Gość Jark Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Jak radzicie sobie z zamykamiem na zamek klapy bagaznika w Tiidzie HB?, bo tak naprawde to w czasie jazdy, gdy dzwi nie są ryglowane zamek bagażnika pozostaje niezabezpieczony. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelson38 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Ja zamykam wszystkie drzwi przyciskiem z klodeczka i jest ok. Natomiast gorzej jest ze jak otwieram (kierowca) to otwieraja sie od razu wszystkie, bagaznik tez. Po raz kolejny widac ze automatyzowanie wszystkiego jest bezsensowne. Przyszlo mi teraz do glowy ze nie sprawdzalem jaki status maja pozostale drzwi (i bagaznik) jesli przed otwarciem drzwi kierowcy klameczka najpierw wykona sie odblokowanie tego jednego zamka - nie centralnie tylko przelacznikiem przy klamce. Sprawdze dzis jeszcze ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Odblokowanie tylko klamki kireowcy nie wyzwala automatyki otwierania, ale już pociągnięcie za klamkę powoduje to. :< pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelson38 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Tak, sprawdzilem. Ale w konsekwencji na jedno wychodzi. Kierowca otwiera drzwi = wszystko otwarte - spory minus moim zdaniem. W starej Almerze mam tak ze otwarcie drzwi kierowcy nie otwiera drzwi pozostalych, ani bagaznika oczywiscie. Jest to wersja z centralnym zamkiem oczywiscie. Pytanie: czy ktos w Tidzie ma inaczej? Moze jest to kwestia ustawien centralnego zamka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kola Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Wygląda na to, że rozwiązanie z Almery nie zostało przeniesione na Tiidę (a szkoda). U mnie też wszystko otwiera się na raz. Przeglądając instrukcję natknąłem się na opis wyłączenia w sedanie automatycznego zamka w bagażniku (pewnie hb też ma taką możliwość). Raczej to połowiczne rozwiązanie, ale czasami może się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelson38 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 ktora strona? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kola Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 3-12 natomiast na 3-7 piszą coś na temat odblokowywania drzwi w trybie antynapadowym (tylko drzwi kierowcy, tak jak w almerce)... tylko jak ustawić ten tryb? Albo zbyt ubogo opisane, albo słabo łapię o tej porze :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 3-12 natomiast na 3-7 piszą coś na temat odblokowywania drzwi w trybie antynapadowym (tylko drzwi kierowcy, tak jak w almerce)... tylko jak ustawić ten tryb? Albo zbyt ubogo opisane, albo słabo łapię o tej porze :/ wystarczy przytrzymać oba przyciski jednocześnie przez ok.3-5 sekund i gotowe.jedno naciśnięcie -otwierają sie drzwi tylko kierowcy.drugie naciśnięcie -pozostale. żeby wrócić do poprzedniego ustawienia znowu przytrzymać oba przyciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nelson38 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 manix, byłeś szybszy ;-) Właśnie jestem po testach. Domyslne ustawienie pilota w kluczyku otwiera wszystkie drzwi jednoczesnie. Ale mozna przestawic na antynapad (przytrzymac oba przyciski na pilocie kluczyka przez 5 sekund) i wtedy otwiera tylko drzwi kierowcy, a dopiero za drugim nacisnieciem pozostale drzwi. Jest jeszcze subtelnosc zwiazana z zamykaniem od srodka. Jesli zrobi to kierowca centralna kłodeczka to jego klameczka otworzy wszystkie drzwi. Natomiast jesli kazde drzwi zostana zamkniete lokalna blokadka to otwiera je tylko lokalna klameczka. Doczytalem tez ze jest jeszcze domkniecie zamkow w sytuacji gdy np nacisnal sie pilot w kieszeni przypadkowo. Nastepuje to po ok. 2 minutach. Sprawdzalem te funkcje zaraz na poczatku, ale widocznie nie wytrwalem wystarczajaco dlugo ;-) Podsumowując: Tiida nie jest wcale duzo gorsza od Almery ;-PPPP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Doczytalem tez ze jest jeszcze domkniecie zamkow w sytuacji gdy np nacisnal sie pilot w kieszeni przypadkowo. Nastepuje to po ok. 2 minutach. Sprawdzalem te funkcje zaraz na poczatku, ale widocznie nie wytrwalem wystarczajaco dlugo jest i zamyka.sprawdzałem a jeśli chodzi o szybkość to o funkcji antynapadu pisalem tu gdzieś już ok.3 tyg.temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kola Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Dzięki za podpowiedź - tryb antynapadowy włączony :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gabis Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Witam Wszystkich Od 8 m-cy jestem posiadaczem Versy 1.8, która również cierpi na typowe przypadłości- stuki w ukł. kier. itp. Ostatnio jednak pojawił mi się problem z zamkiem klapy bagażnika -przestała się zamykać. W zamku dźwignia uruchamiająca otwarcie nie powraca w poł. wyjściowe. Sprawdziłem i nie ma żadnych ubytków ani blokady mech. Zastanawiam się czy problem leży po stronie sterowania silniczkiem zamka? Czy ktoś zetknął się z tym problemem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papi_g Opublikowano 21 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Opiszę tu może mój problem z nieotwierającą się klapą bagażnika modelu Tiida HB. Otóż pewnego dnia klapa postanowiła, iż się nie otworzy. Wystarczyło położyć jedną część tylnej kanapy, wyciągnąć płaskim śrubokrętem zaślepkę na środku klapy i przesunąć ruchomy dinks zamka. Zauważyłem, że ów dinks przesuwa dość ciężko i zaaplikowałem trochę smaru w spreju do części mechanicznych. Niestety za dużo to nie dało. Przez parę dni zamek otwierał się czasami a później już odmówił posłuszeństwa na stałe. Zmierzyłem na zewnętrznych pinach na kostce zamka napięcie, które wynosiło 12V impulsowo w momencie naciśnięcia przycisku otwierania zamka. Postanowiłem wymienić zamek. Przedstawiam zdjęcia po wykręceniu. Na szczęście pasuje zamek z Nissana Juke oraz Note. Niestety tym modelu jest wyjątkowo upierdliwie zamontowany zamek. Trzeba ściągnąć osłonę klapy bagażnika (a wystarczyło wyciąć w osłonie większy otwór aby odkręcić zamek i wyjąć go). Szukałem w necie jakiegoś opisu. Niestety nie znalazłem i przy ściąganiu mojej osłony uszkodziłem mocowania. Proponuję przy ściąganiu zacząć od zaczepów od strony szyby i z boków 8szt. (na zdjęciu oznaczone strzałkami czerwonymi) u mnie jednego brakuje. UWAGA! Przy odczepianiu i zaraz po, nie odchylać za bardzo całej osłony. Dopiero po odczepieniu wszystkich 8 zaczepów całą osłonę dociskać w stronę szyby aby zeszły ząbki (na zdjęciu oznaczone strzałkami niebieskimi). Zamek wyjdzie z otworu po odkręceni trzech śrub M6. W moim przypadku wymiana zamka pomogła. Dla zainteresowanych dołączam zdjęcia zamka i silnika wycieraczki od środka oraz osłon bocznych brzy szybie mocowanych również na niewygodnych zaczepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.