Gość mchmiel1979 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Przeglądam własnie kilka postów.... i o dziwo mnie zaskakuje kilka spraw. Nissan Murano jest super autem ale jedyną moim zdaniem jego WADĄ nie jest jakieśtam spalanie czy tarcze hamulcowe ale sławetny wynalazek "kitajców" CVT. Pomysł super zasada działania też super ... gorzej z realizacją. Przeglądałem forum amerykańskich użytkowników MURANO (www.nissanmurano.org) i najwięcej problemów psrawia włąśnie to gówno. 2003-2004 to po prostu roczniki porażka. Przejechanie tym autem 100 000 km to śmierć tej skrzyni. Poczytajcie a przerazicie się. Nissan robi tą skrzynie już dość długo więc gdzie leży problem? Czy są Muranosy bez CVT? Po porstu Automat taki sekwencyjny? Kolejna sprawa to przebieg poluje na umrano już 3 miechy jeden mi właśnie uciekł sprzed nosa i pytanie jest takie czy te auta są tak gówniane że nimi ludzie nie jeżdzą czy po prostu tak zarąbiste że ludzie się na nie patrzą a nie jeżdżą... nauakcjach albo wszystkie są kręcone albo mają po 2 latach przejechane max 30000 km. no 3 letni diesel to już potrafi ze 120 000 km miec a tu lipa? co jest ? Wyjaśnicie mi? Na co zrócić uwagę przy kupnie auta by się nie naciąć macie kilka uwag? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BESEL_ Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 mchmiel1979, mnie się udało kupić wersje USA . jest to AWD SL. zakupiłem go z przebiegiem 3500 mil. jeszcze gdzie niegdzie miał folie na aluminiowych rzeczach:) troszke cena była wygórowana jak na ten rocznik (2005) ale przynajmniej miałem pewność co do auta. Faktem jest że większość aut które są ściągnięte z USA są klepane bo przecież im taniej tam go kupią tym więcej tutaj zarobią. Dużo też czytałem o problemach tej skrzyni ale póki co jeżdze sprawnie i bez awarji i niech tak zostanie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr slawooo Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 witam wszyskich co do skrzyni to też ma coraz większego pietra jak czytam te posty.Ale jak narazie pomimo braku 3 l ojeju i jazdy około 1 roku z takim brakiem jest wszysko ok.Zwłaszcza że jak wcześniej pisałem autko kupiłem od oszustów z suwałk po pseudo drobnej kolizji .Brak oleju wykryłem przypadkiem robiąc podstawowy przegląd u swojego mechanika .Njlepsze w tym wszyskim że nie wiemy gdzie podział się ten olej bo pod samochodem nie ma wycieków i teoretycznie nie powinno ubywac oleju w skrzynce stąd moje podejżenie że kupiłem autko z takim stanem oleju.Druga sprawa że skrzynię nie katuję jeżdżę dośc spokojnie i może ten fakt uchronił mnie przed problemami .Jedna sprawa mnie dręczy aby dolac oleju do skrzyni lub wymienic trzeba się udac do autoryzowanego dilera a tma kasują za 1 litr 110 zł+ 70 zł :zly: za wlanie koszmar!!! :029: :zly: A ponoc nie można nalac innego oleju niż NS 2 a dostępny jest tylko w serwisie może ktoś z was ma informację o dostępności tego lub zamiennika tego oleju na wolnym rynku ponieważ w autkach z USA trzeba olej wymienic co 60 000 km czyli po około 38 000 mil :029: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romanista Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Cześć. no wiec moje doświadczenia odnośnie sporwadzanych Murańców z USA i ich stanu technicznego jest podobne do wypowiedzi BESEL_, Swojego szukałem jakieś 2 miesiące. wiele oglądałem i tych z allegro i innych portali. w kilku miałem okazje posiedzieć i faktycznie te auta w wiekszosci nie były "bezwypadkowe" jak zapewniali sprzedawcy lub przebieg miały dziwnie mały - np jeden miał niecałe 10.000 mil a fotel kierowcy i pasażera tak zjechane jakby przejechał 110.000 mojego kupiłem z przebiegiem 30.000 mil ale on do Polski przyjechał prosto z salony w NY jako nowy - miał na liczniku niecałe 120 mil wówczas. Kupił go komis z Warszawy, następnie sprzedał prawnikowi który wstawił go w ubiegłym roku z przebiegiem właśnie ok 30.000 a kupił nową Mazdę 9. też miałem np na listwach progowych folię zabezpieczającą jeszcze szukajcie a znajdzecie to chyba najlepsza rada na złapanie dobrego egzemplarza. jeszcze tylko słowo do mchmiel1979, czy te auta są tak gówniane że nimi ludzie nie jeżdzą czy po prostu tak zarąbiste że ludzie się na nie patrzą a nie jeżdżą... w ubiegłym roku w Polsce sprzedano z tego co czytałem zaledwie 37 nowych