bertw Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam Ostatnio zauważyłem że jak ruszam ze świateł i przyspieszam z 2 do obrotów około 4 tyś to słychac spod maski głośny chrobot, szelest. Jak obroty spadają do ok 3 tyś to wszystko zanika. Czy to mogą być objawy kończącej się turbiny, czy coś może całkiem innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 a na postoju tak samo mozesz łatwo zdjagnozować posłuchaj czy to nie paski w pierwszej kolejnosci. pózniej zdemontuj gumowe węze od turbo i sprawdz ręką czy oś turbiny nie ma luzu???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Turbo kręci od 2k a jak pozbyto się EGRa to od 1.6 już słychać. Raczej coś z alternatorem masz nie tak albo z pompą, lub po prostu paski do wymiany albo napięcia tak jak pisze donn. Mogą to być łożyska kół, sprawdź na postoju silnik. Podlewaruj i sprawdź koła, no i oczywiście paski. Jak Ci w razie strzeli od wspomagania to nie próbuj jechać dalej. Przegrzejesz silnik, a skutki tego są katastrofalne w dieslach. Pasek od wspomagania napędza pompę wodną. Chrobot to może pochodzić od przegubów zewnętrznych, częsta przypadłość Primer. Szczególnie słychać to na zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bertw Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam Przeguby odpadają miałem sprawdzane 2 miesiące temu, jeden wymieniony, paski wymienione jakiś poł roku temu, byż może to może luzy na turbinie albo ten alternator. Czym mogą grozić te luzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Czym mogą grozić te luzy? Połamaniem łopatek w najgorszym przypadku. Paski mogły się wyciągnąć i mają luzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Połamaniem łopatek w najgorszym przypadku. w najlepszym!!!!! w najgorszym to wpadaja do silnika i niszczą wszystko co napotkają . jesli wyeliminujesz alternatory paski . i zostanie ci tylko turbo to w pierwszej kolejnosci sprawdz czy jest szczelny dolot moze poprostu świszcze coś ma dziure gdzies i świszcze... wszystkie węze połaczenia. jesli dobierzesz sie do turbo a nigdy nie sprawdzałeś to nie dowiesz sie czy ma luz czy nie .bo luz ma nawet nowe.... zasada jest jesli słychac juz turbine w niepokojący sposób to gnaj do jakiegos turbo mena niech ci sprawdzi i ewentu ... regeneracjia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.