Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

dobór uszczeli pod głowice po nr vin


Gość heineken72
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość heineken72

Witam czy ktoś z klubowiczów może mi powiedzieć jaka powinna iśc uszczelka

do Primery P10 1991 2.0d vin SJNBDAP10U0145564

 

w Aso nie powiedzieli mają oryginal nie znają szczegułów

chciałęm kupic zamiennik (grafitowy z Ajusa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge podac Ci nr. katalogowy elringa,

pierwsza grubosc 1,15 mm ELR 864.170

druga grubość 1,20 mm ELR 864.200

trzecia grubość 1.25mm ELR 864.210

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

heineken72, proponuję kupić Elringa , innych nie polecam , bo długo nie wytrzymują. jswistow podał Ci numery , tak , że masz do wyboru. Zależy ile zebrali Ci z głowicy przy planowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heineken72 Ajusa, i inne wspaniałe koreańskie nazwy omija szerokim łukiem jak i JC. Popieram słowa Maniek-ol że jak kupować to porządne uszczelki, teraz wymieniam u siebie, wcześniej miałem innych firm i to co zakładałem tak samo długo trzymało w stosunku do jakości. Teraz mam Elringa (jeszcze nie założonego) i trzymając w ręku od razu widać że jest to porządny kawałek uszczelki a nie jakieś szajs.

Jeżeli chcesz przykozaczyć to jeszcze jest uszczelka Goetz ale cena powala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

dzieki za porade. Facet proponował mi w sklepie ajusa mówił ze są dobre (lepsze od 4max)

ale w takim razie zdecyduje sie na ERLING.

 

Jastrząb ... czy sruby tez dajesz nowe?

napisz ile za czesci dałes nowe i ile mechanik ci za robote weżmiej

jak już bedziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie uszczelki głowicy teoretycznie powinno się wymienić i szpilki na nowe,w praktyce jest różnie,niektórzy wymieniają,inni nie,wydatek nie jest duży i lepiej zrobić coś raz a porządnie,tu masz nr katalogowy śrub elringa:

ELR 710.020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jswistow nie wiem ile w tym prawdy, lecz teraz 3ci raz robie głowicę, jak na razie szpilki wytrzymały 2 przykręcania, teraz jak będę zakładał głowicę sprawdzę czy są mocne ponieważ moment dokręcania podany przez instrukcję uszczelki (tylko w przypadku uszczelki Elringa, inne miały normalnie) jest większy niż jest opisane w książkach. Niby o małą wartość ale zawsze to pare Nm.

heineken72, Za uszczelkę najgrubszą Elringa dałem 220zł, pasek rozrządu Mitsubosh 63zł, olej Mobil 5L mineralny 73zł. Robota free, robie u ojca w warsztacie. Jedynie jeszcze główka do planowania aby zebrał dosłownie troszeczkę i freznoł zaworki.

Nie zapomnij aby blok był równy, ja u siebie troszeczkę go wyszlifuję i sprawdzę czy jest płaski (tak na wszelki wypadek).

Dwie uszczelki które mi padły wcześniej były tych właśnie kiepskich firm i zawsze następowało przedostawanie się spalin do kanału wodnego. Choć na jednej uszkodzonej przejechałem prawie 2tyś km. no ale byłem w trasie i nic nie mogłem zrobić.

Poza tym jak to z ojcami bywa ja mówiłem aby kupił dobrą uszczelkę a ojciec słuchał się w sklepie i kupował szajs. Teraz sam się zająłem kompletowaniem rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wcale nie twierdze że za każdym razem trzeba je wymieniać,tak tylko podają instrukcje,ale jak już któryś raz z kolei głowica jest składana tymi samymi śrubami to może warto i pomyśleć o ich wymianie,to tylko metal który się rozciąga i traci na swojej wytrzymałości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jswistow no jak najbardziej się zgodzę :) właśnie sprawdziłem, drogie nie są :) może i ja wymienię, lecz jest ich 10 :( czyli 300zł .

