierała o tą rolkę i dzwoniło podobnie ale teraz to nie to. Rozrząd wymieniałem 15 tyś temu (Komplet rolki i paski obie strony) więc chyba to nie on.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kropek ja mówię o pokrywie paska od napędu pompy paliwa a nie pomiędzy wałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony paska napędzającego pompę paliwa raczej nie ale i tam dzisiaj zajżę i obsłucham .Jeżeli chodzi o to kółko z kołnieżem to chyba by dzwoniło odrazu po wymianie a nie po kilkunastu tyś km. Wczoraj jadąc z żoną ona stwierdziła że to styłu dzwoni , ale to kobieta. Ja jeszcze mam wrażenie że to może być skrzynia biegów ale jak to sprawdzić, chociaż wyraźnie słychać ten dzwięk po stonie rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a jak na wyrzszych obrotach te dzwonienie ci ustaje to weź sie połóż pod niego i zobacz czy to nie obudowa od katalizatora bo niedawno miałem tosamo na niskich obrotach dzwoniło jak wściekłe a na srednich pszestawało wienc moze to tosamo u ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć maly447 ! To jest 2.0TD z 1999r on nie ma katalizatora, poza tym wszystkie inne blachy juz wyeliminowalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączam się do tematu .Mam ten sam problem w moim TD

myślałem iż to pompa wody początkowo-jak odkręcałem śrubkę od

odpowietrz. to ciszej pracowała(wymieniłem pompę) i efekt znikomy.

Znajomi mech. informowali mnie ,że to łożysko koła w czasie jazdy się odzywa.

No to wymiana, efekt, jest lepiej- ale dziwny dżwięk pozostał.Sprawdzałem chyba

wszystko.Teraz już nie szukam, ale śledzę temat-ktoś może wpadnie gdzie bida piszczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz sobie alternator może to łożysko ostatnio kumplowi tak zaczeło dzwonić ze sie jezdzić nie dało :) z reszta u mnie też tak sie działo tylko ze na niskich obr. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, dołączając do tematu chciałbym zapytać o podobne objawy tylko w benzynie 1.8. Najbardziej dzwoni podczas pierwszego odpalania po nocy. Następnie się wycisza i jest ok ale tylko do następnego odpalenia problem powraca. Tego problemu wcześniej nie było objawy są od około 2 tygodni. Dźwięk metaliczny jest słyszalny po prawej stronie. Czy to moze być rozrząd ? Auto ma przejechane 108000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donn_primerra
Witam wszystkich, dołączając do tematu chciałbym zapytać o podobne objawy tylko w benzynie 1.8. Najbardziej dzwoni podczas pierwszego odpalania po nocy. Następnie się wycisza i jest ok ale tylko do następnego odpalenia problem powraca. Tego problemu wcześniej nie było objawy są od około 2 tygodni. Dźwięk metaliczny jest słyszalny po prawej stronie. Czy to moze być rozrząd ? Auto ma przejechane 108000

oczywiście ze łańcuch... sam piszesz ze po nocy bądz po dłuzszym postoju i tylko przez chwile... do puki sie nie rozgrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mini, zanim napinacz zdąży napiąć łańcuch to go słychać - w zalezności jak długo to słyszysz zanim ucichnie to masz wymiernik naciągniętego łańcucha jeżeli to trwa 2-3 sekundy to się nad niczym nie zastanawiaj, tylko kupuj łańcuch, napinacz, pompę wody, uszczelki i oringi potrzebne do wymiany rozrządu, olej i filtry przy okazji jak zbliża się okres wymiany i płyn chłodniczy.

 

[ Dodano: Czw 26 Lut, 2009 14:04 ]

mini, i jeszcze jedno - temat jest o P11, a ty masz P11.144, także użyj wyszukiwarki i poszukaj o rozrządzie - jest tego dużo - sam nawet opisywałem wymianę swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem, tylko te moje objawy trwają dłużej niż kilka sekund ustępują po przejechaniu około 2 km. Wczoraj po umyciu auta przed wieczorem zostało pod chmurką na noc na mrozie. Podczas odpalania rano było takie dziwne chrupnięcie jakby coś się urwało i przestało dzwonić. Zrobiłem 50km gasiłem i odpalałem i dzwonienie powróciło, ale ledwo słyszalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...