Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Proszę o wyjaśnienie wydruku "serwisowego&am


Gość Olimpia555
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Olimpia555

PALI jak smoczor :( Dzisiaj wstawiłam do wymiany koło dwumasowe i kpl sprzęgła oraz koło pasowe...

Ale chyba to nie może być przyczyną wysokiego spalania... :(

 

Wtryski po regeneracji, rzekomo wszystko ustawione. Nie wiem co może być przyczyną. Serwis mówi, że wszystko ok, bo wydruk z kompa jest prawidłowy. A może jest tam coś, co by wskazywało na przyczynę ???

 

Pomóżcie mi w tej sytuacji odcyfrować wydruki z kompa (dzięki z góry):

 

Pierwszy wydruk:

SELF-DIAG RESULTS 00:18:34

 

NO DTC DETECTED

FURTHER TESTING MAY BE REQUIRED

 

ENTER INJCTR CALIB DATA

SET VALUE

CYL1 BI8YE6

CYL2 788UCX

CYL3 8ZRUAX

CYL4 7ZR7A6

 

 

Data monitor:

F P differenc 6546 bar

Pedal load 0.0%

PL PTNMR T1 V 0.48 V

PL PTNMR T2 V 0.24 V

EGR S/V RCO 15.0%

DMPR FLAP OCR 5%

TRB S/V PF CN 70%

FLRG BST PRES 975 mbar

BT PRES REF V 1052 mbar

 

PRSNT PAST

TRANSMIT DIAG OK OK

VDC/TCS/ABS OK OK

BCM SEC OK OK

TCM -

 

 

Drugi wydruk:

SELF DIAG RESULTS 00:18:25

DTC RSULTS

RAIL PRESS REGULATN PAST

CO

[POO89]

 

SELF DIAG RESULTS 00:22:13

DTC RESULTS

NO DTC DETECTED

 

Z góry dzięki.

 

A za brak otagowania przepraszam, przeoczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz trochę dokładniej co masz na myśli jako ogromne spalanie

jak smok czyli ile 10/100, 20/100, w mieście, w trasie, klima, ile osób, jakie trasy (krótkie dlugie)

teraz zima i np przy krótkich "przelotach" to może być normalne

 

swoją drogą to Cię ta bryka kosztuje i nerwów i kasy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PALI jak smoczor
na ten temat było już pisane na forum, co robić i sprawdzić, że tyle pali ale właśnie ile pali??
Napisz trochę dokładniej co masz na myśli jako ogromne spalanie

jak smok czyli ile 10/100, 20/100, w mieście, w trasie, klima, ile osób, jakie trasy (krótkie dlugie)

teraz zima i np przy krótkich "przelotach" to może być normalne

i wszystko w temacie - więcej szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wydruki to nic sensownego nie zawierają, bo ani żadnych korekt wtryskiwaczy, ani danych bieżących poza jedną usterką P0089 - problem z ciśnieniem (regulatorem) listwy CR. To mogłoby wyjaśniać problem. Najczęściej usterki z nimi związane nie zawsze są od razu "widziane" przez komputer, stąd raz usterka jest a raz jej nie ma.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Olimpia555

Jak jest ładna pogoda i nic nie włączam to jest 10/100. Zwykle ok. 12/100. Zdażyło się nawet lekko ponad 14/100

 

Przemieszczam się ok 4 razy dziennie po ok. 5-7 km po mieście.

Poza miastem - na trasie ok. 100 km - udało się zejść do 8.5/100. Prędkość 80-110.

 

Wczesniej jeździłam benzynowymi, więc może to technika jazdy (obecnie 1.9 dci)?

 

Wydawało mi się, że diesel będzie palił po mieście mniej niż 8 a na trasie nie więcej niż 6/100.

 

Ale średnio 12? To w mojej ocenie jest już mały smoczor.... :)

 

Czy to może być pompa ta od wtrysków? A jeśli mogę link do tematu który to już opisywał to proszę, bo mi jakiś błąd wyskakuje w szukaniu [debug???]

 

 

dzięki

Aga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio000

przy jakich obrotach zmieniasz biegi? ja mam w "stajni" benzyne i diesla (Takiego jak ty) w benzynie zmieniam biegi przy 5tys w dieslu przy 2 max 2.5 jak cisne to moze i spali tyle co piszesz. Mowisz ze trasa 80-110 i 8.5 litra, a na jakim biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być każdy element, powodujący obniżenie ciśnienia paliwa. Najczęściej regulator ciśnienia robi problem i jego usterka jest również najczęściej niewykrywalna przez komputery.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Olimpia555

"radzio000": Biegi zmieniam przy ok. 2 tys obrotów, ale bardziej na słuch niż na wskaźnik obrotomierza.

