Gość lukiroman Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Witam. Mam problem z Nissanem Terrano II 1995r., 2,7TD. W czasie jazdy (przy włączonym tylko tylnym napędzie) samoczynnie dołącza się napęd na przednie koła (wolny bieg). Kiedy jeżdżę wolno, nie używając piątego biegu - wszystko jest w porządku, problemy powstają po szybszej jeździe na piątym biegu - po zatrzymaniu i krótkim postoju już na 3 biegu auto zaczyna szarpać. Przykład: Jadę w trasie na piątym biegu, 100km/h. Wjeżdżam do miasta, staję na światłach. Ruszam na zielonym, i samoczynnie włącza się przedni napęd, nie mogę przekroczyć 20km/h, bo auto szarpie. Muszę się zatrzymać, pobawić reduktorem, włączyć napęd 4WD, potem 2WD i dopiero auto jedzie normalne. Co może być powodem takiego zachowania? Czy miał ktoś już taki problem? Jak go rozwiązać? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Pytanie 1 :?: Skąd wiesz że ci się napęd na przód załącza :diabel2: kontrolka ci się zapala :< słyszysz zgrzyt jakiś :> pytanie 2 :?: o co ci chodzi z tym szarpaniem, z opisu to wygląda na jakiś problem z silnikiem, niż z napędem, napisz jak dokładnie wyglądają objawy, bo chyba to nie napędy szwankują :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukiroman Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Pytanie 1 :?: Skąd wiesz że ci się napęd na przód załącza :diabel2: kontrolka ci się zapala :< słyszysz zgrzyt jakiś :> Tak, słychać zgrzyt i jedzie się tak jak z reduktorem, 20kmh jedzie się normalnie, lecz gdy chcę przekroczyć 20km/h, auto zaczyna szarpać. pytanie 2 :?: o co ci chodzi z tym szarpaniem, z opisu to wygląda na jakiś problem z silnikiem, niż z napędem, napisz jak dokładnie wyglądają objawy, bo chyba to nie napędy szwankują :/ Tak jak wyżej, do 20km/h jedzie się normalnie, powyżej tej prędkości auto szarpie. Kiedy się zatrzymam i pobawię biegami - włączę i wyłączę napęd 4WD - wszystko wraca do normy (do czasu kiedy znów nie przejadę kilku kilumetrów z prędkością ok. 100km/h i więcej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 nie masz Ty czegos powyginannego przy wajsze do reduktora ? albo jakies luzy moze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 A jak ci włącza napęd to rusza się wajcha od reduktora czy nie? Zapala się kontrolka? A jakbyś spróbował włączyć napęd i pojechać na jakimś prostym odcinku drogi przekraczając 20 km/h to by było dobrze. Ciężko to zdiagnozować. Ile ma twój tyran przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Po pierwsze zrób jak pisze slayer, włącz 4H rozpędź na prostym odcinku auto do 100 i nie powinno być jakiegoś szczególnego szarpania, może być niewielkie bicie na kierownicy jeślibyś miał coś pogięte w przednim napędzie (ja mam ) :kosci: Zanim zrobisz tą próbę sprawdź czy masz wszystkie koła takie same, chodzi o rozmiar, wygląd i stan bieżnika, i wyrównaj ciśnienia we wszystkich kołach. :kosci: jeśli masz różne oponki to nawet nie próbuj tego testu bo pokasujesz napędy, jeśli podczas rozpędzania na 4H będzie bardzo szarpało to też wozu nie katuj :diabel2: i napisz o wynikach :kosci: Co do załączania się samoczynnego, napisz czy wtedy gdy się sam napęd załącza zapala się też ta niebieska kontrolka 4x4 (ta która się zapala po włączeniu wajchą 4H) I napisz czy zdarza się też samoczynne rozłączenie 4x4 I jak ci dźwignia zmiany napędów działa, chodzi o to czy dźwignia przełącza się z wyczuwalnym oporem i zostaje w pozycji 2H na sztywno czy lata jak stara ku... i na razie tyle powodzenia [ Dodano: Nie 22 Lut, 2009 09:09 ] A i może z tą 100km/h to mnie fantazja ułańska poniosła, może nie przekraczaj 80 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 100 to ja ostatnio praktykowałem podczas wyprzedzania na śniegu Ale przyznam, że deczko niebezpiecznie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel zimoch Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 slayer17, witam mam pytanko czy warto kupic nissana terrano 2 z 2.7tdi czy moze 2.4 td niewiem który lepiej sie nada w teren i do codziennej jazdy i czy wogóle daje rade te autko prosze o jakąs podpowiedz czy moze jakiegos innego suv pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Persching_krk Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Witam może lepiej nie pytac o przebieg ale o cenę jaka dał za tego nissana i sprawa bedzie jasna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 slayer17, witam mam pytanko czy warto kupic nissana terrano 2 z 2.7tdi czy moze 2.4 td niewiem który lepiej sie nada w teren i do codziennej jazdy i czy wogóle daje rade te autko prosze o jakąs podpowiedz czy moze jakiegos innego suv pozdrawiam Jak dla mnie to tylko 2.7tdi - przy użyciu reduktora - cały czas w terenie zapas mocy pod butem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Ja bym dodał, że najlepiej to 2.7 TD - bez coolera, ale z mechaniczną pompą wtryskową. 20 kucy słabszy, ale przyznam, że t1 jest z tym silnikiem dość dynamiczne. Jak na swoją masę i współczynnik oporu powietrza kiosku ruchu PS. wtrąciłeś trochę offtopa. A kolega założyciel nie odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sew Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 A i coś ode mnie silnik 2,4 to nie td tylko pędzynka, w dieslu jest 2,7t i 3,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.