maniek Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Od jakiegoś czasu borykam się z nietypowym problemem. Otóż moja N15 słabo hamuje, pojechałem na stację kontroli, przednia oś hamuje dobrze, tylna zaś to padaka... :/ Pedał hamulca roboczego łapał mi dość nisko. Po wciśnięciu hamulca jest on miękki, cięzko ostro zahamować. Z tyłu mam hamulce bębnowe, niestety po rozebraniu okazało się, ze szczeki pomimo sporego przebiegu są w bdb stanie, bębny to samo, cylinderki są ok, samoregulator też pracuje poprawnie. Podejrzenie padło na korektor siły hamowania osi tylnej o ile dobrze zapamiętałem co mi powiedział mechanik. To jest ta mała puszeczka co idzie od pompy hamulcowej, zamontowana jest przy akumulatorze. Mechanik nie daje gwarancji że to jest to, nie ma tego jak sprawdzić inaczej jak zakup nowego... :/ Narazie rozciągnął mi nieco szczęki, teraz roboczy łapie mi nieco wyżej, ale hamowanie jest dalej tępe, nie ma takiego ostrego hamowania. Miało ktoś podobny problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Pedał hamulca roboczego łapał mi dość nisko. Po wciśnięciu hamulca jest on miękki, cięzko ostro zahamować. Witam. Zeczywiście nietypowy objaw jak na korektor siły hamowania,wygląda to raczej na zapowietrzony układ lub walniętą pompę hamulcową. Spróbuj odpowietrzyć układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 pompa jest ok, bo gdyby była walnięta, to przód też by nie hamował, tak mi się wydaje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek710309 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Niby tak, ale pompa jest dwu sekcyjna jak jedna sekcja przepuszcza to może być taki objaw. Mimo wszystko spróbuj odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Sekcje pompy zawsze są "na krzyż" więc jedno przednie, jedno tylne koło. A tak w ogóle to czy pomiar siły hamowania tylnej osi był na nieobciążonym samochodzie? Skoro "diagnosta" zastanawia się łaskawie nad korektorem, to czemu nie kazał wsiąść do auta na tył 3 osobom i wtedy miałby jasną i klarowną odpowiedź nt. pracy korektora? Mówi, że nie ma tego jak sprawdzić...? Jedź do kołka i każ mu zrobić tak jak napisałem. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 a co by to zmieniło czy tył jest pusty czy siedzą tam 3 osoby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 To, że z 3 osobami i zdrowym korektorem hamowania będzie zdecydowanie większa siła na tylnych kołach. Nic to nie zmieni, ale będzie miał odpowiedź, czy korektor jest dobry cz zły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 nie zrozumieliśmy się, jaki wpływ ma obciązenie tylnej osi na korektor hamowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Hmm dobre pytanie:) I trzeba by jeszcze wiedzieć teraz, czy jest tam korektor na tylnym wahaczu czy na ścianie grodziowej. Bo jak na wahaczu, to to co pisałem wyzej. A jak tylko na ścianie to wtedy łatwo sprawdzić siłę hamowania przez porównanie na rolkach siły od hamulca nożnego i osobno ręcznego. Bo jeżeli korektor jest zrypany i zaniża ciśnienie, to ręczny zawsze wymusi siłę max. Chyba dobrze piszę..? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 chyba dobrze:) i z tego co wiem to nie ma na wachaczach tak samo jak w n16. na wachaczach było np w p10:D zresztą mam ten sam problem w swoim i nie mam czasu zajrzeć narazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 na rolkach był sprawdzany zarówno awaryjny jak i roboczy, oba wypadły kiepsko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujany Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 spróbuj odpowietrzyć układ, nic Cię to nie będzie kosztowało a może pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 ok, spróbuję i o ew. efektach dam znać, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borasmax Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 i jak z tymi hamulcami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.