Gość heineken72 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Witam czy ktoś z klubowiczów może mi powiedzieć jaka powinna iśc uszczelka do Primery P10 1991 2.0d vin SJNBDAP10U0145564 w Aso nie powiedzieli mają oryginal nie znają szczegułów chciałęm kupic zamiennik (grafitowy z Ajusa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 moge podac Ci nr. katalogowy elringa, pierwsza grubosc 1,15 mm ELR 864.170 druga grubość 1,20 mm ELR 864.200 trzecia grubość 1.25mm ELR 864.210 Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 heineken72, proponuję kupić Elringa , innych nie polecam , bo długo nie wytrzymują. jswistow podał Ci numery , tak , że masz do wyboru. Zależy ile zebrali Ci z głowicy przy planowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 heineken72 Ajusa, i inne wspaniałe koreańskie nazwy omija szerokim łukiem jak i JC. Popieram słowa Maniek-ol że jak kupować to porządne uszczelki, teraz wymieniam u siebie, wcześniej miałem innych firm i to co zakładałem tak samo długo trzymało w stosunku do jakości. Teraz mam Elringa (jeszcze nie założonego) i trzymając w ręku od razu widać że jest to porządny kawałek uszczelki a nie jakieś szajs. Jeżeli chcesz przykozaczyć to jeszcze jest uszczelka Goetz ale cena powala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 dzieki za porade. Facet proponował mi w sklepie ajusa mówił ze są dobre (lepsze od 4max) ale w takim razie zdecyduje sie na ERLING. Jastrząb ... czy sruby tez dajesz nowe? napisz ile za czesci dałes nowe i ile mechanik ci za robote weżmiej jak już bedziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 przy wymianie uszczelki głowicy teoretycznie powinno się wymienić i szpilki na nowe,w praktyce jest różnie,niektórzy wymieniają,inni nie,wydatek nie jest duży i lepiej zrobić coś raz a porządnie,tu masz nr katalogowy śrub elringa: ELR 710.020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 jswistow nie wiem ile w tym prawdy, lecz teraz 3ci raz robie głowicę, jak na razie szpilki wytrzymały 2 przykręcania, teraz jak będę zakładał głowicę sprawdzę czy są mocne ponieważ moment dokręcania podany przez instrukcję uszczelki (tylko w przypadku uszczelki Elringa, inne miały normalnie) jest większy niż jest opisane w książkach. Niby o małą wartość ale zawsze to pare Nm. heineken72, Za uszczelkę najgrubszą Elringa dałem 220zł, pasek rozrządu Mitsubosh 63zł, olej Mobil 5L mineralny 73zł. Robota free, robie u ojca w warsztacie. Jedynie jeszcze główka do planowania aby zebrał dosłownie troszeczkę i freznoł zaworki. Nie zapomnij aby blok był równy, ja u siebie troszeczkę go wyszlifuję i sprawdzę czy jest płaski (tak na wszelki wypadek). Dwie uszczelki które mi padły wcześniej były tych właśnie kiepskich firm i zawsze następowało przedostawanie się spalin do kanału wodnego. Choć na jednej uszkodzonej przejechałem prawie 2tyś km. no ale byłem w trasie i nic nie mogłem zrobić. Poza tym jak to z ojcami bywa ja mówiłem aby kupił dobrą uszczelkę a ojciec słuchał się w sklepie i kupował szajs. Teraz sam się zająłem kompletowaniem rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 ja wcale nie twierdze że za każdym razem trzeba je wymieniać,tak tylko podają instrukcje,ale jak już któryś raz z kolei głowica jest składana tymi samymi śrubami to może warto i pomyśleć o ich wymianie,to tylko metal który się rozciąga i traci na swojej wytrzymałości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 jswistow no jak najbardziej się zgodzę właśnie sprawdziłem, drogie nie są może i ja wymienię, lecz jest ich 10 czyli 300zł . Zastanawiam się z jakiego są materiału. Jeżeli jest to metal z dużą ilością węgla to nie trzeba ich wymieniać bo wytrzymałość na rozciąganie jest duża lecz na zginanie mała (czyli są kruche). chyba