Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Pęknięcia w okolicach bieżnika opony


Gość devil-80
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość devil-80

a doradzcie mi jeszcze w tej kwesti: czy warto kupić wielosezonowe czy letnie-chce jezdzic na jednym rodzaju opon cały rok,bo w Irlandii i tak nie ma zimy ze sniegiem a jak jest to tylko pare dni-widzialem ,ze letnie opony dobrze odprowadzaja wode a nie wiem czy te wielosezonowe sa dobre bo jak cos jest do wszystkiego to w sumie jest do nieczego;)

co do opon to zastanawiam sie nad

: Fulda EcoControl

Kumho KH15 lub KH17

Toyo PROXES CF 1

Nokian NRe

Goodyear DuraGrip

 

jeszcze się porozglądam i zobaczę jak to cenowo wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sam napisałeś jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, zdecydowanie letnie, przeglądałeś te testy które Ci wkleiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość devil-80

Jeszcze dokładnie się z nimi nie zapoznałem,ale nie każdy model mogę tutaj kupić a nie chciałbym wydawać kaski poza mój budżet.

Wybór tych powyższych modeli dokonałem czytając oceny na opony.com.pl zobaczymy tylko co uda mi się dostać i czy będzie to mieściło się w moim budżecie.

 

a cenowo sugeruje się tą stronką

http://www.eiretyres.com/start.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te opony typu kumho, mohawk czy dhidhiudhipu to opony firmy krzak i albo kupujesz takie bo chcesz kupić jak najtaniej albo dokładasz troszkę pieniążków i kupujesz markową oponę po której wiadomo czego można się spodziewać. Wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że dobre opony to podstawa, ale nie oszukujmy się do naszych samochodów wystarczą opony klasy średniej i myślę że Firestone TZ300 to optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o osiągi a znając kiepskie wyciszenie Almer ważne że są ciche. Sam śmigam na continental premiumcontact i jestem z nich kiepsko zadowolony jak nie napompuję ich azotem.

Idea to DUNLOP seri SP....tylko troszku drogie. :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość devil-80

Wybór nie jest taki prosty-ale zdecydowanie wolę dołożyć i mieć jakieś bardziej firmowe oponki pojadę(ale wpierw musze mieć wolne) to zobaczę co maja bo nic ciekawego mi nie polecili narazie 2 opcja była to bridgestone b250 ,ale nie mają one ciekawych opini.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg najnowszego testu "Auto Świat" ( był testowany inny rozmiar,ale w mniejszych też występują te modele) w kolejności zwycięstw:

 

1.Continental PremiumContact2

2.Michelin Energy Saver

3.Dunlop SP Sport 01

4.Uniroyal Rain Expert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Continenat premiumcontact, jak zresztą inne nowoczesne opony typu eco lub fuelsaver, powinny być pompowane azotem ponieważ azot obniża zużycie paliwa poprzez optymalne utrzymanie ciśnienia w oponie w różnych temperaturach. Dzięki temu opona może być z twardszej mieszanki.Pompując taką oponę powietrzem powodujemy że wszystkie jej właściwości są niwelowane , a sama opona jest dużo głośniejsza.

Zresztą można zauważyć że nowe samochody mają zielone kapturki na wentylach co oznacza że fabrycznie "powinny" być napompowane azotem.

Wracając do testów Auto Świat byłbym raczej do nich sceptycznie nastawiony.jak każde niemieckie pismo jest tendencyjne w osądach, i tak naprawdę testowanie opon na Autobahn-ach nijak ma się do naszych realiów.Po drugie zwróć uwagę do jakich segmentów samochodów opona jest dedykowana, bo szczerze szkoda kasy na oponę która sprawdza się przy prędkościach rzędu 180km/h, a większość tzw.budżetowych modeli sprawdzi się świetnie w naszych realiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja mam T1R i serdecznie je polecam, zresztą nie trzeba mieć Ferrari żeby wiedzieć że jest lepsze od Almery.
Ja też polecam T1R przedwczoraj zakładałe m a tak w ogóle to jakaś promocja jest

 

http://allegro.pl/item588251923_tuning_let...5_warszawa.html

 

http://allegro.pl/item582491674_toyo_proxe..._r_express.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam z tylu T1R od kupna [wygladjaa niezle], z przodu mam zimowe markgumy... w zimie kupilem letnie pirelli p5000, po jednym sezonie jazdy za 240 zł/2 sztuki w celu zalozenia ich do przodu... szkoda ze dopiero teraz jest promocja na te toyo : /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też test w motorze. Ten test to jedna wielka lipa. Ja mam Barum Bravuris i jak dla mnie to tragedia na wodzie, ale za to super na suchym, a według tego testu to ta opona na suchym sobie nie radzi, a na mokrym jest bardzo dobra. Nie wierzą testom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość devil-80

Poczytalem opinie o oponach-nie sugerowałem się testami i wybrałem kilka typów

1. Continental ContiEcoContact 3

2. UNIROYAL RALLYE 680 or UNIROYAL RALLYE 550

3. dunlop sp30

4. firestone multihawk

 

zobacyzmy czy koleś może mi coś na poniedziałek załatwić-niestety nie miał w ofercie toyo t1r

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. (...) UNIROYAL RALLYE 550

 

Takie mam letnie - jestem bardzo zadowolony, dobry stosunek jakość/cena. Oponki po pierwszym sezonie użytkowania praktycznie nie zjechane, a jeżdżę dużo. Dobrze się sprawują na mokrym - żadnego pływania w kałużach, dobre trzymanie na śliskiej warstwie na drodze po świeżym deszczyku.

 

Zimówki Nokian WR - też jestem zadowolony, spełniają swoją rolę na śniegu, na "szklance" w mieście po mroźnej nocy kiedy błoto pośniegowe z poprzedniego wieczoru zamarzło.

 

Dobrze jest poczytać opinie właścicieli opon, które to opinie zamieszcza kilka sklepów oponiarskich online, chociaż oczywiście opinie te należy traktować z dystansem - każdy inaczej jeździ i ma inne odczucia.

 

Pozdr.

dombek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość devil-80

Dzis mi odpisal mechanik,ze moze miec na jutro continental albo firestone mohawk takze wybrałem te continetal eco contact3-zobaczymy jak się będą sprawować. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość devil-80

oki wziąłem firestone multihawk za 42,5 futna sztuka,do tego jak mi je wymienili to auto mi ściągało na jedna stronę więc musiałem zapłacić za ustawienie zbieżności czy jakoś tak-tego żeby koła przednie były proste w stosunku do tylnich -czy to normalne?

 

 

Miałem już wcześniej robioną zbieżność w tym aucie i było wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli w nic nie uderzyłeś ani nie było nic robione, wymieniane w zawieszeniu to zbieżność powinna być ok, ale skoro pomogło po ustawieniu to znaczy że tak trzeba było.

 

tu masz trochę na temat zawieszenia a właściwie kontów:

 

http://wwc.pl/zbieznosc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...