lisek Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Cześć. Doprowadzam swoją P10 do stanu idealnego zostały mi dosłownie dwie małe usterki, i właśnie się biorę za pierwszą. Lewe przednie koło. (przy kierowcy) Piszczy. Pisk od toczenia koła, jakby cos z hamulcami, czy cos dotykało do tarczy. ale Do tarczy nic nie dotyka Problem występuje jak jade prosto. Wystarczy minimalnie ruszyc kierownicą w którą kolwiek stronę i problem ustaje, lub delikatnie nacisnąć na hamulec. Na początku sądziłem , że może pęd wiatru dociska osłone do tarczy, ale na niej nie znalazłem żadncych śladów. - dodatkowo problem jest taki, że nie musze jechać szybko, wystarczy się minimalnie toczyć. Problem nie występuje też na krótkich odcinkach - dopiero jak jezdze duzo po miescie lub na trasie (powiedzmy powyzej 20km) Skłaniam się ku myśli że to łożysko w kole ma luz - minimalne skręty koła powodują przemieszczenie się obciążenia w nim, a hamowanie stabilizację po przez tarczę. A gdy sie jedzie prosto, czyli w pozycji najczęstszej dla pracy łożyska cos sie wytarło Ktoś ma jakis lepszy pomysł? Sądzicie, że moja teoria ma ręce i nogi? Może ktoś sie spotkał z takim problemem i to coś zupełnie innego? Help Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AD2M Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam, a może po prostu problem tkwi w tym, że zaciski Ci nie odbijają? Jak sprawdzałeś, że nic nie dotyka do tarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 zaciski odbijają, dbam o nie przy każdej wymianie klocków - o ich pływanie. Samych tłoczków nie sprawdzam, ale klocki po obu stronach zużywają się równomiernie, zarówno po obu stronach tarczy, jak i po obu stronach auta Co do tarczy sprawdzałem, tak, że widze że z każdej strony tarczy do osłony jest szpara Osłona jest sztywna , nic nie zgniło co mogło by sie wyginać w czasie jazdy. Na osłonie i na tarczy nie ma żadnych śladów obcierania. Prowadnice klocków zawsze smaruje żeby się im lekko pływało. Wymieniam niedługo klocki to chce przerobić ten temat ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek82 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 lisek, u mnie było tak samo a okazało się że to klocki. Na tarczy od wewnetrznej strony było widać minimalne zarysowanie , takie swierze i to było to, na zimnych tez miałem cicho a jak troche pojezdziłem to działo się dokładnie to co mówisz!dodam jeszzce ze na skreconych tez nie piszczało i jak delikatnie naciskałem hamulec to tez byla cisza czyli dokladnie tak jak u Ciebie, dla mnie to klocki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 obys miał racje. Nowiutkie klocki już czekają w bagażniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek82 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 no ja na to stawiam a jakie masz klocki?? ja kupilem akabono czy jakos tak nie moge zapamietac tej nazwy ;-) a tak poza tym mam pytanie przy wymianie np swiec trzeba jechac na kompa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 nie trzeba. Teraz jezdze na klockach MAFF. A zakładam TRW/Lucas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek82 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 drogie? ja za swoje dałem 80zł więc uważam ze nie wiele a podobno je pakuja w oryginale, tak mi mowiono... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 100zł [ Dodano: Pon 23 Lut, 2009 09:34 ] akebono też są ok moim zdaniem - w niektórych nissanach jest system hamulcowy akebono to tam występują fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 witam ja zdążyłem wymienić już łożysko 160zł, klocki(piszczą przy hamowaniu-irytujące) i tarcze na nowe nipparts 220zł dalej mam podobny dzwięk .Już niewiem co to jest , (osłona jednak i u mnie nie ociera tarczy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek82 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 chmielo, to wymień te klocki na jakieś lepsze, może krzywo biorą??tarcza jak się nagrzewa to troche zwiększa swoja objętośc i wtedy może samoistnie ocierać i wydawać taki