Gość gazelek Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Zima sie konczy, wraz z nia skonczy sie pewnie moj zapal do robienia czegokolwiek, wiec zawczasu chce pokupic czesci - bedzie wieksza motywacja . W trakcie zimy czesto spotykalem sie z zamarznietym zamkiem w mojej Micrze i chwalilem geniusz Mercedesa, ktory to mial otwieranie z pilota . No i stwierdzilem, ze jak dozyje, to bede chcial sobie cos takiego u siebie zrobic - tym bardziej, ze po zimie mam mocno przejechany kluczyk :/. Poszukalem troche po allegro, skontaktowalem sie z jednym sprzedawca i oto, co mi bedzie potrzebne: - sterownik centralnego zamka, LINK - dwa groty do dorobienia kluczykow, LINK - silownik (to doradzil mi sprzedawca, ma polaczyc fabryczny centralny ze sterownikiem, inaczej moze nie dzialac), LINK - opcjonalnie - silownik do otwierania klapy, LINK - opcjonalnie - modul domykania szyb LINK Sterownik pracuje na czestotliwosci 433MHz, czyli dozwolonej w Polsce. Koszt czesci: 206zl, Czemu scyzoryki? Czytalem na tym forum, bodajze w dziale 'Almera', ze te scyzoryki z allegro sa dosyc badziewne - coz, ja akurat mam kaprys zeby miec scyzoryk;) Dlaczego nie zamontowac odrazu alarmu? Z tego wzgledu, ze ja go po prostu nie chce... kupujac czesci zestaw z alarmem wyjdzie drozej o jakies 10-20zl. Ale ja po prostu go nie chce, bo a nuz mi sie gdzies w nocy wlaczy itp... a nikt raczej mojej Micry kradl nie bedzie Dlaczego akurat ten sprzedawca? Nie, to nie jest reklama, podalem przykladowe linki z przykladowymi cenami. Dowiadywalem sie tez o niektore rzeczy wlasnie u tego sprzedawcy. Przejdzmy do sedna sprawy Jak zwykle pierwsze pytanie - czy ktos robil cos podobnego? Moze ktos dysponuje jakimis zdjeciami, moze udzielic jakichs porad itp? Pytanie 2 - ktos dorabial kluczyk do Micry (wersja bez immo)? Jaki jest koszt takiej uslugi (domyslam sie, ze niewielki, biorac pod uwage, ze nie mam immobilisera). Pytanie 3 - gdzie znajduje sie modul centralnego zamka w Micrze? Czy tak samo, jak w Almerze (w okolicach prawego kolana kierowcy, za plastikiem)? Pytanie 4 - jesli ktos mial do czynienia z taka sytuacja - jaki zestaw czesci polecacie? Pytanie 5 - stopien skomplikowania takiej czynnosci nie ma sensu dawac drugie tyle pieniedzy za robocizne, jesli mozna to zrobic samemu.. Dziekuje z gory za odpowiedzi, jak mi sie cos przypomni jeszcze, to dopisze Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość foxi85 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Mam za sobą montaż centralnego zamaka z opcją obsługi z pilota: 1. robota wykonalna, jeden dzień roboty, możliwość zaoszczędzenia znacznej kwoty 2. zestaw dostarczony z allegro zawierał praktycznie wszystkie potrzebne części, dokupiłem jedynie opaski termokurczliwe, opaski ściskające, taśma izolacyjna... 3. roboty dość sporo, demontaż boczków drzwi, plastiki w środku, przeciąganie kabli... 4. nie wiem, gdzie znajduje się moduł centralnego w nissanie z oryginalnym centralnym zamkiem, ja zamontowałem koło "puszki" z bezpiecznikami 5. kluczyka nie dorabiałem, mam z immo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gazelek Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Mam za sobą montaż centralnego zamaka z opcją obsługi z pilota:5. kluczyka nie dorabiałem, mam z immo No wlasnie, ja mam akurat oryginalny centralny. Kluczyk masz z immo - i rozumiem, ze do tego ekstra pilot, tak? Nie scyzoryk? Jak wygladala sprawa z silownikami do otwierania poszczegolnych drzwi? Montowales w 3d, czy 5d? