Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Brak jakichkolwiek kontrolek po przekręceniu kluczyka!


Gość macias2000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość macias2000

Dzisiaj rano tak jak codziennie wsiadam do samochodu rano i przekręcam stacyjkę aby go odpalić.A tu nic..kompletnie nic sie nie pojawilo no i co za tym idzie nie zadziałał rozrusznik.Podłączyłem prostownik>Po naładowaniu znów chciałem odpalić i to samo zero reakcji.Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w środku auta i są dobre.Światła działają wycieraczki nawet dmuchawa..Posprawdzałem wszystkie kable przy silniku i nie wydaje mi się żeby króryś był odłączony.Postukałem w rozrusznik i nadal nic.Wsiadłem do auta i po przekręceniu kluczyka o dziwo odpalił ale nadal nie działa żadna kontrolka na desce rozdzielczej.Co to może być?potrzebuje Waszej porady Panowie.... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość macias2000

Bezpieczniki przy akumulatorze sprawdzone.@ z nich były spalone.Dokładnie jeden od stacyjki 30A 32V a drugi 25A 32V.Wymieniłem ale widze że w miejscu od klimatyzacji powinien być bezpiecznik a go nie ma i na dodatek jest pleśń w tym miejscu czy coś takiego.Czy to może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki przy akumulatorze sprawdzone.@ z nich były spalone.Dokładnie jeden od stacyjki 30A 32V a drugi 25A 32V.Wymieniłem ale widze że w miejscu od klimatyzacji powinien być bezpiecznik a go nie ma i na dodatek jest pleśń w tym miejscu czy coś takiego.Czy to może być przyczyna?

 

Witam.

U mnie w aucie też nie ma bezpiecznika od klimy tam przy akumulatorze pomimo że jest opisane miejsce, widać tak ma być bo klima i tak chodzi, a pleśń możesz oczyścić będzie ładniej wyglądać :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pleśń to po prostu zaśniedziałe styki. Kolega miał w terano identyczny przypadek. Autko uruchomił ale nie miał żadnej kontrolki, świateł nie mógł zapalić, radio nie grało itp. Powód to przepalony bezpiecznik (jeden z głównych) gdzieś w komorze silnika. Posprawdzaj. Ale Dziwne jest też to że klima chodzi u ciebie bez bezpiecznika?? może masz coś podpięte tylko na druta i (odpukać) gorszy syf się zrobił. Oczyść styki i sprawdź czy zamiast bezpiecznika nie ma druta ;) wsadź bezpiecznik i szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość macias2000

Dzieki chlopaki..bezpieczniki posprawdzane..wynik: jeden padniety pod kolumna kierownicy i 2 duze(25A i 30A) pod maską przy akumulatorze..Widać że poprzedni właściciel oszczędzał na bezpieczniki bo te 2 okazały się już "łatane" na krotko kabelkami..powyrywałem,oczyściłem włożyłem nowe i wszystko jest ok.. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobny problem.Rozładował mi się akumulator,po naładowaniu go i podłączeniu okazało się ,że nie świeci nic na desce.Dmuchawa ,radio ,światła - wszystko działa ,akumulator kręci ,ale almerka nie odpala.Bezpieczniki sprawdziłem-ok.Elektryk powiedział mi ,że to immobilajzer blokuje zapłon, a można to sprawdzić podłaczając auto do kompa.Jeśli ktoś ma jakiś inny pomysł -proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość macias2000

kongogi...zainwestuj w nowy akumulator.Ja wymieniłem na nowy i problemy sie skonczyly.Jesli sprawdzales juz bezpieczniki te przy akumulatorze to sprtawdz te pod kolumna kierownicy jeszcze,wszystkie i daj znac jaki efekt,mi sie wydaje ze to bezpiecznik... :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ,problem był na szczęście banalny - w ferworze walki nie załączyłem autoalarmu,który wyłączyłem po odpięciu akumulatora.Po załączeniu wszystko gra.A w nowy akumulator muszę zainwestować ,tak nawisem mówiąc co sądzicie o marce Sakura?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21

Warto zaglądnąć do schematu instalacji i zastanowić się gdzie mogło być zwarcie / przebicie. Skoro wywala bezpieczniki to znaczy, że coś jest nie tak. Przy sprawnej instalacji bezpieczniki się nie palą.

 

W poprzednim samochodzie, po kilkukrotnej wymianie bezpiecznika trafiłem na jakiś felerny, co spowodowało, że zamiast się przepalić - spaliło się połowę instalacji w aucie. Musiałem stanąć na środku skrzyżowania i wietrzyć samochód żeby się nie zaczadzić.

Koniec końców - jakiś pseudo elektryk zrobił sobie skróty i spiął ze sobą kilka obwodów, a to skutkowało tym, że zwarcie na jednym obwodzie robiło zwarcie na kilku innych. Zwisający kabelek 0,5 od niepodłączonego podświetlenia zapalniczki spowodował spalenie połowy kabli pod deską rozdzielczą.

 

Gdyby nie schemat instalacji - napewno łatwo bym sam sobie z tym nie poradził. Do tego miernik z allegro za 30 zł i sprawdzasz gdzie jest napięcie a gdzie nie, gdzie jest zwarcie a być nie powinno etc. Schematy są w internecie ogólno dostępne.

 

Powodzenia. I pamiętaj.. "elektryka prąd nie tyka" :D (a jak tyka - to elektryk już nie tyka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...