Gość arturo406 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 czasami nie chce zapalić 2.0 litry GT 1997 JAPOŃCZYK muszę nacisnąć pedał gazu i odpala był na kompie i nic nie znaleźli .co mam naprawić wszystko nowe świece filrty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andre Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 a jakie objawy tego niepalenia ja bym rozrusznik sprawdzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturo406 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 napisałem że po naciśnięciu gazu zapala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andre Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 to moze ci sie linka od gazu zacina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 ja też miałem tak ze trzy razy,próbowałem odpalić i nic dopiero po wciśnięciu pedału gazu odpalał silnik,komputer nic nie wykazał,a zauważyłem że robi się to tylko wtedy jak samochód postoi tak ok 3 godz,silnik jest jeszcze w miarę ciepły,temperatura ok -5C,i wskazówka tem. silnika leży jak by stał całą noc,i myślę że to nic poważnego,po prostu urządzenie rozruchowe (ssanie) daje za bogatą lub za ubogą mieszankę paliwową podczas próby odpalenia,może być to wina czujnika tem. lub po prostu tak jest to wszystko :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Witam, mam to samo. Almera N16 2004, 1,5 98KM. Odpala bez problemu przy lekko wciśniętym pedale gazu. Bez wciśniętego pedału, jak już nie zapali to jest problem z późniejszym odpaleniem nawet z wciśniętym pedałem. Również wydaję mi się, że problem leży po stronie urządzenia rozruchowego. Samochód zachowuje się jakby miał zalane świece, niestety nie mam jak sprawdzić wyglądu świec (brak odpowiedniego klucza). Jeśli problem się nasili, jadę do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winiu Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Mam ten sam problem - jak zimny to pali bez problemu jak ciepły trzeba dodać troszkę gazu. Cytuję mojego mechaniora : " Nie trzyma ciśnienia na listie" (pewnie wtryskowej). Tak sobie myślę, że jak jest zimny to działa coś ala` ssanie a jak ciepły to muszę dodać gazu i zastąpić tym ssanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 jak macie gaznik to dołożeniem pedałem gazu dodaje paliwa to sie zgodzę przy wtrysku gaz nie ma styku z paliwem ... wszystkim steruje ECU manual ---gdzie jest wyraźnie powiedziane że nie należy naciskać gazu podczas odpalania ale w momencie odpalania jak naciskacie gaz to uchylacie przepustnice i wiecej powietrza sie dostaje mieszanka sie zuboża ,,,i w tym momencie widać lepiej dla silnika ,,że odpala tz że dostaje za dużo ,,paliwa co do trzymania ciśnienia to bzdura bo widać że go zalewa a nie że ma za mało ,,bo by dodanie gazu pogorszyło tylko ,mechanik d*pa ,, co do ssania to nie ma jakiegoś tajemniczego urządzenia odpowiadającego za odpalanie na zimnym tylko idzie sygnał od czujnika temperatury płynu i w zależności od wskazań ecu dobiera skład mieszanki i obroty jak To Coobcio zrobił że na gorącym silniku odpalenie ssania daje 6KM sprawdzałem i faktycznie lepiej ciągnie posprawdzajcie omomierzem jaki jest opór na czujniku temp znaduje sie po lewej stronie kolektora ssącego ma 2 piny jest to termistor zmienia opór w zależnie od temperatury z mojego doświadczenia ma miec na zimnym ponad 2 KOHM przy 60 st schodzi już do 0.5 Kohm a ponadto przyspieszenie zapłonu pomaga przy rozruchu ,,a zobaczył bym jeszcze na przepływke ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Też mi się wydaję, że auto przy odpalaniu ma za bogatą mieszankę (stąd brak problemu przy wciśniętym pedale) bo jak nie zapali to potem jest problem z jego rozruchem. Prycha, nie wkręca się, chce zgasnąć, dopóki nie przepali tego co zaciągnął