Gość ag.nieszka Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 To ja podaję swojego emaila i zainteresowanych proszę o kontakt ag.nieszka(małpa)interia.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Jeśli samochód ma być zarejestrowany jako ciężarowy to musi spełniać określone wymagania w § 8 ust. 1 pkt 7 i 8 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Demontaż 3-go rzędu jest wtedy zrozumiały. Ale dlaczego nie można otrzymać zdemontowanych części? Nissan reklamuje się jako przyjazny producent dla środowiska i QQ ma mieć 95% recyclingu. http://www.nissan.pl/home/services/Environment/8f756dfa3c562110VgnVCM1000008193e753RCRD.html?ln=/pl_PL Przywożą auto do Polski i zaczynają od odzysku zdemontowanych części. 6 lat temu kupiłem SKODĘ Fabię kombi z homologacją ciężarową, 4 miejsca, podłokietnik, krata. Po zmianie przepisów w 2004 wszystko zdemontowałem i zarejestrowałem jako osobowy z 5 miejscami. Środkowy pas pięknie przeleżał pod kanapą. A teraz firma Nissan chce kosić kasę podwójnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtM Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Ja swojego QQ odebrałem na początku września i od tamtej pory nie mogę się doprosić pasa bezpieczeństwa który został zdemontowany przy montażu kratki. Gdy decydowałem się na zakup uprzejmy pan w salonie (Japan Motors Kraków) poinformował mnie że oczywiście otrzymam pas no bo przecież zapłaciłem za niego. Teraz jego przełożony informuje mnie że nie otrzymam pasa, a za niewiedze swojego pracownika mnie przeprasza...super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Polecam na początek niezgodność towaru z umową sprzedaży. I nie chodzi tylko o to co jest na piśmie, ale także to co ustaliliście ustnie. A jak jeszcze masz świadka twoich rozmów to twoja pozycja jest mocniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ag.nieszka Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Podzwoniłam trochę po salonach i podobne zasady wprowadza Peugeot, ale ... wystarczy załączyć oświadczenie, że warunkiem zakupu auta jest zwrot wymontowanego wyposażenia. Swoją drogą wysmarowałam już maila do importera i czekam na odpowiedź. Jeśli szybko nie przyjdzie będę musiała decydować się chyba na inne auto, bo jak dalej tak pójdzie, to do końca roku nic nie kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kielce44 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 tez wysłalem maila do salonu i przesla dalej do importera. podobno juz z wysp przychodza auta bez dodatkowych siedzen i z krata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtM Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Mi przy odbiorze powiedzieli (Japan Motors Kraków) że kraty są montowane w Chorzowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SNOOKPOMAND Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Ja już pogodziłem się z brakiem siedzeń. Z ciekawości poszperałem sobie w necie u udało mi się znaleść za 700zł III rząd siedzeń z pasami więc jak coś w przyszłości bym chciał przerejestrować na 7 osób nie szarpnie to bardzo kieszeni.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ag.nieszka Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Widziałam pismo, które informuje, że krata montowana jest przez firmę Harms z Gdańska i tam też niszczy się wymontowane akcesoria. Może odbywa się to w różnych miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 (edytowane) Dzisiaj odebrałem QQ+2 z hom.cięż. oraz osobno zapakowany 3 rząd, który poczeka sobie w ustronnym miejscu do czasu, aż zmienią się przepisy. Trochę korespondowałem z dealerem i go otrzymałem. Tylko, że mi zaprezentowano taki model przed zamówieniem. Teraz jest prezentowany z 5 miejscami i uprzedza się klientów, że nie będzie 3-go rzędu. Otrzymałem informację, że był wypadek nowego QQ+2 z hom. cięż., który miał zdemontowaną kratę i zamontowany 3 rząd (i tak powstaje plotka). Nissan miał kłopoty, więc