Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[A33] Gaśnie silnik po wrzuceniu pozycji R lub D


Gość rafglo1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów

 

Potrzebuję pomocy w sprawie nietypowych objawów w mojej maxi. Rano gdy odpalam silnik i przelaczam na pozycje R lub D obroty silnika gwałtownie spadają i auto gaśnie. Jak silnik pochodzi ok 2 min na P to już jest ok.

Czy to jest standardowy objaw i czy moze to miec związek z tym że od niedawna zapaliła sie kontrolka check. Skaner pokazał problem z sonda lambda ale nie ma zadnych innych objawow jak nierowna praca czy plywające obroty. Filtr pow. jest nowy, świece nowe.

 

Z góry wielkie dzięki za podpowiedz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gaśnięcie silnika może mieć wpływ sonda ponieważ wysyła ona złe informacje do komputera a komputer przecież steruje pracą wtryskiwaczy i ilością podawanego paliwa.

Wymień sondę i zrób naukę wolnych obrotów (obroty tylko komputerem) a przy okazji przeczyść przepustnice.

Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów

 

Potrzebuję pomocy w sprawie nietypowych objawów w mojej maxi. Rano gdy odpalam silnik i przelaczam na pozycje R lub D obroty silnika gwałtownie spadają i auto gaśnie. Jak silnik pochodzi ok 2 min na P to już jest ok.

Czy to jest standardowy objaw i czy moze to miec związek z tym że od niedawna zapaliła sie kontrolka check. Skaner pokazał problem z sonda lambda ale nie ma zadnych innych objawow jak nierowna praca czy plywające obroty. Filtr pow. jest nowy, świece nowe.

 

Z góry wielkie dzięki za podpowiedz

Pozdrawiam

 

Napisz coś więcej, jak odpalisz rano to jakie masz obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej, jak odpalisz rano to jakie masz obroty?

 

Odpalam rano auto i obroty kształtują się na poziomie 1200-1300 (są stabilne), wystarczy, że włącze dowolny bieg, obroty gwałtownie spadają (tak jakby zostało odcięte paliwo) i silnik gaśnie. Wygląda to tak jakby silnikowi brakowało paliwa w momencie kiedy pojawia się obciążenie spowodowane załączeniem skrzyni. Dzieje się tak tylko tuż po porannym uruchomieniu silnika. Wystarczy, że poczekam dosłownie 2 min i wszystko jest ok. Po włączeniu biegu obroty spoadają do poziomu 800-900 i nic sie nie dzieje. W ciągu dziennego użytkowania auto odpala ok, jest dynamiczne, obroty są stałe, spalanie w normie ogólnie nie ma żadnych innych niepokojących objawów.

Jak byłem z wizytą u mechanika to stwierdził jeszcze, że syczenie wydobywające się z okolic przepustnicy jest zbyt intensywne i być może przepustnica wymaga czyszczenia (ale nie wiem czy to jest rzeczywiście objaw brudnej przepustnicy)

Dziwa sprawa też z kontrolką check. Jest tak że pali się kilka dni a potem nagle na kilka dni gaśnie, ale ogólnie nie ma znaczenia czy ona jest czy nie to auto zachowuje się tak samo :/ Jeżdże sporo bo ok 100 km dziennie po mieście

 

Przy okazji zapytam czy wiecie jakie sa orientacyjne koszty sondy do a33 i jaka trzeba kupic.

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal801, w a33 sa 3 przynajmniej 3 sondy wiec ktora radzisz wymienic?

Przy okazji zapytam czy wiecie jakie sa orientacyjne koszty sondy do a33 i jaka trzeba kupic.

Ja narazie bym nic nie wymienial tylko pojechal na komputer w momencie jak check bedzie sie palil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba właśnie sprawdzić która sonda – pierwsza czy druga i którego rzędu cylindrów.

Ja podejrzewam że padła grzałka sondy która jest odpowiedzialna za prawidłową prace sondy gdy ta jest zimna.

Koszt sondy do A34 w aso to koszt ok. 1000zl do A33 niestety nie wiem ale podejrzewam że cena będzie podobna, nie wiem czy uda się dostać jakiś zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko prawda jest taka ze to moze byc sonda albo kilka innych rzeczy. W pierwszej kolejnosci radze pojechac na kompa bo wymiana czesci w ciemno moze okazac sie bardzo kosztowna zwlaszcza w maximie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy i silniczka krokowego (ten gruby przewód na przepustnicy...), chyba najtańsza opcja a pomogło nie tylko u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zrobisz lekka przegazowke (do 3k rpm) to tez gasnie?

ja tak mialem ze zeby mi nie zgasl (na zimnym) od razu po odpaleniu to musialem troche gaz przytrzymac. pomoglo czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego dezodorantem od grzegorza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomoglo czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego dezodorantem od grzegorza.

Ja wiem że to się czyści środkiem do gaźników... Powiadasz, że GRZECHu używa tego do ciała? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomoglo czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego dezodorantem od grzegorza.

Ja wiem że to się czyści środkiem do gaźników... Powiadasz, że GRZECHu używa tego do ciała? :P

 

Zwykły antyperspirant trzyma do 12h , spej do przepustnic całe 2 dni trzyma :)

 

 

A na poważnie to preparat nazywa sie : "Air intake kleen" firmy "kleen-flo" kupiony w aledrogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak zrobisz lekka przegazowke (do 3k rpm) to tez gasnie?

 

Odpala zawsze od pierwszego. Przygazówki nie robią na nim żadnego wrażenia.

 

[ Dodano: Pon 23 Mar, 2009 21:00 ]

pomoglo czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego dezodorantem od grzegorza

 

Dzięki za podpowiedzi

 

Na początek zrobię jak radzicie - czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego.

Check narazie nie świeci, (w czasie ostatniej trasy przy 190km/h silnik lekko "stęknął ;) " i kontrolka zaczęła mrugać, a po chwili zapaliła się na stałe> Po powrocei do domu zostawiłem auto na jakąś godzinkę i jak ponownie odpaliłem to już się nie świeciła - i nie świeci od 4 dni. Jak znów zacznie to zbadam sondę. Dam znać jak będzie po.

 

Pytałem jednego gościa o czyszczenie przepustnicy i poradził mi "nie czyścić na własną rękę bo po czyszczeniu może okazać się ze będzie potrzebna korekta w kompie bo mogą być problemy z obrotami" - czy to prawda:?: Czy spokojnie można to zrobić na własną rękę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyściłem sam, nie mając o tym pojęcia (tyle co z forum poczytałem) i same plusy. Nic nie trzeba było korygować to samo u piotrtal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz chyba jechac na kompa nawet jak sie nie pali CE. Wiem ze teraz sam sobie przecze ale wydaje mi sie ze komp i tak pamieta kiedy CE sie palilo i dlaczego. Zreszta jak sie spytasz elektryka to pewnie bedzie wiedzial czy tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...