 

Dziwne jest to, że na luzie zawsze pokazuje max spalanie chwilowe (mam tylko taki obrazkowy wskaźnik). Natomiast gdy go testowałam na 2 biegu i jechał pomału bez gazu i bez sprzęgła to wskaźnik "skakał" od poniżej 5 do maxa.Wydawało mi się, że w takich okolicznościach powinien utrzymywać stałe spalanie...

 

"serwis": Co to za regulator o którym piszesz??? Wystarczy, że powiem mechanikowi hasło "regulator"?

 

pozdrawiam i dzięki za info.

Aga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radzio000

to ze na luzie pokazuje max spalanie to standard u mnie tez tak jest. Dziwi mnie jednak to ze przy hamowaniu silnikiem bo chyba tak to trzeba nazwac skacze ci spalanie, powinno byc bardzo male i raczej utrzymywac sie do stalego poziomu az samchod zacznie sie dusic. Ale komputerowni w p12 nie ma co ufac jest strasznie niedokladny. Tyle odemnie sam mam problem ze spalaniem w alfie i nie wiem z czego on wynika wiec raczej nie pomoge:P

A tak na marginesie to pewnie nie lubisz juz zbytnio swojej primerki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wystarczy że powiesz mechanikowi hasło: skąd wziął się błąd na wydruku P0089 i czy tego nie robi regulator ciśnienia paliwa na listwie common rail. Usterka dość popularna, tak jak napisałem w większości przypadków NIEWYKRYWALNA przez testery i komputery.

Również b. często wystarczy w regulatorze wymienić sam o-ring, gdyż to on robi problem. Ale to już wiadomo po wyciągnięciu go z listwy. Demontaż b.łatwy.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Olimpia555

Przekazałam :)

 

Bardzo dziękuję, dam znać co i jak, jak tylko mechanik mi wszystko posprawdza i mam nadzieję - naprawi :))))

 

A autko mimo wszystko lubię, po prostu trafiłam mocno zaniedbany egzemplarz. [historia zakupu autka jest długa i skomplikowana więc ją skrócę do stwierdzenia: jestem naiwnym kupującym, ale za to optymistą]

 

[tak trochę off topic]:

To mój pierwszy Nissan, więc nie mogę porównać do wcześniejszych wersji. Ogólnie jestem z tego samochodu zadowolona (na tyle na ile dane mi było nim jeździć).

Jedyne co mnie trochę zastanawia to mała widoczność z tyłu, duży promień skrętu i bliżej nieokreślona przyczyna sporadycznego hałasowania plastików.

 

[wracając jednak do tematu]:

Mechanik działa, więc teraz czekam na efekty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby mechanik nie był pewny co do swojego sprawdzania, to spytaj go, czy regulator jest szczelny. Robisz to tak najprościej, że dmuchasz do dziurki umieszczonej na wejściu regulatora, można tam założyć gumową rureczkę aby było wygodniej i w cichym pomieszczeniu sprawdzasz, czy nie słychać nawet minimalnego dźwięku przepuszczania powietrza. Jeżeli zawór nie trzyma na 110% - wymiana. Jest to jedna z możliwych usterek regulatora, więc dla pocieszenia szczelność tego zaworku nie oznacza, że cały regulator jest dobry..;). Najlepiej jest mieć drugi na podmiankę.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

gdie jest ten oring przy czujniku? bo wykrecilem czujnik i na nim go nie ma chyba ze w srodku listwy.

 

[ Dodano: Pią 05 Cze, 2009 18:37 ]

P-12 2,2 dci . dajcie znac co jeszcze moze powodowac blad pompy paliwa P0089 ,wymienilem czujnik pompy na nowy przeplywomierz , czujnik polozenia walka , czujnik na listwie ale to jest uzywka i nie jestem pewien czy dziala poprawnie bo w chwili gdy straci moc wypne wtyczke z czujnika na listwie to auto odzyskuje moc ale pojawia sie komunikat ze cos z cisnieniem

 

[ Dodano: Pon 08 Cze, 2009 18:54 ]

serwis, Witam napisz prosze jaka usterka moze powodowac blad P0089 bo wymienilem czujnik cisnienia pompy i nic dalej jest ten blad a auto czasami traci moc i po ponownym odpaleniu przez chwile jest ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...