Gość dominmik Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 witam,mam od niedawno Terrano II z 2001r. i mam taki problem , przy max. skręcie czy to w prawo czy w lewo piszczy tak jakby pasek ale do tego z przdnich kół dochodzi jakiś łomot , stukot ,tylko przy max. skręcie !?ktoś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słoma79 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Proponuję sprawdzić przeguby i końcówki drążków.W większości aut takie stuki w przednim zawieszeniu przy maks skręcie to wina przegubów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mięcho Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 mogą to być ograniczniki skrętu, są tak dziwnie zrobione że metal trze o metal jak pierwszy raz skrecałem swoim to myślałem że koło się urywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kirek3 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 to te ograniczniki . ja też już miałem wymieniać coś w zawieszeniu, ale kumaty mechanik powiedział mi zebym dał troszeczkę luzu przy pełnym skręcie , to ustąpi ten nieprzyjemny chałas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Persching_krk Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Witam to ograniczniki skrętu kolega ma racje mam to samo u siebie występuje tylko w max skręcie możesz z tym nic nie robić nic sie nie urwie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Witajcie! Ja smaruję te ograniczniki co jakiś czas gęstym smarem i nie wiem co to jest zgrzytanie zawieszenia przy pełnym skręcie. Jak kupiłem mojego Mavericka to pierwszy raz w terenie przy pełnym skręcie przeraziłem się - myślałem, że zawieszenie jest całkiem wyrąbane. Na kanale okazało się, że zawieszenie jest bardzo dobre a przyczyna zgrzytania tkwi właśnie w tych ogranicznikach. Pozdrawiam użytkowników Terrano i Maverick-ów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 JA ani nie smaruję ani nie wymieniam końcówek tych ograniczników. Po prostu kwestia olania tego dźwięku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Smarować te ograniczniki, czy ich nie smarować to wybór indywidualny. Ja wolę smarować i nie popisywać się zgrzytającym zawieszeniem przed innymi użytkownikami. Ktoś kto już doświadczył tego zgrzytania wie, że nie jest to przyjemny odgłos. Przesmarowanie ich to przecież kwestia 1 minuty i wcale nie trzeba tego robić z kanału. Wymiana ich na nowe nic nie zmieni, na sucho też będą zgrzytać. Oczywiście, każdy ma prawo wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brteksus11 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Cześc wszystkim.mam terrano 2 i mam problem ze stukami przy maksymalnym skręcie ale z tyłu i nie wiem o co chodz doradźcie mi coś. Przeważnie trzeszczy jak jade do tyłu i skręcam maksymalnie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Witaj! Na początek pytanie czy umiesz sam coś zrobić przy samochodzie, czy jeździsz do "zaprzyjaźnionego mechanika". Podałeś trochę za mało danych , każda podpowiedź będzie tylko przypuszczeniem, ale zacznij od sprawdzenia stanu tylnego zawieszenia - to podstawa. Sprawdź wszystkie łączenia elastyczne, następnie podnieś tylną oś i postaw ją na koziołkach, pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu samochodu aby Ci nie spadł - BHP. Jak będziesz miał dwa tylne koła w górze to pokręć nimi w jedną i drugą stronę może w tym momencie dostrzeżesz coś zgrzytającego. Jeśli tak to ściągnij koła i sprawdź czy tarcze kotwiczne nie ocierają o bębny - to te blachy za bębnami do których dochodzi przewód hamulcowy. Następnie sprawdź stan wszystkiego co jest pod bębnami, może szczęki są już zużyte. Kiedyś miałem przypadek w Oplu, że przy cofaniu coś ocierało pomimo, że były nowe szczęki. Źle się układały przy cofaniu i ocierały, a potem nawet blokowały koła. Musiałem je zmienić na inne - to tak na marginesie. Jak ściągniesz bębny to sprawdź czy jakaś sprężyna nie pękła i dostaje się pomiędzy bęben a szczęki hamulcowe. Na razie to nawet nie myślę o przekładni w moście aby Cię nie straszyć. Stawiam raczej na coś ocierającego pod bębnami - pęknięta sprężyna ściągająca szczęki lub coś z ich otoczenia. A co faktycznie się dzieje to będziesz wiedział jak zaczniesz szukać. Wskazówki już masz. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brteksus11 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 witam i dzięki za rady:) Nie wiem na ile ścieszka coś wykarze ale w zawieszeniu niby wszystko ok ale hamulec lewy tył trzyba troche ale czyżby od tego te stuki?? no miałem wcześniej cienkiego i wszystko sam robiłem no chyba że mnie coś przerastało( ale niema co porównywać cienkiego do terrano:)) w poniedziałek zajże do tych kół tylko chce wiedzieć czy jeżeli to most to ile to mnie będzie kosztować?? A tak to może opisze problem dokładniej jade do tyłu i skręcam maksymalnie w jedna albo w drógą strone i słysze dość głośne trzaski wydobywające sie z okolic tylnego mostu i zaczyna mnie to martwić żebym nie wtopił w niego więcej kasy niż go kupiłem. [ Dodano: Sob 04 Kwi, 2009 21:38 ] No i oczywiście pozdrawiam i miłej imprezki w sobote:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Witaj! Jeśli hamulec trochę trzyma (nie przeczytałeś tego co napisałeś), a tak zrozumiałem to szczęki są przy samym bębnie i przy cofaniu bęben może je podrywać, a następstwem tego mogą być właśnie te stuki. Pierwsze usuń usterkę trzymania hamulca, a potem martw się tylnym mostem, może nie będzie tak źle. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brteksus11 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 no ok to dzięki i pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.