wcześniej. Później jak gdyby nigdy nic, jedynka i w drogę. Trzeba będzie zainteresować się czujnikiem... Ktoś wie jaki jest koszt samej części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Jeżeli chodzi o czujnik temperatury to raczej nic drogiego to nie jest. Spokojnie (z zapasem) powinieneś się w 50PLN zmieścić. Nie wiem jak jest w benzynie ale w dieslu są dwa czujniki temperatury (obydwa różne konstrukcyjnie). Jeden czujnik przekazuje informację o temperaturze do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do ECU. Należy mieć na uwadze, że charakterystyka czujnika temperatury jest liniowa i najlepiej wziąć ją z manuala a wszelkie pomiary przeprowadzać na zimnym silniku (najlepiej po nocce) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 P11 2.0 TD 90 km.i tu trochę przypomnę ten temat,u mnie objawy są takie jak wyrzej - gdy silnik ciepły " zero " problemów z odpalaniem,gdy zgaszę i odpalam odrazu też nie ma większych problemów,ale gdy upłynie te 15 min.to pali ale nie od razu,tylko trzeba trochę przytrzymać i odpala,nie naciskam pedału gazu,bo ma palić bez gazu,ale jak już odpali to pierwszy dech jest ciemnym dymem,a drugi już spoko czyściutko,równiutko i jest wszystko " OK ". I teraz chciałbym poznać lokalizację tych czujników temperatury silnika,jakby ktoś jakąś fotkę mógł dołączyć gdzie te czujnik się znajdują byłbym wdzięczny,bo bym to posprawdzał,przeczyścił,a jak nie to wymienił. - Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 P11 2.0 TD 90 km.i tu trochę przypomnę ten temat,u mnie objawy są takie jak wyrzej - gdy silnik ciepły " zero " problemów z odpalaniem,gdy zgaszę i odpalam odrazu też nie ma większych problemów,ale gdy upłynie te 15 min.to pali ale nie od razu,tylko trzeba trochę przytrzymać i odpala,nie naciskam pedału gazu,bo ma palić bez gazu,ale jak już odpali to pierwszy dech jest ciemnym dymem,a drugi już spoko czyściutko,równiutko i jest wszystko " OK ". I teraz chciałbym poznać lokalizację tych czujników temperatury silnika,jakby ktoś jakąś fotkę mógł dołączyć gdzie te czujnik się znajdują byłbym wdzięczny,bo bym to posprawdzał,przeczyścił,a jak nie to wymienił. - Dzięki. Ten czujnik co podaje na deske jak staniesz kolo silnika od strony pasazera jest wkrecany z gory i poznasz go po tym ze idzie do niego tylko jeden przewod. Ten co steruje ECU jest koloru czarnego lub szarego . Jest to czujnik 2 pinowy. Raczej go nie pomylisz.Tych czujnikow sie nie czysci tylko wymienia jesli sa niedobre. Jakie maja miec parametry masz w manualu.Poza tym jest autudiagnostyka . Jesli wyskoczy Ci blad 13 to bedziesz mial do wymiany ten co steruje ECU.Ja placilem za niego 38zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Cześć. Raczej autodiagnostyka nie była potrzebna poniewarz u mnie w żadnym wypadku nie zaświeciła się kontrolka CHECK,a więc nawet o tym nie myślałem,ale oczywiście sprawdziłem i ( KOD 55 ) a więc uśmiech na twarzy !.Chyba będzie poprostu trzeba wymienić ten czujnik,ceny nie są jakieś oszałemiające,a więc morzna spróbować. Siemano.Jeszcze jedno pytanie w celu weryfikacji danych ! Czy na fotce -( NR.1 ) jest czujnik temperatury silnika ? a -( NR.2 ) to czujnik odpowiadający za pokazywanie temperatury na desce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Tak to sa te czujniki tak jak na zdjeciu. A po co chcesz wymieniac jak dobry. Zostaw lepiej te pieniadze na kwiaty dla dziewczyny.U mnie jak sie zagrzeje tez nieraz nie pali za pierwszym razem .Po prostu nie odpalaj od razu tylko poczekaj jakas chwile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Tak to sa te czujniki tak jak na zdjeciu. A po co chcesz wymieniac jak dobry. Zostaw lepiej te pieniadze na kwiaty dla dziewczyny.U mnie jak sie zagrzeje tez nieraz nie pali za pierwszym razem .Po prostu nie odpalaj od razu tylko poczekaj jakas chwile. Nie,Nie,u mnie jest to tak - gdy silnik zimny,pali od strzału,gdy ciepły pali po dłuższym przytrzymaniu,a jak odpali to przykopci na czarno,wydaje mi się że to paliwo które zbiera cię przez tą chwilę gdy odpalenie trwa dłużej,po drugie rozrusznik cierpi bo kręci za długo,przynajmniej mi się tak wydaje.Z tego co przeczytałem - na początku sprawdze te czujniki,a jak coś to je poprostu wymienie,bo mnie ta sprawa trochę denerwuje,a poza tym jeżeli jedna rzecz jest już osłabiona to za nią klęka druga,a więc lepiej płaciś raz niż dwa. Dzięki za potwierdzenie czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 czasami nie chce zapalić 2.0 litry GT 1997 JAPOŃCZYK muszę nacisnąć pedał gazu i odpala był na kompie i nic nie znaleźli .co mam naprawić wszystko nowe świece filrty witam jak kolega poradził sobie z tym nie paleniem p11 gt u mnie jest tak ze jak zimny to nie chce palic z pierwszego tylko trzeba go pokręcić ok 15 sek czasami na dwa lub trzy podejścia ja nie próbowałem wciskać pedału gazu przy odpalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Wkręce się jeszcze tutaj - bo trochę o temperaturze piszemy i czujnikach - a jak jest u was,bo u mnie wskazówka temperatury na desce jeszcze nigdy nie była wyżej niż trochę nad połowę wskaznika i to chyba jest coś nie tak,czy morze być za to odpowiedzialny czujnik który podaje temp.na deskę ( bo ten drugi czujnik temp.silnika wymieniony parę dni temu ),wentylator się raczej załancza kiedy jest potrzeba,bo zrobiłem niedawno trasę 300km.i wszystko było "ok",tylko myślę że ta wskazówka to powinna iść na takiej trasie spokojnie na 90 stopni, a ona siada ponad połowę i już się nie podniesie,chodzby jak silnik się zagrzał. I dwa pisałem też o tym że trudniej odpala jak ciepły silnik - wymieniłem czujnik temp.silnika,bo taki były domysły,ale to nie to,morze coś z zapłonem,tylko jaka znowu silnik zimny to pali od strzału.Morze jak ciepły to paliwa za dużo dostaje i go zalewa bo jak odpali,to trochę przykopci, a co wy o tym sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariuszp1979 Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Witam Czy możecie podać jak znaleźć taki czujnik w jakimś sklepie,czy Allegro, bo jak pytam o czujnik temperatury dla urządzenie rozruchowego to nikt nic nie wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Widzę że niniejszy wątek dawno umarł bez informacji o rozwiązaniu problemu. Jeśli komuś udało się poradzić z przypadłością utrudnionego odpalania gdy silnik jest "letni" (ani całkiem zimny ani całkiem nagrzany) to byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki. Ja u siebie jak na razie ustaliłem, że wszystko w porządku jest z czujnikiem temp. silnika, podczas rozruchu wtryskiwacze mają prawidłowe czasy otwarcia, nie ma problemów z ciśnieniem paliwa. W dalszej kolejności będę przyglądał się działaniu układu zapłonowego chociaż nie mam przekonania czy może on być przyczyną skoro wystarczy pododawać trochę gazu żeby silnik zaskoczył (chociaż i tak z pewnym opóźnieniem, gdzieś tak po 3 - 4 sek. kręcenia rozrusznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ochen1977 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Podobnie jak kolega z postu wyżej borykam się ostatnio z podobnym problemem.Sytuacja wygląda następująco na zimnym silniku pali za pierwszym razem ale na rozgrzanym zaczynają się schody muszę kręcić rozrusznikiem kilka sekund i wciskać pedał gazu żeby primerka zagadała i to nieraz za pierwszym razem nie odpali zresztą po odpaleniu przez chwilę obroty świrują i skaczą między 1300 a 500 i po chwili schodzą na ok 700 .Jakieś sugestie co do tej dolegliwości (primera 1.6 b+g ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.