sztuk. to nie jest auto tanie, ekonomiczne a za kasę porównywalna mozna kupić inne, bardziej cenione u nas marki. Moim zdaniem to duża zaleta tego auta bo po tylu latach od premiery ono wciąż budzi zainteresowanie przechodniów czy innych kierowców. to auto sie wyróżnia i nie jest jednym z dziesiątek czy setek podobnych które spotkasz na ulicy (jeep, chrysler etc) jadąc przez miasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Skrzynia CVT/ (stozkowo-paskowa) to wg, mnie super rozwiazanie. Podstawowe zalety to przede wszystkim komfort jazdy - brak szarpniec, oraz brak "dziur" wynikajacych ze zmiany przelozen, bardziej rownomierne obroty (przy predkosci 120 km/h silnik pracuje na obrotach rzedu 2 tys), a co za tym idzie mniejsze spalanie, lepsza szybkowsc reakcji na pedal gazu - czyli moment obrotowy i moc dostepne w szerszeym zakresie predkosci. Faktycznie, w wersjach USA z poczatku produkcji (2003-2005) bylo sporo usterek przekladni, ktore zostaly wyeliminowane w wersjach pozniejszych. Jezeli chodzi o wersje europejska - do skrzyni CVT jest standarowo montowany uklad chlodzenia (podobno daje to mozliwosc jazdy w trudniejszych warunkach i powoduje jej mniejsze zuzycie) zostala takze przeprogramowana elektronika - np. w wersji amerykanskiej jest dodatkowy program "sport", ktory w wersji europejskiej zalacza sie juz automatycznie bez koniecznosci recznego wlaczania. Jeszcze jedna uwaga- podobno (informacja z www.nissanmurano.org) czeste korzystanie z przycisku AWD ma duzy wplyw na mozliwosc zajechania skrzyni) Wymiana oleju w skrzyni - informacje z nissanforum.org / angielski Przez forumowiczow nie sa polecane oleje inne niz oryginalny nissanowski NS-2: http://www.nissanmurano.org/forums/showthr...p;highlight=cvt Natomiast jeden z forumowiczow podzucil informacje jak wymienic olej w skrzyni na wlasna reke. Dla zainteresowanych: http://www.nissanmurano.org/forums/showthr...p;highlight=cvt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 dr slawooo! Jak myślisz czyj to jest wymysł, że nie można lać innego oleju do skrzyni niż NS2 ?? Z tego, co pamietam, to NISSAN należy do RENAULT i sam jako taki nie jest producentem jakiegokolwiek oleju. Oczywiście jeśli masz auto na gwarancji, to ok. lejesz tylko to co ASO NISSAN zapoda. Natomiast po gwarancji lejesz, to co TY uznasz za stosowne, albo twój warsztat. Swego czasu spotkałem się z opinią, ze lepsze oleje do skrzyń robi CASTROL, ale wiesz jak to jest? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Strażak Sam - tutaj chodzi mimo wszystko o skrzynie CVT, a wiec wyższa temperatura pracy i wieksze obciazenieod standardowych automatów, Na oleju bym radził nie oszczędzać i lać specjalistyczny do CVT... a jak wiadomo wybór jest niewielki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Bilro! masz rację tylko zwróć uwagę, że olej NS2 należy do tzw. grupy olejów ATF. A ten olej nie jest jedyny i należący do Nissana. Zważywszy, że cena jaka trzeba za niego zapłacić w Nissanie to kosmos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Tak na marginesie - temat troche porad dotyczacych ekspolatacji samochodu wyposazonego w skrzynie automatycznycha: http://www.prnd.pl/porady/porady.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Przeczytałem i wyczytałem min. to cyt. "Często producenci samochodów na potrzeby własne wprowadzają "specjalne" oleje do asb pod konkretny model pojazdu. W większości przyapdków nie ma to nic wspólnego z rzeczywistymi wymaganiami, a jedynie chodzi o zarobienie większych pieniędzy bo są one droższe. Chcą więc tak lać musimy. Chyba że wiemy jakie mają właściwości wówczas szybko możemy mieć to samo niższym kosztem. Do skrzyni wlewamy od 4 do 8 litrów oleju zależnie od producenta i wersji. Wymienia się oleje metodą statyczną i dynamiczną" WIĘC RÓŻNIE TO Z TYM BYWA Co nie zmienia faktu, że nie można tam wlać "byle czego" Pozdrawiam [ Dodano: Sro 18 Lut, 2009 16:49 ] Reasumujac, ważne żeby każdy z nas jeździł dłuuuugo i szczęśliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mchmiel1979 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Hmm ... no to jest tak rozmawiajac z kilkoma mechanikami (z doktoratami) rzeczywiście CVT to super pomysł, też wydaje mi się że jest mniej proglematycznym pomysłem niż DSG itd ... więc co się dzieje że padają jak