Gość bmxooo Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Witam juz raz podawalem swoj problem odnosnie gazu ale napisze jeszcze raz bo maly odzew byl :/ Mam problem z holenderska instalacja Koltec Po przelaczeniu na gaz traci na mocy Czasem jest ok ale to raczej w trasie W warunkach miejskich musze przelanaczac na benzyne bo łapie mi taka zamulke ze nie moge ruszyc czasem tylko kaszle silnik Ostanio tez zauwazylem ze czasme mam problem z benzyna Autko smiga na benzynie w miare przyzwoicie ale byly przypadki i sie czasem powrzaja ze jak mam na benzynie i chce ruszyc to rusza ok ale odczuwam spadek mocy chwilowo a pozniej jest ok Co z tym zrobic bo jestem w kropce a nie cche wydac majatku?????? (dodam ze wymilem juz olej z filtrem oleju,filtr benzyny swiece na nkg filtr powietrza, sprawdzalem katalizator i zdaje sie elegancki) Jechac na komputer Ile moze to kosztowac??? Pisza tez aby wyczyscic przepustnice sprawdzic przeplywomierz wytryski silnik krokowy Jak moza byc tak cena orientacyjna takiego zabiegu ??? Chce uniknac naciagania z powodu braku mojej wiedzy na temat naprawy aut Mam zamiar jechac do Piaseczna na regulacje gazu do mojej almerki wiec cche wszystko sprawdzic zanim tam pojade bo mam dobre 150km do nich Moje autko to nissan almera N15 z 1996r 1.4kak 16v gaz Z gory dziekuje za podpowiedzi Bo czytam na forum i czytam ale epodobnego przypadku z holenderskim gazem nie moge znalesc SERDECZNIE POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 kolego - pare spraw: na twoje przypadłości wymiana oleju nie pomoze Świec prędzej. Gaz holenderski czy nie ciągle jest gazem. 1. Jeśli silnik nie szarpie, nie przerywa, a jedynie się muli to nie zapłon - jeśli szarpie i gubi zapłony to świece i przewody (przede wszystkim zapewne) 2. Zapewne twój parownik już ma swoje przejechane - nie zdziw sie, ale prawie na pewno w każdym zakładzie pierwsze co Ci zaproponują to jego wymianę - i sam bym od tego też zaczął. - Bo do holenderskich parowników trudno u nas o części. 3. Duszenie, może byc spowodowane wieloma czynnikami - od zwalonego parownika, aż po uszkodzenie komputera. 4. Najpierw musisz sprawdzic czy poprawnie pracuje sonda lambda - czy pracuje wogóle - jeśli nie to to może byc powód twoich problemów. 5. Kolejnym krokiem (jeśli zapłon jest pewny) - czyszczenie przepustnicy (może byc w sprayu coś, jeśli Ci sie nie chce rozbierac, np. stp carb cleaner, lub wurth do przepustnic - innych preparatów, innych firm nie bierz pod uwagę) Przy okazji też przepływka 6. Czyszczenie krokowca, o ile masz. 7. Naprawa parownika. Problem jest bardzo popularny z duszeniem na gazie, ale przyczyny są bardzo różne. Musisz pamiętac - jak pojedziesz do zakładu jakiegoś, to bez wzgledu czy jest sens czy nie - jesli nie mają osprzętu i wiedzy na temat twoich urządzeń gazowych (parownika, sterownika, itd) - to zaproponują Ci ich wymianę, na coś co potrafią obsłużyc. Upewnij sie ile masz zrobione na gazie, jak masz zrobione ponad 100tyś to nie zdziw sie, ale parownik może byc naprawde już mocno zużyty. Na komputer na razie nie musisz jechac - sonde lambde można sprawdzic zwykłym miernikiem. Przekop dokładnie forum, takie tematy byly poruszane setki razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bmxooo Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 To troszke sprecyzuje swoje dolegliwosci w aucie Jesli chodzi o gaz to ciagle ta instalacja mi dziala Tylko tak Jade sobie autkiem i majac wlaczony guzik na gaz Jak zwykle po paru chwilach sie przelaczy gdy sie rozgrzeje Tu jest prawidlowo Ale czasem podczas jazdy w tasie sie muli Traci sile Redukuje bieg lub wciskam sprzeglo