demontuje elementy niepotrzebne w wersji N1. Wydaje mi się, że jedyna teraz możliwość to negocjacja ceny. QQ+2 w cenie QQ: -8000 zł??? Oczywiście przed podpisaniem zamówienia. Edytowane 5 Października 2009 przez sceptyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 bez sensu to wszystko... takie rzeczy to tylko w Polsce. jak szukałem poprzedniego auta z zabudową w Holandii czy Danii tam dorzucali siedzenia, bo wiadomo że z tego auta, no co im one. a u nas kombinacje jak zwykle i cwaniactwo jakby robili przekręty życia że nie dają 3 rzędu. kołki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chris_voyager Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 (edytowane) w Zielonej Górze sprzedawca po zapytaniu o siedzenia stwierdził, że siedzenia do nich z autem nie przyjeżdzają i nawet gdy postawiłem to jako warunek zamówienia nie zrobiłem na nim wrażenia - stwierdził ze nie ma na to wpływu, natomiast NISSAN myśli o tym, żeby jeśli Klient będzie chciał wrócić do opcji osobowej za "symboliczną opłatą" klientom którzy nabyli auto w PL taką usługę wykonywać. Dla porównania - do Outlandera w Mitsubishi bez problemu siedzenia wydają...a auto do odbioru za 14 do 21 dni Naprawdę uparliśmy się kupić QQ - wszędzie wszytko jest łatwiej a my się upieramy przy gorszym rozwiązaniu. NISSAN powinien za cierpliwość dodawać kupon na dobry urlop za straty moralne Edytowane 6 Października 2009 przez chris_voyager Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ag.nieszka Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 QQ wraz z trzecim rzędem siedzeń dojeżdża do strefy bezcłowej, czyli jeśli zamawiasz samochód, to zamawiasz jego kompletną wersję i za nią płacisz. Auto trafia do Gdyni, a potem do Gdańska do firmy Harms, gdzie podlega konwersji, czyli jest homologowane i tam siedzenia powinny być teoretycznie niszczone. Nie znam pobudek Nissana, ale można domyślać się wielu aspektów: - "chcą być świętsi od papieża" i wykazują się nadgorliwością w trosce o prawo polskie, by nie utacić możliwości homologacji. - węszą interes na handlu trzecim rzędem siedzeń. - oddawanie trzeciego rzędu siedzeń jest kłopotliwe i kosztowne. Tego typu polityka wprowadzana przez importera wpływa niekorzystnie na wizerunek marki w Polsce, jest nieuczciwa wobec własnych dealerów, którzy stają się niekonkurencyjni względem innych marek. Obdzwoniłam mnóstwo salonów w Polsce i wszędzie można otrzymać pozostałe po homologacji elementy - z mniejszym bądź większym trudem i jest to różnie rozwiązywane, ale jest. Jedynie Nissan jest dość odporny, chociaż niektóre salony w Polsce jakoś sobie z tym radzą i potrafią wyjść na przeciw tej sytuacji I tu nasuwa się pytanie dlaczego tak się dzieje? Brak komunikacji na linii importer-dealer? Brak partnerstwa we wzajemnych relacjach? Po bezsilności salonów i tłumaczeniu handlowców Nissana odniosłam takie wrażenie - chcieliby inaczej, ale mają związane ręce. Niestety konfiguracja taka nie wróży niczego dobrego i karmi konkurencję. Już widzę reklamy- jeśli utrzymają pełne odliczenie vatu na 2010, a czuję, że utrzymają - "ODBIERAJĄC W CAŁOŚCI SWOJĄ WŁASNOŚĆ ODLICZYSZ DODATKOWO 22 % VAT" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 (edytowane) Oto fragment odpowiedzi importera, która tłumaczy jego stanowisko: ...zamówił Pan samochód z homologacją ciężarową, w którego przypadku fotele z trzeciego rzędu nie są integralną częścią wyposażenia samochodu z homologacją N1. Przepisy prawne dotyczące homologacji tego typu pojazdu przewidują wyraźne wymogi dotyczące przestrzeni ładunkowej oraz jej oddzielania od kabiny kierowcy i części pasażerskiej. Brak trzeciego rzędu siedzeń i obecność przegrody oddzielającej są koniecznymi przesłankami warunkującymi uznanie pojazdu za należący do kategorii N1. Zwracamy w tym zakresie w szczególności uwagę na przepisy Prawa o ruchu drogowym, aktów wykonawczych do tej ustawy, zwłaszcza § 8 ust. 1 pkt 7 