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość foxi85 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Kluczyk oryginał, nie scyzoryk, do oryginału zwykły czarny pilocik z niebieską diodą pod kolor micry ciężko było coś takiego znaleźć, obecnie same „disco-ufo” w ofercie na allegro. Micrę mam wersję 3D, siłowniki do otwierania drzwi z wewnątrz działają bezproblemowo, trochę ciężej niż przed instalacją centrala, 3 drzwi otwierane z wajchy koło fotela kierowy lub z zamka na tylniej klapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gazelek Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 3 drzwi otwierane z wajchy koło fotela kierowy lub z zamka na tylniej klapie. Dlatego tez chce zamontowac silownik do otwierania klapy, bo mechanizm do otwierania tylniej klapy umarl, a zamek mam dosc silnie zabrudzony i nie moge go otworzyc kluczykiem :/ czekam az sie zrobi troche cieplej i sie za to zabiore, ale otwieranie bagaznika z pilota tez jest przydatne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 1) Robota wykonalna, wręcz dość łatwa a tak na prawdę najwięcej zabawy jest przy przeciąganiu kabli zwłaszcza jak chcesz przez oryginalną gumkę łączącą kabinę z drzwiami. Ustaw dobrze siłowniki, jak najbardziej precyzyjnie i prostopadle do cięgien żeby siłowniki uderzały beż zbędnych strat energii. Ważne zwłaszcza jeżeli chodzi o zimę . Tak to nie ma co doradzać, wszystko będziesz widział i wiedział jak sobie najlepiej założyć siłowniki itd itp 2) ja właśnie miałem pilota scyzoryka, dorobienie klucza łącznie z kosztem grota - 20zł (ten co był w scyzoryku fabrycznie był dla fiatowskiego kluczyka, groty trzeba dobrać odpowiednio do marki a nie raz i roczników ale kosztują parę złoty choćby na allegro, bez problemu się je wymienia w pilotach scyzorykach) 3) mniej więcej tam 4) Ja założyłem zestaw za około 90 zł (był w tym pilot scyzoryk, 4 siłowniki ze sprzęgłem około 4kg (dwa mastery), centralka sterująca z możliwością podpięcia do syrenki lub kierunkowskazów i do centralki osobny moduł radiowy. Spisywał się znakomicie przez 2 lata, potem auto sprzedałem 5) dokładnie nie ma sensu bo spokojnie w jeden dzień sobie to założysz sam a jak jesteś w miarę obyty to pół dnia Użyj wyszukiwarki bo jest dużo tematów na temat centralnego w naszych micrach łącznie ze zdjęciami na pewno Ci się przyda jak masz jeszcze jakieś konkretne pytania to pisz na cokolwiek co tam mam podane u dołu , pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafaela Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Miałam zakładany centralny do k11. - kluczyk bez imo - 37,00 zł - pilot - 80,00 zł - przekaźnik do sterownika - 10 zł trzeba było zmniejszyć zasięg pilota, bo bawiąc sie nim w domu otworzyłam zamek . też mam bez alarmu tzn wyjca. Lepsze sa samoróbki bo nie standardowe. Dodatkowy kluczyk bez imo spiety z kluczami domowymi jest przydatny w przypadku zatrzaśnięcia samochodu z kluczykami w środku 20 km od domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MD Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Wszystko się zgadza ale nikt nie pisze jak to jest z podłączeniem gdy w mikrze jest fabryczny centralny. To znaczy gdzie i jak podpiąć centralkę od pilota do centralki od zamka? Czy można sterować oryginalny zamek impulsem (-)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość makos Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 a czy ktoś może polecić miejsce w warszawie gdzie można dorobić kluczyk :?: mam kluczyk z wbudowanym pilotem i chciałbym go powielić tyle że nie wiem gdzie :/ a dzisiaj to jakaś kaszana się zrobiła bo nie chciał mi się zamknąć z pilota i nie wiem czemu bo otwiera się bez problemu a zamknąć się nie chciał mimo że w ciągu dnia robiłem to kilka razy :/ jakieś propozycje dlaczego :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gazelek Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Wlasnie skonczylem robote Realnie biorac, trzeba miec caly dzien, szczegolnie jesli sie chce wszystko dokladnie zrobic, razem z lutowaniem, koszulkami termokurczliwymi itp. Najwiecej problemow sprawilo umiejscowienie silownika w drzwiach kierowcy, w koncu znalazlem miejsce, ktore wyglada jakby wrecz stworzone na ten silownik, musialem pozniej obciac jeden plastikowy bolec w podlokietniku, ale w sumie dziala (no prawie, bede musial jeszcze przestawic troche ciegno silownika). Najwiecej zabawy - jak ktos napisal, z przeciaganiem kabli, naprawde mi to dalo w kosc. Satysfakcja z wykonania naprawde dobrej roboty - bezcenna Gdyby ktos mial jakies pytania, to sluze