muchy opisane na nissanmurano.org problemy sa po porstu tragiczne. Wymiana takiej skrzyni to koszt z tego co pamiętam nie 6 000 - 7 000 ale 25 000 PLN ... nie powiedziałbym żeby było to normalne. Nissan jest japońcem więc zakładam że jest reliable a to że tarcze hamulcowe szybko się wymienia to akurat pikuś. Osobiście posiadam w tej chwili konającą Alfę :-) i chciałbym wkoncu kupić auto które mi troszkę posłuzy. Co do wersji ... europejskie nie mają porównania co do wyposażenia z wersjami amerykańskimi... wiem że na Europę zawsze za to lepszy stuff mechaniczny wkładają. CO do oleju wszedzie przestrzegają ... że lać tylko specjalistyczny do CVT... i osobiscie jak kupię i o ilę kupię to bym taki lał... szkoda tej ogrmonej kasy na wymianę skrzyni to nie manuał że za 400 go naprawią. Tym bardziej że automaty to orientalizm u nas. Czy możecie napisać coś o kosztach utrzymania samochodu ... przedewszystkim właśnie eksploatacyjne jaki olej i mniej wiecej ile kosztuje jego wymiana. Troszkę martwi mnie komitywa Renault - Nissan ale podobno Muranosy sa made in Japan. Czy automaty w Nissanach i Infinity to zawsze i tylko CVT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BESEL_ Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 podobno Muranosy sa made in Japan. te z USA napewno a europejskie wersje klepane są w hiszpanii bodajże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 mchmiel1979, cennik podstawowych przegladow: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c476eb4ec25c2ab.html [ Dodano: Czw 19 Lut, 2009 11:54 ] BESEL_, nie do konca sie z toba zgodze, ja mam akurat wersje europejska i kraj produkcji to Japonia. Byc moze czesc produkcji byla pozniej przeniesiona tez do Europy, w kazdym razie wersja z 2006 roku byla robiona na 100% w Japonii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr slawooo Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 witam ale tu nadal nikt nie wie co nalac jako zamiennik do skrzynki i odpowiadał by to olejowi NS 2 Wydaje mi się że jednakt nie obędezie się bez servisu i wydania 1500 zł :029: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bilro Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 bo generalnie prawie zaden z producentow nie podaje ze jego plyn jest kompatybilny z nissanowskim NS-2 Zza "wielkiej wody" mozna sciagnac cos co sie nazywa Eneos CVT Fluid (http://www.eneos.us/products.php?pk=8) podobno kompatybilny z nissanowskim NS-2. Na ten temat jest dyskusja na nissanmurano.org, ale generalnie uzytkownicy tam piszacy maja sporo obaw przed wlewaniem innego oleju niz firmowy Nissana. Skrzynia w Murano podlega duzym obciazeniom, a dobry wlasciwy olej to warunek jej dobrego funkcjonowania, nikt nie chce ryzykowac kolosalnych kosztow naprawy skrzyni poprzez zaoszczedzenie kilkdziesieciu USD na oleju. Polecam jeszcze to (angielski): http://www.nissanmurano.org/forums/showthread/t-6844.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mchmiel1979 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Przeglądnąłem ceny i powiem na 10% żeprzynajmniej 30% można zbić szczególnie że te wszytskie prace to banalne prace eksploatacyjne + niewątpliwym Murano jest Łańcuch rozrządu ... minusem CVT którego na wykazie nie zauważyłem. W sumie płyn chłodniczy który został podany przez nissana jest cholernie drogi ... do auta swojego kupowałem koncentrat niemiecki (najdroższy w sklepei) 1,75 za chyba 80 zł - i trzeba go było rozrabiac według wskazówek klimatycznych na butelce.... więc licząc ich ceny to troszkę się dziwie... Narazie nei widze dużych kosztów eksploatacji ... olej w normalnej cenie ja u siebie troszkę gorszy lałem ... a shall to pewnie dlatego że Renault też go używa:-) jak znam życie to i świece NGK lub CHampiona się kupi normalnie... a wierzcie mi że po wymianie świec w moim Alfa Romeo Boxer ... wiem że z każdym silnikiem juz sobie poradze Pozdrawiam ... jakie są koszty CVT? i czy olej do skrzyni ... można na lewo poza Nissanem Zakupić? Probowal ktos.? CO do manuali... nie spotkałem nigdzie Muranosa z manualem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BESEL_ Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 mchmiel1979, bo murano tylko w automacie był robiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mchmiel1979 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 