Gość rafglo1 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Witam forumowiczów Potrzebuję pomocy w sprawie nietypowych objawów w mojej maxi. Rano gdy odpalam silnik i przelaczam na pozycje R lub D obroty silnika gwałtownie spadają i auto gaśnie. Jak silnik pochodzi ok 2 min na P to już jest ok. Czy to jest standardowy objaw i czy moze to miec związek z tym że od niedawna zapaliła sie kontrolka check. Skaner pokazał problem z sonda lambda ale nie ma zadnych innych objawow jak nierowna praca czy plywające obroty. Filtr pow. jest nowy, świece nowe. Z góry wielkie dzięki za podpowiedz Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Na gaśnięcie silnika może mieć wpływ sonda ponieważ wysyła ona złe informacje do komputera a komputer przecież steruje pracą wtryskiwaczy i ilością podawanego paliwa. Wymień sondę i zrób naukę wolnych obrotów (obroty tylko komputerem) a przy okazji przeczyść przepustnice. Powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Witam forumowiczów Potrzebuję pomocy w sprawie nietypowych objawów w mojej maxi. Rano gdy odpalam silnik i przelaczam na pozycje R lub D obroty silnika gwałtownie spadają i auto gaśnie. Jak silnik pochodzi ok 2 min na P to już jest ok. Czy to jest standardowy objaw i czy moze to miec związek z tym że od niedawna zapaliła sie kontrolka check. Skaner pokazał problem z sonda lambda ale nie ma zadnych innych objawow jak nierowna praca czy plywające obroty. Filtr pow. jest nowy, świece nowe. Z góry wielkie dzięki za podpowiedz Pozdrawiam Napisz coś więcej, jak odpalisz rano to jakie masz obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafglo1 Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Napisz coś więcej, jak odpalisz rano to jakie masz obroty? Odpalam rano auto i obroty kształtują się na poziomie 1200-1300 (są stabilne), wystarczy, że włącze dowolny bieg, obroty gwałtownie spadają (tak jakby zostało odcięte paliwo) i silnik gaśnie. Wygląda to tak jakby silnikowi brakowało paliwa w momencie kiedy pojawia się obciążenie spowodowane załączeniem skrzyni. Dzieje się tak tylko tuż po porannym uruchomieniu silnika. Wystarczy, że poczekam dosłownie 2 min i wszystko jest ok. Po włączeniu biegu obroty spoadają do poziomu 800-900 i nic sie nie dzieje. W ciągu dziennego użytkowania auto odpala ok, jest dynamiczne, obroty są stałe, spalanie w normie ogólnie nie ma żadnych innych niepokojących objawów. Jak byłem z wizytą u mechanika to stwierdził jeszcze, że syczenie wydobywające się z okolic przepustnicy jest zbyt intensywne i być może przepustnica wymaga czyszczenia (ale nie wiem czy to jest rzeczywiście objaw brudnej przepustnicy) Dziwa sprawa też z kontrolką check. Jest tak że pali się kilka dni a potem nagle na kilka dni gaśnie, ale ogólnie nie ma znaczenia czy ona jest czy nie to auto zachowuje się tak samo :/ Jeżdże sporo bo ok 100 km dziennie po mieście Przy okazji zapytam czy wiecie jakie sa orientacyjne koszty sondy do a33 i jaka trzeba kupic. Dzięki za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 michal801, w a33 sa 3 przynajmniej 3 sondy wiec ktora radzisz wymienic? Przy okazji zapytam czy wiecie jakie sa orientacyjne koszty sondy do a33 i jaka trzeba kupic. Ja narazie bym nic nie wymienial tylko pojechal na komputer w momencie jak check bedzie sie palil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Trzeba właśnie sprawdzić która sonda – pierwsza czy druga i którego rzędu cylindrów. Ja podejrzewam że padła grzałka sondy która jest odpowiedzialna za prawidłową prace sondy gdy ta jest zimna. Koszt sondy do A34 w aso to koszt ok. 1000zl do A33 niestety nie wiem ale podejrzewam że cena będzie podobna, nie wiem czy uda się dostać jakiś zamiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Tylko prawda jest taka ze to moze byc sonda albo kilka innych rzeczy. W pierwszej kolejnosci radze pojechac na kompa bo wymiana czesci w ciemno moze okazac sie bardzo kosztowna zwlaszcza w maximie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy i silniczka krokowego (ten gruby przewód na przepustnicy...), chyba najtańsza opcja a pomogło nie tylko u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 a jak zrobisz lekka przegazowke (do 3k rpm) to tez gasnie? ja tak mialem ze zeby mi nie zgasl (na zimnym) od razu po odpaleniu to musialem troche gaz przytrzymac. pomoglo czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego dezodorantem od grzegorza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 pomoglo czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego dezodorantem od grzegorza. Ja wiem że to się czyści środkiem do gaźników... Powiadasz, że GRZECHu używa tego do ciała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 pomoglo czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego dezodorantem od grzegorza. Ja wiem że to się czyści środkiem do gaźników... Powiadasz, że GRZECHu używa tego do ciała? Zwykły antyperspirant trzyma do 12h , spej do przepustnic całe 2 dni trzyma A na poważnie to preparat nazywa sie : "Air intake kleen" firmy "kleen-flo" kupiony w aledrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafglo1 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 a jak zrobisz lekka przegazowke (do 3k rpm) to tez gasnie? Odpala zawsze od pierwszego. Przygazówki nie robią na nim żadnego wrażenia. [ Dodano: Pon 23 Mar, 2009 21:00 ] pomoglo czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego dezodorantem od grzegorza Dzięki za podpowiedzi Na początek zrobię jak radzicie - czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego. Check narazie nie świeci, (w czasie ostatniej trasy przy 190km/h silnik lekko "stęknął " i kontrolka zaczęła mrugać, a po chwili zapaliła się na stałe> Po powrocei do domu zostawiłem auto na jakąś godzinkę i jak ponownie odpaliłem to już się nie świeciła - i nie świeci od 4 dni. Jak znów zacznie to zbadam sondę. Dam znać jak będzie po. Pytałem jednego gościa o czyszczenie przepustnicy i poradził mi "nie czyścić na własną rękę bo po czyszczeniu może okazać się ze będzie potrzebna korekta w kompie bo mogą być problemy z obrotami" - czy to prawda:?: Czy spokojnie można to zrobić na własną rękę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Ja czyściłem sam, nie mając o tym pojęcia (tyle co z forum poczytałem) i same plusy. Nic nie trzeba było korygować to samo u piotrtal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Mozesz chyba jechac na kompa nawet jak sie nie pali CE. Wiem ze teraz sam sobie przecze ale wydaje mi sie ze komp i tak pamieta kiedy CE sie palilo i dlaczego. Zreszta jak sie spytasz elektryka to pewnie bedzie wiedzial czy tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.