kropek Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Witam! Od pewnego czasy coś dzwoni pod maską mojej NYSKI 2.0td. Przy obrotach od 1200 do około 1800, później około 2000 obr. ustaje. Jest to takie jakby obcieranie z metalicznym dzwonieniem. Najgłośniej słychać na 2 biegu przy 1700-1800 obr. Nie słychać nic na wyższych biegach tz. 4i5. Wyeliminowałem wszystkie elementy, które mogły by dzwonić, jedne naprawiłem, inne które uznałem za niepotrzebne wywaliłem i dalej dzwoni . Jeśli ktoś wcześniej miał taki przypadek i uporał się z nim, lub ma jakiś pomysł proszę poradę. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Jeśli to jest na zimnym silniku ( ranne palenie), to taki objaw już jest. Po około 30 sek powinien ustąpić. Olej jest gęsty i ścieka do miski, dodatkowo niska temperatura robi swoje. Zanim olej dotrze we wszystkie kanały to jest ten metaliczny dźwięk. Można temu zapobiec poprzez montaż filtra olejowego z zaworem zwrotnym Druga sprawa to turbina, musi się rozgrzać aby pracować wydajnie . Jak będziesz piłował na zimnym silniku to ją szlak trafi w krótkim czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Dzięki za zainteresowanie. Chodzi oto, że to dzwoni cały czas, słychać to od strony prawej siedząc w samochodzie. Nie słychać wcale dodając gazu na biegu jałowym tylko podczas jazdy , przy obciążeniu. Jeśli chodzi o turbinę w mojej nysce to jest traktowana ze szczególną delikatnością W kwestii filtra z zaworem zwrotnym to jaki polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Jak z prawej strony jeśli dobrze pamiętam to może to być od sprężarki z klimy. Co do filtra ja ma KNECHTa. Forum i ja poleca MANNa, także Boscha. Ponoć właśnie Filtron jest zły, a na pewno wszelkie JC i inne wynalazki nie wchodzą w grę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 hmm skoro dzwoni pod obciązeniem to znaczyło by że coś panewki fiksują sprawdź to w taki sposób ze pod duża górke wrzuć najwyzszy bieg przy nieduzej predkości i jak usłuszysz to dzwonienie to panewki bo to własnie na nich odkłada sie wtedy najwieksza siła. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Ja bym nie stawiał na suchy silnik. Kropek pisze, że występuje to w pewnym zakresie obrotów, a nie bezpośrednio po starcie silnika. kropek, a jesteś pewien, że z komory silnika pochodzi ten dźwięk? Przy obrotach 1200-1800 wibracja jest największa i wydaje mi się że to ona jest przyczyną.. Trzeba tylko ustalić co tak wibruje :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Fragles wróć do pierwszego postu. Kropek pisze że wyeliminował już parę punktów pod maską. Z prawej strony jest cały osprzęt silnika, oraz pasek napędu pompy paliwa. Może kurka masz założone źle koło na wałku rozrządu od strony pompy (kołnierzem do silnika ) i pasek dzwoni o obudowę, albo są wyrobione popychacze zaworów. Przy walniętych panewkach brało by olej. Z drugiej strony kropek pisze że to występuje tylko na niskich biegach, czyli przy największym obciążeniu co wskazywało by na panewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Kolego "and_pec" przy walniętych panewkach nie zawsze bierze olej to tak dla Twojej i innych uzytkowników wiadomości też myślałem ze musi olej łyknąć ale 3 tygodnie temu obróciła mnie sie panewka w SR20Di na pierwszym garze i o dziwo olej był cisnienie trzymał i wszystko było cacy mechanik sam zgłupial ale rozebrałem i panewka obrócona no to bach nowy silnik 6 dni w garazu i teraz SR20DEH pod macha razdze sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach a moze poprostu któryś popychacz już niedomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 przy walniętych panewkach nie zawsze bierze olej tak dla twojej i innych wiadomości . przy walniętych panewkach nigdy nie bierze oleju nigdy bo i co by go miało brać. w pierwszej kolenosci sciągnoł bym wszyskie paski wieloklinowe napędzające całą tam maszynerie i garną sie kawałek zbadać czy to czasem nie jakiś altek klima czy wspoma. kółka oblukał wsie czy luzu nie mają. a jakas osłona na wydechu nie dzwoni czasem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Naprawdę nie spodziewałem się takiego zainteresowania. Dodam, że oleju nie bierze, natomiast jeżeli chodzi o paski to były ściągane po kolei i nasłuchiwałem. Dzwoniło aż miło! Otwierałem też pokrywę rozrządu, tam po ściągnięciu łapy silnika jest takie żelastwo do której jest ona przykręcona dalej pod nią jest blaszka osłaniająca rolkę prowadzącą która przed wymianą rozrządu obcierała o tą rolkę i dzwoniło podobnie ale teraz to nie to. Rozrząd wymieniałem 15 tyś temu (Komplet rolki i paski obie strony) więc chyba to nie on. