Gość ameno Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 W moim nowo nabytym Sunny Y10 nie działa klakson. Odłaczyłem konektory od dwóch klaksonów i sprawdziłem metoda "na krótko" sygnały działąją. Udało mi się też ustalić i sprawdzić 3 nózkowy przekaźnik od klaksonu, po wypięciu i sprawdzeniu też działa. Sprawdziłem też czy dochodzi napięcie do podstawki w którą wciska się przekaźnik, na styku oznaczonym nr 2 jest napięcie akumulatora czyli ok 12.7 V. Kolejny styk oznaczony nr 3 ma połaczenie elektryczne z klaksonem i też je sprawdziłem. Został mi do sprawdzenia przewód od kierownicy do przekaźnika z nr 1. Sprawdziłem go podczas naciskania na kierownicę i okazuje się że nie ma przejścia. Gdzie może być na nim przerwa? Myslę by zdjąc nasadkę na kierownicy i tam posprawdzać ale to kierownica z poduszką , nie wiem jak sie zabrać do demontażu tej nasadki , czy ściąga się ją samą czy z poduszką? Zdemontowałem pod kierownicą od jej tylu taki maly dekielek pod którym są styki które zwierają się jak naciskam na kierownicę i stwierdziłem brak połączenia między tym stykiem a stykiem nr 1 przy przekaźniku. Bezpiecznik od sygnału jest sprawny. Co dalej zrobić by wykryć przerwę w instalacji klaksonu? Czy sciągać i jak nakładkę na kierownicy? ameno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sokrated Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Który bezpiecznik sprawdzałeś ten pod maską ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ameno Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Który bezpiecznik sprawdzałeś ten pod maską ? Tak, po lewej stronie na nadkolu , w tej samej obudowie co przekaźnik od klaksonu, Jest sprawny bo jak go wyjmę to zanika napięcie na nóżce nr 2 przekaźnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Często zamiast szukać przerwy łatwiej jest podciągnąć własny przewód od kierownicy do przekaźnika. Sygnał jest sterowany masą, więc robota prosta jak drut. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rockybor Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 ja mialem cos podobnego, po dlugich poszukiwaniach poprawilem mase w podstawce przekaznika i pomoglo jak reka odjal. pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.