dzwięk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 klocki wymienione na nowe TRW/Lucas. Piszczy dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damianus Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Miałem coś podobnego właśnie (ale nie słyszę twojego pisku więc nie stwierdzam, że to na bank to samo). Musiałem robić to na 2 razy. Najpierw rozkręciłem zacisk i okazało się, że jedna prowadnica się zapiekła. Rozgrzanie palniczkiem pomogło i wyszła. Nasmarowane wszystko smarem. Chodziło ładnie. Po przejechaniu 200 km to samo. Więc rozkręciłem jeszcze raz i rozebrałem tłoczek - okazało się, że pod gumką tłoczka, która była założona o dziwo prawidłowo i jest cała, pojawiła się obwódka z rdzy. Nie wiem jak się tam dostała ta wilgoć. Trzeba było zacisnąć przewód, wyjąć tłoczek (bo trudno jest założyć gumkę bez wyciągnięcia go całkowicie). Odpowietrzenie zacisku i problem jak ręką odjął. Dodatkowo Zupełnie inaczej chodzi pedał hamulca - łatwiej, a hamulce biorą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 u mnie właśnie wszystko pracuje cacy, no nic - musze powalczyc z tym problemem niestety jeszcze. Boje się, że to łożysko, no ale oby nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chemik Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 siema lisek,hmm,heehehe własnie mnie juz doprowadza to do szału i miałem też zakładac,nowy temat n ten problem,jest u mnie identycznie,przy wolnej jezdzie czy to przy szybkiej piszczy jak cholera,tez nie wiem co to a no i dodam ze obydwa łozyska przednich koł wymieniaem w tamtym roku,tez bede walczył z tym problemem.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 pisk jest jednility czy tak pi pi pi wraz z obrotem koła???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 u mnie jest zdecydowanie pi pi pi wraz z obrotem koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 aha wiec juz wam pisze z cZym kiedyś walczyłem i co wytłumaczył mi mądry mechanik. jeśli piszczy ciągle czyli piiiiiiiii to albo trzyma zacisk albo tarcza jest wadliwa tarcza tez musi mieć delikatniutkie bicie tam w granicach mikro metrów. ty na pedale tego nie odczujesz a cos musi ci cofnąc klocki .... jezeli piska ci pi pi pi pi to i wiesz ze zacisk pływa idealnie i nie jet tloczek zapieczony i tarcze wiesz ze masz dobre.... piszczy ci zapewne z jednej strony zamień tarcze stronami jesli bedzie piszczeć dalej.. pewnie wymianiałeś łozysko niedawno bądz kiedyś tam???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 ja nie wymieniałem, w sumie tarcze stronami moge zamienic bo to mało roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 jezeli zamiana tarczy nie pomoze piasta łozysko i ta obudowa cała czy tam zwrotnica na śmieci..... ja walczyłem dosyć długo nowe tarcze kilka rodzajów klocków twarde jakies lukasa mieksze bardziej.... wymieniłem sobie kiedys zwrotnice miałem i zamieniłem bo mowie moze piasta bicie dostała .... jak ręką odjoł..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiannik Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Koledzy wielka prosba o pomoc Mam taki problem jak opisuja tutaj mniej wiecej forumowicze lecz nie jest to jednak to samo a mianowicie lewe przednie koło piszczy ale nie cały czas tylko jak sie zawieszenie i chamulce rozgrzeja i jest to pisk Pi Pi Pi . Jeżeli jade na wprost i dotknę leciutko hamulca to kierownica wpada w wibracie (BIJE) jezeli docisne mocniej to problem ustaje czyli nie piszczy koło i nie bije kierownicą i za momęt kilkaset metrów to samo czyli piszczy i jak dotknę hamulca to kierownica bije , nie chce bez sensu wydawać kasy wiec prosze o jakies propozycje może sam cos naprawie z moimi zdolnosciami manualnymi Dodam jeszcze że prowadnice nasmarowane i zacisk można reką poruszyć wiec to na pewno nie to prosze o odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Tarcze masz proste? może zacisk ci się czasami blokuje? Jak będzie piszczeć zatrzymaj się podnieś koło i wtedy zobacz co się dzieje, przekręć kołem może zobaczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.