Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki macie akumulator w Waszych Almerach Tino 2,2Di


josek69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. U mnie jest 100Ah- czy taki mają wszystkie almery z silnikiem 2,2 Di? Pytam dlatego że,sprzedawcy w niektórych sklepach z akumulatorami powiadają że, taki aku. jest za duży(100Ah)do Tino 2,2Di i że, powinien w zupełności wystarczyć 75Ah - Czy to prawda :?: :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieje pojecie "za duży akumulator", podobnie jak za duży zbiornik paliwa :)

Ciesz się że taki masz! Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz ,bardzo pomogłeś ;) .Nie łapmy się za słówka, chyba wiadomo że, nie chodzi o gabaryty akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę, że nie jest dobrze mając za duży tzn. o zbyt dużej pojemności akumulator. On nigdy nie naładuję się do końca przez co mam wrażenie jego żywotność nie będzie taka jak byc powinna. Akumulator powinien być taki jak zakłada producent. W moim x-trail jest japończyk bodajże 96Ah. Dużo jak cholera, ale tyle musi być. Problem w tym, że te akumulatory sa strasznie drogie bo nie typowe. małe i dośc wysokie a ceny oscylują od 600zł w zwyż.

 

Czy może byc mniejszy? Nie mam pojęcia. Zerknij na stronę Varty czy Boscha. Mają wyszukiwarkę po marce samochodu. Moze uda Ci się ustalić jaki musisz mieć akumulator.

 

Sprawdziłem Vartę. Wynika z tego że powinienieś mieć akumulator o mocy ok. 74Ah.

 

Pozdrawiam

 

ps. wywdawało mi się, że skoro mamy takie same silniki to powinniśmy mieć takie same akumulaotry. A tu guzik. Nic bardziej mylnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie jak kolega wyzej, alternator ci nie bedzie wyrabiał z ładowaniem tej kobyły. Tragedii nie ma - musisz co raz doładowac prostownikiem. U mnie siedzi w Tino bodajrze 67Ah - 720A i chyba jest to jeszcze orginał. Moze być troche wiekszy ale 100 to raczej przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ze się naładuje bez problemu, nic nie trzeba podładowywać. Jeśli ktoś tego nie rozumie, to mogę postarać się wytłumaczyć, ale to długa historia. Większy akumulator to większa pewność. Wartości podawane w katalogach to wartości minimalne. Mały problem mógłby się pojawić w skrajnych przypadkach montowania aku np.200Ah do instalacji pod 45Ah. Chodzi o prądy ładowania. Tak że osobiście polecam mały zapas w stosunku do seryjnego, tym bardziej ze aku stają się coraz mniejsze i w miejsce w które 10 czy 15 lat temu wchodził 80Ah teraz mieści się 120Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec, doświadczony elektryk powiedział mi kiedyś, że w dieslu najważniejszy jest jak największy prąd rozruchowy (tak to się chyba nazywa) akumulatora, a pojemność to tak plus - minus, nie musi być "książkowa". Niewiele mniejsza pojemność w stosunku do fabrycznego (np. 67 Ah jak napisał kolega) też nie robi większej różnicy.

 

Wydaje mi się, że to analogicznie jak byś miał np. aparat cyfrówkę, którą co chwilę nieświadomie byś ładował (np. podczas podłączenia do komputera podczas ściągania zdjęć) - tylko hipotetycznie. Myślę, że do momentu kiedy nie musiałbyś wymienić akumulatora z tytułu jego zużycia również nie wiedziałbyś jaka jest jego pojemność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

POjemnośc teoretycna niema znaczenia -tylko praktyczna (np czy na cała noc mozna postawic auto na postojówkach).

Praktycznie wazny jest faktyczny prąd rozruchowy ato zapewnic moze markowy akumulator np Varty. (podno BOSCH nie jest tak rewalacyjny)

 

teoretycznie w Tino ma byc ok 74Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Kupiłem aku Boscha 74Ah i 75 rozruch :D i teraz jest wszystko Ok! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...