dodaje powoli gaz i jakos sie poprawia Mam tez czasem przypadek ze jade a nagle auto mocno zaczyna szarpac wiec przalanczam na benzyne ktora zachowuje sie o niebo lepiej tak samo Choc czasem mam tez mala zamulke podszas ruszania Nie zawsze ale ma i to tez mnie irytuje Zakupiłem to autko nie dawno i chce je wlasnie doprowadzic do porzadku bo lubie aby wszystko dzialalalo ok Jesli chodzi o ten gaz to poprzedni wlasciciel mowil ze sciagna autko ponad dwa lata temu Mysle ze ze smialo ma to auto ponad 100tys Mam zamiar udac sie do Piaseczna do gazonika ktory sie zajmuje tymi gazami holenderskimi ( http://www.adgaz.net/ ) A jaki moze byc ewentualny koszt wymiany parownika ????? :/ Mam nadzije ze bedzie okbo teraz nie mam az tak kaski i nie ejstem przygotowany na duze wydatki choc wiem ze lepiej zainwestowac tearz niz potem gdy sie rozleci wszystko i nie bedzie juz czego naprawiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 sensowne parowniki ok 200-300zł, najtańsze ok 150zł. + wymiana, nie wiem ile, z 50zł? Ale jak na Piaseczno to stawki Warszawskie to ze 150 pewnie [ Dodano: Sro 04 Mar, 2009 11:32 ] przejrzyj zapłon - przewody, kopułke i palec rozdzielacza. To jest tanie, i ew. wymiana i tak sie przyda zapewne - warto to przejrzeć, bo to tez może byc problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bmxooo Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 dzis dzwonilem i umowilem sie na poniedzialek na wizyte u nich Spytalem sie o koszt wymiany filtrow bo sa dwa z tego co wiem ora sprawdzenie i ustawienie gazu to uslyszalem sume 200zl :/ Dla mnie sporo ale to narazie jedyny gazownik ktory chce sie bawic z holenderskim gazem Nie mam wyjscia pojedzie sie [ Dodano: Pon 09 Mar, 2009 17:49 ] sa postepy w naprawie bylem dzis u gazownika w piasecznie na ul wisniowej Okolo 40min roboty i autko ma 90% poprawy podczas jazdy na gazie NIe zamula podczas jazdy,przyspiesza podobnie jak na benzynie nie szarpie go Koszt regulacji, wymiany filtrow oraz jakiegos zaworka przy parowniku(reduktorze) to 320zl :/ Ale to nie wszytko autko jedzie ladnie rusza tez przyzwoicie ale stojac w korku zauwazylem ze obroty na gazie gdy auto stoi siegaja od 500 do 900 Skacza i przytrzymujac dluzej na sprzegle moze zgasnac Gdy to zauwazylem wrocilem z powrotem do gazownika Sprawdzil jeszce raz wszystko i doszedl do wniosku ze to wina parownika i mowil ze musze go zredenerowac a koszt tego to u nich 650zl Sporo jak dla mnie wiec ze dwa miesiace pojedze tak jak jest Odloze kase i pojade jeszce raz BO gazownik mowil ze lepiej nie bawic sie w jakies zmieniki czy wymiane gazu bo niby gaz holenderski "KOLTEC" polsekwencja ktory mam to bardzo dobry gaz Co o tym myslicie MOze ktos zna jakis warsztat w Mazowieckim Ktory jest w stanie naprawic mi ten parownik :!: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 no nie powiem ceny ma niezłe Kolego nowy parownik rzeczywiscie tyle kosztuje, ale jakos przypuszczam że temat silnika krokowego gośc pominął, a jego czyszczenie jest tanie łatwie i przyjemne. Oczywiscie - czasem trzeba robic reduktor - u mnie tak było. jednak spokojnie. Nie daj się nabrac Nie wiem dokładnie jaki masz reduktor ale wrzuc "koltec" na allegro: Filtr Cie ile kosztował? bo są po 8zł w najgorszym wypadku reduktor po regeneracji http://allegro.pl/item569562433_reduktor_k...cji_gratis.html komplet naprawczy do VG 392: http://allegro.pl/item570354268_koltec_vg3...super_cena.html Można wymienic samemu, nie trzeba żadnych magików. Ideą posiadaniu gazu jest zmniejszanie kosztów eksploatacji pojazdu a nie zwiększanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bmxooo Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Dziekuje