Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Użytkowanie napędu


Gość adam_1985

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adam_1985

Witam na forum,

 

Uwielbiam turystykę "przyrodniczą" i zamierzam wreszcie przestać katować Forda Focusa na różnych wertepach, mniej lub bardziej przejezdnych. Przymierzam się do wyboru terenówki i odwiedzenia Islandii, a później północnej Skandynawii.

Interesują się tematyką i sprzętem 4x4, ale do tej pory tylko teoretycznie. Wyjaśnijcie mi proszę, koledzy profesjonaliści offroad :) kwestię napędu - jak dla mnie chyba kluczową. Otóż wszystkie racjonalne przesłanki skłaniają mnie do szukania auta z centralnym mechanizmem różnicowym - dlaczego? Gdyż, z tego co wiem, napędu dołączanego na sztywno, nie wolno użytkować w każdych warunkach i nie ma jak prawdziwe=stałe 4x4.

 

Pytanie 1.

Gdzie jest granica wykorzystania 4H, a gdzie należy zadowolić się tylko 2H. Teoretycznie temat jest prosty - asfalt i teren. A co z szybciej pokonywanymi szutrami (np. 80km/h) lub zaśnieżonymi drogami, także przy wyższych prędkościach?

 

Nissan Patrol, mimo braku centralnego mechanizmu różnicowego (przód dołączany na sztywno), jest raczej niezaprzeczalnym "guru" offroad. Ale...:

 

Pytanie 2.

... co sądzicie o Navarze? Jest znacznie tańsza, mniej pali i wydaje się bardziej "cywilnym" autem, powiedzmy że na co dzień. Czy pickup to dobry pomysł na turystykę typu Islandia?

 

Z góry dziękuję za Wasze opinie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum,

 

Witamy

 

Gdyż, z tego co wiem, napędu dołączanego na sztywno, nie wolno użytkować w każdych warunkach i nie ma jak prawdziwe=stałe 4x4.

 

Dyskusja na temat stały napęd na 4 koła i dołączany to tak jak dyskusja na temat wyższości Świąt Wielkiejnocy nad Świętami Bożego Narodzenia

 

Pytanie 1.

Gdzie jest granica wykorzystania 4H, a gdzie należy zadowolić się tylko 2H. Teoretycznie temat jest prosty - asfalt i teren. A co z szybciej pokonywanymi szutrami (np. 80km/h) lub zaśnieżonymi drogami, także przy wyższych prędkościach?

 

Poza czarnym na 4H możesz jechać ile fabryka dała - jak to wytrzymasz :D

 

Pytanie 2.

... co sądzicie o Navarze? Jest znacznie tańsza, mniej pali i wydaje się bardziej "cywilnym" autem, powiedzmy że na co dzień. Czy pickup to dobry pomysł na turystykę typu Islandia?

 

Tu sobie sam musisz odpowiedzieć - bo nie wiemy ile osób z Tobą będzie jechać?

 

Jak dla mnie to idealnie - możesz na pace zarówno spać jak i gotować a gratów wejdzie chyba więcej niż do normalnego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam tylko że jeśli chodzi o prędkośc przy stałym napędzie w patrolku, to powyzej ok 80km/h pojawiają się wibracje na przednim wale. miałem już kilka patroli i zawsze się to pojawiało. Jest to trochę uciążliwe gdy żona siedzi obok... ale gdy jej nie ma to mi nie przeszkadza :)

 

A co do stałego napędu na śliskim asfalcie to trzeba się przyzwyczaić do "wypychania" przodu na zakrętach nawet przy bardzo małej prędkości. Ale jak już sie przyzwyczaisz to chodzi prawie jak subaru ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do stałego napędu na śliskim asfalcie to trzeba się przyzwyczaić do "wypychania" przodu na zakrętach nawet przy bardzo małej prędkości. Ale jak już sie przyzwyczaisz to chodzi prawie jak subaru ;p

Śliskim ... to znaczy jakim :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...