Gość marcinp777 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Przeczytałem chyba już wszystko na temat przepływomierza, co znajduje się na forum. U mnie sprawa wygląda następująco: - obroty spadają prawie do zera (po chwili wracają i to różnie i zależy do prędkości, wracają na 1000-1400) - ewidentny brak mocy (strach wyprzedzać na 4 biegu, gdy na liczniku jest mniej niż 80 km/h) - przy obrotach 3200-3500 jest dziura (chwilkę się zastanawia) - i chyba najważniejsze, mechanik klubowy z Łodygowej stwierdził, że przepływomierz jest do wymiany. Zacząłem szukać szukać przepływki i okazało się, że jest nietypowa - BOSCH 0 280 218 025, 22680 7J500, podono odpowiednikiem tej przepływki jest 0 280 218 096, człowiek jednego ze szrortów powiedział, żebym wykręcił wkład przepływki bo może się różnić od obudowy, tak zrobiłem i okazało się, że wkład jest BOSCHA o nr F 00 C 2 G2 060, 182 04 2 B. Mam prośbę, czy ktoś z was może ustalić jaka powinna być w oryginalna przepływka w moim aucie, albo jaki zamiennik mogę zastosować ? NISSAN PRIMERA 2.0I, 110 kW, 1999r. VIN: SJNFCAP11U0421396. Zrobiłem autodiagnostykę i wyszło mi 10 razy wolno i 10 razy szybko razy 4 czy dobrze odczytuję błąd 104 i co on oznacza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RooS Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Z moich informacji wynika, że BOSCH 0 280 218 025 został zastąpiony przez BOSCH 0 280 218 096. I jest to przepływka do silnika 2.0 ale 103 kW. Do silnika 110 kW wyrzuca mi przepływkę o numerze OE 22680 2J200 o taką: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 marcinp777, jedź na kompa niech dokładnie ci sprawdzą jakie błędy ci pokazuje check. Może to czujnik położenia wału korbowego albo rozrząd. Po podpięciu do kompa wszystko ci pokaże czy przepływka czy co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinp777 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Napisałem e-maila do serwisu nissana, odpowiedzieli, że w moim modelu powinien być zamontowany oryginalny przepływomierz nissana o numerze 22680-6n210 za 2415 zł brutto. Poszperałem trochę i okazuje się, że odpowiednikiem 22680-6n210 jest przepływomierz BOSCHA o nr 0 280 218 025, który jak napisał RooS został zastąpiony przez 0 280 218 096. A jeśli chodzi o ilość KW, to vin mojego samochodu był sprawdzany na forum i wtedy wyszło, że mam 103 kW, a te 110 kW to wpisywali w dowód rejestracyjny. Więc szukam przepływomierza o takich numerach. [ Dodano: Wto 03 Mar, 2009 13:44 ] Tak informacyjnie, po dogłębnym przeszukaniu internetu, wyszło, że dobrze odczytałem błąd po autodiagnostyce - odczytujemy go jako P0104 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - przerwa. Do szczęścia potrzebny mi jest tylko przepływomierz w rozsądnej cenie [ Dodano: Pon 16 Mar, 2009 09:30 ] Proszę o pomoc. A więc udało mi się trafić używany przepływomierz BOSCH 0 280 218 025 z anglika i jakież było moje zdziwienie, gdy zajrzałem do środka, okazało się, że wkład jest bez platynowego drucika i opornika, ale myślę sobie, że pewnie tak jest w oryginale. Odpaliłem auto pochodził chwilkę i zgasł. Jeżdżę na tej przepływce, ale jest nawet gorzej niż na starej, czyli nadal brak mocy i spadające obroty do 100-200. Czy ktoś mi może powiedzieć, czy w oryginale (a ta wygląda na oryginalną) powinien być drucik z opornikiem ? [ Dodano: Pon 23 Mar, 2009 10:36 ] Czy w przepływomierzu BOSCHA o nr 0 280 218 025 lub o nr 0 280 218 096 powinien być drucik z opornikiem, czy nie ? Bo człowiek od którego kupiłem używaną przepływkę twierdzi, że w tym modelu nie ma drucika z opornikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jog-el Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Witam. Nie wiem czy temat jeszcze aktualny. Przepływomierz 0 280 218 025 i 0 280 218 096 to 2 różne przepływomierze z różnymi modułami. W ...096 jest moduł F 00C 2G2 060 Z "DRUCIKIEM" czyli termistorem , w ...025 moduł F 00C 2G2 039 bez tegoż termistora. Taka jest różnica, a więc gość mówił prawdę. Pozdrawiam Józef Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 ja orginalnie mialem bosha bez tego termistora, po uszkodzeniu kupilem od anglika tez boscha, ten miał termistor na te numerki wogule nie zwróciłem uwagi (jedynie tyle ze na jednym i drugim sa inne po wymianie komputer silnika wydawał sie "zdziwiony" przez pierwsze 15min pracy, pozniej wszystko sie unormowało i teraz pracuje idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Witam, Ogarniał ktoś ostatnio temat naprawy / wymiany przepływomierza ? Z inter cars mogę mieć za 600 zł 0 280 218 096. słyszałem, że można kupić jakiś inny, tańszy i przełożyć tylko termistor - ktoś to ogarnia ? Mam natomiast w garażu wolny 0 280 218 094 - jest on od wersji 1.8 - czy będzie pasować do 2.0 103 kW ? Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Witam, Ogarniał ktoś ostatnio temat naprawy / wymiany przepływomierza ? Z inter cars mogę mieć za 600 zł 0 280 218 096. słyszałem, że można kupić jakiś inny, tańszy i przełożyć tylko termistor - ktoś to ogarnia ? Mam natomiast w garażu wolny 0 280 218 094 - jest on od wersji 1.8 - czy będzie pasować do 2.0 103 kW ? Proszę o pomoc Masz jeszcze ten przepływomierz?Daj cenę na pw, może się dogadamy :-) jestem skłonny odkupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.