No właśnie ... a szkoda... tak samo jak szkoda że nie wrzucali tam innych silników tylko benzyniaki... chociaż ma to niewątpliwy plus na USA... bo u nas doświadczenie pokazuje ze Diesel to też dobre wyjście w przypadku dużych wozów ... Patrz Q7 X5 itd... chociaż nadal uważam że Murano, Inifinity FX35, FX45 to auta które biją na głowę brzydactwa niemieckie. No nic narazie jednak chyba odloze jeszcze zakup auta... poczekam aż ceny wrócą do normalnego poziomu .. tym bardziej że interesuje mnie rocznik 2006 bo podobno wlasnie ten rocznik mial usuniete wszystkie wady poprzednich ... czyli problemy z alternatorem, szczelnosc CVT itd... chociaz opieram te dane na przedewszystkim car review z jakiejs amerykanskiej stronki. Aha i jescze jedno pytanko ... napiszcie mi coś o kulturze pracy tego silnika... Mazda wypuscila swoja CX7 z silnikiem 2,3 turbo i ponad 250 kucykami , nissanowski silnik to V6 bez turbosa... i ciekawy jestem czy wlasnei murano pod tym wzgledem jest lepszym rozwiazaniem... kolega ma CX7 i spalanie ma prawie takie same jak raportowane przez was ,,, czyli 10- 15 z czego mu sie jeszcze nie udalo uzyskac 10 literków... W mazdzie mi się nie za bardzo w środku podobalo... murano jest ladniejsze i ma bardziej funkcjonalne wnetrze... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BESEL_ Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 chociaż nadal uważam że Murano, Inifinity FX35, FX45 to auta które biją na głowę brzydactwa niemieckie. weług mnie Murano z zewnątrz jest ładniejsze ale wnętrze już należy do szwabów. (chyba że pod uwage wezniemy nowe murano to już inna sprawa) kolega ma CX7 i spalanie ma prawie takie same jak raportowane przez was ,,, czyli 10- 15 z czego mu sie jeszcze nie udalo uzyskac 10 literków... spalanie na trasie wyszlo mi 9 litrów, w mieście 13. CX7 ma stały napęd na 4 koła bez dołączanego reduktora więc problem z głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mchmiel1979 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 spalanie murano na poziomie 9 litrów to szok... albo lejesz super paliwo albo .... coś jest nie tak z kompem. Co do CX-7 podełem ci spalanie w aucie nie AWD tylko FWD. Napiszcie jeszcze jedno z czym murano ma problemy przy rozłączaniu AWD bo nie kumam gdzie mogą pojawiać się problemy ... a wiem że są problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BESEL_ Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 mchmiel1979, 9 litrów to wskazanie komputera a jeżdze na pb95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mchmiel1979 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 No to gratuluje niezlego osiągnięcia... te wyniki to naprawdę minimum które zarejestrowałem przeglądając portale... to naprawde super wyniki ekonomii tego samochodu. Powiem ze tyle to spalają Wv w dieslu a nie benzynowe. 2 sprawa ... na rynku jest kilka ciekawych ofert sprzedaży tych samochodzików... wiadomo dopóki dolar mocny tych aut nie będzie u nas ... czy możecie mi powiedzieć czy FWD jest oszczędniejszy>? Czy warto dopłacać do AWD szczególnie gdy piszą że to się psuje gdy się w AWD rozłącza ten napęd. W sumie czy mi byłby potrzeby napęd na 4 koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 mchmiel1979! Z mojego doświadczenia napęd na 4 koła najbardziej przydaje się w zimie i to raczej w górach. W mieście zazwyczaj odśnieżają więc jeździ się normalnie. Ale fakt jest faktem, że będąc w tym roku w górach na nartach, to w pewnych miejscach właściciele normalnych aut mieli zabawę i stres przy wjeżdżaniu pod górę (nawet w miejsca gdzie się mieszkało) a ja nie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość makaron Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 BESEL_, przypadkiem nie zminiłes przednich lamp ze zwykłych na ksenon? Sluchajcie jaki olej lać do skrzyni? bo musze dolac albo w ogole wymienić. Mam nastukane już 58 tys mil, a w serwisie wkrecaja ze musze kupić cała bańke oleju za 400 pare złotch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Makaron! do skrzyni można zalać jedynie olej NS-2 (żaden inny).Olej w skrzyni wymieniac co 45 tys mil wchodzi go około 10l. Faktycznie litr tego oleju w ASO Nissan to koszt 110 zł za litr. Mi po wymianie weszło niecałe 8 litrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi