Gość are Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 witam mam problem z moim nissanem sunny 1.6 16V (automatyczna skrzynia biegów) problem dotyczy przyspieszenia i gaśnięcia przy prędkości np 40 km/h lub na zakrętach - dzieje się tak czasami a czasami chodzi bez zarzutu jednak potarza sie do dośc często a zwłaszcza po przejechaniu 30 km wtedy jest już rozgrzany dobrze. Wymieniłem w nim uszczelke pod głowicą bo gotowało wode ale problem z przyspieszeniem dalej pozostał. Może jakies wskazówi co może byc nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 auto masz na gazie czy tylko benzyna? wtrysk czy gaznik? (jaki gaznik?) Gasnie na benzynie, czy na gazie? A jezeli nie chodzi o gasniecie, niewkrecanie sie na obroty auta, to czy moze jest to taki objaw, ze: Auto sie zagrzalo, skrzynia biegow tez. Dajesz gazu, auto sie wkreca na obroty, a do przodu nie jedzie - to wtedy szukaj problemu w skrzyni. Podales zbyt malo szczegolow, zeby cokolwiek zdiagnozowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość are Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 dzięki za zainteresowanie - nie mam gazu silnik jest na wtrysku. Gasnie nie zawsze czasami smiga bez problemów ale najgorzej jest np przy wjezdzaniu w jakis zakręt na rondo obroty spadają i gasnie - ostatnio nawet podczas jazdy musiałem zwolnic do 40 km/h bo koles przedemna skrecał a on zgasł. Póżniej nim jade mam 50 km/h deptam do pogłogi a on jakby się dławil jakby nie palił na wszystkie swiece wogóle nie przyspiesza, pózniej jak sie wkreci na wyzszą prędkosc to zasuwa. Podejrzewam przepustnice - albo tak jak piszesz skrzynię biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 To sprobuj przeczyscic przepustnice. A świece i przewody WN, filtr powietrza? A może filtr paliwa też do wymiany? Mało informacji nadal podajesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość are Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 siema przewody bez przebic swiec nie wymieniałem (bo pali na dotyk - bez problemów), filtr paliwa był wymieniony ale powietrza troche juz brudny ale nie do wymiany jeszcze z 2000 km (bo wymieniam z olejem co 10.000) może byc to przyczyną przybrudzony filtr?- powiedz jak sie czyści przepustnicę? myslałem ze może przez wode w zbiorniku która zimą lubi się tam pojawiac - ale wlewałem denaturat w celu usunięcia także podejrzewam ze to nie to. Nie wiem co mozna jeszcze zrobic? A jak czysci się przepustnicę? dzieki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 skrzynie mozesz wykluczyc - skoro sie dlawi, nie wkreca, muli i gasnie, to winowajca jest silnik. skoro to nie gaznik, to ciekaw jestem, co moze odpowiadac za obroty auta podczas przeciazen bocznych. Takie objawy najczesciej wystepuja na gazie. A Ty masz auto na wtrysku bez gazu.. hmm... Filtr powietrza nie bedzie tu problemem - ten by produkowal stale utrudnienia, zamulenie silnika, a nie ze na zakrecie, czy przy niskich obrotach podczas przyspieszania. Wlasnie: Czy ten mul dzieje sie tylko na niskich obrotach silnika? czy na wysokich, podczas jazdy z wieksza predkoscia, nagle zaczyna zwalniac? I co moze byc przyczyna, ze to sie dzieje glownie, kiedy jest cieply? Wykluczajac reakcje na przeciazenia (bo to moze byc Twoje zludzenie) - moze nawalac: sonda, aparat zaplonowy. A jak w chwili, gdy sie "muli", to zamiast cisnac go do deski, bedziesz stopniowo dodawal gazu, to wkreci sie poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość are Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 dzięki za zainteresowanie ale dzieje sie czasami ze podczas stopniowego dodawania gazu potrafi zgasnąc (dzieje sie to przy niskich predkosciach tak do 40 km/h) - przy predkosci powyzej 60 jedzie bez problemu mówisz ze moze byc przyczyną sonda lambda a co sądzisz o silniczku krokowym lub zaworze erg? lub przepustnicy tak jak pisał TeroM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krol Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Przy 40km/h bedziesz mial pewnie bieg II wlaczony, no, chyba ze na 3 trzyma jeszcze. Mowisz, ze przy niskich predkosciach samochodu - a czy widzisz zaleznosc miedzy predkscia obrotowa silnika, a predkoscia samochodu? tzn czy jak jedzie na niskich obrotach na 4 biegu, to tez muli? Przed rondem, hamowaniem, itp, tam, gdzie masz zwalniac - wlaczaj "2" na skrzyni - zepnie Ci to na sztywno, bedzie hamowac silnikiem. Mozliwe, ze wtedy bedzie tez trzymac wyzsze obroty (zalezne od predkosci), na pewno mniejsza szansa na zgasniecie - ale jak zgasnie, to i tak Ci skrzynie z silnikiem rozlaczy... Bo moze jednak sie okazac, ze cos jest ze skrzynia, ze hamuje silnik przy tych okreslonych predkosciach. Bo wplywu na komputer to ona chyba nie ma zadnego. U mnie sterowana jest linka od pedalu gazu... A jak silnik pracuje na luzie, na wolnych obrotach? Mimo wszystko sprawdzz swiece, sprawdz kable, wymien filtr powietrza - to sa rzeczym, ktore i tak musisz wymieniac Generalnie ciezko stwierdzic, za malo jednoznacznych informacji podajesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 (edytowane) Mam Nissana Sunny 1,4 na pełnym wtrysku z 95r. Mam podobny problem z autkiem. A mianowicie. Strasznie zamula. Gdy próbuję wyprzedzać to auto zachowuje się tak jakby ktoś na chwilę nacisnął pedał hamulca. Problem występuje na różnych wysokościach obrotów raz np na 3000-4000 a raz na 4000-4500 nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Jedyna prawidłowość jaka występuje: obroty są poniżej 2000 i dodaję gazu obroty przechodzą przez granicę 2000 obr. to autem zaczyna szarpać. A jeszcze jedna rzecz na luzie na rozgrzanym silniku obroty falują pomiędzy 600 - 800 obr. Wymieniłem kable, świece, filtry powietrza i paliwa, palec rozdzielacza wyczyszczony z patyny. Nastąpiła delikatna poprawa ale problem nie zniknął. Na co jeszcze zwrócić uwagę aby pozbyć się mojego problemu? Edytowane 3 Marca 2010 przez _Pablo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 oooo wreszcie ktos ma to samo co ja... ja juz wymienilem swiecie, kable, nawet sonde lambda, ustawilem zaplon, filtr powietrza paliwa, po kazdym z tych zabiegów problem sie zmniejszal jednak nie za wiele i nadal istnieje.. przymierzam sie do wymiany calej przepustnicy - winowajca podobno może być silniczek krokowy + czujnik położenia przepustnicy, bowiem wyglada na to jakby ciezko mu bylo dobrać sobie odpowiednia mieszkanke (bo nie wie jak bardzo przepustnica jest otwarta) towarzyszy temu podwyzszona wartość HC w spalinach (niespalone paliwo) czyli przelany silnik.. aaa na wysokich obrotach lata idealnie... nie wiem czy dobrze sadze, ktoś jest w stanie mnie poprzeć? zaprzeczyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 oooo wreszcie ktos ma to samo co ja... ja juz wymienilem swiecie, kable, nawet sonde lambda, ustawilem zaplon, filtr powietrza paliwa, po kazdym z tych zabiegów problem sie zmniejszal jednak nie za wiele i nadal istnieje.. przymierzam sie do wymiany calej przepustnicy - winowajca podobno może być silniczek krokowy + czujnik położenia przepustnicy, bowiem wyglada na to jakby ciezko mu bylo dobrać sobie odpowiednia mieszkanke (bo nie wie jak bardzo przepustnica jest otwarta) towarzyszy temu podwyzszona wartość HC w spalinach (niespalone paliwo) czyli przelany silnik.. aaa na wysokich obrotach lata idealnie... nie wiem czy dobrze sadze, ktoś jest w stanie mnie poprzeć? zaprzeczyc? 1.W sunny 1,4 16v nie ma silniczka krokowego tylko zawór pwm. Zwał jak zwał, tak czy inaczej, nie ma on żadnego wpływu na pracę silnika pod obciążeniem, odpowiada jedynie za utrzymywanie zadanej prędkości obrotowej biegu jałowego. Nie liczyłbym więc na poprawę po jego wymianie. 2. Czujnik poł. przepustnicy tps. Jego rola to tylko korekcja dawkowania paliwa przy stanach nieustalonych tzn w momencie otwierania lub zamykania przepustnicy, a także wykrywanie położenia biegu jałowego. Jego wskazanie nie jest brane pod uwagę przy dobieraniu przez sterownik dawki paliwa w stanach ustalonych obciążenia silnika, o ile w systemie wykryty jest przepływomierz i podaje on dane mieszczące się w dopuszczalnym zakresie. Więc jeśli silnik szarpie Ci i nie ciągnie w momentach innych niż chwila gdy zmieniasz położenie pedału przepustnicy, to tps nie jest przyczyną problemu. Poza tym tps łatwo dokładnie sprawdzić, wystarczy zwykły woltomierz, zatem nie ma sensu wymieniać go "w ciemno" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glonix4 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 witam Posiadam nissana sunny 1,6 16v wersja sr z 94r mialem podobny kłopot silnik wariowal na wolnych obrotach pomiedzy 300 a 1000 obr , wymienilem 2 silniczki krokowe nic niedalo kupilem przepustnice uzywana od primery i smiga az milo ,co do zamulania podczas dodawania gazu wydaje mi sie ze bedzie to lambda przez ktora ci zalewa silnik i nieprzepala tylko po chwili szarpnie bo przepalił , moze byc tez przepływomierz ale z reguły powyzej 3000 by nieszedl , co do spadania obrotów na zakrętach jedyne co mi przychodzi na mysl to wspomaganie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kadlub Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 (edytowane) witam Posiadam nissana sunny 1,6 16v wersja sr z 94r mialem podobny kłopot silnik wariowal na wolnych obrotach pomiedzy 300 a 1000 obr , wymienilem 2 silniczki krokowe nic niedalo kupilem przepustnice uzywana od primery i smiga az milo ,co do zamulania podczas dodawania gazu wydaje mi sie ze bedzie to lambda przez ktora ci zalewa silnik i nieprzepala tylko po chwili szarpnie bo przepalił , moze byc tez przepływomierz ale z reguły powyzej 3000 by nieszedl , co do spadania obrotów na zakrętach jedyne co mi przychodzi na mysl to wspomaganie napisałeś że przepływomierz ja mam taki problem że właśnie powyrzej 3 tys obrotów nie chce mi pujśc tylko sie zamula i spada do 1 tyś to może być wina przepływomierza?? Edytowane 10 Lutego 2011 przez kadlub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gustlik0 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 napisałeś że przepływomierz ja mam taki problem że właśnie powyrzej 3 tys obrotów nie chce mi pujśc tylko sie zamula i spada do 1 tyś to może być wina przepływomierza?? brak mocy masz tylko na ciepłym silniku czy też na zimnym?? jezeli na zimnym auto ma kopa to sprawdz katalizator tłumik czy nie jest zabity:D ja tak miałem ostatnio w mojej N14 i po wymianie tłumika auto targa:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.