sobie na razie daruje :/ [ Dodano: Pon 02 Mar, 2009 22:34 ] trzeba było by wziąć jedną i sprawdzić na specjalnym stanowisku, jaką mają granicę zerwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Jastrząb, gdzie pytałeś o cenę tych szpilek ? Kiedyś jak miałem opla to wymieniałem szpilki , bo były na nich przewężenia , jedna nawet pękła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 coś duża cena Ci wyszła,albo coś źle sprawdziłeś,ten nr elringa co podałem to jest cały komplet,no i koszt nie powinien wynieść więcej niż 50 zł :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Uszczelka pod głowicę Elring w intercarsie kosztuje ok 250 zł , a śruby ok 80 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 yyyyyyyy a faktycznie coś musiałem źle sprawdzić. Nom około 80zł śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 dzięki panowie za odpowiedz już mam zrobione.. ale z jakosci nie jestem zadowolony niby robocizna 350 tylko ale z pompą wody i paskami (pompa i rozrząd) i resztą dałem 900 Niepokoi mnie to ze zaj..ście sa twarde węże od chłodnicy chłodnica zaczeła podciekac niewiadomo skąd, użyłem uszczelniacza K2 i narazie jest oki ale słyszałem że jak węża twarde to coś nie tak jest (poprzednio byłe miekie) pozatym głosniej chodzi aha. mówiłem facetowi by wstawił erlinga a kupił AJUSA nie wiem jak na tej uszczelce długo pojeździ [ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 22:48 ] a śruby są na stronie http://sklep.intercars.com.pl/ chyba cos ok 45 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 heinken wracaj do tego twojego mecha niech sobie jaj nie robi albo masz walnieta głowice albo źle splanowaną,lub termostat stoi "NIE JEŹDZIJ TYM CHŁOPIE BO WALI CI CISNIENIE W UKLAD CHŁODZENIA I JESZCZE CHŁODNICA ALBO PRZEWODY CI WYWALI" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 termostat tez wymieniałem z miesiąc temu chyba to od niego sie zaczeło bo uszczelkę mogłem przegrzac mam narazie najechane 100km zabacze co dalej bedzie chyba bo weze twarde niepokoją mnie bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anżelika Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Witam! Wymieniałam uszczelkę pod głowicą, a głowica nie była splanowana, czy to nie będzie problem?? mój mechanik twierdzi, że tak może być chociaż ja myślę inaczej , proszę o radę! zapłaciłam za wymianę 300 EURO Jakieś pytania??! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Witam!Wymieniałam uszczelkę pod głowicą, a głowica nie była splanowana, czy to nie będzie problem?? mój mechanik twierdzi, że tak może być chociaż ja myślę inaczej , proszę o radę! zapłaciłam za wymianę 300 EURO Jakieś pytania??! Głowice się planuje, więc to nie jest problemem. Natomiast zależy jaki to silnik, ile została głowica splanowana i czy w związku z tym została zastosowana grubsza uszczelka pod głowicę. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 głowice nie zawsze trzeba planować tylko wtedy kiedy jej nierówności są powyżej jakiejś wartości, gdy nie jest odkształcona to nie ma potrzeby. Jak chcesz wiedzieć czy była planowana ew. czy jest załozona grubsza niz fabryczna to jak zajżysz na połączenie bloku silnika z głowicą od strony przegrody przedniej to bedzie wystawał kawałek uszczelki ... taki garb ... czy nawet 2 lub 3 . Wystaje ok 1cm nie sposób go nie zauważyć. Wskazuje jaka uszczelka była założona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anżelika Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 dzięki za odpowiedź!! głowica na pewno nie była splanowana a uszczelkę widziałam przed założeniem, i była grubsza niż poprzednia o ile ma to znaczenie a silnik 1.4 heineken72 dzięki bardzo już mi lepiej;)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.