pomoca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Browarny Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Też sam zakładałem, bez większych problemów. Od roku czasu działa r e w e l a c y j n i e. Pilocik osobno. Tylna klapa otwierana z wajchy, nie bardzo sobie wyobrażam po co tam dawać siłownik i jak miałoby to działać (chyba że pilot ma osobny klawisz do ryglowania klapy). Siłowniki pasują idealnie do przetłoczeń w szkielecie drzwi, nic nie trzeba wycinać. Rady dla montujących: -dokładnie wyregulować długość cięgna siłownika bo przy źle dobranej długości siłownik szybko padnie -śruby montażowe zalać klejem bo inaczej wcześniej czy później zaczną się odkręcać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gazelek Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Tylna klapa otwierana z wajchy, nie bardzo sobie wyobrażam po co tam dawać siłownik i jak miałoby to działać (chyba że pilot ma osobny klawisz do ryglowania klapy). Padla mi wlasnie wajcha wiec zalozylem silownik taki na linke, wywalilem mechanizm otwierajacy klape poprzez wajche i w to miejsce zalozylem linke od silownika, pod kierownica dolozylem przycisk otwierajacy a na pilocie mam dodatkowy guzik, ktorym otwieram klape z pilota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Browarny Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 A no to szacun Gazelek, osobny przycisk na desce to jest fajny bajer. Ja kupiłem prosty sterownik i piloty tylko z dwoma przyciskami (otwórz/zamknij) więc podłączanie do tego klapy było bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Longers Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 odswieze temat bo mam pytanie czy z fabrycznym centralnym zamkiem w wersji 5d w drzwiach kierowcy jest silownik? bo gdzies czytalem ze w sunny trzeba bylo dokladac. Czy ktoś dokładał samo sterowanie do fabrycznego zamka. prosze o jakies podpowiedzi EDIT zdjalem boczki i niestety sie okazlo ze silownika nie ma , na szczescie wczoraj kumplowi zakladalismy w almerze gotowy zestaw z silownikami i zostal mu jeden master. niestety dalej nie wiem jako co i gdzie podlaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 dla mnie sprawa jest niezrozumiala. Jak moze byc centralny w 3 drzwiach a u kierowcy nie>? to na jakiej zasadzie to dziala? kierowca sobie zamyka a potem domyka reszte? bezsens lub mi to wyjasnijcie ;D to jest tak jak by rozrusznik rozkrecil auto na 3 cylindry a 4tego trzeba by na popych :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Longers Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 sa 3 silowniki bo u kierowcy drzwi otwiera sie kluczykiem ,a czujnik przy tym zamku podaje informacje do centralki aby zamknac pozostale drzwi. jutro biore sie za zakladanie znalazlem troche info o tym sterowniku na forum mazdy. dam znac jak skoncze EDIT Robota skonczona, tak jak mowilem dołożyłem siłownik w drwiach u kierowcy podpiąłem go do kupionego sterownika, ktory po nacisnieciu na pilocie otwieral ten silownik a czujnik w drzwiach daje sygnal do fabrycznej centralki aby zamknac lub otworzyc pozostale drzwi. najtrudniej bylo znalezc miejsce na silownik w tych ciasnych drzwiach mikrusa ale dalo rade i to chyba jedyne miejsce. nie wiem tylko jak podlaczyc sie pod kierunkowskazy bo ze sterownika idzie jeden kabel a w przycisku od awaryjnych jest kabli 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 mega to dzikie ja tez nie mam awaryjnych na centralnym chociaz sygnal wysyla bo slychac cyk cyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek_gl Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 (edytowane) a ja mam pytanie - gdzie dokładnie zainstalowaliście siłowniki... Tu mam link do zdjęcia... Edytowane 20 Sierpnia 2009 przez tomek_gl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0m3k Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Ja u siebie zamontowalem tak: (czerwony kolor- silownik, rozowy kolor- ciegno). