Gość pen Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Witajcie, wczoraj byłem u mechanika, żeby zrobił pompe wspomagania - taka była wczesniejsza diagnoza. Ale po dokładnym osłuchaniu pracy silnika bez pasków wyszło,że jest to odłos z okolic rozrządu na linii poduszki silnika. odgłos jest podobny do zuzytego łożyska. I teraz mam pytanie do Was. Czy spotkaliście się z tym kiedyś? Co to może być? Silnik 2,0 z 1997r., czyli łańcuch. Mechanik podejrzewuje, że może być to jakiś naciągacz. Czy tam są hydrauliczne? Czy ruszać to w ogóle? Jest to bardzo ciche,ale na wolnych obrotach to słychać i na mniej więcej 1200 obrotów. Mam pzejechane 165 tys, ale nie wiem czy nie był kręcony. Przy jakim przebiegu wino się wymienić łańcuch - jeśli w ogóle trzeba. Kiedyś otwierał mechanik tylko pokrywę zaworów ale z tamtąd nie widać czy nie jest za bardzo naciągnięty. W jaki sposób można sprawdzić stan łańcucha,a raczej jego aciąg? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 łancuch wymieniac sie powinno przy okolo 200 tys. sprawdz jedna rzecz, a mianowicie czy na głowicy masz stalowa plyte zakrywajaca lancuch czy nie , jesli nie to likwiduje to mozliwosc wycia kola posredniego lancucha. ogolnie jak lancuch jest tylko jaden to sa slizgacze i raczej nie powinny wyc, napinacz jest hydrauliczny i jest z tylu glowicy przy rozrzadzie. sprawdz czy nie ma z niego wycieków. natomiast naciag lancucha jest sterowany cisnieniem oleju i raczej slyszalbys go przy uruchomieniu silnika( charakter. brzeczenie.) moze halasowac pompa oleju ale to jest sporadyczna przypadlosc. albo twoj samochod w rzeczywistosci ma bardzo duzy przebieg i slizgacz przetarl sie na tyle ze lancuch drze o metal!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek1956 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Znawcy Primek:moja ma 179000 mil ,1,6 2000r,wymienialem uszczelke glowicy i ogladnalem sobie rozrzad: dolna lyzwa idealna,lyzwa napinacza gornego lancucha wyrobienie ok 1mm,lancuch dolny ok,gorny luz w obie strony ok10 mm,owszem przy uruchomieniu slychac ,po5-10 sek cisza,takie sa dlugowieczne te lancuchy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 łancuch wymieniac sie powinno przy okolo 200 tys. wymienia sie jak go słychać a czasem lepiej nie ruszać chyba ze ma sie zamiar wymienić na jakiś dobry bądz oryginał kola napinacz slizgi....,takie sa dlugowieczne te lancuchymoze nie długowieczne ale trwalsze od paska ty masz 1.6 wiec 2 łancuchy zawsze mają lzej niz jeden w 2.0 olej tez swoje robi a raczej jego wymiana bądz nie... jeśli na dzimno ci nie dzwoni przez chwile to raczej napinacz ok trzeba by to wszystko oblukać ...moze jakas prowadnica sie wytarła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieshaq Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 odgłos jest podobny do zuzytego łożyska.Może tez być łożysko alternatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pen Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 odgłos jest podobny do zuzytego łożyska.Może tez być łożysko alternatora alternator i inne przyrządy w okół pasków nie, bo były ściągnięte i właczony silnik. I dalej było słychać. [ Dodano: Sob 21 Mar, 2009 08:00 ] ale czasem nie trzeba za dużo rozkręcać, żeby zobaczyć cały rozrząd i ślizgacze i napinacze? Kiedyż w innym miałem pasek i łatwo isę odkręcało pokrywę a tutaj widzę duży zabieg. Czy warta skróka za wyprawkę? Ja to ledwo słyszę a kumpel mechanik to słyszy. Może warto jeździć i się nie przejmować? Co trzeba rozebrać, zeby oblukać? Cały rozrząd ile kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.