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 ale dzwoni to tym miejscu gdzie właśnie jest rozrząd??? jak nasłuchujesz to w którym miejscu to mniej wiecej jest?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 z pozycji kierowcy właśnie gdzieś tam ale tam wszystko już obsłuchałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 kropek ja mówię o pokrywie paska od napędu pompy paliwa a nie pomiędzy wałami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Od strony paska napędzającego pompę paliwa raczej nie ale i tam dzisiaj zajżę i obsłucham .Jeżeli chodzi o to kółko z kołnieżem to chyba by dzwoniło odrazu po wymianie a nie po kilkunastu tyś km. Wczoraj jadąc z żoną ona stwierdziła że to styłu dzwoni , ale to kobieta. Ja jeszcze mam wrażenie że to może być skrzynia biegów ale jak to sprawdzić, chociaż wyraźnie słychać ten dzwięk po stonie rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maly447 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 kolego a jak na wyrzszych obrotach te dzwonienie ci ustaje to weź sie połóż pod niego i zobacz czy to nie obudowa od katalizatora bo niedawno miałem tosamo na niskich obrotach dzwoniło jak wściekłe a na srednich pszestawało wienc moze to tosamo u ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Cześć maly447 ! To jest 2.0TD z 1999r on nie ma katalizatora, poza tym wszystkie inne blachy juz wyeliminowalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam dołączam się do tematu .Mam ten sam problem w moim TD myślałem iż to pompa wody początkowo-jak odkręcałem śrubkę od odpowietrz. to ciszej pracowała(wymieniłem pompę) i efekt znikomy. Znajomi mech. informowali mnie ,że to łożysko koła w czasie jazdy się odzywa. No to wymiana, efekt, jest lepiej- ale dziwny dżwięk pozostał.Sprawdzałem chyba wszystko.Teraz już nie szukam, ale śledzę temat-ktoś może wpadnie gdzie bida piszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Sprawdz sobie alternator może to łożysko ostatnio kumplowi tak zaczeło dzwonić ze sie jezdzić nie dało z reszta u mnie też tak sie działo tylko ze na niskich obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Sprawdzałem Klimę Alternator i wspomaganie wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mini Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam wszystkich, dołączając do tematu chciałbym zapytać o podobne objawy tylko w benzynie 1.8. Najbardziej dzwoni podczas pierwszego odpalania po nocy. Następnie się wycisza i jest ok ale tylko do następnego odpalenia problem powraca. Tego problemu wcześniej nie było objawy są od około 2 tygodni. Dźwięk metaliczny jest słyszalny po prawej stronie. Czy to moze być rozrząd ? Auto ma przejechane 108000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam wszystkich, dołączając do tematu chciałbym zapytać o podobne objawy tylko w benzynie 1.8. Najbardziej dzwoni podczas pierwszego odpalania po nocy. Następnie się wycisza i jest ok ale tylko do następnego odpalenia problem powraca. Tego problemu wcześniej nie było objawy są od około 2 tygodni. Dźwięk metaliczny jest słyszalny po prawej stronie. Czy to moze być rozrząd ? Auto ma przejechane 108000 oczywiście ze łańcuch... sam piszesz ze po nocy bądz po dłuzszym postoju i tylko przez chwile... do puki sie nie rozgrzeje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 mini, zanim napinacz zdąży napiąć łańcuch to go słychać - w zalezności jak długo to słyszysz zanim ucichnie to masz wymiernik naciągniętego łańcucha jeżeli to trwa 2-3 sekundy to się nad niczym nie zastanawiaj, tylko kupuj łańcuch, napinacz, pompę wody, uszczelki i oringi potrzebne do wymiany rozrządu, olej i filtry przy okazji jak zbliża się okres wymiany i płyn chłodniczy. [ Dodano: Czw 26 Lut, 2009 14:04 ] mini, i jeszcze jedno - temat jest o P11, a ty masz P11.144, także użyj wyszukiwarki i poszukaj o rozrządzie - jest tego dużo - sam nawet opisywałem wymianę swojego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maly447 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 a widzisz tego td nie zauwarzylem heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mini Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Szukałem, tylko te moje objawy trwają dłużej niż kilka sekund ustępują po przejechaniu około 2 km. Wczoraj po umyciu auta przed wieczorem zostało pod chmurką na noc na mrozie. Podczas odpalania rano było takie dziwne chrupnięcie jakby coś się urwało i przestało dzwonić. Zrobiłem 50km gasiłem i odpalałem i dzwonienie powróciło, ale ledwo słyszalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogalmag Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 a umnie to była luzna blacha na kolanku tłumika, taka osłonka tuż pod silnikiem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.