Zastanawiam się z jakiego są materiału. Jeżeli jest to metal z dużą ilością węgla to nie trzeba ich wymieniać bo wytrzymałość na rozciąganie jest duża lecz na zginanie mała (czyli są kruche). chyba sobie na razie daruje :/

 

[ Dodano: Pon 02 Mar, 2009 22:34 ]

trzeba było by wziąć jedną i sprawdzić na specjalnym stanowisku, jaką mają granicę zerwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Jastrząb, gdzie pytałeś o cenę tych szpilek ? Kiedyś jak miałem opla to wymieniałem szpilki , bo były na nich przewężenia , jedna nawet pękła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś duża cena Ci wyszła,albo coś źle sprawdziłeś,ten nr elringa co podałem to jest cały komplet,no i koszt nie powinien wynieść więcej niż 50 zł

:one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość heineken72

dzięki panowie za odpowiedz

już mam zrobione.. ale z jakosci nie jestem zadowolony

niby robocizna 350 tylko ale z pompą wody i paskami (pompa i rozrząd) i resztą dałem 900

 

Niepokoi mnie to ze zaj..ście sa twarde węże od chłodnicy

chłodnica zaczeła podciekac niewiadomo skąd, użyłem uszczelniacza K2 i narazie jest oki

ale słyszałem że jak węża twarde to coś nie tak jest (poprzednio byłe miekie)

pozatym głosniej chodzi

 

aha.

mówiłem facetowi by wstawił erlinga a kupił AJUSA nie wiem jak na tej uszczelce długo pojeździ :(

 

[ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 22:48 ]

a śruby są na stronie http://sklep.intercars.com.pl/

chyba cos ok 45 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heinken wracaj do tego twojego mecha niech sobie jaj nie robi albo masz walnieta głowice albo źle splanowaną,lub termostat stoi "NIE JEŹDZIJ TYM CHŁOPIE BO WALI CI CISNIENIE W UKLAD CHŁODZENIA I JESZCZE CHŁODNICA ALBO PRZEWODY CI WYWALI"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

termostat tez wymieniałem z miesiąc temu

chyba to od niego sie zaczeło bo uszczelkę mogłem przegrzac

mam narazie najechane 100km zabacze co dalej bedzie chyba

bo weze twarde niepokoją mnie bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość anżelika

Witam!

Wymieniałam uszczelkę pod głowicą, a głowica nie była splanowana, czy to nie będzie problem?? mój mechanik twierdzi, że tak może być chociaż ja myślę inaczej , proszę o radę! zapłaciłam za wymianę 300 EURO Jakieś pytania??! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wymieniałam uszczelkę pod głowicą, a głowica nie była splanowana, czy to nie będzie problem?? mój mechanik twierdzi, że tak może być chociaż ja myślę inaczej , proszę o radę! zapłaciłam za wymianę 300 EURO Jakieś pytania??! ;)

 

Głowice się planuje, więc to nie jest problemem.

Natomiast zależy jaki to silnik, ile została głowica splanowana i czy w związku z tym została zastosowana grubsza uszczelka pod głowicę.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

głowice nie zawsze trzeba planować

tylko wtedy kiedy jej nierówności są powyżej jakiejś wartości, gdy nie jest odkształcona to nie ma potrzeby.

Jak chcesz wiedzieć czy była planowana ew. czy jest załozona grubsza niz fabryczna to jak zajżysz na połączenie bloku silnika z głowicą od strony przegrody przedniej to bedzie wystawał kawałek uszczelki ... taki garb ... czy nawet 2 lub 3 . Wystaje ok 1cm nie sposób go nie zauważyć. Wskazuje jaka uszczelka była założona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość anżelika

dzięki za odpowiedź!! głowica na pewno nie była splanowana a uszczelkę widziałam przed założeniem, i była grubsza niż poprzednia o ile ma to znaczenie a silnik 1.4 :) heineken72 dzięki bardzo już mi lepiej;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...