i 8 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, oraz homologację tegoż ministra nr. PL*4180*00, z której jednoznacznie wynika, że pojazd Qashqai+2 wyposażony jest w pięć miejsc siedzących (2 z przodu, 3 z tyłu). Pojazd został zamówiony w wersji N1, a więc takiej, która musi spełniać warunki określone w powyższych aktach. Warunki te wynikają z bezwzględnie wiążących przepisów prawa. Wobec powyższego NSCEE jako importer, nie może przychylić się do Pana prośby dotyczącej dostarczenia zamówionego samochodu z 3-cim rzędem siedzeń. Edytowane 7 Października 2009 przez sceptyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ag.nieszka Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Znam ten tekst, bo też dostałam tą regułę, na dzień po wysłaniu emaila do importera. Na każde zapytanie o trzeci rząd siedzeń to przesyłają. Robią "kopiuj - wklej". A nuż się klient uspokoi i odpuści? A ciekawa jestem co będzie, jak ktoś wytoczy im proces i wygra? Niestety nie zdążyli się przygotować w tym zakresie, ale zawsze mogą to przewalić na dealerów, niech się oni sądzą o ten trzeci rząd siedzeń. Przecież oni odgórnie wydali okólnik i wysłali do dealerów, że: Tutaj cytuję za importerem: "BIULETYN HANDLOWY /del/ Dotyczy: homologacja ciężarowa – demontowane elementy Szanowni Państwo Nawiązując do otrzymywanych od Państwa zapytań pragniemy przypomnieć procedury wymagane od NSCEE przez przepisy homologacyjne umożliwiające odzyskanie podatku VAT od aut, które posiadają homologację ciężarową typu N1. Podczas procesu konwersji, czyli montażu przegrody bagażowej istnieje konieczność demontażu niektórych elementów, w które wyposażone są auta osobowe w odpowiadającej specyfikacji. Części te, z racji faktu, że nie są one integralną częścią samochodu z homologacją typu N1 nie będą dostarczane do Dealerów wraz z pojazdem, aby uniemożliwić przywrócenie wersji osobowej przy użyciu ogólnodostępnych narzędzi. Firma HARMS, montująca przegrody bagażowe w samochodach NISSAN niszczy i tym samym nie dostarcza do Dealerów następujących elementów: • Pasy bezpieczeństwa wraz z mocowaniami • Fotele z trzeciego rzędu • Śruby i nakrętki Z poważaniem, Maciej Klenkiewicz Marta Kamińska Country Manager Distribution Coordinator" Masło maślane niestety, a na zamówieniu stoi QQ + 2 i nie ma w salonie wersji bez lub z dwoma tylnimi siedzeniami. Póki jej nie ma, to należą się wymontowane siedzenia wraz z pasami każdenu nabywcy QQ + 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ag.nieszka Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Bardzo przepraszam, ale zapomniałam zamknąć biuletyn cudzysłowem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chris_voyager Opublikowano 7 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2009 Podajcie proszę maila na który pisaliście do NISSAN w tej sprawie - zamęczymy ich pytaniami oraz dalszą korespondecją w tej sprawie. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Znam ten tekst, bo też dostałam tą regułę, na dzień po wysłaniu emaila do importera. Na każde zapytanie o trzeci rząd siedzeń to przesyłają. Robią "kopiuj - wklej". A nuż się klient uspokoi i odpuści? A ciekawa jestem co będzie, jak ktoś wytoczy im proces i wygra? Niestety nie zdążyli się przygotować w tym zakresie, ale zawsze mogą to przewalić na dealerów, niech się oni sądzą o ten trzeci rząd siedzeń. Przecież oni odgórnie wydali okólnik i wysłali do dealerów, że: Tutaj cytuję za importerem: "BIULETYN HANDLOWY /del/ Dotyczy: homologacja ciężarowa – demontowane elementy Szanowni Państwo Nawiązując do otrzymywanych od Państwa zapytań pragniemy przypomnieć procedury wymagane od NSCEE przez przepisy homologacyjne umożliwiające odzyskanie podatku VAT od aut, które posiadają homologację ciężarową typu N1. Podczas procesu konwersji, czyli montażu przegrody bagażowej istnieje konieczność demontażu niektórych elementów, w które wyposażone są auta osobowe w odpowiadającej