voseba Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam. Problem z drganiami na kierownicy. Almera N16, 2.2di, 2000. Przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym (600rpm) w kabinie jest całkiem spoko, włączam kilmę (ok. 900rpm) i kierownica zaczyna niesamowicie drgać, dodam, że koła są prosto. Gdy skręcę kołami w prawo, drgania ustają. Dokładnie to samo zjawisko jest na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, jak obroty są wyższe niż na biegu jałowym. Wszystko dzieje się jak auto stoi, podczas jazdy nie ma żadnych dziwnych drgań na kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł, jaka może być tego przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 poduszka silnika do wymiany , jak auto nie bylo walone to tylko to przychodzi mi na mysl , ewentualnie w najgorszym wypadku dwumasa sprzegla ,ale jak mowisz ze objawy widac tylko przy wlaczeniu klimy tzn ze poduszki juz wytrzymaly swoje i nalezy je wymienic bo przenoszone sa drgania na karoserie , osobiscie mam juz ostro zjechana poduszke w moim 1.5 dci i drgania mam dosyc ostre .pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Poduszkę pod silnikiem wymieniałem rok temu, komplet sprzęgła 2miesiące temu. Dziwi mnie to, że przy skręceniu kierownicy drgania znikają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Mi padla poduszka dosycf szybko wiec ,ja bym na twoim miejscu mimo tego ze wymieniales rok temu sprawdzil wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegow oraz mocowanie wydechu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Poduszka pod silnikiem poszła. Musiałeś wcześniej dziadowską kupić. A czy w naszych almerach to istnieje koło dwumasowe????? Pierwszy raz słyszę???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 A czy w naszych almerach to istnieje koło dwumasowe? W naszych (2.2Di) nie istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 np. Z poduszka do 1.5 dci jest o tyle problem ze jest ona hydrauliczna i jej koszt w aso to 500 zl . co do dwumasy to wydawalo mi sie ze w 2.2 di jest tez . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 np. Z poduszka do 1.5 dci jest o tyle problem ze jest ona hydrauliczna i jej koszt w aso to 500 zl . zamieniikow nie ma chociaz wyglada idetyczne jak ta w megane II z 1.5 dci i wtedy koszt spadlby nawet do 125 zl co do dwumasy to wydawalo mi sie ze w 2.2 di jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Witam ponownie. Dzisiaj zanurkowałem pod maskę, aby zobaczyć, co jeszcze drga poza samym silnikiem. A więc okazało się, że drga obudowa filtra powietrza, odkręciłem filtr i okazało się, że gumowe tuleje, na których leży obudowa filtra są totalnie zniszczone, podłożyłem gumowe podkładki i jest ok., Ale to nie jest główny problem. Po wyjęciu filtra powietrza miałem dostęp do kolumny kierownicy i się okazało, że jest luźna. Drążek wychodzący z kabiny ma luz na boki, w osi drążka nie ma żadnych luzów. Moje pytanie jest takie, w jaki sposób jest łożyskowana kolumna kierownicy? O ile w ogóle jest. W manualu nie znalazłem na schematach żadnego łożyska, jest tylko jakiś pierścień uszczelniający. W jaki sposób można się pozbyć tego luzu, bo to on jest powodem drgań na kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Martini Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 seba i jak tam, udało sie kierownicę uspokoić? ja też czuje drgania w moim 2.2di w kierownicy, ale jak się przyjrzałem to raczej u mnie cała buda, kokpit, drzwi drżą, a jak włącze klimę (850obr) to sie jeszcze nasila, wtedy to nawet na tylniej klapie słyszę odgłosy drżenia. Mam oryginalne 136tys nakrecone. Jak przejde krytyczny punkt 1000obr dodając gazu to już potem jest cichutko, nie czuć zadnych drgań. Niestety jezdżąc po mieście nie da sie pomijać przechodzenia przez pułap 700-900 obrotów stojąc w korku i jest to bardzo nieprzyjemne, wiec chyba zdecyduję sie na lewą i prawa poduche silnika, bo to one raczej sa odpowiedzialne za drgania tak? jeszcze zaobserwowałem, ze jak przyspieszam lekko na jedynce przy skreconych kołach to czuję ewidentne drganie w kierownicy i głośne brrr, to tez wydaje mi sie że pochodzi od amortyzacji silnika, co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam ponownie i wracam do tego samego problemu, a mianowicie do drgań w kabinie. Teraz już czuje drgania na biegu jałowym bez włączonej klimy. Przy włączonej klimie drgania się jeszcze bardziej nasilają. Mechanik stwierdził po oględzinach, że poduszki silnika są ok. Dzisiaj zauważyłem ze wystarczy lekko wcisnąć gaz i gdy obroty skoczą o ok. 200rpm to drgania na luzie znikają, to samo przy włączonej klimatyzacji. Czy w almerze n16 2.2di istnieje czujnik ilości obrotów? Czy jest możliwe, że ten czujnik zaniża obroty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.