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iLOVEmicra Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 jeśli chodzi o temat zamków/kluczyków, to mam trochę dziwne pytanie (nawet jak na kobietę).. Pod maską przy alarmie jest.. hmm.. otworek na kluczyk - zgaduję że po to, aby w razie czego (np. wymiany akumulatora??) ten alarm wyłączyć. Problem w tym, że ja tego kluczyka nie mam.. :/ Moje pytanie - w jak dużych tarapatach jestem?? W jakich sytuacjach ten kluczyk może okazać się niezbędny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Czytając ten wątek nadal nie zrozumiałem, czy jeżeli auto posiada fabrycznie montowany centralny zamek (wersja 3D) obsługiwany kluczykiem, potrzebuje jedynie sterownik czy wymagany jest zabieg rozprucia boczków drzwi celem modyfikacji seryjnego zamka. Zaznaczam iż nie jestem totalnym ignorantem, raz już rozbierałem boczki, wiem ile to roboczo godzin pochłania, a nie zwróciłem wtedy uwagi jak to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0m3k Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Pod maską przy alarmie jest.. hmm.. otworek na kluczyk - zgaduję że po to, aby w razie czego (np. wymiany akumulatora??) ten alarm wyłączyć. Kluczyk jest do wylaczenia (a wlasciwie 'uciszenia') wyjacej syrenki z wlasnym zasialniem. Niekiedy centralka alarmu jest wbudowana w syrenke, ale wtedy rowniez kluczykiem 'uciszamy' syrene. Problem w tym, że ja tego kluczyka nie mam.. :/ Moje pytanie - w jak dużych tarapatach jestem?? W jakich sytuacjach ten kluczyk może okazać się niezbędny? Kluczyk moze byc niezbedny w przypadku, gdy np. padnie akumulator lub jest wymieniany ( jak zreszta wspomnialas) i alarm wykryje to jako odciecie zasialnia (ze niby ktos w ten sposob chce go unieszkodliwic), wtedy wlacza syrenke. Wlasnie w takiej sytuacji moze sie przydac kluczyk (zeby przechodnie nie mysleli, ze kadniesz czyjs samochod) . Jezeli jest to sama syrenka (bez wbudowanej centralki), to mozna ja po prostu wymienic na nowa (z kluczykiem, lub bez kluczyka i mozliwosci 'uciszenia' syrenki). W przypadku wbudowanej centralki mozna poszukac elektryka/elektronika, ktory otworzy syrenke i wymieni sam mechanizm z kluczykiem (do kupienia w dobrych sklepach z elektronika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość t0m3k Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 czy jeżeli auto posiada fabrycznie montowany centralny zamek (wersja 3D) obsługiwany kluczykiem, potrzebuje jedynie sterownik czy wymagany jest zabieg rozprucia boczków drzwi celem modyfikacji seryjnego zamka. W przypadku posiadania fabrycznego centralnego zamka, powinno wystarczyc podlaczenie sterownika z pilotami pod centralke nissan'owego CZ. Nie wiem czy w micrze centralka orginalnego CZ jest osobno, czy zintegrowana z silownikiem (jesli ktos wie, bylbym wdzieczny za informacje ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Czy centralka Nissana do seryjnie montowanego centralnego zamka to ta czarna skrzyneczka, zamocowana po lewej stronie kolumny kierownicy? Znalezione na aledrogo.pl, więc odpowiadam sobie i innym. Na podstawie wtyczek i podobieństwa kształtu. To jest TO! Czy ktoś posiada schemat (instalacja elektryczna), ew wiedzę jak połączyć ten centralny sterownik Nissana ze sterownikiem BX 30 tutaj daje schematy tego BX SCHEMATY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Longers Opublikowano 1 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2009 (edytowane) u mnie w 5d podlaczalem sterownik bx10. Mam fabryczny centralny zamek i sam sterownik nie wystarcza musisz dokupic siłownik. Wyglada to tak ze w drzwiach kierowcy nie ma silownika tylko czujnik polozenia ciegna zamka, ktory daje sygnal do centralki a z centralki zamykane sa pozostale drzwi, ktore juz maja silowniki. Nie wiem czy 3d tez nie ma tego silownika, chyba musisz sam sprawdzic. przy fabrycznej centralce nic nie robilem. po prostu sterownik bx 10 zamyka silownik w drzwiach kierowcy,a czujnik na ciegnie daje informacje do fabrycznego zamka. Czyli do sterownika podłączyłem tylko zasilanie i nowy siłownik w drzwiach. Edytowane 1 Listopada 2009 przez Longers Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.