specyfikacji. Części te, z racji faktu, że nie są one integralną częścią samochodu z homologacją typu N1 nie będą dostarczane do Dealerów wraz z pojazdem, aby uniemożliwić przywrócenie wersji osobowej przy użyciu ogólnodostępnych narzędzi. Firma HARMS, montująca przegrody bagażowe w samochodach NISSAN niszczy i tym samym nie dostarcza do Dealerów następujących elementów: • Pasy bezpieczeństwa wraz z mocowaniami • Fotele z trzeciego rzędu • Śruby i nakrętki Z poważaniem, Maciej Klenkiewicz Marta Kamińska Country Manager Distribution Coordinator" Masło maślane niestety, a na zamówieniu stoi QQ + 2 i nie ma w salonie wersji bez lub z dwoma tylnimi siedzeniami. Póki jej nie ma, to należą się wymontowane siedzenia wraz z pasami każdenu nabywcy QQ + 2. Witam Wg mnie warto sprawdzić czy firma, która demontuje trzeci rząd siedzeń i następnie je niszczy ma uprawnienia do utylizacji części samochodowych. Pozdrawiam Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adam11 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Czy może ktoś wie z jaką datą był ten mail do dealerów że nie będzie tylnych siedzeń ??? to ważne gdyz tak jak tu juz ktoś pisał też mi prezentowano w lipcu auto z kratką a w bagażniku były siedzenia a jak odbierałem swoje początkiem listopada to siedzeń już nie wydawano. Nie otrzymałem też wczesniej informacji od dealera że tych siedzeń nie będzie. Chciałem je mieć ewntualnie na przyszłość a sam sprzedawca mi powiedział będzie kiedyś można go zarejestrować na 7 osób. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacobi78 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Ja dostałem trzeci pas, na wypadek gdybym chciał auto przerejstrować na 5 osobowe. A auto kupowałem przecież z kratką zarejstrowane na 4 osoby. Idąc dalej tym tropem, powinni dać trzeci rząd siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Do adam11 Napisz papier do dealera o niezgodności towaru z umową. W tym wypadku ustną. Dobrze jeśli wtedy był ktoś z tobą. Jesli masz cennik z dnia podpisania umowy w pdf lub papier to wyjaśni Ci wszystko czego możesz żądać. W cenniku nastąpiła zmiana przy opisie wersji N1, że jest dostarczana w wersji 5 os. Załaczam z czerwca i września, więc sobie porównasz. Możesz jeszcze opisać, że zostałeś wprowadzony w błąd przez sprzedawcę i żądać dostarczenia kanapy i pasów. 5308_POL_J10F_09_pricelist_11062009_POLnew1.pdf 5528_POL_J10F_09_pricelist_22092009_POLnew.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chris_voyager Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Witam Czy komuś udało się "wywalczyć" wydanie zdemontowanych siedzeń i pozostałych akcesoriów ? Może macie jakieś nowe informacje z placu boju ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Ja wywalczyłem. Sposób w poprzednich moich postach. Samochód przyjechał ze zdemontowaną kanapą 3-go rzędu w bagażniku. Najważniejsza rzecz: przy podpisywaniu umowy taki mi pokazano oraz w cenniku nie było uwagi, że "Wersja N1 (N1 wersja dostępna dla 5 siedzeń)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chris_voyager Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Ja wywalczyłem. Sposób w poprzednich moich postach. Samochód przyjechał ze zdemontowaną kanapą 3-go rzędu w bagażniku. Najważniejsza rzecz: przy podpisywaniu umowy taki mi pokazano oraz w cenniku nie było uwagi, że "Wersja N1 (N1 wersja dostępna dla 5 siedzeń)" Dzięki za info i gratulacje - u mnie po mailu napisanym w tonie zgodnym z Twoimi sugestiami dostałem prośbę o podanie numeru VIN w celu rozpatrzenia mej prośby - wiec jakby zmierzało w dobrym kierunku - w każdym razie nie odesłali standartowej odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzegorz1971 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Koledzy powiedzcie gdzie wysyłaliście te emaile do centrali Nissana czy do własnego dilera u którego był odbiór samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.