serdecznie kolego "LISEK" ja mam wlasnie ten reduktor KOLTEC VG 392 i teraz pomysle o naprawie samemu A myslisz ze ten zestaw naprawczy bedzie ok i moja instalka bedzie dzialac juz jak powinna :?: :?: :?: BO wydac 650zl u gazownika na regeneracje parownika a 100zl To dla mnie takie zbawienie od kaski I czy jak bym sam do zrobil to musze znowu ustawiac gaz :?: A co do filtra to nawet nie wiem ile kosztowal mnie ale ich ceny sa dla mnie za duze za duze :/ dziekuje za wczesniejsza rade i prosze o dalsze podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 tego nie wiem - zależy jak sie zachowują obroty u Ciebie, nie wiem jak masz zainstalowaną instalacje. Zaczął bym od przepsikania jakimś czyścikiem przelotu powietrza, żeby krokowca przeczyściło. Jesli masz problem z obrotami na benzynie i na gazie to raczej tu bym szukał problemu, jeśli wyłącznie na gazie - oraz skoro gazownik wskazał na reduktor to wymienił bym to sam - bo - nawet jeśli to nei pomoże - to jeśli instalacja ma już pare lat i przelatane troche to i tak wymiana bebechów w parowniku jest kwestią czasu, więc na pewno nie będą to stacone pieniądze. Co do regulacji to niestety po regeneracji i czyszczeniu parownika (w środku będzie mazut, śmierdzi i brudzi bardzo więc uważaj - abyś tego przypadkiem nie robił na stole kuchennym w domu ) - musisz zrobić regulację, przy regeneracji będziesz wykręcał śrubki do regulacji zapewne, a co za tym idzie cała regulacja idzie sie walić - mozesz oczywiscie wkręcić je najpierw i zliczyć ile obrotów, ale to i tak będzie prowizora - niestety regulacja Cię nie minie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bmxooo Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 No ja mam problem z skaczacymi obrotami tylko na gazie i jak autko stoi w korkach czy na swiatelkach :/ obroty skacza z 500 do 900 wiec podejrzewam ze to parownik(tak mowil cos gazownik) Na benyznie sa ok Tylko znowu na benzynie czasem silnik mi sie przymula Podczas energicznego ruszenia ma chwilowy spadek mocy (auto jedzie jakism tempem ale po chwili dostaje kopa Przerwa w mocy trwa okolo 3-4s ) Mysle aby autko oddac na komputer i sprawdze je Z tego co czytalem to moze byc przepustnica lub przeplywomierz i teraz takze silnik krokowy Nie jestem znawca silnikow wiec jedynie moge to stwierdzic po przeczytaniu postow innych klubowiczow;) Ale za to lubie ja w autkach wszystko chodzi jak nalezy wiec dronze ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dobii Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Hm też mam ten sam problem, obroty spadają aż gaśnie na gazie. Tylko, że mi w adgazie wlaśnie tam na wiśniowej-piaseczno krzykneli 1300zl za parownik.... porażka nowa instalacja włoska 1100 moge miec (z instalacja). I sie zastanawiam czy zmienic na wloska... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bmxooo Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Witam Z tego co ja slyszalem to holenderskie gazy ciesza sie dluga zywotnioscia I samo zalozenie takiego gazu kosztuje grubo w porownaniu z wloskim Chyba idzie za tym jakos Ale wlasnei minus jest gdy cos sie popsuje Ja za ustawienie i wymiane jakiegos zaworka zaplacilem 300zl :/ Mysle ze w Piasecznie sie troche za bardzo cenia Poszukaj na allegro Moze cos uda Ci sie wychaczyc Nie wiem jaki masz reduktor ale zobacz http://allegro.pl/item673603620_parownik_koltec_necam.html Zawsze warto poszukac i nie wydac 1300 zl Bo ja tez bym sie grubo zastanowil nad zmiana go na wloski W takim wypadku bedzieszz mial nowy gaz i gwarancje do niego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.